PUTTE - Feyenoordfan Shirley Wilson (16) uit Putte heeft zo'n hartgrondige hekel aan Amsterdam, Ajax en de Arena, dat ze die woorden weigert uit te spreken.
Als de onderwerpen ter sprake komen, heeft het over '020', 'de joden' en de 'snelkookpan'. Toen ze ooit op schoolreisje zou gaan naar Amsterdam, meldde haar vader haar af vanwege 'geloofsovertuigingen'. Toch ruilde Shirley onlangs vier dagen van gezin met de Joodse Jade (14) uit Amstelveen. Haar ervaringen zijn dinsdagavond op Nederland 3 te zien in het tv-programma Puberruil XL.
Shirley - haar broertje Brian Feyenoord Wilson is zelfs naar de favoriete voetbalclub van haar familie vernoemd - bezocht zo voor het eerst in haar leven Amsterdam. "Op de Albert Cuypmarkt zag ik een heleboel lelijke vlaggen", vertelt ze. Van Ajax? "Van 020 ja. En ze namen me mee naar de Snelkookpan. We zouden naar een sportwinkel gaan. Toen ik uit de parkeergarage kwam, stond ik ineens voor dat ding. Ik heb me meteen omgedraaid en ben achteruit naar de winkel gelopen. Ik voelde me een verrader."
Wow. Wow. Just wow. Alle vooroordelen weer bevestigd.
Geregistreerd: 07-07-2010 Forum berichten: 413 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 5 okt 2010 15:51
Mooi verhaal weer! Gelukkig is ze gestraft met een heel lelijk hoofd! Lekker in Rotterdam houden...sowieso mensen die niet willen spreken van Amsterdam/rotterdam, Ajax/feyenoord zijn gewoon sneu.
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 5 okt 2010 18:32
Nee, maar omdat in het nieuwsbericht nadrukkelijk Putte stond vernoemd. Je wilt haar inderdaad niet tegen komen in het donker, als de zon schijnt ook niet trouwens.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 742 Nieuws reacties: 3 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 okt 2010 00:19
Citaat:
Hij had zijn "podium verdiend", om te spreken op de Fortune Magazine Most Powerful Women-bijeenkomst. Maar datzelfde podium begon kort na het begin van zijn speech uit elkaar te vallen.
President Obama gaf geen krimp toen de presidentiële 'zegel' van de voorkant van zijn katheder viel. Met een flinke klap knalde het bord tegen de grond. De president wist er een geintje van te maken. "Ach iedereen weet toch wel wie ik ben", lachte hij. "Maar ik weet zeker dat hierachter iemand nu heel nerveus aan het worden is."
Hoewel mannen normaal gesproken niet worden uitgenodigd om te spreken op de bijeenkomst, had de voorzitter met als argument dat Obama zijn podium op het gebied van vrouwenrechten had verdiend, hem toch gevraagd om te speechen.