Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 11 mei 2008 15:58
|
|
Johnny Heitinga is vanavond te gast bij Studio Voetbal. Even daarvoor gaat Nordin Amrabat op bezoek bij Voetbal Insite.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 11:21
|
|
Citaat: Verbonden met brompot Derksen
Door STEFAN RAATGEVER
ROTTERDAM - Wilfred Genee keert met Johan Derksen terug op de buis bij RTL. Het programma gaat niet verder als Voetbal Insite, maar zal nu de naam Voetbal International dragen.
Jouw oude voetbaltalkshow keert als Voetbal International alsnog terug op tv. Waarom verdween hij bijna?
,,Sinds RTL de uitzendrechten verloor is voetbal geen prioriteit meer. Dus kwam er een harde boodschap: stoppen met uitzenden of sponsors zoeken zodat het programma de zender geen geld meer kost.’’
Voetbal Insite haalde toch juist prachtige kijkcijfers?
,,Ik kon het ook niet geheel volgen. Maar de nieuwe RTL-baas Bert Habets heeft opdracht zo strak mogelijk geld te verdienen. Maar dat wij met Voetbal Insite, dat een begrip is geworden, zo makkelijk werden weggezet, verbaasde me.’’
Nu moest je zelf leuren bij bedrijven. Vreemd toch voor een presentator?
,,Ach, drie jaar geleden was ik zogenaamd ineens de nieuwe Mart Smeets toen ik bij Talpa begon. Nu moest ik mijn eigen programma overeind houden. Het kan snel gaan. Maar ik heb mezelf nooit een prutser gevonden omdat ik geen programma meer had. Daarvoor ben ik overtuigd genoeg van mijn eigen kwaliteiten.’’
Kon je niet bij de concurrent terecht?
,,SBS doet geen talkshows en viel dus af. De TROS was enigszins geïnteresseerd. Toen riep de zendercoördinator dat er behalve Studio Voetbal niet nog een voetbaltalkshow nodig was bij de publieken.’’
Nu is de show geadopteerd door Voetbal International?
,,En onze Belgische biersponsor.’’
Derksen betaalt dus eigenlijk jouw salaris?
,,Dat is wel erg zwart-wit gesteld. Maar hij is wel medeverantwoordelijk voor het bestaan van ons programma, ja.’’
Hoe gaat het programma eruit zien?
,,Het wordt compacter. Er is geen publiek meer bij en we proberen door terug te gaan naar drie gasten meer tempo te krijgen. Bij Studio Voetbal zit inmiddels vijf man aan tafel. Dat gaat kabbelen.’’
René van der Gijp schuift aan als deskundige. Wat is er met Willem van Hanegem gebeurd?
,,Da’s heel jammerlijk gelopen. Willem doet niet mee. Hij voelde zich slecht behandeld door RTL. We waren op 29 augustus bij hem en zeiden: ‘Er komt misschien een afgeslankte versie. Doe mee!’ Johan heeft hem toen een officiële aanbieding gemaild. Daarop heeft hij nooit gereageerd.
,,Vorige week riep hij weer dat hij beledigd was omdat ik had gezegd niet bij hem op audiëntie te willen om hem over te halen. Wat een gedoe allemaal! Ik ga er vanuit dat we elkaar binnenkort rustig spreken. Misschien komen we er dan toch uit. Ik hoop het. Willem vindt het ook hartstikke leuk en het is geen geldkwestie, zegt hij.’’
Derksen en jij zijn inmiddels bijna niet meer los van elkaar te zien. Ook op internet en betaalkanaal Eredivisie Live zijn jullie een duo.
,,We zijn heel veel samen, ja. Moeten we mee oppassen, maar het werkt wel. We zijn het eerste duo dat elkaar met passie bestrijdt. Dat is onze chemie. We zoeken steeds elkaars grenzen op. Tuurlijk zijn we soms net Peppi en Kokki, maar het is vaak wel spannend.’’
Het komisch duo Wilfred en Johan?
,,We zijn wel professionals, hoor. We maken - en dat is erg zeldzaam in ons land - onderscheidende televisie. Aan onze presentatie is niets gespeeld! We vergroten onze rollen alleen een beetje uit. We nemen ons zelf ook niet zo serieus. As ik hem Clown Bassie noem omdat zijn make-up wat is overdreven, lacht hij daarom. Maar hij mag ook rustig beginnen over mijn geverfde haar of mijn föhn. Je moet je ego relativeren.’’
Jullie doen ook nog schnabbels samen. Waar hebben jullie het onderweg in de auto over?
,,We reizen altijd apart. Toevallig reed Johan deze week voor het eerst met me mee. We kennen elkaar al acht jaar. Best opmerkelijk als je er over nadenkt. Maar we hebben persoonlijk niets met elkaar, komen niet bij elkaar thuis en zijn in andere zaken geïnteresseerd. Als we bij de opnames naast elkaar wachten, zeggen we soms een kwartier lang niets. Ik zou ook echt niet weten waar ik het dan met hem over moeten hebben.’’
Johan zegt dat hij jou in het begin ‘arrogant en glad’ vond.
,,Klopt. Hij heeft me echt moeten leren kennen. Ik moest bij hem een ontgroening van pesten door. Heeft zeker een half jaar geduurd. Toen hij door had dat ik kennis van zaken had, ontdooide hij.’’
Was dat niet gewoon kinderachtig van hem?
,,Ach, Johan is van de oude stempel. Zo gaat hij soms ook met zijn personeel om. Geen management anno 2008 natuurlijk. Hij kan soms een hork zijn. ‘O God, hij heeft weer zon bui,’ denk ik dan. Maar geen probleem. Ik hoef niet met vrienden te werken om goed resultaten te boeken.’’
Er wordt veel gepraat over voetbal op tv. Denk je nooit ‘waar gaat dit over?’ als jullie weer uitvoerig de reservekeeper van ADO analyseren?
,,Zeker. Het gaat soms ook nergens over. Het is Koffietijd voor mannen. Maar in de trivialiteit van het leven schuilt veel vreugde. Vanmorgen zat ik in de kou met Johan op een bankje. ‘Waar slaat dit op’, vroeg ik. Hij wist het ook niet. Maar we hadden het wel naar ons zin.’’
Toch trapt je echtgenote je op je ziel als zij een discussie afkapt met ‘ach, het is maar voetbal’.
,,Tegenstrijdig inderdaad. Zelf mag ik zeggen dat mijn werk nergens over gaat, maar er zijn grenzen. Ik blijf een jochie. Kom niet aan mijn speelgoed! Ik had ooit een relatie met een meisje dat alles wist over voetbal.‘Die back moet knijpen!’ riep ze voor de televisie. Dit slaat door, dacht ik toen. Voetbal blijft toch een beetje mijn domein.’’
Hoe zie je je eigen toekomst nu?
,,Vroeger had ik een droom. Ik wilde zondags om zeven uur het voetbal presenteren. Die droom is vervuld. Dat geeft rust, al doe ik het nu niet meer. Ik ben wel een veel betere presentator dan een paar jaar geleden. Het streberige is er af. Het mooiste moet nog komen.’’
Voetbal International. Maandagavond 21.30 uur, RTL7.
AD.nl
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 29 sep 2008 13:59
|
|
Vanavond zijn onze eigen Jantje Vertonghen en Thomas Vermaelen op bezoek bij Holland Sport.
Later op de avond voor het eerst Voetbal International.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 29 sep 2008 20:52
|
|
Wel grappig even dat vlaams bij holland sport..
Voor de liefhebbers de link van snelle eddy hieronder:
http://www.youtube.com/watch?v=YZCRYp7XpbQ
Geweldige caberatier.. Ook zijn film is prachtig
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Ma 29 sep 2008 21:03
|
|
Citaat:
Bedoel je de Kamiel Sp... film ?
Zolang jullie maar niet denken dat Belgen zo zijn....
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 29 sep 2008 21:15
|
|
Citaat:
Bedoel je de Kamiel Sp... film ?
Zolang jullie maar niet denken dat Belgen zo zijn...
Uhm.. Ik woon in IJzendijke (praktisch tegen belgie aan) dus ik weet ook wel hoe jullie echt zijn hoor.. Ik kom regelmatig in Belgie. Ik bedoel gewoon de humor in die film..
|
yk_93
Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 29 sep 2008 21:18
|
|
Ik ga maar eens VI kijken
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 29 sep 2008 21:47
|
|
Snor en van der Gijp zijn weer lekker positief bezig. Wat een zijkers.. ze weten ook niet wat er allemaal speelt.
Oleguer is opzich een logische aankoop (heeft ervaring).. Over hoe zijn aankoop is gedaan zal ook wel niet kloppen hoor. Er is vast wel meer gescout voor zijn naam.
En Cvitanich is gewoon een goede aankoop (speelt niet onverdienstelijk)
Alleen Sno is geen fantastische aankoop.
Juist eindelijk die elleboogstoot van Cornelisse die door de arbitrage wordt belicht.
Verder hoop ik dat dit de eerste en laatste keer is dat van der Gijp in dit programma zit, wat een kwal/slechte analist.
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Ma 29 sep 2008 22:25
|
|
Ik heb intussen gewoon naar het praatprogramma op Sport1 zitten kijken, dat gaat tenminste nog écht over voetbal. Kees Jansma aan tafel met dit maal Marc van Hintum, Peter Bosz en Edwin Struis (van Sportweek). Best boeiend.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 29 sep 2008 22:34
|
|
Citaat: Ik heb intussen gewoon naar het praatprogramma op Sport1 zitten kijken, dat gaat tenminste nog écht over voetbal. Kees Jansma aan tafel met dit maal Marc van Hintum, Peter Bosz en Edwin Struis (van Sportweek). Best boeiend.
Ik heb geen sport 1 helaas. Maar ik verwacht dat VI geen hoge ogen gaat gooien, of er moeten fatsoenlijke analisten komen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 01:10
|
|
Citaat: Ik heb intussen gewoon naar het praatprogramma op Sport1 zitten kijken, dat gaat tenminste nog écht over voetbal. Kees Jansma aan tafel met dit maal Marc van Hintum, Peter Bosz en Edwin Struis (van Sportweek). Best boeiend.
Dat krijg ik binnenkort gelukkig ook.
Wat had Van der Gijp allemaal precies te melden over Sno, Oleguer en Cvitanich? Ik vond het programma nog best aardig beginnen.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 02:36
|
|
Ik heb helaas niet de programma's kunnen volgen, maar van wat ik begrijp is Oleguer helemaal niks, en vond meneer van der Gijp het onbegrijpelijk dat Cvitanich is gehaald, want die kan nog geen ei koken...
Lekker objectief na 3 invalbeurten.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 12:53
|
|
Van der Gijp had inderdaad weinig goede woorden over voor het aankoopbeleid van Ajax. Maar de 'topaankopen' Sulejmani en Aissati kwamen niet aan bod. Zoals ik al eerder zei, was Sno te langzaam, Oleguer gehaald voor de kleedkamer, en Cvitanich beoordeeld op één live-wedstrijdje.
|
yk_93
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 21:06
|
|
Misschien dat ze dadelijk bij VI de boel nog eens extra duidelijk maken over de transfer van Huntelaar.
Wie is er eigenlijk te gast vanavond?
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 21:10
|
|
Marcel Brands en Michael Dingsdag
Ja, ik zat er ook al aan te denken of ze daar over gaan praten.
We zullen zien, over kwartier: 21:30 Voetbal International: RTL 7
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 11:33
|
|
Heeft Brands nog iets interessants gezegd?
|
yk_93
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 17:29
|
|
Citaat: Heeft Brands nog iets interessants gezegd?
Dat hij in Zuid Amerika is geweest voor spelers. Maar hij wilde de namen niet noemen
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 18:34
|
|
Citaat: Heeft Brands nog iets interessants gezegd?
En dat hij blij was dat hij Van Gaal had behouden afgelopen zomer....
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 18:40
|
|
Het valt me wel op dat spelers,trainers,directeurs van AZ alleen komen als het goed gaat vorig seizoen zag je niet of nauwelijks iemand van az in een praatprogramma en dit seizoen staan ze effe bovenaan en komen ze meteen overal mooi weer spelen kom op zeg
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 18:44
|
|
Citaat: Het valt me wel op dat spelers,trainers,directeurs van AZ alleen komen als het goed gaat vorig seizoen zag je niet of nauwelijks iemand van az in een praatprogramma en dit seizoen staan ze effe bovenaan en komen ze meteen overal mooi weer spelen kom op zeg
Scherp gezien en een waarheid als een koe. Binnenkort zullen we die misselijke Dirk Teringa ook wel weer ergens victorie horen kraaien.
Vorig jaar bleef hij lekker onder zijn rotsblok verstopt zitten......de Brandts is trouwens een suffe lul, want hij heeft nou werkelijk niks te melden.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 18:44
|
|
Ja, goed gezien. Andre Wetzel mocht er ook altijd zitten, maar toen het slecht ging met VVV.... Nergens te zien. Laten we hopen dat Scheringa maar lekker ergens blijft ondergedoken en we zijn hoofd niet op tv hoeven zien.
|
stekelfan
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 18:49
|
|
dat vindt ik echt onsportief !
|
Mattie
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 19:00
|
|
Citaat: Het valt me wel op dat spelers,trainers,directeurs van AZ alleen komen als het goed gaat vorig seizoen zag je niet of nauwelijks iemand van az in een praatprogramma en dit seizoen staan ze effe bovenaan en komen ze meteen overal mooi weer spelen kom op zeg
Scherp gezien en een waarheid als een koe. Binnenkort zullen we die misselijke Dirk Teringa ook wel weer ergens victorie horen kraaien.
Vorig jaar bleef hij lekker onder zijn rotsblok verstopt zitten......de Brandts is trouwens een suffe lul, want hij heeft nou werkelijk niks te melden.
Inderdaad goed opgemerkt!
Dit komt omdat az supporters geen echte supporters zijn.
Zodra het ff tegen zit komen ze met opmerkingen als: "Het maakt me niet meer uit" of "Van gaal moet oprotten want het is een jood" of zelfs "Geef me a.u.b. een ajax-shirt"
Ik kom zelf uit een dorpje om en nabij Alkmaar, en en hoorde dit soort opmerkingen dagelijks om mij heen tot 2 maanden terug, ik ken zelfs gasten die in de zomer weer zijn ajax spullen van zolder haalde en daarvoor in de plaats zijn az spullen op zolder zette.
En nog erger is dat ze NU weer stoer lopen te doen over "Hun" az....
AZ'ters zijn "resultaat" supporters, kan volgende week weer anders zijn met hun
|
Mattie
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 19:04
|
|
Ik vind het jammer dat Voetbal Insite er niet meer is, heerlijk die discussies met Derksen en van Hanegem.
|
stekelfan
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 19:26
|
|
Wat vinden jullie van analisten zoals ronald waterreus en ronald koeman in studio voetbal?
|