Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 18:42
|
|
Silva was ook bij Groningen precies dezelfde speler, hoor: verdedigend kwetsbaar, kansloze afstandschoten, niet bijzonder snel.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 19:01
|
|
Ach, Silva en Ogararu is eigenlijk lood om oud ijzer, maar lange tijd werd beweerd dat we met Silva zelfs een 'type Trabelsi' in huis hadden. Welnu, Trabelsi is een vreselijke egoist maar kon nog over een gave voorzet beschikken. Silva doet er weinig mee en mag als beloning bij een mislukte voorzet ook nog eens de hoekschoppen voor z'n rekening nemen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 20:43
|
|
Silva is slecht, maar Ogararu is zo mogelijk nog slechter. Mensen die Silva of Ogararu met Trabelsi hebben vergeleken (ik ken zelf ook iemand die Ogararu beter vond dan Trabelsi) moeten ze opsluiten.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 22:39
|
|
Citaat: Silva is slecht, maar Ogararu is zo mogelijk nog slechter. Mensen die Silva of Ogararu met Trabelsi hebben vergeleken (ik ken zelf ook iemand die Ogararu beter vond dan Trabelsi) moeten ze opsluiten
Tja als we het over backs gaan hebben... ik begin bijna spontaan te kwijlen bij namen als Trabelsi, Maxwell , Heitinga etc...
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 22:52
|
|
Oeh, Maxwell en Heitinga, als je het over matige backs hebt.
|
Maurice
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 22:53
|
|
Citaat: Oeh, Maxwell en Heitinga, als je het over matige backs hebt.
Niet zozeer dat het goeie backs zijn, want Heitinga hoort in het Centrum en Maxwell Links-mid, maar ze speelde beide regelmatig/altijd op de back positie, en scoorde daar gewoon een dikke voldoende.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 07:00
|
|
Ja maar die hebben we nou eenmaal niet meer. We moeten maar accepteren dat we allemaal wat mindere backs hebben. Misschien 1maal in de zoveel scout je een goede back, maar nou moeten we het maar doen met Silva.
|
Koen
Forum berichten: 69
|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 10:09
|
|
Speelde inderdaad dramatisch tegen Heerenveen. Aan alle kanten voorbijgelopen, en zijn voorzetten verdwenen stuk voor stuk over de achterlijn bij de tweede paal of over de zijlijn.
Om over zijn dekkingsfout bij de 1-0 nog maar te zwijgen......
|
AFCA82
|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 13:42
|
|
Ik vraag me toch af wie zo'n speler scout. Ik zag ook nog bij Groningen dat verdedigen niet zijn sterkste kant is.
|
Evah
Forum berichten: 108
|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 16:25
|
|
Citaat: Ik wil deze vent nooit meer in het shirt van Ajax zien. Geweldige oplossing trouwens om een van de weinige alternatieven op de rechtsbackpositie te verhuren terwijl je een zo mogelijk nog slechtere speler in de basis hebt staan. Geheel terecht na 1 helft al gewisseld.
Ogararu is eenzelfde soort drama. Hoe kan het dat de beste rechtsback van de Eredivisie (bij Groningen dan) verwordt tot een prutser eerste klas bij Ajax?
Wilkshire was destijds ook al een betere back.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 16:30
|
|
De vervanger dan Silva bij Groningen vond ik ook beter. En voor zijn transferbedrag had Ajax de Roover ook best kunnen halen. De gok was minder groot geweest.
|
Maurice
|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 16:44
|
|
Ik was eerlijk gezegd vorig seizoen ook niet zo onder de indruk van de Roover.. Dit seizoen is natuurlijk een ander verhaal.
|
Koen
|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 16:52
|
|
Citaat: Ik was eerlijk gezegd vorrig seizoen ook niet zo onder de indruk van de Roover.. Dit seizoen is natuurlijk een ander verhaal.
Ook nu vind ik De Roover een modale back. Prima voor een subtopper in de Eredivisie, maar toch echt een maatje te klein voor het niveau dat Ajax nastreeft.
Geinig hoor, dat 'ie een vrije trap onder de muur door schiet, maar het is daardoor niet ineens een wereldspeler.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 17:30
|
|
Ik zei alleen dat ik hem beter vond dan Silva. Bovendien is de prijs/leeftijd van de Roover op dit moment ook veel meer in het voordeel.
|
Koen
|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 19:48
|
|
Citaat: Ik zei alleen dat ik hem beter vond dan Silva. Bovendien is de prijs/leeftijd van de Roover op dit moment ook veel meer in het voordeel.
De Roover was toen Silva werd gehaald zeker niet goed genoeg voor Ajax. Naar mijn mening nu ook nog niet, maar dat terzijde.
Daar komt nog bij dat Silva ook een totaal ander type back is dan De Roover. Silva is iemand die qua spel lijkt op Trabelsi en, in mindere mate, Grygera. Dát zijn de soort backs die we bij Ajax graag zien; mee naar voren, de achterlijn halen, voorzetten geven.
Begrijp me niet verkeerd, Silva komt ook tekort voor het niveau dat Ajax nastreeft, maar afgaande op het spel dat beiden graag spelen, en het niveau van beide spelers ten tijde van de transfer is het wel (enigszins) begrijpelijk dat Silva gehaald werd, en niet De Roover.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 20:37
|
|
Voor dat geld had men beter Paul Verhaegh of Micheal Lustig kunnen halen. Die backs zijn beter dan die we nu hebben. Trouwens hoop ik in winterstop eigenlijk nog steeds op Francis Dickoh, maar het zou me niet verbazen als Marco Bak-Nielsen gaat halen. Speelde gister top.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 20:43
|
|
Tuurlijk is het logisch dat we Silva haalde.
Silva was op dat moment de beste back in de eredivisie, en is dat in potentie nog steeds. Ook vorig seizoen bij ons deed hij het gewoon prima.
In tegenstelling tot Ogararu heeft Silva al meer dan genoeg bewezen wel een goede voetballer te zijn. In plaats van deze jongen helemaal af te branden, zouden we ons eens moeten afvragen hoe het in godsnaam mogelijk is dat hij zó onthutsend zwak voetbalde gister en in z'n algemeenheid matig - en dus een stuk minder dan vorig jaar - speelt.
Nogmaals, Silva heeft gedurende zijn tijd bij Groningen en ook vorig jaar bij ons bewezen gewoon een prima back (op erediviiseniveau) te zijn. Hij is echt niet ineens zoveel minder geworden, er moet iets aan de hand zijn waarom het op dit moment totaal niet gaat...
|
AFCA82
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 07:10
|
|
Nou het was niet alleen Silva die zo zwak voetbalde gsiter, iedereen behalve Vermeer was zwak. Misschien moet je Silva nog wat tijd gunnen. Misschien speelt hij in een goed draaiend elftal wel goed en leeft hij helemaal op. Ik vind niet dat ik hem afkraak maar ik concludeer puur wat ik zie van hem en dat is bitter weinig en dat geldt niet alleen voor Silva!
|
Maurice
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 07:54
|
|
Citaat: Nou het was niet alleen Silva die zo zwak voetbalde gsiter, iedereen behalve Vermeer was zwak. Misschien moet je Silva nog wat tijd gunnen. Misschien speelt hij in een goed draaiend elftal wel goed en leeft hij helemaal op. Ik vind niet dat ik hem afkraak maar ik concludeer puur wat ik zie van hem en dat is bitter weinig en dat geldt niet alleen voor Silva!
Nee want Silva faalt structureeel, week in week uit. Het is niet voor niks dat van Basten een centrum verdediger, van der Wiel, op de back positie zette toen Oleguer nog fit was.
Vorrig jaar speelde hij redelijke wedstrijden, dit jaar is het helemaal niks. De corners die die neemt zijn werkelijk schandalig, want dat zie je zelfs nog niet bij de zaterdag hoofdklasse. Zijn schoten op doel zijn meestal 5 meter naast, en te hoog. En hoe hij verdedigd.... omg...dat doet hij namelijk niet.
Tuurlijk Silva kan er ook niks aan doen dat hij bij Ajax voetbalt, dus heeft naar mijn mening de scouting, en van Basten, gefaald met het aantrekken van een rechtsback deze zomer.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 10:57
|
|
Citaat: Nou het was niet alleen Silva die zo zwak voetbalde gsiter, iedereen behalve Vermeer was zwak. Misschien moet je Silva nog wat tijd gunnen. Misschien speelt hij in een goed draaiend elftal wel goed en leeft hij helemaal op. Ik vind niet dat ik hem afkraak maar ik concludeer puur wat ik zie van hem en dat is bitter weinig en dat geldt niet alleen voor Silva!
Nee want Silva faalt structureeel, week in week uit. Het is niet voor niks dat van Basten een centrum verdediger, van der Wiel, op de back positie zette toen Oleguer nog fit was.
Vorrig jaar speelde hij redelijke wedstrijden, dit jaar is het helemaal niks. De corners die die neemt zijn werkelijk schandalig, want dat zie je zelfs nog niet bij de zaterdag hoofdklasse. Zijn schoten op doel zijn meestal 5 meter naast, en te hoog. En hoe hij verdedigd.... omg...dat doet hij namelijk niet.
Tuurlijk Silva kan er ook niks aan doen dat hij bij Ajax voetbalt, dus heeft naar mijn mening de scouting, en van Basten, gefaald met het aantrekken van een rechtsback deze zomer.
Dit is gewoon zo kortzichtig.
JA, hij speelt gewoon matig dit seizoen.
Maar zoals al gezegd, in de voorgaande seizoenen heeft hij bewezen wél goed te kunnen voetballen. Bij Groningen ontpopte hij tot beste back in de eredivisie, en ook vorig seizoen bij ons trok hij die lijn gewoon door.
Het kan toch niet dat hij ineens verleerd is hoe te moeten voetballen? Er zijn gewoon bepaalde omstandigheden waarom hij nu niet presteert. Die moeten eens onderzocht worden. Dat Silva kan voetballen staat buiten kijf, en als hij dat niveau haalt wat hij tot het eind van vorig seizoen haalde hoort hij gewoon in de basis bij Ajax. Natuurlijk is hij geen Trabelsi, maar hij is, als hij gewoon zijn niveau haalt, wel een zeer bruikbare speler voor Ajax.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 14:20
|
|
Ik ben ook van mening van Silva veel en veel beter kan. Een speler uit de Nederlandse competitie kan door ajax lang genoeg gescout worden om een gedegen oordeel over hem te vellen. Als hij eens wat meer deed verdedigen en wat minder van die nutteloze voorzetten dan zou het denk ik al een stuk beter zijn.
|
Evah
Forum berichten: 108
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 15:39
|
|
Wanneer viel die jongen voor dit seizoen al positief op? Die jongen had een leuke periode en is daarna omhoog geschreven. Hij speelt nu weer op het niveau waarop hij in z'n eerdere periodes bij Groningen ook al acteerde. En dat is niet veel.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 17:36
|
|
Citaat: De Roover was toen Silva werd gehaald zeker niet goed genoeg voor Ajax. Naar mijn mening nu ook nog niet, maar dat terzijde.
Daar komt nog bij dat Silva ook een totaal ander type back is dan De Roover. Silva is iemand die qua spel lijkt op Trabelsi en, in mindere mate, Grygera. Dát zijn de soort backs die we bij Ajax graag zien; mee naar voren, de achterlijn halen, voorzetten geven.
Begrijp me niet verkeerd, Silva komt ook tekort voor het niveau dat Ajax nastreeft, maar afgaande op het spel dat beiden graag spelen, en het niveau van beide spelers ten tijde van de transfer is het wel (enigszins) begrijpelijk dat Silva gehaald werd, en niet De Roover.
Dat Ajax De Roover niet heeft gehaald vind ik inderdaad vrij logisch. Dat Silva wel is gekomen vind ik daarentegen weinig logisch aan. Gewoon een modale back en bovendien niet het type speler waar we behoefte aan hebben. We hadden Emanuelson al, dus zoek je niet een opkomende rechtsback. We hadden beter een doorsluitende rechtsback kunnen halen. Silva kan gewoon niet echt verdedigen.
Citaat: Tuurlijk is het logisch dat we Silva haalde.
Silva was op dat moment de beste back in de eredivisie, en is dat in potentie nog steeds. Ook vorig seizoen bij ons deed hij het gewoon prima.
In tegenstelling tot Ogararu heeft Silva al meer dan genoeg bewezen wel een goede voetballer te zijn. In plaats van deze jongen helemaal af te branden, zouden we ons eens moeten afvragen hoe het in godsnaam mogelijk is dat hij zó onthutsend zwak voetbalde gister en in z'n algemeenheid matig - en dus een stuk minder dan vorig jaar - speelt.
Nogmaals, Silva heeft gedurende zijn tijd bij Groningen en ook vorig jaar bij ons bewezen gewoon een prima back (op erediviiseniveau) te zijn. Hij is echt niet ineens zoveel minder geworden, er moet iets aan de hand zijn waarom het op dit moment totaal niet gaat...
Probleem is echter dat het weinig zegt dat Silva de beste rechtsback van de Eredivisie is (als dat al zo was). De Eredivisie is immers gewoon een verdomd matige competitie.
Citaat: Tuurlijk Silva kan er ook niks aan doen dat hij bij Ajax voetbalt, dus heeft naar mijn mening de scouting, en van Basten, gefaald met het aantrekken van een rechtsback deze zomer.
Dit is geschiedsvervalsing. Van Basten heeft Silva niet gehaald.
|
Maurice
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 12:11
|
|
Citaat: Dit is geschiedsvervalsing. Van Basten heeft Silva niet gehaald.
Sorry verkeerd geformuleerd. Ik bedoel dat de scouting en technische staff vorig jaar heeft gefaald in het aantrekken van Silva, en dat van Basten gewoon op zoek had moeten gaan naar een beter alternatief.
|
Koen
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 13:53
|
|
Citaat:
Dat Ajax De Roover niet heeft gehaald vind ik inderdaad vrij logisch. Dat Silva wel is gekomen vind ik daarentegen weinig logisch aan. Gewoon een modale back en bovendien niet het type speler waar we behoefte aan hebben. We hadden Emanuelson al, dus zoek je niet een opkomende rechtsback. We hadden beter een doorsluitende rechtsback kunnen halen. Silva kan gewoon niet echt verdedigen.
Volgens mij verkeerde men toen bij Ajax in de veronderstelling dat Verthongen (of zelfs Vermaelen) op linksback, met Urby ervoor een betere optie was.
|