Auteur
|
Bericht
|
methodmich
Forum berichten: 787
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 19:29
|
|
Citaat: Wat vonden jullie van Donald gisteren? Ikzelf vond hem fantastisch. Zette goed druk, heeft overzicht en is fysiek zeer sterk. Zijn handelingssnelheid kan wel wat hoger, maar ik denk dat hij volgend jaar genoeg wedstrijden gaat spelen.
Hij speelde goed maar zeker nu met De Zeeuw erbij en straks met een fitte Enoh en Gabri zal hij erg weinig aan spelen toekomen. Ik hoop dat hij wordt verhuurd aan een club die op hoog niveau speelt (Eredivisie of de Belgische Jupiler). Koster zoekt naar versterkingen en het lijkt mij een prima idee hem Donald en Bodul voor een jaar op te sturen. Hij kent ze en weet dat ze behoorlijk veel kwaliteiten hebben.
Ik geloof toch dat jij Club Brugge wat onderschat. Is qua niveau misschien geen Ajax, maar die hebben toch zelf ook zat spelers van dit kaliber hoor.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 20:48
|
|
Ik heb club deze voorbereiding al 2 keer zien spelen op TV en beide wedstrijden viel mij op dat wat extra kwaliteit in de aanval en verdediging welkom is. Het fysiek wat daar op het veld staat is ook echt alleen fysiek, voetballen kunnen ze niet en de techniek die er op het veld staat mist weer fysiek. Daarom zou Donald ook best bruikbaar kunnen zijn daar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 22:54
|
|
De resultaten onder Koster
Zulte Waregem - Club [5-0">
Roeselare - Club [2-0">
Westerlo - Club [2-0">
Club - AZ [1-0">
Duisburg - Club [3-0">
Die kunnen inderdaad nogal wat versterking gebruiken, Stijn Stijnen kan er mee door als keeper. Alcarez is een redelijke verdediger, Odjidja heeft op het middenveld mogelijkheden. Maar verder is het elftal om te huilen zo matig. Wil je geld verdienen op Unibet, leg dan maar een wedje dat Koster daar voor december weg is.
Donald viel me mee, ook Donald is geen technische geweldenaar maar het verschil in handelingssnelheid tussen Donald en Sno was overduidelijk. De eerste prioriteit is om Sno kwijt te raken.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 09:07
|
|
Ajax ging de laatste twintig minuten ook beter spelen, maar of dat kwam door Donald betwijfel ik. Dat kwam volgens omdat Ajax naar het 4-3-3 systeem ging. Hopelijk speelt die tegen Benfica minimaal een helft zodat je hem beter kan zien spelen. Want op een kwartier kun je niet veel over een speler zeggen.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 13:26
|
|
Citaat: Donald viel me mee, ook Donald is geen technische geweldenaar maar het verschil in handelingssnelheid tussen Donald en Sno was overduidelijk.
En het verschil tussen de Donald van nu en die van voor zijn blessure idem dito. Jammer dat ie maar zo kort aan bod kwam.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 23:51
|
|
Hij heeft mij verbaasd, snel en body was me bekend. Maar technisch manifesteert hij zich nu aardig, een enorm verschil met Sno. Positioneel moet er nog het een en ander aan gebeuren maar ik kreeg wel het idee dat ik naar Ajaxtalent zat te kijken en niet naar opvulling.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:22
|
|
Absoluut een sterke wedstrijd gespeeld. Liep goed de ruimte's in, speelde goed pressie en was in de combinatie erg sterk.
Naast zijn fysieke voordeel, oogt hij ook nog technisch onderlegd. Zaak nu is dat deze jongen niet groter gemaakt wordt dan hij is en met allerlei druk wordt opgezadeld, anders vrees ik een Maduro toekomst voor hem.
Rustig brengen deze jongen.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:35
|
|
Citaat: Wat vonden jullie van Donald gisteren? Ikzelf vond hem fantastisch. Zette goed druk, heeft overzicht en is fysiek zeer sterk. Zijn handelingssnelheid kan wel wat hoger, maar ik denk dat hij volgend jaar genoeg wedstrijden gaat spelen.
Hij speelde goed maar zeker nu met De Zeeuw erbij en straks met een fitte Enoh en Gabri zal hij erg weinig aan spelen toekomen. Ik hoop dat hij wordt verhuurd aan een club die op hoog niveau speelt (Eredivisie of de Belgische Jupiler). Koster zoekt naar versterkingen en het lijkt mij een prima idee hem Donald en Bodul voor een jaar op te sturen. Hij kent ze en weet dat ze behoorlijk veel kwaliteiten hebben.
Ik geloof toch dat jij Club Brugge wat onderschat. Is qua niveau misschien geen Ajax, maar die hebben toch zelf ook zat spelers van dit kaliber hoor.
Vandaar dat Koster loopt te schreeuwen om een kwaliteitsinjectie. Je overschat Club Brugge, die zijn de laatste seizoenen diep weggezakt.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:36
|
|
Hij speelde gisteren erg goed! Ik ben aangenaam verrast door hem, dit had ik niet verwacht. Ik vind hem kwa stijl op Engelehaar lijken, alleen Donald kijkt wat vriendelijker.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:45
|
|
Citaat: Hij speelde gisteren erg goed! Ik ben aangenaam verrast door hem, dit had ik niet verwacht. Ik vind hem kwa stijl op Engelehaar lijken, alleen Donald kijkt wat vriendelijker.
De balbehandeling van Engelaar is vele malen trager en is minder technisch onderlegd. Ik vind Donald dus niet op Engelaar lijken.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:57
|
|
kwa postuur, goed schot, goede paas. Alle 2 een goede techniek. Over de balbehandeling heb ik Donald te weinig gezien om er iets over te zeggen.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 10:07
|
|
Huh? Engelaar is traag, niet technisch en blijft iets meer achterin hangen. Donald is meer een inschuivende middenvelder, die met zijn snelheid en techniek ook nog van grote waarde kan zijn bij een tegenaanval.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nog wel de beste speler aan de kant van Ajax vond, samen met Sulejmani en de goed ingevallen Zegelaar.
Heerlijk, een jaar niet gespeeld en er nu al zo goed voor staan.
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 13:01
|
|
De revelatie van de voorbereiding? Lijkt er toch op dat Donald sprongetjes maakt in de pikorde en dat kon wel eens slecht nieuws zijn voor sommige meer gevestigde namen.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 15:02
|
|
Vandaar dat Koster loopt te schreeuwen om een kwaliteitsinjectie. Je overschat Club Brugge, die zijn de laatste seizoenen diep weggezakt.
Kan zijn, maar dan nog denk ik niet dat jonge Ajax-reserves het niveau van die ploeg gaan opkrikken.
Overigens zou ik Donald gewoon houden, andere spelers komen eerder in aanmerking voor een tijdelijk vertrek denk ik.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 15:06
|
|
Donald niet verhuren nee. Een speler die altijd bruikbaar is om er bij te houden. Rustig zijn wedstrijdjes laten meepikken, dan komt hij er wel.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 10:08
|
|
Citaat: Donald ziet revalidatie beloond
AMSTERDAM - De hele voorbereiding maakte hij al een goede indruk op Martin Jol, maar tijdens het Amsterdam Tournament zette Ajacied Mitchell Donald (20) met een dikke viltstift definitief een streep onder de knieblessure, die hem één jaar van zijn carrière kostte.
"Na mijn doelpunt dwaalden mijn gedachten af naar een seizoen geleden”, doelde hij op het kruisbandletsel dat hij tegen Internazionale opliep. "Ook dat was op de tweede dag van het toernooi”, zei de verdedigende middenvelder na de met 3-2 verloren wedstrijd tegen de latere toernooiwinnaar Benfica. "En ik scoorde met links, het been van mijn blessure.”
Donald speelt sinds zijn zevende bij Ajax en leek op weg naar een mooie toekomst, nadat Henk ten Cate hem in 2007 in het UEFA Cupduel met Werder Bremen (3-0) voor de leeuwen wierp. "Vorig seizoen moest mijn jaar worden. Maar in plaatst daarvan stortte mijn wereld in. Mijn knie was pijnlijk, maar het herstel nog veel pijnlijker. Er is voor een voetballer niets erger dan geblesseerd te moeten toekijken hoe zijn ploeggenoten lekker aan het werk zijn. Het doelpunt tegen Benfica zie ik als een beloning voor de zware revalidatie. De dagen in het krachthonk waren lang en vermoeiend.”
Donald was één van de weinige Ajacieden, die kon bekoren tegen de Portugezen. "Er zijn steeds jongens die verrassen, zoals Donald. Die vond ik aardig spelen. Hij scheurde een jaar geleden zijn kruisband, nu scoorde hij. Dat is goed voor zijn zelfvertrouwen”, zei Jol.
Telegraaf.nl
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 20:13
|
|
Het is maar goed voor Donald dat de Zeeuw is gekomen. Zo kan Donald zich rustig verbeteren en af en toe zijn minuten pakken bij Ajax. Ik zou hem zeker niet verhuren omdat je altijd een goede back-up nodig hebt achter de basisspelers.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 22:53
|
|
Zijn goal was trouwens van hoge technische kwaliteit. 2 benig. Heerlijk.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 08:33
|
|
Citaat: Het is maar goed voor Donald dat de Zeeuw is gekomen. Zo kan Donald zich rustig verbeteren en af en toe zijn minuten pakken bij Ajax. Ik zou hem zeker niet verhuren omdat je altijd een goede back-up nodig hebt achter de basisspelers.
Ik zou m wel proberen te verhuren. Als back-up hebben we genoeg (meer ervaren) middenvelders van minstens het niveau Donald. Lindgren, Gabri, Enoh, en de Zeeuw waren er nog niet eens bij, en Anita die ook op het middenveld kan spelen, stond in de verdediging. Gewoon bij een andere eredivisie club lekker het hele jaar laten spelen. Daar maakt ie pas minuten. Het gaat erom dat die jongen kan wennen aan t spelen van hele wedstrijden op het hoogste niveau, een heel seizoen lang. Zeker na zijn blessure van vorig jaar.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 09:00
|
|
Citaat: Het is maar goed voor Donald dat de Zeeuw is gekomen. Zo kan Donald zich rustig verbeteren en af en toe zijn minuten pakken bij Ajax. Ik zou hem zeker niet verhuren omdat je altijd een goede back-up nodig hebt achter de basisspelers.
Ik zou m wel proberen te verhuren. Als back-up hebben we genoeg (meer ervaren) middenvelders van minstens het niveau Donald. Lindgren, Gabri, Enoh, en de Zeeuw waren er nog niet eens bij, en Anita die ook op het middenveld kan spelen, stond in de verdediging. Gewoon bij een andere eredivisie club lekker het hele jaar laten spelen. Daar maakt ie pas minuten. Het gaat erom dat die jongen kan wennen aan t spelen van hele wedstrijden op het hoogste niveau, een heel seizoen lang. Zeker na zijn blessure van vorig jaar.Ik denk dat je de betere spelers voor Ajax moet houden. Aan de andere is een verhuur ook een goede optie omdat zich daarin zich verder kunnen ontwikkelen, waardoor het in de toekomst ook beter is voor Ajax.
|
Marco
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 12:00
|
|
Citaat: Ik zou m wel proberen te verhuren. Als back-up hebben we genoeg (meer ervaren) middenvelders van minstens het niveau Donald.
Da's maar zeer de vraag. Lindgren zal zo'n goal als tegen Benfica niet gauw maken, daar speelt ie te behoudend voor. Gabri was het strafschopgebied waarschijnlijk ingestruikeld. Om maar wat te noemen.
Als Donald in de pikorde naast of zelfs boven dit soort spelers komt te staan, lijkt het mij dat je eens afscheid neemt van die wat oudere spelers. Net zoals Silva ook niks meer bij Ajax te zoeken heeft. Verhuur heeft natuurlijk z'n voordelen, maar jonge spelers die dagelijks met goede spelers en goede trainers werken, zullen ook stappen maken. Uiteraard zijn er spelers die gebaat zijn bij een tussenstap, maar de gedachte dat spelers bij een club als Willem II per definitie beter worden dan bij Ajax heb ik altijd raar gevonden. Als Ajax nu ook al niet meer in staat is om zelf dit soort talenten te vormen..
|
MrGuide
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 14:24
|
|
Vergeet niet dat het belangrijk is dat zo'n speler het hele seizoen speelt, dat is niet te vergelijken met wat invalbeurtjes. Tuurlijk is het niveau van trainingen hoger bij Ajax, maar het wordt tijd dat die jongen veel gaat spelen. Zeker gezien zijn blessure vorig jaar. We moeten nu ook niet ineens doen alsof Donald een fantastische speler is omdat ie een leuke voorbereiding draait. Het is een (op dit moment) leuke, bruikbare speler, die je af en toe kan opstellen mochten er spelers absent zijn. Dat hij aanvallend dingen doet die Lindgren niet kan vind ik leuk, maar niet relevant als hij de meest verdedigende middenvelder van de drie is (zoals op het AT). Ik schat Lindgren en Gabri nog altijd hoger in dan Donald. Daarnaast hebben we de Zeeuw en Enoh die als verdedigende middenvelder hoger in de pikorde staan.
|
Marco
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 15:02
|
|
Citaat: Vergeet niet dat het belangrijk is dat zo'n speler het hele seizoen speelt, dat is niet te vergelijken met wat invalbeurtjes.
Dat is dus aan Jol om te beoordelen. Uiteraard moet ie z'n minuten bij Ajax krijgen, anders heeft het geen zin. Het is een kwestie van afwegen.
Citaat: We moeten nu ook niet ineens doen alsof Donald een fantastische speler is omdat ie een leuke voorbereiding draait.
Dus doen wat jij vindt? Dat lijkt me nou ook weer niet.
Citaat: Het is een (op dit moment) leuke, bruikbare speler, die je af en toe kan opstellen mochten er spelers absent zijn.
Dat vind jij, maar daar heb ik niks aan. Het gaat er om wat Jol vindt en welke plaats hij inneemt in de pikorde. Ik (en jij waarschijnlijk ook) heb te weinig van Donald gezien om daarover een oordeel te kunnen vellen. Wat ik heb gezien, is wel hoopgevend (ook erg verrassend trouwens).
Citaat: Dat hij aanvallend dingen doet die Lindgren niet kan vind ik leuk, maar niet relevant als hij de meest verdedigende middenvelder van de drie is (zoals op het AT).
Niet relevant? Sjezus! Je zou toch denken dat hoe completer de speler is, hoe beter dat voor het elftal is. Aanvallen en verdedigen doe je zoveel mogelijk met z'n allen. Als je centraal een speler kunt opstellen die defensief z'n paadje schoonveegt en ook nog eens de 16 van de tegenstander weet te bereiken, heb je het onmiddelijk over een verbetering. Waarom denk je dat de Zeeuw gehaald is? Die beweegt, doet mee, zet de zaak in beweging. Vergeleken met de Zeeuw is Lindgren een wassen beeld. We willen toch een dynamische ploeg, niet wéér een stilstaand schaak-elftal? Schrikbarende opmerking, echt.
Ik ben niet tegen verhuur als hij bij Ajax weinig aan bod zal komen. Daar gaat het me niet om. Waar ik wel tegen ben is doorgaan met spelers die nog slechts voor de breedte van belang zijn. Ik moet er niet aan denken dat Ajax een bank gaat krijgen met daarop spelers als Silva, Gabri, Rommedahl, Kennedy, Oleguer en in iets mindere mate Lindgren. Daar horen jonge, hongerige honden te zitten waar nog rek in zit en die zich in de schaduw van de basis kunnen ontwikkelen en het spelletje eigen kunnen maken. Wég met die midtwintigers en ouder die Ajax niet verder helpen.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 15:16
|
|
Citaat: Dus doen wat jij vindt? Dat lijkt me nou ook weer niet.
Citaat: Dat is dus aan Jol om te beoordelen
Ik zal Martin even bellen of ie op mijn account even alle zaken netjes op een rijtje wilt zetten. Dan hoeft niemand hier meer te discussieren, en kan t forum dicht . Tuurlijk praat ik vanuit mn eigen perspectief, het is toch een discussieforum?
'Niet relevant' is wat te zwart-wit gezegd. Waar ik bang voor ben is dat zoals de vorige seizoenen deze jongerige honden ineens moeten spelen als vaste basisspelers omdat we weer blessures en/of schorsingen hebben. Daar zijn deze jongens nog lang niet klaar voor. Daarnaast ben ik van mening dat Gabri, Lindgren, en ook Rommedahl van waarde zijn voor dit Ajax. Als stand-in zijn ze beter dan hun concurrenten (Sarpong, Donald, Martina) en daarnaast geeft het ons de mogelijkheid jonge jongens te verhuren. Doe dit dan ook, bied jongens aan bij clubs. Ik ben wel van mening, dat mocht er een bod komen op een 'oudere' speler, dat we dit moeten overwegen ivm het salarisbudget dat we hebben. Afwegingen maken, daar gaat t om.
|
TheRealMisterAjax
Forum berichten: 112
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 15:40
|
|
Mitchell Donald is mijn favoriete Ajacied. En ik baseer dat niet alleen maar op deze oefencampagne...hoe kortzichtig kunnen sommige mensen zijn... Toen ik hem in de A en B jeugd zag spelen kon je al goed zien dat hij vreselijk veel talent heeft. Vorig jaar heb ik vooral van hem genoten in de afscheidswedstrijd van Jaap Stam (voor geïnteresseerden: http://www.youtube.com/watch?v=jLFnAxDxFf4 ) die wedstrijd was voor mij de bevestiging dat hij klaar is voor het grote werk. De duels die hij uitvocht tegen Davids (staan er overigens niet op) waren een lust voor het oog . Daarom vond ik het ook des te vervelender dat hij in het AT van 2008 geblesseerd uit moest vallen en een jaar lang moest toekijken. Als ik Ajax was zou ik héél zuinig zijn op deze jongen en daar hoort verhuren dus écht niet bij. Het zal me ook niks verbazen als wat meer gevestigde namen op de bank/tribune/transfermarkt mogen plaatsnemen voor deze groeibriljant. Ja, groeibriljant, want hij is er natuurlijk nog niet... ik zie nog genoeg foutjes, maar dit is een speler waar ik die fouten van kan accepteren.
|