Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 20:55
|
|
Je snapt toch wel dat objectieve mensen Ajax vaak niet als de meest aantrekkelijke club ter wereld zien, WZA?
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 20:59
|
|
Citaat: Je snapt toch wel dat objectieve mensen Ajax vaak niet als de meest aantrekkelijke club ter wereld zien, WZA?
Als je overtuigingskracht hebt, als je dat gevoel goed over kan brengen en die persoon staat er voor open(sommige spelers hebben vooraf al een afkeer tegen Ajax, dus dan houdt het op) dan ben je binnen. Helaas zijn die 3 elementen niet altijd aanwezig, maar ik zie niet welke bij Vieira niet aanwezig zou zijn. Jij?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 21:00
|
|
Citaat: Vieira komt niet voor Ajax voetballen. Goian is een trage houten klaas die niet met ruimte in z'n rug kan spelen. Totaal ongeschikt voor Ajax.
Goian heeft vooral een grote draaicirkel en doet bijna alles met zijn stijve rechter. In Roemenie bewijst hij wel met ruimte in zijn rug te kunnen spelen, maar daar stellen de ploegen zich defensief in en graven zich ook in met één spits voorin.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 21:07
|
|
Citaat: Vieira komt niet voor Ajax voetballen. Goian is een trage houten klaas die niet met ruimte in z'n rug kan spelen. Totaal ongeschikt voor Ajax.
Goian heeft vooral een grote draaicirkel en doet bijna alles met zijn stijve rechter. In Roemenie bewijst hij wel met ruimte in zijn rug te kunnen spelen, maar daar stellen de ploegen zich defensief in en graven zich ook in met één spits voorin.
Ik kan het je wel uitleggen denk ik. Als het een houten klaas is dan heeft hij veel moeite met de Nederlandse speelstijl: er wordt creatief en dus geslepen aangevallen en vaak ook nog met de hele ploeg. Ik denk dat hij zich daar niet staande in houdt. Bovendien wordt er in NL vaak verzorgd gespeeld dus niet vaak lange bal(waarin hij heel sterk is). Dus het is bij verre na niet de gedroomde speler voor Ajax. Meer voor clubs zoals Heerenveen, Celtic etc etc.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 21:13
|
|
Citaat: Je snapt toch wel dat objectieve mensen Ajax vaak niet als de meest aantrekkelijke club ter wereld zien, WZA?
Als je overtuigingskracht hebt, als je dat gevoel goed over kan brengen en die persoon staat er voor open(sommige spelers hebben vooraf al een afkeer tegen Ajax, dus dan houdt het op) dan ben je binnen. Helaas zijn die 3 elementen niet altijd aanwezig, maar ik zie niet welke bij Vieira niet aanwezig zou zijn. Jij?
De status van de absolute top in Europa en het geld dat die clubs te bieden hebben weegt niet op tegen een mooi en inspirerend praatje hoor.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 21:22
|
|
De status van de absolute top in Europa en het geld dat die clubs te bieden hebben weegt niet op tegen een mooi en inspirerend praatje hoor.
Tja, eer en geld heeft hij genoeg gehad in zijn loopbaan. Een sportieve uitdaging war hij ziet zitten lijkt mij helemaal niet onvoorstelbaar, dan wil hij wel. Maar dan moet je het gewoon goed brengen!
|
winnieajax
Forum berichten: 17
|
Geplaatst: Vr 25 apr 2008 23:36
|
|
Kuffour mag vertrekken bij Ajax
25-04-08
Samuel Kuffour zal in het nieuwe seizoen geen deel uitmaken van de selectie van Marco van Basten. Kuffour heeft volgens de huidige en toekomstige technische staf, niet kunnen aantonen dat hij een versterking is voor Ajax. Hiermee wordt de 31-jarige verdediger dus niet de opvolger van John Heitinga. Ajax had tot 1 mei de tijd om de speler een contract aan te bieden, maar ziet hier dus vanaf. Kuffour die onder andere voor Bayern Munchen en AS Roma speelde, viel tot nu toe twee keer in bij Ajax.
AjaxF-side.NL
ik had toch wel meer van hem verwacht(n)
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 10:56
|
|
Dat hij geen toegevoegde waarde zou zijn wist ik al te voorspellen voordat hij bij Ajax kwam te spelen. Hopeloos geval die Kuffour, zal ook denk ik nooit meer iets met hem worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 13:06
|
|
Behalve dat hij een maand of langer nodig had om fit te worden en hij als speler totaal niet bij AJAX past en de laatste jaren het met zijn loopbaan bergafwaarts ging was dit een zeer logische aankoop van Martin van Geel. Goede scouts vissen in de zee, maar Van Geel zoekt in een modderpoel. Doe ons een lol en neem Koevoer mee naar Psv.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 17:34
|
|
Ik hoop dat de jonge spoelers veel van hem hebben opgeschoten. Vertonghen, Vermaelen en Heitinga vind ik veel meer betrouwbaar, het is zonde dat VD Wiel niet fit was. Maar dat is denk ik zijn waarde geweest. Had iets meer directe inbreng verwacht, maar dat was blijkbaar niet reeel. Het beste jongen!
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 23:38
|
|
Citaat: Ik kan het je wel uitleggen denk ik. Als het een houten klaas is dan heeft hij veel moeite met de Nederlandse speelstijl: er wordt creatief en dus geslepen aangevallen en vaak ook nog met de hele ploeg. Ik denk dat hij zich daar niet staande in houdt. Bovendien wordt er in NL vaak verzorgd gespeeld dus niet vaak lange bal(waarin hij heel sterk is). Dus het is bij verre na niet de gedroomde speler voor Ajax. Meer voor clubs zoals Heerenveen, Celtic etc etc.
Sowieso is Goian geen verdediger voor het Nederlands voetbal, maar meer iemand die goed in Engeland zou passen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 01:12
|
|
Citaat: Ik hoop dat de jonge spoelers veel van hem hebben opgeschoten. Vertonghen, Vermaelen en Heitinga vind ik veel meer betrouwbaar, het is zonde dat VD Wiel niet fit was. Maar dat is denk ik zijn waarde geweest. Had iets meer directe inbreng verwacht, maar dat was blijkbaar niet reeel. Het beste jongen!
Je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat Vertonghen, Vermaelen en Heitinga aanzienlijk en zichtbaar beter zijn geworden door de afwezigheid van deze bejaarde en niet fitte Ghanees? Die jongens hebben notabene al samengespeeld met Stam. Dan blijft er weinig over wat ze in een paar maandjes van Kuffour kan leren hoor. Kuffour was in z'n topdagen een prima verdediger, maar laten we het alsjeblieft niet overdrijven.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 12:34
|
|
Citaat: Ik hoop dat de jonge spoelers veel van hem hebben opgeschoten. Vertonghen, Vermaelen en Heitinga vind ik veel meer betrouwbaar, het is zonde dat VD Wiel niet fit was. Maar dat is denk ik zijn waarde geweest. Had iets meer directe inbreng verwacht, maar dat was blijkbaar niet reeel. Het beste jongen!
Je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat Vertonghen, Vermaelen en Heitinga aanzienlijk en zichtbaar beter zijn geworden door de afwezigheid van deze bejaarde en niet fitte Ghanees? Die jongens hebben notabene al samengespeeld met Stam. Dan blijft er weinig over wat ze in een paar maandjes van Kuffour kan leren hoor. Kuffour was in z'n topdagen een prima verdediger, maar laten we het alsjeblieft niet overdrijven.
Stam die was ook bezig met zijn eigen spel, want hij moest de vedette blijven. Bovendien vind ik Kuffour iemand die ook niet compleet was, maar toch wel zich redelijk gemakkelijk staande heeft gehouden. Ik denk dat zijn manier van verdedigen toch wel een voorbeeld was voor de rest, ookal kon hij het niet allemaal meer laten zien. Stam was meer dragend, ik denk dat hij meer bezig was met de vraag 'hoe', ik denk dat dat soort spelers daar veel aan hebben gehad. Ik kijk niet alleen naar wat ik(en iedereen verder) kan zien, maar ook naar hoe. Ik kan concluderen dat spelers nu echt zijn gestimuleerd(gedwongen) zijn om op eigen voeten te staan, niet meer afhankelijk te zijn. Ik denk dat hij zeker waarde heeft gehad: 100%!
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 22:04
|
|
Citaat: Kuffour mag weg bij Ajax
AMSTERDAM - Officieel is het nog niet, maar Ajax zal na dit seizoen niet verder gaan met Samuel Kuffour. De Ghanees past niet in de plannen van de nieuwe trainer Marco van Basten.
Kuffour werd in de winterstop aangetrokken als versterking in de breedte. De huidige trainer Adrie Koster had de afgelopen weken als gevolg van blessures een paar keer een beroep op Kuffour kunnen doen, maar hij liet dat telkens achterwege.
Bron sportwereld.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 22:43
|
|
Geen verrassing.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 6 mei 2008 23:43
|
|
Erg goed nieuws. Hopelijk betekent het wel dat iemand hem komt vervangen. Vertonghen, Emanuelson, Vermaelen, de vervanger van Heitinga, Silva en Colin vind ik toch wat weinig voor de achterste vier posities.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 7 mei 2008 10:45
|
|
Tja, leek het meest logische. Zonde dat hij sportief niet van direct belang was, maar indirect zag ik wel dingen verbeteren. Het beste Kuffour!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 7 mei 2008 11:29
|
|
Welke dingen zag je verbeteren, Wza? Je bedoelt dingen bij andere spelers? Hoe weet je dat dat met Kuffour te maken heeft?
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 7 mei 2008 11:39
|
|
Citaat: Welke dingen zag je verbeteren, Wza? Je bedoelt dingen bij andere spelers? Hoe weet je dat dat met Kuffour te maken heeft?
De handigheid om in te grijpen. Kijk Vertonghen of Vermaelen, die zijn beide leergierig(willen beter worden) en pakken nu heel erg doeltreffend de duels op. Heitinga die heeeft helaas niet genoeg opgelet, die wordt af en toe nog wel simpel afgetroefd. Maar hij heeft ook meer te bieden nu. Urby is niet slimmer geworden(gogme niet te bekennen), maar wel handiger in het verdedigen geworden. Want in duels houdt hij zich nu veel gemakkelijker staande.
Kijk: Stam was er ook, maar die was meer bezig met het organiseren. Ik denk dat Kuffour nu door de rust ook meer anderen kon bijleren. En ik vind het doodzonde dat een VD Wiel niet lekker kon meetrainen en kon spelen dit jaar, die zou er veel aan hebben gehad. De directe inbreng van Kuffour is heel mager, de indirecte inbreng heb ik er toch wel uit kunnen halen. Maar nu hebben ze al Kuffour kunnen raadplegen, een langer verblijf zou nog weinig inbreng opleveren. Ik hoop dat de spelersgroep dat voldoende heb gedaan bij Kuffour.. Ik denk het wel: ik zag veel progressie in de groep.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 7 mei 2008 11:42
|
|
Waar haal je het in vredesnaam vandaan dat Kuffour die jongens daarbij geholpen heeft? Met alle respect, maar ik heb echt het gevoel dat je dit ter plekke verzint. :)
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 7 mei 2008 11:45
|
|
Citaat: Waar haal je het in vredesnaam vandaan dat Kuffour die jongens daarbij geholpen heeft? Met alle respect, maar ik heb echt het gevoel dat je dit ter plekke verzint. :)
Dat is mijn beeld, hij praat veel met de spelers. Let er maar is op bij een training, hij geeft echt veel tips aan anderen. En ik denk dat dat zijn inbreng is geweest..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 16:55
|
|
Citaat: Kuffour stopt bij Ajax
Amsterdam, 19 mei 2008
Samuel Kuffour en Ajax gaan komend seizoen niet met elkaar door. Dat hebben de speler en de club in goed overleg besloten. In zijn half jaar als Ajacied kwam Kuffour twee keer in actie voor het eerste elftal.
Kuffour tekende in januari een overeenkomst voor een half jaar. De Ghanees kwam transfervrij over van AS Roma. Ajax had de mogelijkheid in het contract opgenomen om hem nog twee jaar langer te houden, maar deze optie is niet gelicht.
De 31-jarige Kuffour debuteerde 2 maart in de thuiswedstrijd tegen Excelsior (4-0) in Ajax 1. In diezelfde maand kwam hij nog een keer kort in actie tegen sc Heerenveen.
Ajax.nl
Kuffour dus officiëel Ajacied-af. Hopelijk krijgen we de komende week nog meer positieve nieuwtjes te horen met betrekking tot het selectiebeleid.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 12:24
|
|
Citaat: Kuffour keert waarschijnlijk terug naar Ghana
Bron: ajaxf-side.nl
Volgens het Ghanese Modern Ghana heeft Samuel Kuffour interesse getoond om terug te keren naar Ghana en zijn carriere af te sluiten bij een club in de Ghanese competitie. Het zou gaan om de Ghanese kampioen Asante Kotoko. Ajax besloot onlangs om, na hem een half seizoen gehuurd te hebben van AS Roma, niet door te gaan met de verdediger
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 13:36
|
|
|