Auteur
|
Bericht
|
TvP
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 11:21
|
|
Citaat: Van Persie, Engelaar, Van Bommel, ik moet ze niet. Zijn personen die Ajax liever dood dan levend zien, dat mag maar dan mogen ze ook niet het wit-rood-wit aantrekken. Simpelweg omdat ze niet de juiste beleving bezitten om Ajax te kunnen waarderen, omdat ze de moeilijkheid van Ajax afkeuren. Terwijl je juist jezelf op moet trekken aan de hoge lat. AFCA: not for losers! Ze zijn niet geschikt voor Ajax op heel veel punten.. Als dit zo is, zullen ze nooit een Ajax-shirt aantrekken. Als het niet zo is, dan zijn ze allemaal welkom in Amsterdam, wat dat betekend dat ze wel degelijk wat voelen om voor de beste club van Nederland te voetballen.
|
Tombo
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 11:41
|
|
Zullen we het gewoon weer over Engelaar hebben? Die gaat waarschijnlijk met Fredje mee naar Schalke dus je hoeft niet bang te zijn hem in een Ajax-shirt te zien WZA!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 12:11
|
|
Punt is juist dat dat helemaal niet zo zeker meer is, Tombo. Twente wil 8 miljoen voor Engelaar, terwijl Schalke tot dusver slechts een transferbudget heeft van 10 miljoen.
|
Tombo
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 12:47
|
|
Hmmm...nou ik vind engelaar een prima voetballer. Zou ook zeker een versterking zijn...al hoor ik op dit moment liever nieuws over mickey of over een verdediger
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 14:40
|
|
Toch vind ik dat geen wereldspelers(op Van Persie na, maar wij krijgen Sulejmani en die is zeker beter ) en Ajax moet werken met de (potentiele) topspelers. Van het kaliber Chivu, Maxwell, Ibrahimovic, Litmanen, Huntelaar en Stam. Het liefst binnenlandse (potentiele) toppers, maar je moet door armoede niet de richtlijnen gaan verlagen. Dus als die spelers het niet zijn, dan moet je verder kijken in het buitenland en het liefst het doen op eigen scoutingsvermogen(anders kost het je een vermogen, als je een speler later van een club die wel geschikte/gedroomde spelers kunnen scouten). Dus de Kuijts, de Van Bommels en de Engelaars moet ik niet. En de Van Persies waarschijnlijk wel, alleen nu door de hoogstwaarschijnlijke nieuwe aanwezigheid van Sulejmani niet.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 14:42
|
|
Als Maxwell en Chivu wereldtop zijn, is Kuijt dat natuurlijk ook.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 14:43
|
|
Citaat: Als Maxwell en Chivu wereldtop zijn, is Kuijt dat natuurlijk ook.
Hoe kan je dat nou zeggen?
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 14:49
|
|
Ik ben objectief.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:00
|
|
Citaat: Ik ben objectief. Onzin Chivu en Maxwell zijn (hoewel niet te vergelijken) beide een klasse beter dan Kuijt. Ze horen bij de beste spelers op hun positie van de wereld en Kuijt hoort op zijn positie daar zeker niet bij.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:11
|
|
Kuijt qua handigheid(techniek, passeervermogen, balcontrole) niet in orde, qua taktisch vermogen kan hij niet worden afgeschreven(doet wat hij moet doen), qua fysiek ook niet, qua atletisch vermogen eigenlijk wel(geen snelheid, explosiviteit). FF een conclusie: een binnenspeler zonder bovengemiddelde handigheid en/of explosiviteit is zeker geen wereldvoetballer. Nu jij weer !
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:12
|
|
Kuijt is een harde werker maar meer ook niet. Zeker geen wereldtop.
|
Wez
Forum berichten: 70
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:16
|
|
WZA nu pak je wederom bepaalde zaken uit zijn verband om je punt te maken mbt die spelers. Het waren gewoon voorbeelden die voor een andere club hebben gespeedt maar die als ze een meerwaarde voor Ajax zouden zijn gewoon voor Ajax zouden kunnen spelen. Daar ging het over.. niet over individuele spelers.
Dit als laatste reactie op je opmerking mbt Engelaar.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:27
|
|
Kuijt is natuurlijk geen wereldtop, net zoals Chivu en Maxwell dat niet zijn.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:27
|
|
Citaat: WZA nu pak je wederom bepaalde zaken uit zijn verband om je punt te maken mbt die spelers. Het waren gewoon voorbeelden die voor een andere club hebben gespeedt maar die als ze een meerwaarde voor Ajax zouden zijn gewoon voor Ajax zouden kunnen spelen. Daar ging het over.. niet over individuele spelers.
Dit als laatste reactie op je opmerking mbt Engelaar.
Het is je gelukt: mij geevenaard qua niveau van onbegrijpelijke taal uitslaan. Alleen volgens mij vat je het nu verkeerd op, want het ging over de vergelijking van het niveau van Chivu en Maxwell tov Kuijt.
Trouwens hebben die spelers helemaal niet het gewenste niveau(alleen Van Persie, zoals eerder aangegevem). Dat je dat zo beleeft geeft aan hoe erg de club(incl. supporters) zijn verdwaalt de afgelopen jaren. We moeten (potentiele) wereldspelers eissen(zeker bij aankopen), niets minder. Anders dan ben je geen topclub!
|
Tombo
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:58
|
|
Ik haalde in mijn eerste post waar de discussie mee begon Gomes aan wat natuurlijk gewoon een wereldtopper is! Verder denk ik dat van Bommel ook gewoon een wereldtopper is hoe groot de hekel is die ik aan hem heb! En op het moment dat je Sulejmani beter vindt dan van Persie ga ik heel erg twijfelen aan je objectiviteit.
Verder wordt Kuijt vergeleken met Maxwell wat natuurlijk onmogelijk is maar dan krijgt Kuijt de kwalificatie "binnenspeler zonder handigheid en explosiviteit" terwijl nergens maar dan ook nergens staat wat die begrippen exact betekenen dus kan je zo nooit iemand beoordelen (alleen in je eigen belevingswereld natuurlijk).
En misschien is het niet zo dat de club ajax is verdwaald maar dat sommige supporters zijn blijven hangen in onrealisme
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 16:29
|
|
Citaat: Ik haalde in mijn eerste post waar de discussie mee begon Gomes aan wat natuurlijk gewoon een wereldtopper is! Verder denk ik dat van Bommel ook gewoon een wereldtopper is hoe groot de hekel is die ik aan hem heb! En op het moment dat je Sulejmani beter vindt dan van Persie ga ik heel erg twijfelen aan je objectiviteit.
Verder wordt Kuijt vergeleken met Maxwell wat natuurlijk onmogelijk is maar dan krijgt Kuijt de kwalificatie "binnenspeler zonder handigheid en explosiviteit" terwijl nergens maar dan ook nergens staat wat die begrippen exact betekenen dus kan je zo nooit iemand beoordelen (alleen in je eigen belevingswereld natuurlijk).
En misschien is het niet zo dat de club ajax is verdwaald maar dat sommige supporters zijn blijven hangen in onrealisme
Ik heb Sulejmani liever omdat hij meer dynamisch speelt, dus ik heb hem daarom liever. Maar eerlijk gezegd was dat hij beter was een beetje apart, want het zijn andere soort binnenspelers. Dus ik heb een voorkeur voor Sulejmani, dat hij beter is neem ik bij deze terug. Ookal kan het kloppen, want Sulejmani schittert wel in Nederland.
Oke, Gomes zie ik ook graag maar Stekelenburg evenlief. En dat ligt meer aan de persoon Gomes dan aan de kwaliteiten van de keeper Gomes. Carnaval moet ik niet bij Ajax, spelvreugde zie ik graag maar niet dat blije gedrag. Van Bommel komt ernstig tekort als defensieve kracht op het gebied van kwaliteit, het is niet voor niks dat hij altijd sneeky smerig moet spelen om niet door de mand te vallen. Kuijt is gewoon duidelijk geen wereldspeler in mijn ogen, ik probeer mijn beleving in woorden om te zetten maar blijkbaar krijg jij niet/vaag het plaatje voor je. Maar ik denk dat je wel een beetje snapt wat ik bedoel. Het was geen vergelijking tussen de spelers, maar een niveau-inschatting waardoor je het kaliber kan vergelijken. Over Maxwell ben ik niet begonnen, aangezien ik het wel duidelijk vond dat Maxwell meer in zich heeft dan Kuijt. Ik moest alleen ff een misvatting rechtzetten.
Als jij de hoge eissen onrealistisch vind, vind ik een teken aan de wand. Dus jij gelooft niet in het grote Ajax? Blijkbaar komt het nog wel voor in de beleving van spelers van deze generatie, want ze vinden Ajax een grootmacht waarvoor ze veel respect hebben. En als je nu de afgang accepteert dan is er geen weg terug, want de nieuwe generatie kent Ajax niet. En dan wordt het knap lastig om die beleving van Ajax over te brengen. Dus Ajax moet weer genoegen nemen met dat het gewoon weer 1 van de normale clubs wordt?
|
Tombo
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 16:51
|
|
Citaat: Ik haalde in mijn eerste post waar de discussie mee begon Gomes aan wat natuurlijk gewoon een wereldtopper is! Verder denk ik dat van Bommel ook gewoon een wereldtopper is hoe groot de hekel is die ik aan hem heb! En op het moment dat je Sulejmani beter vindt dan van Persie ga ik heel erg twijfelen aan je objectiviteit.
Ik heb Sulejmani liever omdat hij meer dynamisch speelt, dus ik heb hem daarom liever. Maar eerlijk gezegd was dat hij beter was een beetje apart, want het zijn andere soort binnenspelers. Dus ik heb een voorkeur voor Sulejmani, dat hij beter is neem ik bij deze terug. Ookal kan het kloppen, want Sulejmani schittert wel in Nederland.
Oke, Gomes zie ik ook graag maar Stekelenburg evenlief. En dat ligt meer aan de persoon Gomes dan aan de kwaliteiten van de keeper Gomes. Carnaval moet ik niet bij Ajax, spelvreugde zie ik graag maar niet dat blije gedrag. Van Bommel komt ernstig tekort als defensieve kracht op het gebied van kwaliteit, het is niet voor niks dat hij altijd sneeky smerig moet spelen om niet door de mand te vallen. Kuijt is gewoon duidelijk geen wereldspeler in mijn ogen, ik probeer mijn beleving in woorden om te zetten maar blijkbaar krijg jij niet/vaag het plaatje voor je. Maar ik denk dat je wel een beetje snapt wat ik bedoel. Het was geen vergelijking tussen de spelers, maar een niveau-inschatting waardoor je het kaliber kan vergelijken. Over Maxwell ben ik niet begonnen, aangezien ik het wel duidelijk vond dat Maxwell meer in zich heeft dan Kuijt. Ik moest alleen ff een misvatting rechtzetten.
Als jij de hoge eissen onrealistisch vind, vind ik een teken aan de wand. Dus jij gelooft niet in het grote Ajax? Blijkbaar komt het nog wel voor in de beleving van spelers van deze generatie, want ze vinden Ajax een grootmacht waarvoor ze veel respect hebben. En als je nu de afgang accepteert dan is er geen weg terug, want de nieuwe generatie kent Ajax niet. En dan wordt het knap lastig om die beleving van Ajax over te brengen. Dus Ajax moet weer genoegen nemen met dat het gewoon weer 1 van de normale clubs wordt?
Nee zeker niet! Absoluut niet zelfs! Maar op het moment dat een speler kwalitatief goed genoeg is en hij wil voor Ajax spelen dan vind ik hem geschikt. En natuurlijk heb ik altijd voorkeuren tov van bepaalde spelers.
Verder blijf je ingaan om de namen die ik genoemd heb maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat in het geval van een speler die kwalitatief goed genoeg is ik "schijt" heb aan de achtergrond van een speler.
Ook geef je aan dat Kuyt en van Persie weer andere binnenspelers zijn wat een beetje mijn punt is wat ik in eerdere posts probeer te maken. In mijn ogen is het niet mogelijk om spelers te vergelijken door ze te beoordelen op bepaalde eigenschappen die nergens vastgelegd staan!
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 16:58
|
|
Ik hecht wel waarde aan de persoonlijkheid van een speler. En dan knap ik niet op iemand af qua zijn verleden, maar op zijn beleving, uitstraling en gedrag.
Ik ga op iets in als ik het een misvatting vind, het moet gewoon juist er staan. Dus ik snap jouw achterliggende gedachte wel, alleen jouw voorbeelden vind ik verkeerd. En trouwens ga ik ook op anderen in, niet alleen een gevolg op jouw tekst.
Ik probeer ene licht te wijten op de kwaliteiten en tekortkomingen. En dan kraak ik niet een bepaalde speelstijl af, maar wel de voetbaltechnische aspecten die niet naar behoren zijn. En op basis daarvan weeg ik af of een speler geschikt is voor Ajax.
|
Tombo
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 17:07
|
|
Citaat: Ik hecht wel waarde aan de persoonlijkheid van een speler. En dan knap ik niet op iemand af qua zijn verleden, maar op zijn beleving, uitstraling en gedrag.
Ik ga op iets in als ik het een misvatting vind, het moet gewoon juist er staan. Dus ik snap jouw achterliggende gedachte wel, alleen jouw voorbeelden vind ik verkeerd. En trouwens ga ik ook op anderen in, niet alleen een gevolg op jouw tekst.
Ik probeer ene licht te wijten op de kwaliteiten en tekortkomingen. En dan kraak ik niet een bepaalde speelstijl af, maar wel de voetbaltechnische aspecten die niet naar behoren zijn. En op basis daarvan weeg ik af of een speler geschikt is voor Ajax.
Hoe kan je dan zo voor Luque zijn terwijl die het afgelopen jaar een indruk als een verwende, mokkende zakkenvuller heeft achtergelaten?
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 17:15
|
|
Ik probeer alles te begrijpen, te verklaren. En bij hem ligt de schijn aan zijn vele tegenslagen in zijn buitenlands avontuur. Maar hij straalt klasse uit, is kritisch en een verwend. Net ons(steriotype Ajacied) dus. Wij zijn ook vaak pessimistisch en passief. Maar die omslag kan ineens komen, dat de vreugde weer herleefd. Maar hij heeft zeker wat in zijn mars, net als ons(lees: de club Ajax).
|
Tombo
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 18:17
|
|
Citaat: Ik probeer alles te begrijpen, te verklaren. En bij hem ligt de schijn aan zijn vele tegenslagen in zijn buitenlands avontuur. Maar hij straalt klasse uit, is kritisch en een verwend. Net ons(steriotype Ajacied) dus. Wij zijn ook vaak pessimistisch en passief. Maar die omslag kan ineens komen, dat de vreugde weer herleefd. Maar hij heeft zeker wat in zijn mars, net als ons(lees: de club Ajax).
Dan ben je toch echt een beetje met 2 maten aan het meten denk ik. Andere spelers serveer je voor minder af en Luque die in een heel jaar Ajax niks heeft gepresteerd en schijnbaar op de trainingen ook nooit de indruk heeft gegeven echt te willen knokken moet wel nog een kans krijgen? Of denk je dat Koster gewoon de pik op hem had om op de tribune te zetten?
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 18:44
|
|
Citaat:
Dan ben je toch echt een beetje met 2 maten aan het meten denk ik. Andere spelers serveer je voor minder af en Luque die in een heel jaar Ajax niks heeft gepresteerd en schijnbaar op de trainingen ook nooit de indruk heeft gegeven echt te willen knokken moet wel nog een kans krijgen? Of denk je dat Koster gewoon de pik op hem had om op de tribune te zetten?
Ik geef aan dat ik zijn persoonlijkheid niet als negatief ervaar, alleen hij moet zich wat fijner gaan gedragen. En ik denk dat Koster hem niet verder heeft geholpen maar is weggelopen voor het probleem en gebruikte hem gewoon niet meer. Ik serveer niemand zomaar af, ik weeg ze af en dan kijk ik of ze zwaar(lees: geschikt) genoeg zijn.
|
Tombo
|
Geplaatst: Vr 6 jun 2008 08:17
|
|
Citaat:
Ik geef aan dat ik zijn persoonlijkheid niet als negatief ervaar, alleen hij moet zich wat fijner gaan gedragen. En ik denk dat Koster hem niet verder heeft geholpen maar is weggelopen voor het probleem en gebruikte hem gewoon niet meer. Ik serveer niemand zomaar af, ik weeg ze af en dan kijk ik of ze zwaar(lees: geschikt) genoeg zijn.
Zullen we stoppen met de discussie...komen er zo toch niet uit
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 6 jun 2008 16:52
|
|
Is goed, jij vind Luque een lastbak en ik vind hem een klasbak. Aangezien blijkbaar ons beide standpunten vaststaan heb het geen zin.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 6 jun 2008 16:56
|
|
Citaat: Is goed, jij vind Luque een lastpak en ik vind hem een klasbak. Aangezien blijkbaar ons beide standpunten vaststaan heb het geen zin. Een speler kan zowel een lastbak als een klasbak zijn kijk namenlijk maar naar spelers als Mutu, Ronaldinho, Ronaldo. Het is pas een prbleem als je lastpakkerigheid in de weg van je klasbakkerigheid gaat zitten, weer kijk naar Ronaldino. Luque is in ieder geval niet zo'n klasbak dat dat zijn lastpakkerigheid neutraliseert en ik zie niet graag een speler bij Ajax spelen die 1) er alleen speelt omdat hij veel loon krijgt 2) niet altijd (kijk naar de trainingen) optimale inzet toont en 3) niet genoeg laat zien wanneer hij de kans krijgt.
|