Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Bruno Silva
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Bruno Silva
Maker: LucasBekeken: 14462
Status: InactiefBerichten: 218
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
El Chcharito

Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 22 jan 2008 18:43
Ik geef hem iig de volledige kans die hij, net zoals iedereen anders, verdient. In mijn ogen kan hij een volwaardig back worden waar we nog 'lang' plezier van kunnen hebben. Daar zijn de meningen over verdeeld, maar anders zou het ook geen fantastisch iets zijn die transfers.

Maar ik pleit nu alleen nog maar voor Michael Bradley, opvolger van Wiges. Meer hebben we, in mijn ogen, niet nodig mocht er een fitte selectie staan. Dan heb je met een Heitinga en Vermaelen een aardige verdediging en ben je met Bruno verzekerd van veel dreiging. Ik laat het rustig op me af komen...
H+10

Forum berichten: 377
Geplaatst: Di 22 jan 2008 18:50
Citaat:
Ik geef hem iig de volledige kans die hij, net zoals iedereen anders, verdient. In mijn ogen kan hij een volwaardig back worden waar we nog 'lang' plezier van kunnen hebben. Daar zijn de meningen over verdeeld, maar anders zou het ook geen fantastisch iets zijn die transfers.

Maar ik pleit nu alleen nog maar voor Michael Bradley, opvolger van Wiges. Meer hebben we, in mijn ogen, niet nodig mocht er een fitte selectie staan. Dan heb je met een Heitinga en Vermaelen een aardige verdediging en ben je met Bruno verzekerd van veel dreiging. Ik laat het rustig op me af komen...

Daar ben ik het wel mee eens, wat Silva betreft en ik steun je van harte met je wens om Michael Bradley bij de selectie te krijgen.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Di 22 jan 2008 18:57
‘Silva past perfect in Ajax-plaatje’

Amsterdam, 22 jan 2008
Bruno Silva mag zich de komende vierenhalf jaar Ajacied noemen. De Uruguayaan, die gaat spelen met nummer drie op zijn rug, tekende dinsdag een contract tot medio 2012.

Nadat Silva dinsdagmiddag medisch werd goedgekeurd, werden even later in het kantoor van Martin van Geel de laatste handtekeningen gezet. Silva kreeg ook meteen zijn eerste Ajax-shirt uitgereikt, het shirt met rugnummer drie. ,,Fantastisch dat ik hier ga spelen”, zei de trotse vleugelverdediger. ,,Ajax is een grote club met een enorme uitstraling.” Nog een leuke bijkomstigheid: Silva wordt herenigd met landgenoot en voormalig ploeggenoot Luis Suarez. ,,We kennen elkaar natuurlijk ontzettend goed van FC Groningen. Hartstikke mooi dat we weer in hetzelfde team gaan spelen."

Bij de ondertekening hoort natuurlijk ook een glas champagne.
Technisch directeur Martin van Geel toonde zich verheugd dat de transfer dinsdag kon worden afgerond. ,,Door het afscheid van Jaap Stam en de blessures van Gregory van der Wiel en Thomas Vermaelen, waren we hard op zoek naar versterkingen in de verdediging. Bruno Silva is iemand die perfect past in het Ajax-plaatje: een échte vleugelverdediger.”

Silva kan woensdag tijdens de wedstrijd tegen Utrecht nog niet in actie komen voor Ajax omdat zijn overschrijving niet meer op tijd in orde kan worden gemaakt. ,,Maar misschien is dat helemaal niet zo erg”, zei Van Geel. ,,Nu heeft hij even de tijd om met iedereen kennis te maken en een beetje te wennen. Daarnaast heeft hij natuurlijk ook nog helemaal niet getraind met Ajax”

Ajax.nl
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:12
Citaat:
Sorry, ik bedoel natuurlijk van een specifieke organisatie. Je moet Van der Wiel in het centrum behoeden voor de één op één duels en toch twee man in het centrum hebben staan die uit kunnen stappen en heel sterk en attent rugdekking kunnen verlenen aan de backs.

Ik pleit er niet voor niets voor om volgend seizoen te kijken of we van een systeem met backs af kunnen stappen.

Van der Wiel kan natuurlijk uitstekend rugdekking verlenen. Rugdekking is één van zijn sterkste punten. Verder heb je met Vertonghen niemand nodig die links uitstapt, omdat achter Vertonghen de ruimte niet afgesloten hoeft te worden. Vertonghen heeft gewoon een centrumverdediger nodig die zorgt dat de dreiging in de diepte eruit gehaald wordt. Dat kan Wiel wel.

Met BS is het een ander verhaal. Die heeft wél iemand nodig die uitstapt. Daarnaast dient de centrumverdediger naast Wiel kopsterk te zijn, want dat is niet eens van Wiels sterkste punten. Zo kom je toch al op wat zware eisen voor wat betreft een voorstopper. Binnen Nederland kan alleen Donk dit en wellicht Pieters, maar Pieters is toch wat zwakker aan de rechterkant.
Eto'o

Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:27
Citaat:
Van der Wiel kan natuurlijk uitstekend rugdekking verlenen. Rugdekking is één van zijn sterkste punten. Verder heb je met Vertonghen niemand nodig die links uitstapt, omdat achter Vertonghen de ruimte niet afgesloten hoeft te worden. Vertonghen heeft gewoon een centrumverdediger nodig die zorgt dat de dreiging in de diepte eruit gehaald wordt. Dat kan Wiel wel.

Ik ging inderdaad nog uit van Emanuelson als linksback, maar met Vertonghen als linksback heb je helemaal gelijk. De linkerkant van de verdediging met Vertonghen en Vermaelen ziet er al een stuk beter uit dan met Urby en Vermaelen, want die laatste twee zijn totaal niet complimentair aan elkaar.

Sowieso is het wat mij betreft toch nog wel erg belangrijk dat de linker centrumverdediger sterk is over z'n linker. Je ziet wel eens trainers die daar niet zo mee zitten, maar ik vind het toch wel erg belangrijk.

Citaat:
Met BS is het een ander verhaal. Die heeft wél iemand nodig die uitstapt. Daarnaast dient de centrumverdediger naast Wiel kopsterk te zijn, want dat is niet eens van Wiels sterkste punten. Zo kom je toch al op wat zware eisen voor wat betreft een voorstopper. Binnen Nederland kan alleen Donk dit en wellicht Pieters, maar Pieters is toch wat zwakker aan de rechterkant.

Sterk verhaal, Bert. Hier doelde ik dus min of meer op. De eisen voor de linker stopper worden met opkomende backs en Van der Wiel erg zwaar.

Donk is wat mij betreft al een hele tijd welkom. Vertonghens beste plek is tot nu toe nog steeds linksbackpositie gebleken, dus daar verdient hij de komende tijd de kans. Pieters zou het komende half jaar als backup kunnen dienen voor hem en Vermaelen. Sowieso een jongen die ik op den duur wel weer in het centrum zie belanden.
Bertje

Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:36
Citaat:
Ik ging inderdaad nog uit van Emanuelson als linksback, maar met Vertonghen als linksback heb je helemaal gelijk. De linkerkant van de verdediging met Vertonghen en Vermaelen ziet er al een stuk beter uit dan met Urby en Vermaelen, want die laatste twee zijn totaal niet complimentair aan elkaar.

Sowieso is het wat mij betreft toch nog wel erg belangrijk dat de linker centrumverdediger sterk is over z'n linker. Je ziet wel eens trainers die daar niet zo mee zitten, maar ik vind het toch wel erg belangrijk.

Vooral als je linksback zwak is binnendoor (lees: niet kan verdedigen) is het belangrijk dat je linkerstopper dat goed kan opvangen, maar met Vertonghen is dat minder belangrijk. Van der Wiel vind ik Vertonghen dus ook beter aanvullen. Voornamelijk omdat hij sneller is dan Vermaelen.

Citaat:
Donk is wat mij betreft al een hele tijd welkom. Vertonghens beste plek is tot nu toe nog steeds linksbackpositie gebleken, dus daar verdient hij de komende tijd de kans. Pieters zou het komende half jaar als backup kunnen dienen voor hem en Vermaelen. Sowieso een jongen die ik op den duur wel weer in het centrum zie belanden.

Donk is een dromer pur sang, maar hij heeft natuurlijk wel talent. Al valt er uit dat lichaam volgens mij nog veel meer te halen. Als je zag hoe hij zich vorig jaar door Babel liet aftroeven...

Hij is een mogelijkheid, maar als het kan zie ik liever iemand die iets stabieler is en zo mogelijk ook wat organisatorische kwaliteiten heeft, om niet te veel roofbouw op Wiel te plegen.
Eto'o

Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:47
Citaat:
Vooral als je linksback zwak is binnendoor (lees: niet kan verdedigen) is het belangrijk dat je linkerstopper dat goed kan opvangen, maar met Vertonghen is dat minder belangrijk. Van der Wiel vind ik Vertonghen dus ook beter aanvullen. Voornamelijk omdat hij sneller is dan Vermaelen.

Maar is Van der Wiel moeilijk te passeren over links? Met een fitte Davids heb je in principe namelijk iemand die de zone afdekt wanneer de linksback over rechts gepasseerd wordt. Sowieso zal dat minder voorkomen omdat de linksback als het goed is de rechtsbuiten uit zal nodigen om over z'n linker heen te gaan.
Bertje

Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:52
Vertonghen is positioneel goed, dus zal hij in principe niet binnendoor gepasseerd worden. Daarom hoeft Wiel daar ook niet regelend op te treden. Vertonghen heeft vooral ondersteuning in de sprint nodig. Wiel is snel, dus dat zit grotendeels wel goed. Je zult wel een centrale middenvelder nodig hebben die de passinglijn eruithaalt in de zone tussen Vertonghen en Wiel. Jouw bewierookte Bradley zou dat kunnen.

Verder mag je me even uitleggen wat Davids in dit verhaal te zoeken heeft.
Eto'o

Geplaatst: Di 22 jan 2008 20:03
Davids is de man die de linksback ondersteunt wanneer de rechtsbuiten van de tegenstander de linksback over rechts passeert en rand zestien dreigt met een schot. Dat is de zone van Davids als linkshalf.
Bertje

Geplaatst: Di 22 jan 2008 20:11
Hangt ervan af of je Davids puur controlerend laat spelen. Dat hoeft niet. Davids is immers niet echt een held in het eruit halen van passes.
Eto'o

Geplaatst: Di 22 jan 2008 20:14
Nee, maar wel in het aan gaan van de duels.
Bertje

Geplaatst: Di 22 jan 2008 20:18
Precies, dus moet je hem duels laten uitvechten.
Eto'o

Geplaatst: Di 22 jan 2008 20:20
Dat kan ook door de rechtsbuiten daar op te vangen. Ik had het niet over het eruit halen van passes.
Bertje

Geplaatst: Di 22 jan 2008 20:25
Wil je hem tussen het centrum en de linksback opstellen? Dan krijg je wel een hele gare veldbezetting (en bovendien gaten op je middenveld).
Eto'o

Geplaatst: Di 22 jan 2008 20:32
De rechtsbuiten van de tegenstander gaat natuurlijk niet altijd het duel aan met onze linksback wanneer onze verdediging precies op een lijn staat. In de buurt van het strafschopgebied kan dus een situatie ontstaan waarbij de linker voorstopper schuin achter de linksback staat en de linkshalf schuin voor. Daar doel ik op. Als de rechtsbuiten de linksback dan over rechts passeert en naar binnen trekt, is daar Davids.
Bertje

Geplaatst: Di 22 jan 2008 20:37
Zoals ik al zei: dat kan, maar je controleur kan dat duel ook opzoeken. Bovendien kan die ook passes eruit halen, dus daar zit dan winst.
Eto'o

Geplaatst: Di 22 jan 2008 20:41
Dat kan inderdaad, maar dat ligt eraan of je met een controleur speelt. En ook aan de positionering van de spits(en).
Eto'o

Geplaatst: Wo 23 jan 2008 15:17
Citaat:
Silva heeft enorme drang naar voren

JOP VAN KEMPEN

AMSTERDAM - Ajax heeft Bruno Silva (27) overgenomen voor 3,75 miljoen euro. De rechtsback uit Uruguay heeft een enorme drang naar voren en beschikt over een prima trap, maar verdedigend is hij soms te gretig. ''Hij hapt wel eens te snel, waardoor hij wordt uitgespeeld. Of geel krijgt.''

Dat zegt Ron Jans, de trainer die bij FC Groningen drie seizoenen met Silva heeft samengewerkt.

De woorden van Jans zijn niet dezelfde als die van Adrie Koster, die Silva verdedigend in orde vindt en hem vanaf morgen onder zijn hoede heeft. ''Silva is defensief goed genoeg bevonden door Ajax. Anders hadden we hem ook niet gecontracteerd.''

Jans en Koster waren het wél volledig eens over de grootste kwaliteit van Silva: zijn drang naar voren. Jans: ''Silva is heel dynamisch en zijn grootste kracht is tijdens de aanval. Hij heeft ook een goede trap. Hij heeft tegen Ajax ook nog wel eens gescoord.'' Koster: ''Silva is een offensieve rechtsback.''

Silva komt naar Ajax omdat de club niet tevreden is over de verrichtingen van de Roemeense international George Ogararu, die nog maar anderhalf jaar geleden overkwam van Steaua Boekarest. Waar Ogararu in aanvallende zin nog wel eens een voldoende scoorde, heeft hij het verdedigend de laatste tijd behoorlijk laten afweten.

Ogararu viel met name op in het Uefa-Cuptoernooi, waar zijn team SC Heerenveen uitschakelde en pas in de halve finale werd uitgeschakeld door Middlesbrough. Silva is door Ajax langdurig bekeken in de eredivisie. Hij heeft tweeënhalf seizoen voor FC Groningen gespeeld.

De komst van Silva naar Nederland is te danken aan FC Groningen, dat een tip van scout Peter Gerards natrok. Jans: ''Gerards zei dat Silva een goeie was, maar we wilden het graag zelf zien. We hebben hem op proef genomen. Eerst een week, en die proefperiode hebben we toen met nog een week verlengd. Maar na tien dagen hebben we hem een aanbieding gedaan.''

In tegenstelling tot zijn land- en inmiddels opnieuw clubgenoot Luis Suárez speelt Silva niet meer met het nationale team. ''Hij heeft dat wel een paar keer gedaan,'' zegt

Suárez. ''Maar dat is al lang geleden.'' In 2003 speelde Silva drie interlands.

Zijn trip naar Nederland is niet het eerste buitenlandse avontuur van Silva. Danubio verhuurde hem in 2004 aan het Russische FK Rostov. Hij speelde er vier wedstrijden, en moest toen uitkijken naar een andere club. ''Ik mocht niet spelen, vanwege de reglementen. Maar niks was er goed. De reglementen waren slecht en de organisatie van de club was ook slecht.''

In tegenstelling tot de trainingsmentaliteit van Silva beoordeelt Jans diens wedstrijdmentaliteit als 'voorbeeldig'. ''Zoals wel meer Zuid-Amerikaanse spelers heeft hij wel eens een problemen om

tijdens trainingen honderd procent te geven. Hij traint niet altijd om beter te worden. Maar in de wedstrijd verzaakt hij nooit.''

Silva's beste positie is volgens Jans de rechtsbackpositie. ''Al heeft hij bij ons ook wel eens rechts op het middenveld gespeeld, wat best aardig liep. Maar centraal in de verdediging of linksback is niets voor hem. Hij heeft een slecht linkerbeen.''

Waar Suárez in zijn jonge jaren verhuisde naar de hoofdstad Montevideo, groeide Silva op in Isidoro Noblia, een klein dorp met vierduizend inwoners. Silva, die een aardig woordje Nederlands spreekt, is niet zo'n straatschoffie als Suárez.

Hoewel hij in zijn laatste dagen bij FC Groningen zelfs in staking ging om de overgang naar Ajax gedaan te krijgen, herinnert Jans zich Silva als een prettig mens. ''Ik heb ook nog contact met hem gehad nadat hij bij Ajax had getekend. Want ik wil me niet alleen de Bruno herinneren van de afgelopen twee weken. Voor die tijd hebben we uitstekend samengewerkt.''

Parool
Jood en Jodin

Forum berichten: 19
Geplaatst: Vr 25 jan 2008 18:49
Ook wel fijn dat hij in ieder geval gewoon al aardig nederlands spreekt

Een dag na de degelijke overwinning op FC Utrecht (2-0) was het vizier in Amsterdam alweer gericht op de volgende wedstrijd in de Eredivisie: uit tegen Vitesse. Tijdens de donderdagtraining verwelkomde Ajax een nieuwe aanwinst: de 27-jarige Uruguayaanse rechtsback Bruno Silva.

De kennismaking met de groep verliep voorspoedig. "Het ging goed, deze eerste training met de groep vandaag", aldus Silva tegenover de camera's van Ajax TV. "Iedereen was open. Praten is belangrijk voor nieuwe spelers. Dit was mijn eerste training, dus ik kan nog niet zo veel zeggen. Maar ik voel me goed, en dat is belangrijk."

Silva, die overigens al goed Nederlands spreekt, was samen met Ajax' algemeen directeur Maarten Fontein aandacht toeschouwer bij de wedstrijd tegen FC Utrecht. Zijn nieuwe ploeg maakte een prima indruk op hem. "Ik vond het heel goed spel, en 2-0 gewonnen", zegt de verdediger. "De drie punten zijn heel erg belangrijk. FC Utrecht kreeg bijna geen kansen, dat vond ik heel goed."

Zondag mag Silva tegen Vitesse voor het eerst in actie komen voor Ajax. Daar kijkt de drievoudig international zeker naar uit. "Natuurlijk. Ik hoop dat ik mee kan doen, als het allemaal lukt met de papieren en als ik in de selectie zit." Silva voelt zich in ieder geval al een beetje thuis in Amsterdam. "Ja, natuurlijk. Veel mensen praten Spaans. En Luis (Suárez, red.) sprak ik bij FC Groningen al iedere dag. Ik voel me heel goed hier."

bron: ajaxonline.org
El Chcharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Do 27 maa 2008 18:38
Citaat:
Gerucht: 'Fiorentina heeft interesse in Silva'
Fiorentina is op zoek naar een rechtsback en heeft zijn oog laten vallen op Ajacied Bruno Silva.

Dat meldt een Italiaanse sportkrant. Pantaleo Corvino, sportief directeur van de topclub, zou de 27-jarige Uruguayaan graag in willen lijven. Silva maakte tijdens de afgelopen winter de overstap van FC Groningen naar Ajax.

Onlangs wist Sportweek te melden dat Fiorentina tevens interesse heeft in Ajax-aanvaller Luis Suárez. De Italianen willen terugkeren aan de top door zich te versterken met internationale talenten die nog niet definitief zijn doorgebroken. Het lijkt onwaarschijnlijk dat Silva tot deze categorie behoort. De verdediger heeft in Amsterdam nog een verbintenis tot medio 2012.

bron: Ajaxonline

Ik hoop niet dat we hem kwijtraken, ik vind hem een meer dan degelijke back. Fysiek sterk en knetterhard in zijn duels, prima aankoop!!!!
Eto'o

Geplaatst: Do 27 maa 2008 18:42
Ik zag Silva vanwege z'n leeftijd en prijs wat minder zitten, maar ook om een aantal voetbaltechnische redenen. Het blijft geen geweldige één op één verdediger, al weet hij dat tot nu toe erg goed te verbloemen door direct druk te zetten op z'n tegenstander en zo te voorkomen dat hij met snelheid op hem afkomt. Hij is me eigenlijk meegevallen. Ik ben tevreden over hem, al blijft het behelpen als hij straks tegen een echte rechtsbuiten komt te staan.

Over dit bericht zou ik me niet al teveel zorgen maken, Pablo. Fiorentina had in de winterstop ook al interesse, dus ik neem aan dat dit bericht gedateerd is.
Bertje

Geplaatst: Do 27 maa 2008 18:45
Als Fiorentina goed betaalt, kunnen we altijd praten.
Khalid Boulahrouz

Forum berichten: 320
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 16:44
Ik ben enorm gecharmeerd van Silva. Eindelijk heeft Ajax eens een echte rechtsback weten te strikken. Hij staat z'n mannetje, is hard in de duels, komt graag mee naar voren en beschikt over een uitstekende traptechniek. Prima aankoop!
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 17:03
Citaat:
Ik zag Silva vanwege z'n leeftijd en prijs wat minder zitten, maar ook om een aantal voetbaltechnische redenen. Het blijft geen geweldige één op één verdediger, al weet hij dat tot nu toe erg goed te verbloemen door direct druk te zetten op z'n tegenstander en zo te voorkomen dat hij met snelheid op hem afkomt. Hij is me eigenlijk meegevallen. Ik ben tevreden over hem, al blijft het behelpen als hij straks tegen een echte rechtsbuiten komt te staan.

Over dit bericht zou ik me niet al teveel zorgen maken, Pablo. Fiorentina had in de winterstop ook al interesse, dus ik neem aan dat dit bericht gedateerd is.

Voorlopig ben ik ook wel tevreden. Alleen is Silva dus ook weer zo'n speler die straks door de mand valt wanneer clubs z'n trucje doorhebben. Zoals Thomas aangeeft, Silva doet aan doordekken en snel druk zetten. Wanneer spelers vooraf hierover echt geinstrueerd worden, kan Silva ook zomaar weggetikt worden. Ik heb het met genoeg spelers gezien.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 17:17
Citaat:
Ik ben enorm gecharmeerd van Silva. Eindelijk heeft Ajax eens een echte rechtsback weten te strikken. Hij staat z'n mannetje, is hard in de duels, komt graag mee naar voren en beschikt over een uitstekende traptechniek. Prima aankoop!

Ik vidn het ook een goede aankoop, vrij stabiel. Maar ik heb een principe: Ajax hoort natuurlijk zelf op te leiden en eigen (talentvolle) aankopen creatief te scouten om de selectie aan te vullen. Dat is jammer dat dat niet het geval is, maar hij heeft zeker waarde. Goede aankoop dus.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.416.100 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Bruno Silva
Ga
Zoeken: