Auteur
|
Bericht
|
Dijk
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 11:59
|
|
In de jongere categorieën bij Ajax zie ik betere talenten rondlopen, maar dat wil niet zeggen dat het meteen toptalenten zijn. Voor mijn zijn toptalenten maar heel zeldzaam.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 14:18
|
|
Citaat: In de jongere categorieën bij Ajax zie ik betere talenten rondlopen, maar dat wil niet zeggen dat het meteen toptalenten zijn. Voor mijn zijn toptalenten maar heel zeldzaam.
Ik kan alleen praten over de de elftallen t/m de B1 want ik heb van jongere elftallen nauwelijks iets gezien maar van al die spelers zie ik in Bonevacia het meeste potentieel en denk ik dat hij het meest kans maakt tot een internationale topper door te groeien. Bouy, Klaassen, Sporkslede, Denswil, Jozefzoon en Van Rhijn zijn andere grote talenten maar Bonevacia vind ik daar nog bovenuit steken en dus een echt toptalent.
Ik noem niet elk talent zomaar een toptalent maar er lopen er bij Ajax wel drie of vier rond waarvan Bonevacia er een is. In de A1 was hij geweldig en de laatste paar wedstrijden bij Jong Ajax laat hij die vorm weer zien. Hij loopt zo'n beetje in zijn eentje alle gaten dicht die Lodeiro, Eriksen en Aissati achter laten en dat koppelt hij ook nog eens aan een bovengemiddeld goede techniek. Bonevacia is een echte Ajax middenvelder die rechtsachter een '10' moet komen te spelen. Bouy, Eriksen, Bonevacia is mijn droommiddenveld voor de toekomst, hopelijk weten ze zich allen goed door te ontwikkelen en is Eriksen niet al vertrokken tegen de tijd dat de laatste van hun doorbreekt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 14:42
|
|
ghostwriter, jij lijkt me op de hoogte van welke toekomstige spelers bij Ajax kunnen doorbreken. Wat vind jij van het broertje van Wesley Sneijder?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 15:04
|
|
Gaat het eerste niet halen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 15:57
|
|
Waarom denk je dat?
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 16:05
|
|
Handelingssnelheid, positiespel zijn zwaar onder de maat. In de duels is hij wat sterker dan zijn oudere broer, maar hij is véél minder explosief op de eerste meters. Stijf links. Tactisch matig.
Gaat de Eredivisie wel halen. Zal op termijn wel ergens in de subtop eindigen. Is een soort mindere versie van Theo Janssen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 17:11
|
|
Ik ben het met Bertje eens, de kans dat Rodney Sneijder het eerste van Ajax gaat halen is zeer klein. Hij heeft wel hard gewerkt aan zijn rechter en hij kan er een stuk meer mee dan een jaar geleden maar wil hij ooit een echte kans maken dan moet hij er nog een stuk harder aan werken.
Rondey zal heel snel worden ingehaald door de veel talentvollere Bouy, mits die zich goed blijft ontwikkelen.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 21:06
|
|
Ik heb de heisa rondom Rodney nooit echt begrepen, heb bij hem het idee dat als zijn broer het niet zo goed had gedaan veel mensen hem niet eens opgemerkt hadden.
Hij zou best het betaald voetbal gaan halen, alleen er wordt al een jaar of 4 gesproken over hem en echt een doorbraak is er sinds die tijd niet geweest.
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 12:44
|
|
Donald en Van der Heijden terug bij Ajax en mee naar Curaçao
Citaat: Daags na het veiligstellen van een plaats in de Eredivisie met Willem II hebben Mitchell Donald en Jan-Arie van der Heijden zich weer bij Ajax gemeld. De middenvelders zitten voor volgend seizoen weer bij de selectie van Martin Jol en gaan dinsdag mee op een afsluitend trainingskamp. Met een groep van zestien man gaat Ajax naar Curaçao.
De internationals met verplichtingen ontbreken tijdens deze reis. “Het was een hele klus om een selectie op de been te krijgen doordat veel spelers van ons momenteel met hun nationale ploeg op trainingskamp zijn”, zei Jol op de website van zijn club. “Gelukkig blijven we op sterkte omdat jongens als Alderweireld, Emanuelson, Vermeer, Oleguer en Ogararu meegaan.”
De selectie zal worden aangevuld met enkele talenten. Jol: “Ik neem een aantal spelers mee uit Jong Ajax. Voor deze jonge jongens wordt het een leerzame trip omdat ze nu meetrainen en meespelen met de spelers uit het eerste elftal. Ik weet zeker dat we een sterk en representatief elftal op de been brengen tijdens de wedstrijden die we gaan spelen."
Bron: Voetbalzone
Nu kan Jol alvast een beetje kijken of van der Heijden en Donald klaar zijn voor AJAX. IK denk dat van der Heijden er niet voor klaar voor is dus die zal verhuurd of verkocht worden, ik denk dat Donald wel een kans gaat krijgen of hij wordt verhuurd. Donald heeft in iedergeval de potentie om te slagen bij AJAX.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 13:02
|
|
Citaat:
Nu kan Jol alvast een beetje kijken of van der Heijden en Donald klaar zijn voor AJAX. IK denk dat van der Heijden er niet voor klaar voor is dus die zal verhuurd of verkocht worden, ik denk dat Donald wel een kans gaat krijgen of hij wordt verhuurd. Donald heeft in iedergeval de potentie om te slagen bij AJAX.
Waarom denk je dat van der Heijden er nog niet klaar voor is en waarom Donald wel?
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 13:36
|
|
Beide zijn totaal niet compleet genoeg EN gezien de grote concurrentie op hun positie hoop ik dat ze deze zomer definitief van de hand gedaan kunnen worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 14:13
|
|
Amen.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 14:35
|
|
Ik ken V/d Heijden nou niet echt bijzonder goed, maar toen hij destijds debuteerde stond hij toch te boek als redelijk grote belofte, of niet? Werd toen omschreven als een VM, met sterke opbouwende kwaliteiten en een goed schot en ik meende dat hij vorig seizoen tot aan zijn blessure ook een vaste waarde in het eerste elftal was. Is hij destijds zo overschat, of wordt hij nu lichtelijk onderschat?
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 15:02
|
|
Citaat: Ik ken V/d Heijden nou niet echt bijzonder goed, maar toen hij destijds debuteerde stond hij toch te boek als redelijk grote belofte, of niet? Werd toen omschreven als een VM, met sterke opbouwende kwaliteiten en een goed schot en ik meende dat hij vorig seizoen tot aan zijn blessure ook een vaste waarde in het eerste elftal was. Is hij destijds zo overschat, of wordt hij nu lichtelijk onderschat?
Wordt zeker niet onderschat, maar bij Willem II steekt hij er niet bovenuit. Stond inderdaad te boek als één van de grotere talenten van de jeugd, heeft paar wedstrijden in het eerste gespeeld, maar speelde toen niet echt heel goed of slecht, dus gewoon redelijk. Hij was aan Willem II verhuurd om zich verder te ontwikkelen en om te kijken of hij voor AJAX goed genoeg zou zijn, maar dat is mij flink tegenvallen en dat geldt voor meer. Had echt wel verwacht dat van der Heijden er zou uisteken bij Willem II, maar toch niet. van der Heijden was wel altijd basispeler bij Willem II.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 15:11
|
|
Heeft toen 2 competitiewedstrijden voor Ajax gespeeld en meende dat hij in zijn eerste wedstrijd een assist had. Maarja, om nou te zeggen dat Willem II een rustig seizoen achter de rug heeft gehad, dat nou ook niet echt. Ik was, vooral door wat ik van hem hoorde, altijd wel gecharmeerd van Van der Heijden, dus ik schrijf hem voorlopig nog niet af. Wil hem volgend seizoen wel eens bij Ajax zien ballen.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 15:29
|
|
Citaat: Heeft toen 2 competitiewedstrijden voor Ajax gespeeld en meende dat hij in zijn eerste wedstrijd een assist had. Maarja, om nou te zeggen dat Willem II een rustig seizoen achter de rug heeft gehad, dat nou ook niet echt. Ik was, vooral door wat ik van hem hoorde, altijd wel gecharmeerd van Van der Heijden, dus ik schrijf hem voorlopig nog niet af. Wil hem volgend seizoen wel eens bij Ajax zien ballen.
Ik denk dat hij bij willem II wel één van de betere was dit seizoen. Ik zou hem ook wel is willen zien bij Ajax.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 15:33
|
|
Citaat: Wil hem volgend seizoen wel eens bij Ajax zien ballen.
Zou alleen een optie zijn als Lindgren en Sno vertrekken. Zelf zie ik van der Heijden het liefste nog een jaar verhuurd worden, maar niet aan Willem II. Ik zit dan eerder te denken aan stabiele middenmoter, waar rust bij de club is. Bij Willem II was er veel onrust en dat is al helemaal niet goed voor jonge spelers, ook niet voor oudere spelers, maar die steken vaak mentaal beter in elkaar.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 15:40
|
|
V/d Heijden heeft nooit te boek gestaan als één van de grotere talenten in de jeugd. Hobbelde in zijn leeftijdsklasse (Sarpong, Goossens, Anita) altijd wat mee. Zat meestal wel bij de vertegenwoordigende elftallen, maar speelde daar zelden tot nooit. Vormer speelde eigenlijk altijd en was één van de grootste Nederlandse talenten van zijn generatie - blijft overigens een speler met een bepaalde potentie, mijns inziens.
En bij Willem II was v.d Heijden afgelopen seizoen zo mogelijk één van de slechtste spelers. Jammer genoeg heeft hij een contract tot en met 2013. Hij mag blij zijn als er deze zomer een Eredivisieclub voor hem komt.
Donald ziet in tegenstelling tot v/d Heijden fysiek prima in elkaar. Jammer alleen dat het daarmee ophoudt. Zal wel ergens onderin de Eredivisie terecht komen aankomend seizoen.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 17:19
|
|
Maar wat is dan precies zijn zwakte? Ik hoor hier vooral dat hij te langzaam is, maar dat valt in mijn ogen te compenseren. De Zeeuw is ook niet de snelste, maar doet het toch aller aardigst.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 17:49
|
|
De Zeeuw is echt tien keer sneller op de eerste meters dan v/d Heijden.
Verder is v/d Heijden behalve langzaam op de eerste meters ook enorm traag in zijn handelen. Kan hij wel een aardige traptechniek hebben, maar door zijn ronduit bedroevende handelingssnelheid kan hij die op een beetje niveau zelden tot nooit laten zien.
Verder is het een watje in de duels, is hij positioneel bij balverlies waardeloos en is zijn omschakeling (zowel bij balovername tegenstander als bij balovername eigen team) heel slecht.
Het enige wat hij kan is op de training vanuit stilstand een bal redelijk plaatsen.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 18:10
|
|
Wel grappig om te zien hoe de lijnen van toptalenten en gemiddelde talenten steeds duidelijker worden in de selectie van Ajax. Het is niet anders.. Donald is lastig om echt te stickeren als gefaald of geslaagd. v.d Heijden is gewoon een mwa mwa geval.
Wat vinden jullie overigens van Sarpong in vergelijking met Donald/ Jan Arie?
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 18:26
|
|
Honderd keer beter.
Sarpong heeft drive, balgevoel, gevoel voor positie en snelheid. Moet wel een stuk beter worden in zijn keuzes. Vooral aan de bal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 19:21
|
|
Ik vind dat het alle drie geen spelers zijn die klaar zijn voor Ajax, hoewel Sarpong wel een stuk verder is dan Donald en van der Heijden. Als ik die spelers was dan zou ik zelf ook voor een verhuur kiezen, bij Ajax 2 speel je nu eenmaal tegen 2e elftallen van andere ploegen en dan wordt je ook niet veel beter qua niveau. Voor Ajax is het al gunstig als ze (deels) van de salariskosten van deze spelers af komen. De enige die ik echt terug wil zien van de huurlingen is Blind, hoewel ik in hem ook geen basisspeler zie, denk ik wel dat hij serieus een kans maakt op speelminuten.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 19:35
|
|
Blind zou eventueel aan speeltijd kunnen komen, ja. Bij gebrek aan beter.
Overigens denk ik dat Sarpong niet zozeer verder is dan die andere twee. Gewoon talentvoller.
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 19:53
|
|
Ik zou Donald en van der Heijden nog een jaar verhuren, maar niet aan Willem II. Gewoon naar een club waar het rustig is zoals bij bijvoorbeeld Heracles of VVV. Is als bijvoorbeeld, dus niet dat ze per se naar Heracles of VVV moeten gaan. Sarpong zou je eventueel de kans kunnen geven, maar als Suarez en Rommedahl bij AJAX blijven dan kan je Sarpong beter verhuren want anders zal ie alleen maar wedstrijden spelen bij Jong AJAX. Sarpong zou ik trouwens wel aan een subtopper proberen te verhuren.
@Bertje
Wat zou je met Blind doen als van der Wiel vertrekt?
|