Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » 23 januari: Ajax-FC Utrecht
Ga
Zoeken:

Onderwerp: 23 januari: Ajax-FC Utrecht
Maker: Eto'oBekeken: 4784
Status: InactiefBerichten: 83
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Do 24 jan 2008 22:14
Ikm heb nog nooit gezegd dat Rommedahl meeverdedigt en daarom opgesteld moet worden. Hoe kom je daar nou bij? Ik heb zelfs nog nooit gezegd dat ik Rommedahl graag zie spelen. Ik heb alleen gezegd dat hij gisteren behoorlijk speelde en dat Suarez shit was. Maar goed, dat is godslastering begrijp ik uit alle reacties
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 24 jan 2008 22:22
Misschien dat ik het mis heb over dat meeverdedigen, maar je hebt toch regelmatig gezegd dat jij graag Rommedahl en Leonardo op de vleugels zou zien.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Do 24 jan 2008 22:27
Klopt, Bert.

Daarom had ik zo graag gehad dat Lucas z'n keuze voor Rommedahl had onderbouwd...
Robbin-R

Forum berichten: 147
Geplaatst: Do 24 jan 2008 22:33
Citaat:
Snelheid is geen doel, maar een middel. Het doel is sneller de bal hebben. Dat kun je oplossen door snelheid, je slim opstellen of een combinatie. Snelheid kost de meeste kracht, dus is het logisch het zoveel mogelijk op positiespel op te lossen.

snelheid is trainbaar. Met snelheid kun je voorkomen dat je de duels in hoeft te gaan, omdat je simpelweg eerder bij de bal bent en deze niet meer van je tegenstander hoeft af te pakken. Met snelheid zou er ook meer positiespel mogelijk, doordat de spelers eerder op de volgende plaats zijn. Daarnaast is snelheid een wapen. Het geeft mogelijkheden in counteraanval toe te slaan.
Eto'o

Geplaatst: Do 24 jan 2008 22:45
Ik denk dat vooral versnelling en explosiviteit trainbaar zijn. Over de lange afstand kan iemand niet veel sneller worden. Zie Huntelaar.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Do 24 jan 2008 22:53
Citaat:
snelheid is trainbaar. Met snelheid kun je voorkomen dat je de duels in hoeft te gaan, omdat je simpelweg eerder bij de bal bent en deze niet meer van je tegenstander hoeft af te pakken. Met snelheid zou er ook meer positiespel mogelijk, doordat de spelers eerder op de volgende plaats zijn. Daarnaast is snelheid een wapen. Het geeft mogelijkheden in counteraanval toe te slaan.

Als je snelheid nodig hebt om positioneel goed te staan, dan betekent dat juist dat het positiespel niet goed verzorgd is. Het uitgangspunt van het positiespel moet immers altijd zijn om met zo min mogelijk moeite het veld zo groot mogelijk te houden in balbezit en zo klein mogelijk bij balverlies. Hier is ook een vorm van snelheid voor nodig: snelheid van denken.
Lucas

Geplaatst: Vr 25 jan 2008 08:48
Citaat:
Klopt, Bert.

Daarom had ik zo graag gehad dat Lucas z'n keuze voor Rommedahl had onderbouwd...

Dat heb ik gedaan. Ik vind Rommedahl geen bijzondere speler. Maar Rommedahl op rechts en leonardo op links kunnen Ajax weer buitenspelers geven die min of meer de flanken bezetten, die in combinatie met de backs wat kunnen betekenen en die iemand kunnen passeren. Hoewel dat bij rommedahl voornamelijk een snelheidskwestie is en niet zozeer techniek.
Ajax hoort met buitenspelers te spelen die de zijkanten bezet houden, in ieder geval zolang we een spits als huntelaar hebben. Huntelaar is een pure afmaker, die ondanks Suarez 1 op 1 loopt. Ondanks Suarez, niet omdat Suarez een slechte voetballer is, maar omdat Suarez en Huntelaar absoluut geen complementaire spelers zijn. Huntelaar loopt 1 op 1, stel je voor wat er gebeurt als Huntelaar wel goed wordt gebruikt. Overigens geeft het bezet houden van de vleugels ook meer ruimte voor Perez. Voorwaarde daarbij is wel dat van der Wiel of Vermaelen het aankan/durft om enigzins voor de defensie te spelen.

Ajax moet op zoek naar een echte rechtsbuiten en een backup linksbuiten (Goossens?), of hopen dat Kennedy zijn 'belofte' gaat waarmaken. Wellicht dat Suarez na vertrek van huntelaar in de spits kan, hoewel ik in Suarez niet echt een midvoor zie. Maar goed, ik dacht ook dat hij niet geschikt was voor Ajax (qua nivo), hij heeft begin van het seizoen laten zien dat ik het mis had. Hoewel, nogmaals, zijn dip nu wel erg diep begint te worden.
Eto'o

Geplaatst: Vr 25 jan 2008 13:12
Citaat:
Dat heb ik gedaan. Ik vind Rommedahl geen bijzondere speler. Maar Rommedahl op rechts en leonardo op links kunnen Ajax weer buitenspelers geven die min of meer de flanken bezetten, die in combinatie met de backs wat kunnen betekenen en die iemand kunnen passeren. Hoewel dat bij rommedahl voornamelijk een snelheidskwestie is en niet zozeer techniek.

Rommedahl staat inderdaad voortdurend aan de zijlijn geplakt. Positiegebonden spelen is leuk en vaak heel belangrijk, maar ook in dit opzicht (evenals z'n vervolg actie in balbezit) ligt er geen enkele verrassing in het spel van Rommedahl. En ook de voorzet na deze actie is vaak niet verrassend. Hij belandt namelijk over het algemeen achter de goal of in de handen van de keeper.

Verder heb je het over een man passeren en een speler die in combinatie met een ander iets op kunnen zetten. Dat kan Suarez toevallig respectievelijk erg goed en prima.

Citaat:
Ajax hoort met buitenspelers te spelen die de zijkanten bezet houden, in ieder geval zolang we een spits als huntelaar hebben. Huntelaar is een pure afmaker, die ondanks Suarez 1 op 1 loopt. Ondanks Suarez, niet omdat Suarez een slechte voetballer is, maar omdat Suarez en Huntelaar absoluut geen complementaire spelers zijn. Huntelaar loopt 1 op 1, stel je voor wat er gebeurt als Huntelaar wel goed wordt gebruikt. Overigens geeft het bezet houden van de vleugels ook meer ruimte voor Perez. Voorwaarde daarbij is wel dat van der Wiel of Vermaelen het aankan/durft om enigzins voor de defensie te spelen.

Ik ben het niet helemaal met je eens dat Suarez en Huntelaar het op het veld niet met elkaar kunnen vinden. Dat gold voor Sneijder en Huntelaar.

Suarez gaat op dit moment zelfs te geforceerd op zoek naar Huntelaar. Dat is jammer, maar hem ook een beetje aangepraat, denk ik.

Citaat:
Ajax moet op zoek naar een echte rechtsbuiten en een backup linksbuiten (Goossens?), of hopen dat Kennedy zijn 'belofte' gaat waarmaken. Wellicht dat Suarez na vertrek van huntelaar in de spits kan, hoewel ik in Suarez niet echt een midvoor zie. Maar goed, ik dacht ook dat hij niet geschikt was voor Ajax (qua nivo), hij heeft begin van het seizoen laten zien dat ik het mis had. Hoewel, nogmaals, zijn dip nu wel erg diep begint te worden.

We zijn vier wedstrijden bezig sinds de winterstop, dus laten we het niet overdrijven.
Lucas

Geplaatst: Vr 25 jan 2008 18:10
Citaat:
Rommedahl staat inderdaad voortdurend aan de zijlijn geplakt. Positiegebonden spelen is leuk en vaak heel belangrijk, maar ook in dit opzicht (evenals z'n vervolg actie in balbezit) ligt er geen enkele verrassing in het spel van Rommedahl.

Zoals van Gaal al zei, je hoeft individueel niet goed te spelen om het team beter te laten functioneren. Overigens is Rommedahl altijd dreigend en komt een deel van zijn voortzettingen wel bij de spits terecht

Citaat:
Verder heb je het over een man passeren en een speler die in combinatie met een ander iets op kunnen zetten. Dat kan Suarez toevallig respectievelijk erg goed en prima.

Niet aan de zijkant met erop volgend een voorzet

Citaat:

Ik ben het niet helemaal met je eens dat Suarez en Huntelaar het op het veld niet met elkaar kunnen vinden. Dat gold voor Sneijder en Huntelaar.

Suarez gaat op dit moment zelfs te geforceerd op zoek naar Huntelaar. Dat is jammer, maar hem ook een beetje aangepraat, denk ik.

Ik heb het niet over egoisme of gebrek aan inzicht van Suarez waardoor hij Huntelaar niet zou zoeken/vinden, ik bedoel dat het type speler niet bij elkaar past. Huntelaar komt het best tot zijn recht in een 433 met de punt naar voren, Suarez in een 442 met zwervende aanvallers

Citaat:
We zijn vier wedstrijden bezig sinds de winterstop, dus laten we het niet overdrijven.

Ik vond het voor de winterstop ook al minder worden. Toen vond je volgens mij ook dat ik overdreef
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.517 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » 23 januari: Ajax-FC Utrecht
Ga
Zoeken: