Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 11:22
|
|
De eerste speler die Bruno Silva wegmept wanneer hij een vrije trap wil nemen krijgt van mij een standbeeld.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 11:24
|
|
Citaat: De eerste speler die Bruno Silva wegmept wanneer hij een vrije trap wil nemen krijgt van mij een standbeeld.
Je weet dat ik ook geen fan ben, maar gister speelde hij niet onverdienstelijk...
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 11:28
|
|
Hij stoomde aardig op aan de rechter kant, maar werd verdedigend niet getest. Het ging ook wel, maar hij moet natuurlijk met z'n poten van de vrije trappen afblijven en mag sowieso niet meer van buiten het strafschopgebied op goal schieten. Ik vond hem gisteren de minste speler bij Ajax.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 11:29
|
|
Citaat: Ik vond hem gisteren de minste speler bij Ajax.
'Minder goed' dan De Jong en Sarpong?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 11:30
|
|
Die corners en voorzetten van hem kunnen echt niet. Tijd voor wat wedstrijdritme om die weer op peil te krijgen.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 11:45
|
|
Wat een bagger voorzetten. Blijf dan lekker achterin hangen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 15:08
|
|
Ach, gun die jongen zijn wedstrijdritme. Hij wou zichzelf teveel bewijzen tegenover Marco en dan krijg je dit. Maar ik vond Urby ook zwak spelen en zijn voorzetten leken he-le-maal nergens op. Die mag van mij eerder worden geloost dan onze Bruno S.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 08:48
|
|
Nee, vooral die corners van Urby erger ik me mateloos aan. Ik neem ook vaak de corners maar is toch zelden dat ik ze over de andere kant zijlijn schiet en ik ben amateur.
Nou Bruno maakt de actie mooi en denk na een paar wedstrijden dat zijn voorzetten een stuk beter aankomen.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 10:54
|
|
Tekenend dat in een elftal dat gedomineerd wordt door zelfopgeleide voetballers spelers als Silva en Huntelaar uit de toon vallen. Nu heeft Huntelaar voor dit Ajax nog wel een zekere meerwaarde met zijn scoringsdrift, maar van Silva ben ik allerminst gecharmeerd. Het is me altijd een beetje een doorn in het oog geweest dat Silva ten opzichte van Ogararu op meer krediet kon rekenen (de recentere aankoop van de TD) terwijl het een erg kwetsbare speler is. Nu er meer van hem verwacht wordt komen zijn manco's sneller aan het licht. Ook met zijn duelkracht valt het wat mij betreft wel mee, al lijkt hij wel feeling te hebben met Suárez en (in mindere mate) Gabri. Niet verwonderlijk ook omdat er voorheen met een Roemeens-Spaans-Braziliaanse linie werd gewerkt aan de rechterkant...
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 11:22
|
|
Huntelaar vind ik juist regelmatig één van de betere spelers. Offert zich enorm op voor het elftal.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 11:30
|
|
Citaat: Tekenend dat in een elftal dat gedomineerd wordt door zelfopgeleide voetballers spelers als Silva en Huntelaar uit de toon vallen. Nu heeft Huntelaar voor dit Ajax nog wel een zekere meerwaarde met zijn scoringsdrift, maar van Silva ben ik allerminst gecharmeerd. Het is me altijd een beetje een doorn in het oog geweest dat Silva ten opzichte van Ogararu op meer krediet kon rekenen (de recentere aankoop van de TD) terwijl het een erg kwetsbare speler is. Nu er meer van hem verwacht wordt komen zijn manco's sneller aan het licht. Ook met zijn duelkracht valt het wat mij betreft wel mee, al lijkt hij wel feeling te hebben met Suárez en (in mindere mate) Gabri. Niet verwonderlijk ook omdat er voorheen met een Roemeens-Spaans-Braziliaanse linie werd gewerkt aan de rechterkant...
Ik vind Silva absoluut niets bijzonders, maar Ogararu was nog wel even wat minder hoor. Qua prijs/kwaliteite verhouding de slechtste rechtsback die ik ooit in Ajax 1 heb gezien.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 13:25
|
|
Citaat: Tekenend dat in een elftal dat gedomineerd wordt door zelfopgeleide voetballers spelers als Silva en Huntelaar uit de toon vallen. Nu heeft Huntelaar voor dit Ajax nog wel een zekere meerwaarde met zijn scoringsdrift, maar van Silva ben ik allerminst gecharmeerd. Het is me altijd een beetje een doorn in het oog geweest dat Silva ten opzichte van Ogararu op meer krediet kon rekenen (de recentere aankoop van de TD) terwijl het een erg kwetsbare speler is. Nu er meer van hem verwacht wordt komen zijn manco's sneller aan het licht. Ook met zijn duelkracht valt het wat mij betreft wel mee, al lijkt hij wel feeling te hebben met Suárez en (in mindere mate) Gabri. Niet verwonderlijk ook omdat er voorheen met een Roemeens-Spaans-Braziliaanse linie werd gewerkt aan de rechterkant...
Ik vind Silva absoluut niets bijzonders, maar Ogararu was nog wel even wat minder hoor. Qua prijs/kwaliteite verhouding de slechtste rechtsback die ik ooit in Ajax 1 heb gezien.
Vierklau al vergeten of bewust weggestopt in je geheugen ;-).
|
AFCA82
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 14:35
|
|
Maar we moeten het nou eenmaal doen met wat mindere spelers, of we moeten het geluk hebben dat we nog eens een speler zoals Trabelsi scouten maar gebeurt maar 1 maal in de zoveel jaar.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 15:14
|
|
Als je het dan toch doet met een wat mindere speler - waar is dit eigenlijk op gebaseerd? - doe het dan met een mindere speler die aansluit op het overige materiaal. Silva is precies wat we NIET moeten hebben.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 10:34
|
|
Ik ben me eigenlijk alleen maar aan het ergeren aan die Silva vooral die voorzetten van hem word ik helemaal gek van. Ook tegen Borac waren er 2 gevaarlijke momenten en ik geloof 2 maal dat Silva voorin of op het middenveld stond te dromen.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 10:43
|
|
Citaat: Ik ben me eigenlijk alleen maar aan het ergeren aan die Silva vooral die voorzetten van hem word ik helemaal gek van. Ook tegen Borac waren er 2 gevaarlijke momenten en ik geloof 2 maal dat Silva voorin of op het middenveld stond te dromen.
Ook het voor eigen succes gaan slaat helemaal nergens op. Staat hij 3/4 meter , vanuit een kut hoek, van de 16 vandaag, haalt hij keihard uit met zijn linker.... Sarpong en Suarez stonden vrij, dus het was, behalve dat het nergens op sloeg, ook nergens voor nodig.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 14:08
|
|
Citaat: Ik ben me eigenlijk alleen maar aan het ergeren aan die Silva vooral die voorzetten van hem word ik helemaal gek van. Ook tegen Borac waren er 2 gevaarlijke momenten en ik geloof 2 maal dat Silva voorin of op het middenveld stond te dromen. Sorry, ik vind Silva ook een drama. Maar die 2 gevaarlijke momenten van Borac kwamen echt niet door Silva!
Verder was Silva vrij slecht aanvallend. Kwam er wel een paar keer langs maar vervolgde het dan met een slechte voorzet of mislukte actie, het was allemaal wat te tandje te weinig, bij heel Ajax trouwens.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 14:25
|
|
Citaat: Sorry, ik vind Silva ook een drama. Maar die 2 gevaarlijke momenten van Borac kwamen echt niet door Silva!
Inderdaad. Silva kneep in beide gevallen prima. Het lag volgens mij beide keer aan Van der Wiel. Er ontstond in ieder geval regelmatig een gat van een paar meter tussen Van der Wiel en de centrale aanvaller aan de ene kant, en Vermaelen en de centrale aanvaller aan de andere kant. Vermaelen stond er voor de voorzet en naar mijn idee had Van der Wiel de tegenstander op moeten pakken. Op een gegeven moment begon Van der Wiel te wijzen naar een man achter hem, maar die stond Silva al te dekken.
Ook schrijnend: een doeltrap van de keeper die op zo'n 25 meter van onze goal doodleuk aangenomen kan worden door de spits van Borac. Van der Wiel en Vermaelen stonden allebei op zo'n zeven meter afstand.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 15:12
|
|
Maar Silva was constant die voorzetten proberen te geven door de lucht die allemaal niet aankwamen. En ook al zouden ze aankomen heb je gezien hoe groot die gasten waren van Borac?
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 15:15
|
|
Citaat: Ik ben me eigenlijk alleen maar aan het ergeren aan die Silva vooral die voorzetten van hem word ik helemaal gek van. Ook tegen Borac waren er 2 gevaarlijke momenten en ik geloof 2 maal dat Silva voorin of op het middenveld stond te dromen. Sorry, ik vind Silva ook een drama. Maar die 2 gevaarlijke momenten van Borac kwamen echt niet door Silva!
Verder was Silva vrij slecht aanvallend. Kwam er wel een paar keer langs maar vervolgde het dan met een slechte voorzet of mislukte actie, het was allemaal wat te tandje te weinig, bij heel Ajax trouwens.
Vindt je het gek dat er niet veel aan kwam (zeker een paar keer goed geplaatst maar dan deed de rest er niks mee) zij speelde zó verdedigend das gewoon niet normaal meernog eens kijken tegen Heerenveen.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 15:17
|
|
Citaat: Vindt je het gek dat er niet veel aan kwam (zeker een paar keer goed geplaatst maar dan deed de rest er niks mee) zij speelde zó verdedigend das gewoon niet normaal meernog eens kijken tegen Heerenveen.
Sorry, maar al verdedigen ze niet, Silva zijn voorzetten zijn altijd dramatisch... altijd te ver, te hard, noem maar op.
|
Maurice
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 18:07
|
|
Silva heeft zich vandaag in de kijker gespeelt... Mochten mijn geruchten kloppen dan heeft Jong Ajax verregaande interrese in hem.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 18:17
|
|
Ik wil deze vent nooit meer in het shirt van Ajax zien. Geweldige oplossing trouwens om een van de weinige alternatieven op de rechtsbackpositie te verhuren terwijl je een zo mogelijk nog slechtere speler in de basis hebt staan. Geheel terecht na 1 helft al gewisseld.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 18:23
|
|
Citaat: Ik wil deze vent nooit meer in het shirt van Ajax zien. Geweldige oplossing trouwens om een van de weinige alternatieven op de rechtsbackpositie te verhuren terwijl je een zo mogelijk nog slechtere speler in de basis hebt staan. Geheel terecht na 1 helft al gewisseld.
Ogararu is eenzelfde soort drama. Hoe kan het dat de beste rechtsback van de Eredivisie (bij Groningen dan) verwordt tot een prutser eerste klas bij Ajax?
|
Maurice
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 18:27
|
|
Citaat: Ogararu is eenzelfde soort drama. Hoe kan het dat de beste rechtsback van de Eredivisie (bij Groningen dan) verwordt tot een prutser eerste klas bij Ajax?
Omdat hij bij Groningen, door de manier van spelen, minder hoefde te verdedigen en zich echt op het opkomen kon concentreren... Toen gaf hij nog redelijke voorzetjes, maar dat is ook al vergaande glorie.
|