Auteur
|
Bericht
|
Robbin-R
Forum berichten: 147
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 12:37
|
|
Is het niet juist zo dat Bradley dit seizoen een meer vooruitgeschoven positie heeft. Daarom zou ik kiezen voor El Ahmadi, een jongen die al langer in Nederland zit en daarom zich makkelijker aan zou kunnen passen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 12:50
|
|
Bradley moet je zien als een dynamischere versie van Bosvelt. Bij Heerenveen speelt hij op het moment meer als pendelende halfspeler, maar bij het nationale elftal speelt hij meer als controlerende halfspeler of centrale controlerende middenvelder. Hij zou prima de rol van Maduro over kunnen nemen. El Ahmadi ook, maar in feite kunnen beide spelers centraal in de punt naar achteren of als rechtshalf spelen. Op 'tien' zie ik ze het liefst geen van beiden spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 13:26
|
|
Wie vind jij het meest compleet, Thomas? El Ahmadi of Bradley?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 13:32
|
|
Niet te vergelijken. El Ahmadi is een spelverdeler die het baltempo hoog houdt, altijd oog heeft voor de diepte en tempowisselingen doorvoert.
Bradley is een aanjager die kan controleren vanuit de positie en veelvuldig in de zestien doorkomt, waar hij ook kan scoren. Kan eventueel ook (vanuit de zone) man op man verdedigen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 13:43
|
|
Dan zie ik Bradley liever komen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 14:35
|
|
Ik merk dat Bertje Bradley goed heeft bekeken, de laatste tijd. Je beschrijving klopt wat mij betreft helemaal.
Met het oog op de transfer van Defour heeft Ajax volgens mij meer aan Bradley. Maar als Davids blijft is er ook veel mogelijk op een middenveld met hem en Bradley. Voor El Ahmadi kan dan eventueel ook nog plek ingeruimd worden. Perez verschuift wat mij betreft naar de aanval.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 14:44
|
|
Defour kan ook uitstekend ruimte maken voor een dieper gelegen spelverdeler (zoals El Ahmadi). Defour bespeelt toch iets meer de ruimte achter de aanval. Wat mij betreft kun je ook prima Bradley, Defour en El Ahmadi opstellen. Dat kan dan in een variant met drie verdedigers of met vier verdedigers.
Zo kun je zonder echte spits spelen en dan Defour als zwervende spits opstellen of je offert één van je vier verdedigers op om een echte spits op te kunnen stellen (die kan natuurlijk wel moet aansluiten op de kwaliteiten van Suárez), zodat je nog meer druk op de verdediging van de tegenstander kunt zetten.
Minieme veranderingen, maar je elftal wordt er een stuk dynamischer door.
Zonder El Ahmadi (of een vergelijkbare speler) ben je van achteruit toch erg afhankelijk van Van der Wiel om het baltempo hoog te houden, terwijl zijn voornaamste kwaliteiten niet het temporiseren en het rondspelen van de bal zijn.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 14:48
|
|
Wanneer het een viermansmiddenveld betreft bedoel je simpel gezegd zoiets:
-------Defour
--Davids----Bradley
------El Ahmadi
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 14:55
|
|
Kan, ja. Davids zal logischerwijs vooral Defour en El Ahmadi in de rug dekken (en eventueel de ruimte op de linkerflank opvullen) en Bradley zal de ruimte in de punt van de aanval bespelen.
Het is dan wel zaak dat je, als je maar met twee echte aanvallers hebt, een aanvaller hebt die wat handen kan binden en vooral veel diepgang heeft, want anders komt Suárez niet optimaal uit de verf.
Suárez heeft voorin toch iemand nodig die ruimte voor hem kan maken en wat grotere afstanden sneller kan afleggen. Suárez moet het vooral van zijn snelheid op de eerste meters hebben.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 15:51
|
|
Leuk dat er zo wordt geschreven over Defour, Bradley enz, maar voorlopig zijn we niet eens in staat [size=150">[color=red">één[/color">[/size"> verdediger te kopen. Een prachtig middenveld, maar geen verdediging en je wordt geen kampioen.
Ik begrijp dat jullie Gabri niet meer zo nodig hebben? Dylan Claassen ook niet? XD
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 16:03
|
|
Citaat: verdediger te kopen. Een prachtig middenveld, maar geen verdediging en je wordt geen kampioen.
Ik begrijp dat jullie Gabri niet meer zo nodig hebben? Dylan Claassen ook niet? XD
Laat Dylan eerst maar eens aan Nederland en Ajax wennen voor we hem al teveel gaan gebruiken. Tis nogal een overstap he. En Gabri staat voor mij toch nog wat hoger aangeschreven dan Bradley...neemt niet weg dat ik hem er graag bij zou hebben. Maar goed...wat moet je dan weer doen met Siem de Jong? Verhuren aan Twente, Groningen of Vitesse?
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 16:08
|
|
Siem de Jong woont net in Amsterdam, studeert er, is nog A-junior en moet zijn speeltijd in Ajax 1 pakken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 01:50
|
|
In een filmpje van VI.nl geeft Engelaar aan dat hij een transfer naar Ajax wel ziet zitten, maar dat de clubs er uit moeten komen. De verslaggever van LdL was naar aanleiding van Twente-Groningen lyrisch over Engelaar. Hij zei dat Engelaar Twente is ontgroeid.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 11:55
|
|
Citaat: Orlando Engelaar wil graag naar Ajax
Bron: Ajaxfans.net
FC Twente-aanvoerder Orlando Engelaar (foto) wil graag naar Ajax, maar niet ten koste van een verstoorde arbeidsverhouding met zijn huidige club. Aldus de voetballer in het AD.
In het meeslepende voetbalgevecht met FC Groningen (3-1 winst) pakte de international gistermiddag op alle fronten zijn verantwoordelijkheid. ,,Ik ga niet staken of zo, daarvoor is FC Twente me te lief.’’
De confrontatie tussen de meest geduchte uitdagers van de top-3 leverde een spektakelstuk van kaliber op. Met twee offensief georiënteerde en hartstochtelijk strijdende ploegen, een verdiende winnaar en een verliezende oefenmeester die een kostelijke middag had gehad.
,,Ik weet niet of het wel bij topsport hoort,’’ verontschuldigde een grootmoedige Ron Jans zich bijna, ,,maar ik heb echt genoten van de wedstrijd en kan dus niet echt teleurgesteld zijn.’’
De FC Groningen-trainer was minder te spreken over de houding van rechtsback Bruno Silva, die zich - gek gemaakt door belangstelling van Ajax - geestelijk niet langer in staat acht voor de Groningers uit te komen. ,,Ik kan niet langer werken met spelers die niet voor FC Groningen wÃllen spelen,’’ zei Jans.
FC Twente-aanvoerder Orlando Engelaar, voor wie Ajax eveneens concrete belangstelling heeft, gaat anders met de situatie om. Hij kan respect opbrengen voor de houding van de clubleiding en schermt zichzelf af voor gevoelens van negativisme. Tegen FC Groningen leek de patstelling tussen FC Twente en Ajax hem gistermiddag eerder te stimuleren dan af te remmen.
,,Ik vind het mooi dat een grote club als Ajax zich heeft gemeld en zou graag de overstap maken,’’ stelde hij. ,,Ik ben nu eenmaal ambitieus en wil het hoogste bereiken. Aan de andere kant kan ik begrip opbrengen voor het standpunt van FC Twente. Zij hebben te kennen gegeven geen spelers te willen laten gaan, dat is duidelijk. Het verhaal is dus duidelijk: ik moet nog even geduld hebben.’’
Dat FC Twente hem koste wat kost wil behouden, ervaart hij allesbehalve als een straf. Met de club uit Enschede ligt er wellicht een sensationele apotheose in het verschiet. Door de zege op FC Groningen is de achterstand op koploper PSV geslonken tot vier punten (met een wedstrijd meer), terwijl de aansluiting met Ajax bijna gerealiseerd is.
,,Als we op zes wedstrijden voor het einde van de competitie nog zo dichtbij staan,’’ weet Engelaar, ,,moet je voor de titel gaan. Waarom niet? Als de topclubs punten blijven verliezen, moet je daar gebruik van proberen te maken.’’
|
Starring
Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 11:59
|
|
Hij wilt dolgraag, maar zal geen stennis gaan schoppen of gaan staken.
Die verslaggever doet of deed zijn ogen natuurlijk ook wat wijder open Thomas, nu bekend is dat Ajax interesse heeft. Neemt niet weg dat Engelaar samen met zijn Marokaanse kompaan de drijvende kracht is in Enschede. Desondanks hoop ik nogmaals dat de transfer van de baan blijft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 12:07
|
|
In de winterstop zal het in ieder geval niet gebeuren en in juli moeten we nog maar afwachten of Van Geel nog steeds de TD van AJAX zal zijn.
Zal wat zijn; Van Geel stelt nog even een trainer aan, Van Geel wordt ontslagen en dan zit er weer een TD die de trainer niet heeft aangesteld. Alhoewel dat ook niet alles hoeft te zeggen na het Van Geel-Ten Cate debacle.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 12:18
|
|
Van Geel is nog altijd degene die de volgende trainer van Ajax aanstelt, dus ik verwacht niet dat hij op korte termijn ontslagen wordt. Wie moet dat gaan doen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 12:34
|
|
Citaat: Wie moet dat gaan doen?
Goede vraag. Wie doen dat? Van Geel zal zich heus wel moeten verantwoorden aan iemand/een groep die de macht heeft om Van Geel zijn ontslag te geven.
|
Starring
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 13:18
|
|
Het kán snel gaan hoor. Het begint bij de supporters en fans, vervolgens de ledenraad. Die geven de voorzet. Jaakke en Martin zijn zowat aan elkaar verbonden. Dus het duurt nog wel even inderdaad. Al verwacht ik MvG na de zomer iig niet meer als TD van Ajax, indien hij deze transferperiode geen (dan bedoel ik geeneens versterkingen) spelers weet te strikken en Ajax naast de titel én de CL-ticket grijpt.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 13:26
|
|
Citaat: Het kán snel gaan hoor. Het begint bij de supporters en fans
Leuk, ik ben zelf fan/supporter, maar luisteren naar supporters is onbegonnen werk, er zullen iedere dag wel twee of drie aankopen zijn enz. Op een forum lopen de meningen al uiteen, laat staan als 50.000 man zich ermee gaat bemoeien. Zou wel uniek zijn, allemaal stemmen op Ronaldinho, rechtstreeks op tv in 50 landen (goed voor Aegon) en dan MvG wegsturen, omdat Ronaldinhi, bij nader inzien, toch liever voor Chelsea speelt.
|
Starring
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 13:34
|
|
Je hebt niet helemaal secuur gelezen, Demo. Ik doelde op het mogelijke vertrek van Van Geel. Ik ben niet voor meer zeggenschap voor de supporters en fans of iets dergelijks. Merendeel is te emotioneel. Ik stelde als zij zich beginnen te roeren, middels gerichte acties en spreekkoren, de kans groter wordt, dat Martin van Geel zelf opstapt of ontslagen wordt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 13:34
|
|
Onderschat nooit de druk van de supporters, Demos. Die hebben wel degelijk invloed. Zie in 1988 met het bestuur of met trainers van de afgelopen jaren.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 23:06
|
|
Citaat: Onderschat nooit de druk van de supporters, Demos. Die hebben wel degelijk invloed. Zie in 1988 met het bestuur of met trainers van de afgelopen jaren.
Is dat het probleem? De druk van de supporters, want het gaat in mijn ogen bergafwaarts. Supporters eisen het ontslag van alle directieleden, managers enz. zelden dat van een speler.
Jaake rot op, hoe vaak heb ik dat niet gehoord. Kalis of Kales, is het daarna flink verbeterd? Arie v.d, Eijden moest weg, hebben we darna het kampioenschap behaald?
Ik ben net zo goed of slecht supporter als ieder ander, maar ik weet van m ezelf dat ik goed ben in mijn beroep (nee, niets opmerken), maar zo maar het beleid veroordelen, terwijl ik van niets weet, nee dat zie je mij niet doen.
Mijn kritiek richt in eerste instantie op het slechte spel van de laatste jaren; sinds deze transferperiode heb ik ook kritiek op MvG, er komt maar geen centrale verdediger, geen linksback, nee met Silva hebben we het weer gehad? Neem van mij aan dat ik Silva zal steunen, ik ben de enige in mij vak die klapt voor Colin en niet voor KJH, want iedere Ajacied heeft steun nodig, ook al weet ik dat Colin niet onze redder is. Na een half jaar moet Silva wel hebben aangetoond bij Ajax te passen! Tot die tijd krijgt hij mijn onvoorwaardelijke steun.
Geef supporters de macht en Ajax is in twee jaar failliet, zonder ook maar één succes behaald te hebben. Er wordt te veel naar ze geluisterd.
|
Jood en Jodin
Forum berichten: 19
|
Geplaatst: Za 26 jan 2008 09:03
|
|
Orlando Engelaar is nog niet uit beeld bij Ajax. Ondanks tegenstribbelingen van zijn club FC Twente zijn de Amsterdammers nog zeer geïnteresseerd in de middenvelder.
Ajax gaat zodoende een laatste, ultieme poging ondernemen om de slungelige spelverdeler naar de hoofdstad te halen, meldt het Algemeen Dagblad zaterdag. Morgen, na de wedstrijd tussen Vitesse en Ajax, gaan de partijen weer om de tafel zitten.
Het is niet uitgelosten dat de Amsterdammers heel ver willen gaan voor Engelaar. FC Twente vraagt vooralsnog een astronomisch hoog bedrag van vijftien miljoen euro. Dat Ajax daaraan wil toegeven, lijkt onwaarschijnlijk.
bron: voetbalprimeur
Het zou me niks verbazen als ze een flink hoog bedrag op tafel leggen! XD
|
Jood en Jodin
Forum berichten: 19
|
Geplaatst: Za 26 jan 2008 09:22
|
|
Engelaar: 'Ik blijf in ieder geval tot einde van dit seizoen bij FC Twente'
26-01-08
Orlando Engelaar heeft FC Twente laten weten het seizoen in Enschede af te maken, zo meldt De Telegraaf vanochtend. Even daarvoor wist het Algemeen Dagblad te melden (zie bericht) dat Ajax zondag na afloop van het duel tegen Vitesse juist weer om tafel wilde met Twente om alsnog een directe overgang te bespreken. Door de uitspraak van Engelaar zelf lijkt die poging nutteloos geworden.
bron: http://www.ajaxf-side.nl
|