Geplaatst: Vr 18 jan 2008 09:32
|
|
Citaat: Ik ben het niet geheel met je eens.
Ik vind dit team echt wel beter dan in de jaren Spinks, McGuthrie, Bennes e.a.
Hmmm, dat moet nog worden bewezen. De vechtlust was in die ploeg toch wat groter, hoor. Spinks was een topper die nu node wordt gemist bij jouw Amsterdam. Iemand die voorop ging in de strijd, maar ook kwalitatief een goede basketballer was. Zelfde geldt voor Bennes, hoewel hij geen natuurtalent was. McGuthrie was in die dagen van Europees niveau. Rolf Franke speelde ook in die ploeg. Dat aangevuld met Nederlandse talenten als Heinen, Meijer, Harris en Rouwhorst maakte de ploeg haast onoverwinnelijk. In mijn ogen was die ploeg een paar stappen verder dan de huidige. De huidige ploeg heeft nog een boel te bewijzen. Niet verder reiken dan de tweede ronde Fiba Euro Cup zegt genoeg. Daarin werd het uitgeschakeld door Mons, middenmoter in de Belgische competitie.
Citaat: We hebben dit jaar gelukkig weer een capabele voorzitter en geldschieter.
En dat is goed voor het Nederlandse basketball in het algemeen. Ben benieuwd hoe lang hij blijft.
Citaat: De kritiek op Avis is terecht: hij is nog niet gelouterd zoals bijv.V. Paasen. Denk wel dat hij met zijn atletisch vermogen nog wel de Europese top kan halen.
Ik heb mijn twijfels. Talent heeft hij wel, maar de vraag is hoe snel hij zich aanpast aan de Europese manier van spelen. Er zitten nogal wat manco's aan zijn spel.
Citaat: Trent heeft alleen geblowt
Coke, geloof mij nou maar. Niet dat het uitmaakt. Iedereen verdient een tweede kans. Gisteravond was het weer eens bagger met Trent. Hij is niet constant genoeg en helaas heeft Amsterdam er daar meer van. Een topploeg kenmerkt zich juist door constant een hoog niveau te halen en lastige wedstrijden tegen middenmoters (die met het mes tussen de tanden spelen) te winnen.
Citaat: en is verder een goede floorleader.
Meen je dit? Hij bevindt zich in de omschakeling van ego naar teamspeler, maar is nog lang niet de floorleader die een kampioen nodig heeft.
Citaat: Roberts staat er als het moet en heeft ook veel ervaring.
Gisteravond had hij er moeten staan met al zijn ervaring, maar ook hij gaf niet thuis. Goede speler, hoor, begrijp mij niet verkeerd, maar trekt hij de ploeg over het dode moment?
Citaat: Jair is verder goed genoeg voor Eredivisie niet meer niet minder.
Niveautje Leiden!
Citaat: Je moet eens kijken naar Groningen en andere subtoppers: die hebben slechtere eerste centers.
Sterker nog: Groningen heeft geen centers. Nu moet Grunheid (goede speler) inside spelen terwijl ik denk dat zijn kracht meer als 3/4 ligt. Heeft een goed schot en goede drive naar de basket. Kan rebounden en verdedigen.
Citaat:
Europees zullen ze idd een betere center nodig hebben, maar dat is voor latere zorg. Over Krabbendam kan ik nog niet veel zeggen: heb hem nog maar weinig aan het werk gezien.
En dat is nou precies zijn probleem. Ook op college heeft hij geen minuut gespeeld. Die jongen is niet goed genoeg. Hij isgroot, maar daar is veel mee gezegd.
Citaat:
Je bent naar mijn mening iets te kritisch: vast niet de potten tegen Groningen en Den Bosch (uit) gezien afgelopen week!
Allemaal gezien, hoor. Maar mijn punt is nu juist dat een toploeg er altijd staat en altijd dat niveau haalt.
Ik had trouwens ook de wedstrijd van Amsterdam in Groningen gezien. Oei!
Citaat: Gipson is een zeer goede speler alleen kan wel eens zijn hoofd (en de bal) verliezen.
Volledig mee eens. Hij moet alleen eens stoppen om bij elke actie naar de basket 'And one' te roepen, dat heeft hij helemaal niet nodig. Hij zou juist de koele leider moeten zijn. Overigens krijg ik de indruk dat hij volgend jaar weer ergens anders speelt. Ik gok op Frankrijk.
Citaat: Trent heeft bovendien meestal uitmuntende stats.
Scorebordjournalistiek. Stats zeggen geen moer.
Citaat: Oja en de partij in Groningen werd verloren door mr. Sintniklaas, die nogal anti Amsterdam is.
Beetje een zwaktebod, AB! Het niveau van de scheidsrechter houdt niet over, maar daar heeft elke ploeg last van.
Citaat: Abukar liet in Den Bosch zijn waarde zien: als je hem de bal geeft valt ie wel: topschutter.
Abukar liet gisteren weer zien dat hij nog een lange weg te gaan heeft. Oei, wat verdedigt deze jongen slecht, zeg. Ik vrees dat Abukar en attitudeprobleem heeft.
Citaat: Amsterdam heeft dit jaar zeker 7 spelers die ik zo de bal zou geven in moneytime, dat is in voorgaande jaren wel anders geweest. Wat opvallend is is dat vaak 5 man in de dubbele punten eindigt: vorig jaar waren alleen PVP en Wessels stabiele dubbelaars.
Ze zijn zeker een stuk sterker dan vorig seizoen en doen nu gewoon mee om de titel, maar vergis je niet in andere ploegen als Nijmegen, Den Bosch en Groningen. Bergen op Zoom en Rotterdam zijn sterke outsiders.
Citaat: P.s. ben je voor groningen?
Nope. Heb geen favoriete ploeg. Ben basketballliefhebber en hoop op zeer spannende play-offs.
|