Auteur
|
Bericht
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 6 jun 2008 17:10
|
|
Citaat: Luque is in ieder geval niet zo'n klasbak dat dat zijn lastpakkerigheid neutraliseert en ik zie niet graag een speler bij Ajax spelen die 1) er alleen speelt omdat hij veel loon krijgt 2) niet altijd (kijk naar de trainingen) optimale inzet toont en 3) niet genoeg laat zien wanneer hij de kans krijgt.
Wat weet je nou over hoe hij echt is? In het buitenland kon hij ten eerste veel meer verdienen, maar Ajax was voor hem de hoogste een eer. Dat wij dit uitermate hoge bedragen vinden zegt natuurlijk niet dat ze in het buitenland niet nog belachelijkere bedragen bieden. Ten tweede toont hij wel optimale inzet, alleen aan de vreugdevolle intense beleving schort het, maar dat heeft ook te maken met de situatie waarin hij nu is gekomen(sinds het begin van het buitenlands avontuur). En hij zit in de knoop daardoor, weet ook niet hoe hij daar vanaf kan komen(hij is moedeloos). Ten slotte heeft dat natuurlijk ook zo zijn invloed op zijn prestaties op het veld.
Dat de moedeloze spelers- zoals Leonardo, Luque en Manucharyan zijn geworden- worden weggestuur geeft aan dat Ajax daar niet doorheen kan kijken. En ook de onmacht van de club om daar goed mee om te gaan. En daarmee verlies je heel veel kwaliteit, kijk waar Ajax nu staat...
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 6 jun 2008 17:14
|
|
Luque heeft een eigen topic. Hier graag verder over Engelaar.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Vr 6 jun 2008 17:17
|
|
Is geen wereldspeler en zou het ook nooit worden dus is niet een gewenste aankoop in mijn ogen.
|
Criticus
Forum berichten: 40
|
Geplaatst: Di 10 jun 2008 12:35
|
|
Heeft mij gister toch aardig verrast. Was nooit zo weg van deze voetballer en vond het een speler zonder versnelling, alles op 1 tempo.
Gister liet hij echter anders zien, op momenten dat het moest wist hij de versnelling erin te gooien en op momenten dat er om rust werd gevraagd, bewaarde hij die. Fysiek en positioneel gister veel sterker van Gennaro Gattuso. Kijken of hij dit niveau vasthoudt.
|
AJAXJOOD
Forum berichten: 10
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 21:09
|
|
TC Tubantia: 'Engelaar forceert breuk', Schalke'04 of toch Ajax
25-06-08
Volgens het regionale dagblad TC Tubantia, is Orlando Engelaar uit op een breuk met zijn huidige werkgever FC Twente. Aanstaande donderdag zal Engelaar zich niet melden op de eerste training van de tukkers.
Engelaar is al een tijd lang onderwerp van gesprek. In de winterstop deed Ajax al een poging om de boomlange middenvelder naar Amsterdam te halen, maar kreeg toen te horen dat er niet over een overgang te praten viel. (zie eerder bericht).
Engelaar zelf heeft inmiddels zijn zinnen gezet om zijn trainer Fred Rutten te volgen naar Schalke'04, maar beide clubs kunnen het niet eens worden over de transfersom. Of Ajax wederom stappen gaat ondernemen om Engelaar te strikken is nog niet bekend, maar dat de middenvelder een stap hoger op wil is duidelijk, na zijn verdienstelijk optreden in Oranje op het afgelopen EK.
AjaxF-side.NL
Mm zal wel naar schalke gaan, maar toch wie weet ..
|
Tombo
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 10:16
|
|
Citaat: Aanstaande donderdag zal Engelaar zich niet melden op de eerste training van de tukkers.
Is dat niet normaal voor iemand die een groot toernooi heeft gespeeld?
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 17:02
|
|
Citaat: Mm zal wel naar schalke gaan, maar toch wie weet ..
Dat betwijfel ik. Schalke lijkt toch echt niet verder te willen gaan dan tot nog toe geboden is, en nadat Engelaar zich tegen Italie en Frankrijk in de schijnwerpers heeft gespeeld, geniet hij na alle waarschijnlijkheid iteresse van meerdere clubs.
FC Twente is ook niet op zn achterhoofd gevallen, dus als er een mooie (engelse?) club zich meld, die ook meer salaris wil geven, dan lijkt het mij voor zowel Engelaar en Twente lucratiever om richting Engeland te varen.
Citaat: Is dat niet normaal voor iemand die een groot toernooi heeft gespeeld?
Meestal krijgen die spelers een weekje of wat meer rust, maar dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van Twente.
Twente heeft oa door de Play-offs een lang en laat seizoen gekend, dus het lijkt mij volstrekt logisch om hem wat langer een strandbed te geven dan de''normale'' selectie jongens.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 17:16
|
|
Engelaar die zich tegen Frankrijk in de schijnwerpers heeft gespeeld? Hij speelde die wedstrijd bar slecht en werd terecht gewisseld in de rust. Ook tegen Rusland werd hij niet voor niets vroegtijdig gewisseld. Overschatte en gehypte speler.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 17:19
|
|
Citaat: Engelaar die zich tegen Frankrijk in de schijnwerpers heeft gespeeld? Hij speelde die wedstrijd bar slecht en werd terecht gewisseld in de rust. Ook tegen Rusland werd hij niet voor niets vroegtijdig gewisseld. Overschatte en gehypte speler.
Oke oke, frankrijk was niet al te best, roemenie deed ie het redelijk goed als je het mij vraagt..
Maar zowieso, spelers die in het NL elftal in de basis spelen, krijgen automatisch veel aandacht, hoe dan ook... Hoeft niet een topclub te zijn, maar denk is aan clubs als wigan, West Ham, je kent het wel.
Wat ik eigenlijk gewoon wil zeggen is dat er zowieso clubs met meer geld dat Schalke in hem geinterreseerd zullen zijn.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 22:47
|
|
Engelaar is een prima speler, maar Ajax heeft hem niet nodig. Tenzij er een speler vertrekt op het middenveld, is er geen enkele reden dat Ajax hem moet halen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 15:58
|
|
Citaat: Engelaar die zich tegen Frankrijk in de schijnwerpers heeft gespeeld? Hij speelde die wedstrijd bar slecht en werd terecht gewisseld in de rust. Ook tegen Rusland werd hij niet voor niets vroegtijdig gewisseld. Overschatte en gehypte speler.
Oke oke, frankrijk was niet al te best, roemenie deed ie het redelijk goed als je het mij vraagt..
Maar zowieso, spelers die in het NL elftal in de basis spelen, krijgen automatisch veel aandacht, hoe dan ook... Hoeft niet een topclub te zijn, maar denk is aan clubs als wigan, West Ham, je kent het wel.
Wat ik eigenlijk gewoon wil zeggen is dat er zowieso clubs met meer geld dat Schalke in hem geinterreseerd zullen zijn.
Volgens mij onderschat jij de transferpot van Schalke. |