Auteur
|
Bericht
|
skieto
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 10 maa 2009 18:02
|
|
Citaat: Toch zal hij misschien zondag in de basis staan, Gregory is geschorst..
Ik denk het niet. Ik denk dat Schilder op lb komt te staan. En dan verzint MvB wel iets. Of hij doet nu juist iets omdat Silva zo in de media komt.
Ja, bijv. Schilder-----Vermaelen-----Wielaert----Oleguer.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 10 maa 2009 18:35
|
|
Hij verdient niet eens meer om bij de selectie te zitten, neem maar iemand van jong ajax mee ofzo... zo'n uitspraken maak je alleen maar om onrust te zaaien. Ik zie, denk ik, nu het liefst tegen Marseille zo :
Vermeer/Steek ( maakt me verder oook niet zo veel uit)
wiel Oleguer Vermealen Urby
Enoh-Lindgren
Aissati
suarez cvita Sulejmani
waarom Urby?
Omdat ik geen zin heb in 'Schildertjes'' en ''silvatjes''
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 17:43
|
|
Van harte gefeliciteerd Silva!
Citaat: Bruno Ramon Silva Barone werd op 29 maart 1980 geboren in Melo, een plaatsje in Uruguay. Sinds het seizoen 2007-2008 staat de 29-jarige rechterverdediger onder contract bij Ajax. Speciaal op zijn geboortedag een kort overzicht van de carriere van Silva.
Silva kwam in 2000 slechts één wedstrijd in actie voor Danubio. De Uruguayaan wist zich echter in de basis te knokken en vertrok in 2004 naar het Russische FK Rostov, om daar een nieuw avontuur aan te gaan. In Rusland kwam Silva slechts vier keer in actie. Even later keerde hij weer terug naar Danubio, waar hij nog anderhalf seizoen voor speelde.
In 2005 vertrok Silva naar FC Groningen. Hij ondertekende een contract voor één seizoen bij de oude club van Rasmus Lindgren en Luis Suarez. In 2008 werd de Uruguayaanse rechtsback gevolgd door Ajax. FC Groningen wilde Silva echter niet verkopen. Naar aanleiding hiervan besloot Silva in staking te gaan om op die manier een transfer af te dwingen. Uiteindelijk kreeg hij zijn zin en vertrok op 22 januari 2008 naar Ajax.
In januari 2009 toonden AS Roma en Palermo interesse in de 29-jarige rechtsback, maar trainer Marco van Basten besloot om hem bij de selectie te houden. Dit tot teleurstelling van Silva, die bij Ajax op een zijspoor is beland. Werkweigering had deze keer geen zin, want de Uruguayaan trainde toch al mee met Jong Ajax.
Bron: ajaxclub.nl
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 20:27
|
|
Bruno Silva en Luis Suarez zijn zo dadelijk te zien op Ned 3 in Holland Sport
|
ajaxfan13
Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 14:10
|
|
Silva wil blijven vechten voor zijn plek
EXCLUSIEF - "Van Basten eruit of ik eruit," sprak Bruno Silva begin maart. Inmiddels is Van Basten weg en is het perspectief van Silva, die dit seizoen vooral op de bank zat, veranderd. Hij heeft geen plannen meer om deze zomer te vertrekken en wil graag bij Ajax blijven. "Ik wil blijven knokken."
Weer knokken
"Ik deed die uitspraken op een moment dat ik in een dip zat. Het was gewoon zwaar dat ik niet aan spelen toekwam," zegt Silva tegenover Ajaxlife.nl. "Ik heb vrij snel daarna al laten weten dat ik gewoon wil strijden voor mijn plaats. Ondanks dat ik niet speel, voel ik me goed bij Ajax, blijf ik rustig."
In goede en slechte tijden heeft de rechtsback altijd op steun van de supporters kunnen rekenen. Dat doet hem veel, vertelt de Uruguyaan. "Toen ik tegen Sparta warmliep, werd mijn naam gescandeerd: ze waren me nog niet vergeten. Dat sterkt me alleen maar in de beslissing hier te blijven, ik wil de fans laten zien wat ik kan."
Voor Silva is het nu afwachten: slaagt hij er volgend seizoen onder een nieuwe trainer in weer een basisplek af te dwingen? "Ook tijdens trainingen doe ik mijn best. Ik heb er zelf alles aan gedaan, kan mezelf niets verwijten. Na de zomerstop ga ik daar mee verder, ga ik weer knokken."
Het complete interview met Silva staat in de Ajax Life die vrijdag verschijnt.
Bron: http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/3611
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 14:48
|
|
Wel een groot nadeel aan het vertrek van Van Basten. Zulke spelers denken nu opeens wel een kans te maken en willen de voorbereiding meemaken, zodat ze moeilijker te verpatsen zijn.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 15:41
|
|
Citaat: Wel een groot nadeel aan het vertrek van Van Basten. Zulke spelers denken nu opeens wel een kans te maken en willen de voorbereiding meemaken, zodat ze moeilijker te verpatsen zijn.
Daarom moet Blind al deze mislukkingen ook al verkopen voordat er een nieuwe trainer is. Dan is er meteen wat loonruimte zodat de nieuwe trainer een aankoop kan doen die hij echt nodig acht.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 15:55
|
|
Ik vind dat we niet moeten vergeten dat Silva misschien geen geweldenaar is, maar wel goed kan voetballen. Dat heeft hij vooral bij Groningen laten zien, maar ik denk dat hij in een duidelijk systeem nog wel degelijk van waarde kan zijn. Sympathieke jongen ook. Daar koop je als Ajax niets voor, maar toch.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 16:04
|
|
Ga jij deze zomer met hem 24/7 trainen op voorzetten, RC?
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 16:27
|
|
Citaat: Ga jij deze zomer met hem 24/7 trainen op voorzetten, RC?
Sure, wil je dat ik Sulejmani ook onder handen neem?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 16:32
|
|
Citaat: Ik vind dat we niet moeten vergeten dat Silva misschien geen geweldenaar is, maar wel goed kan voetballen. Dat heeft hij vooral bij Groningen laten zien, maar ik denk dat hij in een duidelijk systeem nog wel degelijk van waarde kan zijn. Sympathieke jongen ook. Daar koop je als Ajax niets voor, maar toch.
Groningen speelt/speelde 4-4-2 in mijn ogen.. Dit is het grote verschil met ajax. In een 4-4-2 systeem moeten de backs veelvuldig opkomen, de ruimte die ze dan laten liggen wordt makkelijker overgenomen. Een back moet in een 4-4-2 systeem verdedigend minder sterk zijn dan in een 4-3--3.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 16:34
|
|
Prima. Neem Mickey ook maar onder handen. Als je dan zorgt dat je ook Cvitanich afwerken leert
|
Marco
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 16:34
|
|
@ RC - Nee, dat vertrouw ik jou nog niet toe!
Ik vind Silva ook niet echt het blinde paard waarvoor ie hier wel eens versleten wordt. Verdedigend is het wat behelpen, maar offensief brengt ie wel iets, alleen nauwelijks een acceptabele voorzet/voortzetting. Dan heb je aan zijn offensieve drang ook niet zoveel..
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 14 mei 2009 21:09
|
|
Silva zal genoegen moeten nemen met een reserve rol achter van der Wiel. Silva komt gewoon wat te kort voor de basis, maar kan nog veel waarde hebben voor Ajax. De vraag is alleen of de nieuwe coach met aanvallende backs wil spelen. Als dat niet zo is dan kan die maar beter weg gaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 25 mei 2009 13:52
|
|
Citaat: Suarez en Silva opgeroepen voor Uruguay
Bron: Ajaxfans.net
Luis Suarez en Bruno Silva zijn geselecteerd voor de nationale ploeg van Uruguay. De Uruguayanen staan op 6 juni in Montevideo tegenover Brazilië. In Puerto Ordaz wordt op 10 juni Venezuela - Uruguay gespeeld. Beide interlands zijn WK-kwalificatieduels.
Uruguay maakt nog altijd een prima kans om zich te plaatsen voor het WK van volgend jaar in Zuid-Afrika. In een poule van tien landen bezetten de Uruguayanen de vijfde plek. Argentinië staat vierde en heeft slechts twee punten meer. De afstand tot koploper Paraguay bedraagt zeven punten. Brazilië speelde vier punten meer bijeen en staat tweede. Venezuela bezet de achtste stek.
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 13:55
|
|
Hartverwarmende inzet, aandoenlijke drang om zich te laten zien, maar de uitvoering.. Ik vond het bijna zielig. Game over. Is ook beter voor Bruno.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 14:00
|
|
Citaat: Hartverwarmende inzet, aandoenlijke drang om zich te laten zien, maar de uitvoering.. Ik vond het bijna zielig. Game over. Is ook beter voor Bruno.
Ik ben het helemaal met je eens. Je ziet dat hij zich zo graag wilt bewijzen alleen hij heeft het niveau er niet voor. Weer een miskoop van 3.750.000 euro. Dit bedrag krijg je nooit er voor terug. Verdedigend is elke tegenstander hem de baas. Als ik gister zag hoe Di Maria hem met weinig inspanning toch zo makkelijk voorbij ging. Dan heeft hij het zelfs lastig tegen een eerste divisie speler.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 14:48
|
|
Terwijl ik hem in zijn begin periode bij Ajax absoluut een waardige speler vond. Misschien een zodanig mentale klap gehad onder van Basten dat die jongen het helemaal kwijt is?!
Aan inzet ligt het in ieder geval niet, hij rende zich rot. Maar kwam zoals terecht opgemerkt helaas tekort.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 15:03
|
|
Citaat: Terwijl ik hem in zijn begin periode bij Ajax absoluut een waardige speler vond. Misschien een zodanig mentale klap gehad onder van Basten dat die jongen het helemaal kwijt is?!
Aan inzet ligt het in ieder geval niet, hij rende zich rot. Maar kwam zoals terecht opgemerkt helaas tekort.
1 ding was wel duidelijk , hij heeft in zijn tijd als bankzitter niet zitten oefenen op voorzetten.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 15:06
|
|
Citaat: Terwijl ik hem in zijn begin periode bij Ajax absoluut een waardige speler vond. Misschien een zodanig mentale klap gehad onder van Basten dat die jongen het helemaal kwijt is?!
1 ding was wel duidelijk , hij heeft in zijn tijd als bankzitter niet zitten oefenen op voorzetten.
Inderdaad, die waren niet best. Op een gegeven moment dacht hij dat het misschien wel vanaf de middenlijn zou lukken.
Nee, deze jongen dwingt zo geen basisplaats af
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 15:09
|
|
Haha inderdaad, en dan maar hopen dat hij goed valt en dan na de wedstrijd, net als Sno zeggen dat hij wel goed is en dat iedereen het fout in hem gezien heeft.
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 15:10
|
|
Citaat: Misschien een zodanig mentale klap gehad onder van Basten dat die jongen het helemaal kwijt is?!
Hmja, het leek op overcompenseren. Iemand die zo erg z'n best doet, dat het helemaal niet meer lukt.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 15:19
|
|
Citaat: Misschien een zodanig mentale klap gehad onder van Basten dat die jongen het helemaal kwijt is?!
Hmja, het leek op overcompenseren. Iemand die zo erg z'n best doet, dat het helemaal niet meer lukt.
Ja, ik had wel met hem te doen. Misschien legde hij voor zichzelf inderdaad de lat te hoog en kon hij niet met de druk omgaan. Al vind ik dat wel vreemd tijdens een oefenwedstrijd. Maar dan zal hij het maar op de training moeten laten zien.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 13 nov 2009 09:25
|
|
Silva gaat knallen!
[list">De Ajacieden Bruno Silva en Luis Suarez zijn maandag afgereisd naar Guatemala. In het Centraal-Amerikaanse land heeft het nationale elftal van Uruguay een trainingskamp belegd voor de beslissende WK-kwalificatiewedstrijden tegen Costa Rica.
Uruguay, dat vorige maand rechtstreekse plaatsing misliep na een thuisnederlaag tegen Argentinië, speelt zaterdag eerst een uitduel. Vier dagen later vindt de return plaats in de hoofdstad Montevideo.
Als de Uruguayanen zich plaatsen voor de mondiale titelstrijd in Zuid-Afrika gaat voor Silva als het ware een wens in vervulling. ,,Een WK is de droom van elke speler’’, beaamt de verdediger. ,,Dat geldt ook voor mij.’’ De Zuid-Amerikaan en zijn ploeggenoten weten zich in elk geval gesteund door de bevolking. ,,Dat is echt ongelooflijk’’, stelt de Ajacied. ,,Het hele land stopt. Niemand werkt en iedereen kijkt naar de wedstrijd. Uruguay is een echt voetballand. Het is een land van drie miljoen inwoners die allemaal achter de ploeg staan. Ik hoop dat wij naar het WK gaan. Voor het land, de groep en onze carrière.’’
Als de missie slaagt en plaatsing voor het WK een feit is, staat Silva niet alleen in de feestvreugde. ,,Na de eerste wedstrijd vliegen we terug naar Uruguay’’, legt hij uit. ,,Dan zie ik mijn zus, moeder en vrienden. Ook mijn vrouw en kind zijn zaterdag naar Uruguay vertrokken. Bij kwalificatie wordt het een groot feest. Het is belangrijk dat iedereen dan aanwezig is.’’
Na terugkomst uit Uruguay schuift Silva mogelijk aan voor een gesprek met de technische staf van Ajax. ,,Als wij naar het WK gaan, ga ik denk ik praten met Ajax. Gregory doet het goed op mijn positie’’, doelt hij op naaste concurrent Van der Wiel. ,,Maar voor mij is het belangrijk dat ik aan spelen toekom. Ook voor Ajax. Ik heb in elk geval een goed contact met de trainers en kan rustig met ze praten.’’
Ondanks de schaarse speeltijd bij Ajax is Silva tot nu toe steeds geselecteerd voor het nationale team. De oud-speler van onder meer FC Groningen heeft tijdens de WK-kwalificatiereeks zelfs een opmerkelijke score behaald. ,,Ik heb zeven wedstrijden meegedaan en niet verloren.’’
Ajax.nl[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 13 nov 2009 09:41
|
|
Citaat: Silva gaat knallen!
Gelukkig ziet hij ook in dat dat bij een andere club moeten gebeuren.
|