Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Mitchell Donald
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mitchell Donald
Maker: 343Bekeken: 14411
Status: InactiefBerichten: 223
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 18:24
Eens met Benji. Het mag duidelijk zijn dat ik geen fan van Gabri, maar de enige reden om Donald de voorkeur te geven boven Gabri zou in het licht van de sanering zijn.
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 18:42
Wat een Gabri haters hier, ben het er dan ook totaal niet mee eens dat Gabri ' maar een doelloze draver ' is.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 18:43
Gabri is waardevoller dan Donald, that's for sure.
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 18:48
Ik ben geen fan van Donald. En dan ga ik af op de wedstrijden die ik van hem op TV gezien heb. Heb 'm nooit op de toekomst of in lagere elftallen in het echt aan het werk gezien, wordt maar de hemel in geprezen, ik vindt hem erg lui en niet-wetend uitzien in het eerste. Staat constant stil, loopt steeds te balen en vindt dat hij totaal geen tempo maakt.

Liefhebber van Gabri ben ik zeker wel, alleen al zijn comeback dit seizoen, hoe hij inviel, gewoon geweldig en gelijk een stuk tempo erbij.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 21:23
Citaat:
Ik ben geen fan van Donald. En dan ga ik af op de wedstrijden die ik van hem op TV gezien heb. Heb 'm nooit op de toekomst of in lagere elftallen in het echt aan het werk gezien, wordt maar de hemel in geprezen, ik vindt hem erg lui en niet-wetend uitzien in het eerste. Staat constant stil, loopt steeds te balen en vindt dat hij totaal geen tempo maakt.

Liefhebber van Gabri ben ik zeker wel, alleen al zijn comeback dit seizoen, hoe hij inviel, gewoon geweldig en gelijk een stuk tempo erbij.

Zijn comeback was zeer zeker positief, maar de wedstrijden erna was het gewoon weer de oude Gabri. Jammer dat hij zichzelf niet onder controle houdt zoals in zijn eerste wedstrijd na zijn blessure.
silvo

Forum berichten: 492
Geplaatst: Zo 27 dec 2009 21:59
2009 was voor Mitchell Donald het jaar van de terugkeer. Een zware knieblessure stelde de middenvelder zowel psychisch als mentaal op de proef. In de slotweken van 2009 werden alle opofferingen, geduld en doorzettingsvermogen beloond. De 21-jarige Ajacied uit Nieuw-Vennep is sterker terug dan ooit!
8 augustus 2008, Ajax – Internazionale op het Amsterdam Tournament. Donald blijft na een duel met Adriano kermend achter op het gras. De Ajacied is het treffen gestart met een basisplek. Na een goede eerste helft, gaat het kort na rust faliekant mis. Het slotstuk van de voorbereiding betekent einde seizoen voor Donald. Daags nadat het noodlot heeft toegeslagen volgt de diagnose. Donald heeft de voorste kruisband afgescheurd. Ook kampt hij met een klein scheurtje in de meniscus. De teller met speelminuten blijft in het seizoen 2008 – 2009 voor de Ajacied steken op een hatelijke nul…

Vijftien maanden later zit Donald er monter bij. In zijn ouderlijk huis in Nieuw-Vennep wordt wat gedold met broertjes Joël (13) en Jaden (6). Moeder Deldry verzamelt in de keuken ondertussen de ingrediënten voor een Surinaams avondmaal. Vader Glenn is na een dag werken onderweg naar huis. ,,Het was ook gretigheid’’, klinkt het spijtig, als Donald terugblikt op hét moment van de ‘zwarte’ achtste van de achtste in 2008. ,,De eerste helft tegen Internazionale ging goed. Ik hield me goed staande. Het was een stomme actie van me. Ik wilde hem (Adriano, red.) opzij zetten. Als ik alleen een been voor hem had geplaatst was het anders gelopen.’’

De wond is genezen. De knie is weer hersteld en de geestelijke en fysieke pijn verwerkt. ,,Het is een harde tijd voor me geweest’’, vat de ex-patiënt de beproeving van de achterliggende maanden zelf nog maar eens samen. ,,Maar ik ben er beter uitgekomen. Mentaal maakt zo’n blessure je volwassener. Je karakter wordt op de proef gesteld.’’ Daar komt het bij een langdurige blessure in belangrijke mate op aan, weet Donald. ,,Als je een dag niet traint, ben je ook een dag later fit.’’

Moeder Deldry neemt het woord van haar oudste zoon over. Terwijl de Surinaamse ingrediënten inmiddels een geurig aroma verspreiden: ,,Eerst vind je het zielig. Vraag je je af waarom juist hém zoiets overkomt. Je denkt je kind te kennen. Maar ik wist niet dat hij mentaal zó sterk is.’’ Mitchell: ,,Ik ben eerder nooit langer dan een maand uit de roulatie geweest…’’ Onverstoorbaar, van boven de pannen, vervolgt moeder Donald: ,,Maar het is hier in huis gelukkig nooit een zielige bedoening geweest. Mitchell bleef altijd positief en geloven dat alles goed zou komen. Dan kun je als ouders moeilijk iets anders geloven. Achteraf hebben we hem slechts één keer heel down gezien. Dat was de dag waarop hij hoorde hoe zwaar de blessure was.’’

De MRI-scan die daags na Ajax – Internazionale werd gemaakt, gaf het beeld van een zwaar gehavende knie. Donald: ,,Mijn knie lag aan flarden, de boel was afgescheurd…’’ Op 15 september 2008 maakte de befaamde knieëndokter Van der Hart van alle ‘flarden en scheuren’ weer een geheel.

Eenmaal terug in zijn vertrouwde voetbalomgeving begeleidde een legertje fysiotherapeuten en hersteltrainers Donald bij zijn herstel. De revalidatie leverde in januari een voorlopig eerste hoogtepunt op. Begin 2008 werkte Donald zijn eerste hersteltraining in de buitenlucht af. Het voelde als een bevrijding.

Mitchell Donald (links) en Oleguer duelleren met Lukaku van Anderlecht Niet alleen de chirurg, medici en Ajax-trainers hebben het herstelproces begeleid. De steun van ploeggenoten en supporters werkte motiverend. Het leed werd draaglijker gemaakt. Donald herinnert zich in het bijzonder een telefoontje van zijn toenmalige trainer Van Basten en een mooi contact met John Heitinga . ,,John heeft me verrast’’, gaat Donald enthousiast verder. ,,Hij vertelde me over zijn eigen ervaringen met zwaar blessureleed. Uiteindelijk is alle steun hartverwarmend geweest. Ongelooflijk hoeveel fruitmanden, kaarten en sms’jes ik heb ontvangen. Ook de steun van de supporters was fantastisch.’’

Tijdens zijn revalidatie ontving Donald een lijvig pakket met honderden steunbetuigingen van fans. De grote hoeveelheid aan papier toevertrouwde steunbetuigingen verbaasde de geboren Amsterdammer. ,,Als jonge speler moet je jezelf nog in de kijker spelen. Toen ik alle steunbetuigingen van de fans kreeg aangeboden, moest ik me echt groot houden. Ik had niet verwacht dat het er zoveel zouden zijn. Dat deed wel iets met me. En het hielp me echt om positief te blijven denken en geen dag met tegenzin naar de club te gaan.’’

Grotendeels vanaf het trainingsveld, vanuit de revalidatieruimte en het krachthonk op de Toekomst zag hij zijn club ook een kleine metamorfose ondergaan. Martin Jol volgde Marco van Basten, en tussenpaus John van ’t Schip, op als Donald’s nieuwe hoofdtrainer. Beide Ajax-trainers herkennen het talent van hun pupil. Wat Van Basten en ook Henk ten Cate eerder deden, doet dit seizoen ook Jol. Donald krijgt regelmatig het vertrouwen van zijn trainers. Vertrouwen in de vorm van speelminuten.

In de voorbereiding op de voetbaljaargang 2008 – 2009 pikte Donald zijn eerste speelminuten mee in een vriendschappelijk duel met DWV. De middenvelder maakt tegen de stadgenoot direct een doelpunt. Later in het seizoen, in de competitiewedstrijd tegen NEC bemachtigt Donald zijn eerste basisplaats. In de vrijdagavondwedstrijd tegen de Nijmegenaren scoort de middenvelder direct ook zijn eerste, officiële competitietreffer als Ajacied. Het is een dubbele bekroning van een geslaagde rentree.

,,Ik wil dit jaar zoveel mogelijk minuten pakken’’, besluit Donald in de knusse woonkamer in de zogenaamde poortenbuurt van inmiddels aardedonker geworden Nieuw-Vennep. ,,Ik ben enorm gesteund. Nu wil ik er voor Ajax staan.’’ Mitchell Donald sluit 2009 alsnog af met een glimlach.

www.ajax.nl
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 20:44
Even naar het juiste topic:
Citaat:
Dan zie ik liever Anita vertrekken ipv Donald.

Waarom in godsnaam? Anita's techniek is veel en veel beter dan die van Donald, zijn spelinzicht is beter, zijn inzet is beter en hij is sneller. Donald heeft alleen een groter lichaam maar weet daar totaal geen gebruik van te maken terwijl Anita juist best goed is in de duels voor zijn fysiek.

De enige reden waarom mensen Donald liever zouden willen zien is omdat hij groter is en omdat ze hem te weinig hebben zien spelen om zich te realiseren dat hij nooit goed genoeg zal worden voor Ajax.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 3 jan 2010 21:20
Citaat:
Donald was, net als Anita, altijd een groot talent, maar raakte dus geblesseerd vorig seizoen. Ik vind dat hij na die blessure juist heel goed is teruggekomen, alleen heeft hij nu de pech dat hij De Zeeuw en Enoh voor zich heeft.

Onzin Donald was in de Ajax jeugdopleiding nooit een groot talent. Anita was daarintegen een van de grootste talenten van zijn lichting.

En Anita is klein maar weet zijn minimale fysiek beter te gebruiken dan Donald.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 15:24
Maakt het seizoen af bij Willem II, volgens het Brabants Dagblad.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 15:27
Citaat:
Maakt het seizoen af bij Willem II, volgens het Brabants Dagblad.

Las het ook, wel goed voor zijn ontwikkeling. Komt bij Ajax niet aan de bak nu er extra opties zijn op het middenveld door de aankoop van Lodeiro en de terugkeer van Lindgren.
Crouch89

Forum berichten: 120
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 17:05
Ook bevestigd door Ajax. Dit is gewoon een verstandige keus van Donald. Hij heeft veel potentie, dus het is goed om een half jaar wedstrijden op het hoogste niveau te spelen.

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Donald-op-huurbasis-naar-Willem-II.htm
Benji

Forum berichten: 785
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 17:16
Ik zie het eerder als z'n definitieve einde bij Ajax, die jongen heeft juist bewezen niet over enorm veel potentie te beschikken. Misschien dat het nog een degelijke eredivisie-speler kan worden, maar dan zal hij zich wel hard moeten gaan ontwikkelen.
famey

Forum berichten: 77
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 17:23
Goed voor zijn ontwikkeling, beetje winnaarsmentaliteit kweken en degradatie proberen te ontlopen voor Willem II.
De concurentiestrijd op het middenveld bij Ajax had hij sowieso verloren dus dit is een manier om te groeien (indien mogelijk) tot een Ajax-waardige speler. In het shirt van Ajax heeft hij mij totaal nog niet kunnen bekoren.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 17:59
Citaat:
Ik zie het eerder als z'n definitieve einde bij Ajax, die jongen heeft juist bewezen niet over enorm veel potentie te beschikken. Misschien dat het nog een degelijke eredivisie-speler kan worden, maar dan zal hij zich wel hard moeten gaan ontwikkelen.

Mijn idee Benji, hopelijk speelt ie zich in de kijker voor een leuke club uit de middenmoot.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 18:14
Dat verwacht ik ook niet. Zal het moeilijk krijgen bij Willem II net zoals van der Heijden.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Za 30 jan 2010 10:14
Donald: Willem II het beste voor mijn ontwikkeling
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Vr 5 feb 2010 13:05
Groenendijk laat Donald debuteren in de basis.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Vr 5 feb 2010 21:55
Donald heeft ook al gescoord voor Willem-II, de 1-0 tussenstand op dit moment is 1-1..
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Vr 7 mei 2010 13:30
Keert ook weer terug bij Ajax. Wat denken jullie? Hij heeft nou niet bepaald een sterke indruk achtergelaten in Tilburg. Ik betwijfel dan ook of zijn contract, dat nog tot 2011 loopt, verlengt zal worden. Lindgren zie ik ook niet zomaar vertrekken en is duidelijk niet slechter dan Donald terwijl Gabri waarschijnlijk zal verlengen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Vr 7 mei 2010 13:33
Heeft zich zeer slecht verkocht. Een speler waar AJAX echt niets aan heeft. Hopelijk wil een club hem overnemen. Nac of zo.
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Vr 7 mei 2010 13:41
Het middenveld is nu al dubbelbezet bij Ajax, jongens als Van der Heijden en Donald hebben gewoon te weinig laten zien bij Willem II.
Verder vind ik hem ook de afgelopen jaren niet beter geworden, staat een beetje stil in z'n ontwikkeling.
Persoonlijk vind ik dat Blind en Sarpong zich veel beter hebben laten gelden bij hun clubs.
ghostwriter

Geplaatst: Za 8 mei 2010 20:25
Donald is nu niet goed genoeg voor Ajax en zal dat denk ik ook nooit worden. Ajax heeft met Emanuelson, Lodeiro, De Jong, De Zeeuw, Eriksen, Blind, Anita en Enoh 8 middenvelders die goed genoeg zijn voor een basisplaats en er kunnen er maximaal 4 spelen dus laat Donald maar vertrekken. Bij Jong Ajax loopt Bonevacia nog rond die ook op zijn positie speelt en een echt toptalent is.
Hetzelfde geld trouwens voor Sarpong en V.d. Heijden. Misschien kan Ajax de drie komend seizoen samen verkopen met voor alle drie een clausule dat ze terug gekocht zouden kunnen worden voor een klein bedrag. V.d. Heijden, Sarpong, Donald is een goed middenveld voor een middenmotor in de Eredivisie maar lang niet goed genoeg voor Ajax.
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 09:57
Ajax moet zo snel mogelijk Donald proberen te verkopen, net zoals van der Heijden. Het probleem is dat die jongens nog een goed contract. Daarom word het moeilijk om die jonge jongens aan andere clubs te verkopen. Dan zal een verhuur er eerder in zitten voor beide. Voor beide hoeft er voor mijn geen terugkoop clausele erin omdat ze gewoon te kort komen bij Ajax

Voor Sarpong zie ik nog wel wat toekomst weggelegd bij Ajax, omdat Sarpong ook op de vleugels uit de voeten kan in tegenstelling tot Donald en van der Heijden. Al denk ik dat Nec doorgaan met Sarpong.

Bonevacia is een aardig talent, niet meer dan dat. Ik vind dat de term toptalenten te snel word gebruikt.
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 10:48
Contract van Donald loopt t/m 2011. Dat van Van der Heijden helaas t/m 2013.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 9 mei 2010 10:52
Citaat:
Bonevacia is een aardig talent, niet meer dan dat. Ik vind dat de term toptalenten te snel word gebruikt.

Ik vind dat Bonevacia na Eriksen het grootste talent is dat Ajax in de jeugdopleiding heeft rondlopen en dat hij dus wel degelijk een echt toptalent is.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.895 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Mitchell Donald
Ga
Zoeken: