Auteur
|
Bericht
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 15:35
|
|
Citaat: Kuffour zal nooit meer op zijn oude niveau komen en zal hopeloos floppen.
Ben je boos dat jullie het met Rajkovic, Addo en Da Costa moeten doen? Get a room!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 18:12
|
|
Officieel;
Citaat: Ajax contracteert Samuel Kuffour
Bron: AJAX.nl
Amsterdam, 28 jan 2008
Ajax heeft de Ghanese voetballer Samuel Kuffour gecontracteerd. De verdediger komt transfervrij over van AS Roma. Kuffour tekende vandaag een contract voor een half jaar. In het contract is een optie voor een verlenging met twee seizoenen opgenomen.
Kuffour (geboren op 3 september 1976) begon zijn loopbaan als profvoetballer in 1994 bij Bayern München. Na dat seizoen speelde hij een half seizoen voor 1. FC Nürnberg, om daarna voor negen seizoenen terug te keren naar Bayern München. Vanaf het seizoen 2005/2006 stond hij onder contract bij AS Roma.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 18:20
|
|
Transfervrij dus. Ajax denkt blijkbaar dat een financiëel risicoloze gok geen risicovolle gok kan zijn.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 18:41
|
|
Wat de mentale gesteldheid van Kuffour betreft, ik las ergens (weet niet meer precies waar, AD geloof ik) dat hij nog niet zo lang geleden zijn dochtertje door verdrinking is verloren en dat hij daardoor wat problemen had. Ik twijfel eraan of dat de reden is waarom hij nauwelijks meer speelde bij Roma. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet zo erg gevolgd heb en ken hem in principe alleen van zijn periode bij Bayern. Ik ben niet zo'n hele fan van hem maar ik geef hem het voordeel van de twijfel en in ieder geval alle steun.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 18:51
|
|
Van zijn dochter die is verdronken is 5 jaar geleden. Zoiets draag je natuurlijk altijd met je mee. Bewust of onbewust.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 19:06
|
|
vijf jaar toch alweer? Ow, dat stond er volgens mij niet bij. Maar goed, dat blijft idd lang hangen vaak.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 19:10
|
|
Hier te lezen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 19:31
|
|
Hij staat op ajax.nl mannen. Wel leuk dat hij maar half jaartje tekent, goede breedtespeler !
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 19:40
|
|
Ja, ook Rasmus Lindgren staat op AJAX.nl
Ps: Je hebt pm, Pablo.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 19:44
|
|
Citaat: Ajax contracteert Samuel Kuffour
Amsterdam, 28 jan 2008
Ajax heeft zich versterkt met Samuel Osei Kuffour. De 31-jarige Ghanees komt transfervrij over van AS Roma. Kuffour tekende vandaag een contract voor een half jaar. In het contract is een optie voor een verlenging met twee seizoenen opgenomen.
,,Het voelt goed om hier te zijn’’, vertelt Kuffour, na de kennismaking met zijn nieuwe club. De Afrikaan onderging maandag een medische keuring, hij ontving zijn eerste Ajax-shirt en werd en passant rondgeleid door de ArenA. In de tussentijd werden talloze handen geschud. ,,Ajax behoort tot de beste clubs in de wereld. Ook omdat de jeugdopleiding grote spelers als Marco van Basten, Edgar Davids Clarence Seedorf heeft voortgebracht.’’
Met Kuffour haalt de Amsterdamse club een gelouterde en ervaren kracht binnen. De Ghanees verdedigde tussen 1994 en 2005, met een kort uitstapje naar 1. FC Nürnberg, de clubeer van Bayern München. In Duitse dienst won Kuffour onder meer de Champions League en de Wereldbeker voor clubteams. In het seizoen 2005/2006 werd München (Bayern) verruild voor Rome, waar de verdediger zijn carrière vervolgde bij AS Roma. Afgelopen seizoen speelde de Ghanees op huurbasis bij Livorno, waarna hij het huidige voetbaljaar terugkeerde bij Roma.
In zijn eerste seizoen bij de Beierse club was de verdediger van heel dichtbij getuige van de opmars die Ajax dat seizoen maakte in Europa. De ploeg van trainer Louis van Gaal bereikte de Champions League-finale door in de halve eindstrijd Bayern München te verslaan. Kuffour was in beide duels negentig minuten van de partij bij de Zuid-Duitsers. Ajax won de finale uiteindelijk van AC Milan: 1-0.
Kuffour maakte op 8 december 2004 al zijn debuut in de ArenA. Het Champions League-treffen tussen Ajax en ‘zijn’ Bayern München bleef onbeslist: 2-2. Ruim twee maanden eerder droeg Kuffour nog zijn steentje bij aan de mokerslag die Ajax kreeg in Beieren. In het Olympiastadion gingen de Amsterdammers met 4-0 onderuit.
Kuffour draagt het komende half jaar het shirt met rugnummer 6. Aan de keuze voor het nummer kleeft een leuk verhaal. ,,Tijdens de onderhandelingen met Ajax, kon ik kiezen uit nummer 3 of 6’’, vertelt Kuffour kort na de ondertekening van zijn contract. ,,Ik heb mijn moeder snel om advies gevraagd. Volgens haar was 6 de beste keuze. Met de hulp van God is veel mogelijk. Ik reken op het beste voor mij, de fans en het publiek in dit mooie stadion.’’
Ajax.nl
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 20:29
|
|
Nounounou, wat een leuk verhaal! :crazy:
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 00:34
|
|
speelde kuffour niet mee met bayern in de CL-wedstrijd in amsterdam in 94/95? [de 5-2 overwinning">
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 00:37
|
|
Klopt, Doc. En ook in de op dramatische wijze verloren Champions League finale van Bayern tegen Manchester United in '98/'99.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 13:16
|
|
Citaat: Ghanese topverdediger in verval Kuffour moet Ajax aan extra ervaring helpen
Een buitenkansje met vraagtekens
Ajax-aanwinst Samuel Kuffour (31) was ooit een topverdediger, maar is nu vooral één groot vraagteken. Ook voor Ajax-trainers Adrie Koster en Frank de Boer.
En of Frank de Boer verdediger Samuel Kuffour kent. ‘Ik heb zelfs nog tegen hem gespeeld. In 1995, tegen Bayern München was dat. In die halve finale, 0-0 werd het toen.’
De Boer hemelt de Ghanese Ajax-aankoop op: hij is een geestdriftige speler, een echte leider in het veld. Toen hijzelf tegen Kuffour speelde, ‘stond er wel een vent, hoor’, vindt De Boer.
Maar over de huidige staat van de altijd zo stoere Afrikaanse stopper kan niemand bij Ajax meer verklappen. Volgens Ajax-trainer Adrie Koster is de transfervrije speler 100 procent fit, maar mist hij wedstrijdritme. De Boer weet zo mogelijk nog minder te vertellen, aangezien Kuffour sinds 2005 bij AS Roma onder contract stond. ‘Ik vind die hele Italiaanse competitie geen moer aan.’
Kuffours zaakwaarnemer, Oscar Damiani, geeft niet thuis. ‘Ik praat alleen met Ajax’, snauwt de Italiaan. Dus wordt de doopceel van Kuffour lichten een archiefklusje.
Naast zijn carrière als beginnend voetballertje, hield de Ghanees er een baantje op na als schoenenpoetsertje, zo gaat het verhaal. Zijn moeder verkocht hun enige televisietoestel om de voetbalschoenen van haar talentrijke zoon te bekostigen.
Met Ghana onder 17 werd Kuffour wereldkampioen in 1991. Een jaar later won hij brons op de Olympische Spelen van Barcelona. Via de jeugdacademie van Torino belandde hij bij Bayern München. Daar speelde hij al op zijn 21e de halve finale van de Champions League, zogezegd tegen het Ajax van Frank de Boer. In het jaar dat Ajax de Champions League won, een prijs die ‘Sammy’ aan zijn neus voorbij zag gaan in 1999 tegen Manchester United. In 2001 pakte hij alsnog de ‘cup met de grote oren’.
Zijn Wiki roemt hem als de beste Afrikaanse verdediger aller tijden, maar daar valt over te twisten. Hij was meervoudig Ghanees atleet van het jaar, twee keer tweede bij de verkiezing van Afrikaans voetballer van het jaar en BBC’s Afrikaans voetballer van het jaar in 2001.
Daarna ontsierden enkele incidentjes zijn loopbaan. Hij verkocht in 2002 bij een bekerwedstrijd een kopstoot aan een speler van Schalke 04 en liep zo een schorsing op van zes duels. Het WK 2006 ging bijna aan z’n neus voorbij, maar Kuffour legde tijdig zijn vete met bondscoach Ratomir Dujkovic bij.
De grootste tragedie kende hij in z’n persoonlijke leven: zijn 15 maanden oude dochtertje Godiva verdronk rond Nieuwjaar 2003 in het zwembad van zijn huis in Accra, Ghana. Daarna schijnt de diepgelovige Kuffour niet meer de oude te zijn geworden.
Sinds zijn overstap van Bayern naar AS Roma in 2005 wordt het stiller rond hem. Vorig jaar speelde hij eventjes op huurbasis bij Livorno. Deze jaargang was hij vaste tribuneklant in Rome.
Kuffour mag transfervrij weg bij AS Roma. Daardoor is het financiële risico van de aanschaf klein. Ajax-trainer Koster ziet ondanks de neerwaartse spiraal in de loopbaan van de Ghanees een rol voor hem weggelegd. ‘Hij speelde Champions League, haalde kampioenschappen met Bayern. Dus met hem haal je één brok ervaring in huis. Ik denk dat hij een buitenkansje is voor Ajax.’
Een buitenkansje, maar wel één omringd met veel vraagtekens.
De Pers
|
Robbin-R
Forum berichten: 147
|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 20:20
|
|
financieel risico is misschien wat transfersom beperkt, maar die gast komt hier zeker niet voor niks voetballen. In geval van Luque-achtige bedragen durf ik hem nu al te bestempelen als miskoop, aangezien hij al twee jaar lang geen fatsoenlijke wedstrijd meer heeft gespeeld.
Maar goed iedereen krijgt de kans zich te bewijzen (god, ik lijk v Basten wel) dus ik wacht weer rustig af...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 20:28
|
|
Ik heb niet veel hoop. Als je leest hoe Makaay over Kuffour denkt... Dat belooft weer niet veel goeds.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 21:05
|
|
Wat nou weinig in actie? bijna 40 in de laatste twee jaar
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 21:15
|
|
Citaat: denkt... Dat belooft weer niet veel goeds.
Wat Makaay zegt is natuurlijk totaal irrelevant, want hij was groot voorstander van Luques komst naar Feyenord.
Verder heb ik genoeg verhalen gehoord om te voorspellen dat Kuffours tijd geweest is. Ik hoop dat die mensen het fout hebben, want de goede oude Kuffour is absoluut een aanwinst. Ik hoop dat Kuffour het helemaal gaat maken bij ons.
Hier Sami Kuffour bij de persconferentie.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 12:59
|
|
Citaat: Kuffour pas over vier weken fit
Bron: Ajaxfans.net
De nieuwe Ajaxverdediger Samuel Kuffour zit vanavond niet bij de selectie voor het duel in de Arena met koploper PSV.
De 31-jarige Kuffour heeft vier maanden geen wedstrijd gespeeld en hoewel hij gistermiddag zei dat zijn fysieke gesteldheid 'great' was, zal het volgens de medische staf van Ajax nog vier weken duren voordat de Ghanese verdediger topfit is, zo staat te lezen in Het Parool.
Kuffour is transfervrij overgenomen van AS Roma en hij tekende een contract voor een half seizoen. Ajax kan tot 20 mei van dit jaar een optie lichten om hem voor nog twee jaar vast te leggen.
Mijn goede god....wat een wanbeleid. Echt waar. Om te kotsen. ick:
|
Anonymous
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 13:02
|
|
Wanbeleid ook van Kuffour, hij is sportman, hij moet zijn conditie op peil houden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 13:12
|
|
Ja, maar AJAX keurt hem en kan dan beslissen of ze hem halen of niet. Godsamme.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 14:49
|
|
Hij kan dus maximaal acht wedstrijden meedoen in het eerste.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 15:00
|
|
Een kleine blessure erbij en hij speelt dit jaar helemaal niet meer. Dit is werkelijk van de zotten. Op wiens voorspraak is deze man gekomen? Louis van Gaal in 1994? ick:
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 15:01
|
|
Hij zal wel voor de play-offs aangetrokken zijn.... :crazy:
|
Demosthenes