Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 03:39
|
|
Citaat: Je ziet in fases wel degelijk dat die jongen erg goed kan voetballen. Heb je Anita drie jaar geleden onder Blind zien spelen? Ook een wereld van verschil met nu
Anita was destijds net 17, Luuk. Tegen z'n leeftijdsgenoten had ik Anita daarvoor al sterke wedstrijden zien spelen. Het talent spatte er zo nu en dan vanaf. Zoals het dat gisteravond ook deed. Bij Donald heb ik dat nog nooit gemerkt. Hij is slordig in de passing, is te weinig aanspeelbaar voor de linies voor de verdediging, handelt niet al te snel, maakt te weinig gebruik van z'n fysiek, is niet balvast genoeg en laat constant z'n man lopen vanuit het middenveld.
Maar goed, jeugdspelers waar ik talent in zie krijgen van mij alle tijd hoor. Ik houd er gewoon van om stellig te zijn en dan kom ik uit in een verdeling in twee groepen van de nieuwe lichting jeugdspelers bij het eerste. Verder ben ik ook gewoon blij met de nieuwe aanpak van Van Basten en hoop ik dat spelers als Donald zich in ieder geval ontwikkelen tot nuttige selectiespelers. In dat geval zou de opzet van Van Basten (en wat ook jouw filosofie en de mijne is) helemaal slagen, omdat een jongen als Donald dan een speler als Delorge moeiteloos kan vervangen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 11:05
|
|
Citaat: Zware kniekwetsuur Donald
Amsterdam, 11 aug 2008
Mitchell Donald heeft in de wedstrijd tegen Internazionale FC de voorste kruisband in zijn linkerknie afgescheurd. Dat werd maaandagmorgen duidelijk. Het seizoen is daarmee nu al voorbij voor de 19-jarige middenvelder.
Donald wordt naar verwachting op korte termijn geopereerd aan de linkerknie. De Amsterdammer liep de zware blessure zaterdag, kort na de rust van het treffen met Internazionale op. Ajax verloor het tweede duel op het LG Amsterdam Tournament met 0-1.
Ajax.nl
Sneu voor die jongen. Wat denken jullie, zou Van Basten overwegen om een jongen als Delorge nu toch te behouden? Ik denk zelf dat hij er eerder voor kiest om Claasen of een andere jeugdspeler vervroegd bij de selectie te halen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 11:25
|
|
Nee, van Delorge heeft hij al afscheid genomen. Dat zal Van Basten nooit doen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 11:46
|
|
Citaat: Sneu voor die jongen. Wat denken jullie, zou Van Basten overwegen om een jongen als Delorge nu toch te behouden? Ik denk zelf dat hij er eerder voor kiest om Claasen of een andere jeugdspeler vervroegd bij de selectie te halen. Anita, Siem de Jong, v.d. Heijden, Lindgren, Gabri, Aissati, Emanuelson: er zijn genoeg middenvelders en Marco hoeft geen extra speler uit de jeugd te halen.
Voor Donald is dit zeer erg en kan dit zelfs het verschil maken tussen een goede loopbaan en een matige. Zijn ontwikkeling was deze weken in een stroomversnelling terecht gekomen en dit zal hem fysiek en mentaal erg terug staan. Zo'n blessure duurt twee jaar om van te bekomen, ook al kan je na een seizoen weer spelen.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 12:42
|
|
Erg sneu voor Donald
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 14:09
|
|
Auch, wat een pijnlijk iets voor Donald. Dit gun je niemand. Veel succes met de revalidatie jongen en hopelijk komt ie sterker terug.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 22:27
|
|
Dit is erg zuur voor hem. Hij had dit seizoen zeker veel speelminuten kunnen pakken. Dit is zonde voor zijn ontwikkeling. Laten we hopen dat hij zich goed hersteld!
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 16:43
|
|
Citaat: Mitchell Donald geopereerd aan kruisband
Amsterdam, 16 sep 2008
Mitchell Donald is gisteren in het Amsterdamse OLVG geopereerd aan zijn knie. De negentienjarige middenvelder heeft een nieuwe voorste kruisband gekregen.
,,Het gaat goed", liet Donald vanuit het ziekenhuis weten. ,,Vanochtend heb ik al een beetje met krukken gelopen. Wel doet het nog pijn." De Amsterdammer raakte geblesseerd tijdens het Amsterdam Tournament van afgelopen augustus. In de wedstrijd tegen Internazionale ging het vlak na rust mis voor de jeugdige middenvelder. De revalidatie van Donald zal nog zes tot negen maanden in beslag nemen.
Ajax.nl
Wat me opvalt is dat die een maand moet wachten op een nieuwe kruisband.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 17:02
|
|
Amsterdam, 16 sep 2008
Mitchell Donald is gisteren in het Amsterdamse OLVG geopereerd aan zijn knie. De negentienjarige middenvelder heeft een nieuwe voorste kruisband gekregen.
,,Het gaat goed", liet Donald vanuit het ziekenhuis weten. ,,Vanochtend heb ik al een beetje met krukken gelopen. Wel doet het nog pijn." De Amsterdammer raakte geblesseerd tijdens het Amsterdam Tournament van afgelopen augustus. In de wedstrijd tegen Internazionale ging het vlak na rust mis voor de jeugdige middenvelder. De revalidatie van Donald zal nog zes tot negen maanden in beslag nemen.
Ajax.nl
Ik denk niet dat hij specifiek moest wachten op een kruisband daar meestal een pees uit de schouder of de heup wordt weggenomen als vervanging. Het zal wel gewoon druk zijn geweest in het ziekenhuis. Chirurgen bezet enzo.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 08:29
|
|
Ja triest voor zo'n jonge jongen , hoop echt dat hij snel weer hersteld en we hem weer mogen bewonderen op het veld...
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 08:49
|
|
Amsterdam, 16 sep 2008
Ajax.nl
Ik denk niet dat hij specifiek moest wachten op een kruisband daar meestal een pees uit de schouder of de heup wordt weggenomen als vervanging. Het zal wel gewoon druk zijn geweest in het ziekenhuis. Chirurgen bezet enzo.
Nee dat is standaard bij een kruisbandoperatie (spreek uit ervaring), je knie moet eerst 'tot rust komen': vocht eruit, bloeduitstortingen weg, eventuele verrekkingen van andere pezen etc hersteld zodat ze een verder gezonde knie kunnen opereren en tijdens de operatie kunnen zien of er misschien toch niet iets meer kapot is. Bij amateursporters duurt het in sommige gevallen nog langer omdat de dokter dan eerst adviseert om de spieren eromheen wat te trainen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 2 maa 2009 23:11
|
|
Ving vanavond een gesprekje tussen Silooy en Donald op: Donald verwacht nog ongeveer een maand te moeten revalideren.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 18:52
|
|
30/3/2009
Rentree Mitchell Donald op trainingsveld
Mitchell Donald maakte maandag zijn rentree in de selectie van Ajax. Hij werkte zonder problemen een gezamenlijke training van de A-selectie en Jong Ajax af. Sinds augustus is de middenvelder al uit de roulatie wegens een kruisbandblessure.
Bron: Ajax Netwerk
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 18:58
|
|
Citaat: 30/3/2009
Mitchell Donald maakte maandag zijn rentree in de selectie van Ajax. Hij werkte zonder problemen een gezamenlijke training van de A-selectie en Jong Ajax af. Sinds augustus is de middenvelder al uit de roulatie wegens een kruisbandblessure.
Goed nieuws, speelde goed tegen Inter. Ik vind het ook wel een speler met een goede fysiek en ook wel aardig wat techniek. Ik dnek dat hij wel uit kan groeien tot een zeer bruikbare middevelder voor ajax 1.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 19:25
|
|
Citaat: 30/3/2009
Goed nieuws, speelde goed tegen Inter. Ik vind het ook wel een speler met een goede fysiek en ook wel aardig wat techniek. Ik denk dat hij wel uit kan groeien tot een zeer bruikbare middenvelder voor ajax 1.
Ik denk het niet. Hij is namelijk heeft niet genoeg techniek en er zijn betere spelers op zijn positie, zoals ( Enoh, Anita en Gabri( nog wel)). Daarom denk ik dat hij eerst verhuurd moet worden aan een eredivisieclub en als hij zichzelf daar verbeterd mag hij blijven en anders mag hij van mij gratis weg.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 19:32
|
|
Donald, Anita, v.d. Heijden en Siem de Jong of Sarpong zouden volgend seizoen moeten worden verhuurd. Dan kunnen ze zich pas verder ontwikkelen en allen hebben redelijk wat kwaliteiten en zeker Anita, Siem de Jong en Sarpong kunnen het volgens mij wel redden bij Ajax. Volgens mij zijn alle 5 deze spelers gewoon goed genoeg voor de Ajax selectie en ik zie hun liever op de bank zitten dan een Kennedy.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 3 apr 2009 13:51
|
|
Mitchell Donald richt zich op volgend seizoen
Citaat: Voor Mitchell Donald kwam het seizoen nog voordat het begonnen was, aan een abrupt eind. De voetballer scheurde op 9 augustus 2008 tijdens het Amsterdam Tournament tegen Inter Milaan de voorste kruisband van zijn linkerknie. Een dosis positiviteit en een lange revalidatie had hij nodig om er weer bovenop te komen.
,,Pijn’’, zegt Donald tegenover Ajax.nl als hij terugblikt op het moment dat hij op de grond lag. ,,Heel veel pijn voelde ik. Je weet meteen dat het over is.’’ Hij onderging een operatie en begon zijn revalidatie op de Toekomst. ,,De revalidatie was heel zwaar. Je moet weer opnieuw beginnen met alles, zoals lopen.’’ Iedere dag was hij bezig met zijn herstel. ,,Ik had eerst een brace om mijn knie en ik liep op krukken, dus ik kon nog weinig. Later mocht ik fietsen en met een zware zak om mijn enkel oefeningen doen. Dit deed ik dan uren achter elkaar, van ’s ochtends tot ’s avonds.’’
Een zware periode voor Donald, maar toch is hij altijd positief gebleven. ,,Het gaat om mijn herstel en mijn carričre dus ik ging er helemaal voor. Ik heb geen een keer gedacht dat het niet goed zou komen. Er zijn natuurlijk weleens dagen die minder gaan, maar ik ben altijd gemotiveerd geweest om te revalideren. Ook de fysiotherapeuten hielpen mij heel goed.’’ De twintigjarige Donald is er sterker uit gekomen. Hij is mentaal gegroeid en volwassen geworden. ,,Ik ben nu sterker door de blessure die ik heb meegemaakt. Ik denk meer na en ik ben een stuk bewuster geworden van alles. Ik ben wel eens in sloppenwijken geweest met het team en dan besef je heel goed dat je het prima hebt. Ik heb het geluk dat ik bij een mooie club speel en ondanks de blessure moet je vooruit.’’
Stukje bij beetje boekte hij vooruitgang in zijn herstel. Inmiddels traint hij ongeveer anderhalve maand op het veld. Maandag mocht hij zijn rentree maken in een oefenpartij tijdens de ochtendtraining. ,,Ik heb alleen maar gelachen die dag. Het voelt zo goed om weer op het veld te staan. Daar doe je het allemaal voor.’’
Volgend seizoen
De belangrijkste doelstelling is voor hem dan ook meetrainen tot aan het einde van het seizoen. ,,Het heeft nu geen zin om te haasten zodat ik nog een wedstrijd kan meepakken. De stijgende lijn moet ik nu gewoon doortrekken, want het gaat steeds beter. Volgend seizoen is het van belang dat ik mezelf bewijs, want het is natuurlijk niet gemakkelijk om een basisplaats te veroveren.’’
Bron: Ajax.nl
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 3 apr 2009 18:31
|
|
Citaat: Donald, Anita, v.d. Heijden en Siem de Jong of Sarpong zouden volgend seizoen moeten worden verhuurd. Dan kunnen ze zich pas verder ontwikkelen en allen hebben redelijk wat kwaliteiten en zeker Anita, Siem de Jong en Sarpong kunnen het volgens mij wel redden bij Ajax. Volgens mij zijn alle 5 deze spelers gewoon goed genoeg voor de Ajax selectie en ik zie hun liever op de bank zitten dan een Kennedy.
Ehhh.. Moeten ze nou verhuurd worden of niet? Zeker Anita en ook de Jong pakken toch aardig wat minuten.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 3 apr 2009 18:39
|
|
Citaat: Ehhh.. Moeten ze nou verhuurd worden of niet? Zeker Anita en ook de Jong pakken toch aardig wat minuten. Ik bedoel dat ze dit seizoen verhuurd moeten worden en dat ze allen het niveau van Ajax hebben dus dat (Donald gaat het hier dan over) niet moeten worden verkocht aangezien als ze bankzitter worden ik liever heb dat hij dat is dan een Kennedy. Anita en pakt redelijk wat minuten (Siem lang niet genoeg) maar moet eigenlijk alles spelen voor zijn ontwikkeling.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 11:13
|
|
Citaat: Ehhh.. Moeten ze nou verhuurd worden of niet? Zeker Anita en ook de Jong pakken toch aardig wat minuten. Ik bedoel dat ze dit seizoen verhuurd moeten worden en dat ze allen het niveau van Ajax hebben dus dat (Donald gaat het hier dan over) niet moeten worden verkocht aangezien als ze bankzitter worden ik liever heb dat hij dat is dan een Kennedy. Anita en pakt redelijk wat minuten (Siem lang niet genoeg) maar moet eigenlijk alles spelen voor zijn ontwikkeling.
Hoe wil je Siem de Jong nu nog in de opstellig proppen? Volgens mij is het niet des Ajax om 3-5-2 te spelen.. Nee, ik vind Gabri nog steeds beter dan De Jong, Gabri mag concurren met Anita. We hebben al Enoh, Lindgren, Aissati, Emanuelson?, Gabri, Anita en misschien wel Sulejmani. Verhuur hem maar, laat hem naar zijn broertje gaan bij de Graafschap!
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 14:27
|
|
@ Dylan; zoals het er nu voorstaat lijkt het me dat Donald in de voorbereiding een kans krijgt om zich te manifesteren. Afhankelijk daarvan en de samenstelling van de selectie op dat moment, zal er wel een keuze worden gemaakt. Nu lijkt het me te vroeg om te oordelen waar spelers als Donald en ook van der Heijden staan. Daarvoor zijn ze simpelweg te lang weggeweest.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 15:19
|
|
Citaat: @ Dylan; zoals het er nu voorstaat lijkt het me dat Donald in de voorbereiding een kans krijgt om zich te manifesteren. Afhankelijk daarvan en de samenstelling van de selectie op dat moment, zal er wel een keuze worden gemaakt. Nu lijkt het me te vroeg om te oordelen waar spelers als Donald en ook van der Heijden staan. Daarvoor zijn ze simpelweg te lang weggeweest. Of ze nou een kans krijgen bij Ajax of niet ze zullen niet alle wedstrijden spelen en voor hun ontwikkeling (zeker na een jaar stil te hebben gestaan) is dat noodzakelijk. Ajax heeft ze niet nodig en verhuur ze dan zodat ze na een seizoen een stuk verder in hun ontwikkeling zijn. Vraag aan Koster of hij niet naar NEC wil en verhuur dan v.d. Heijden, Donald, Siem de Jong/Sarpong, Anita en Manucharian aan hem, beetje overdreven Ajax moet niet alle spelers aan een club verhuren maar zou wel grappig zijn. Dit zijn wel de spelers die verhuurd moeten worden zodat ze in het seizoen na het volgende echt een kans maken bij Ajax.
Citaat: Hoe wil je Siem de Jong nu nog in de opstellig proppen? Volgens mij is het niet des Ajax om 3-5-2 te spelen.. Nee, ik vind Gabri nog steeds beter dan De Jong, Gabri mag concurren met Anita. We hebben al Enoh, Lindgren, Aissati, Emanuelson?, Gabri, Anita en misschien wel Sulejmani. Verhuur hem maar, laat hem naar zijn broertje gaan bij de Graafschap! Precies daarom moet hij verhuurd worden want hij speelt veel te weinig voor zijn ontwikkeling.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 13:08
|
|
Wat vonden jullie van Donald gisteren? Ikzelf vond hem fantastisch. Zette goed druk, heeft overzicht en is fysiek zeer sterk. Zijn handelingssnelheid kan wel wat hoger, maar ik denk dat hij volgend jaar genoeg wedstrijden gaat spelen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 13:17
|
|
Citaat: Wat vonden jullie van Donald gisteren? Ikzelf vond hem fantastisch. Zette goed druk, heeft overzicht en is fysiek zeer sterk. Zijn handelingssnelheid kan wel wat hoger, maar ik denk dat hij volgend jaar genoeg wedstrijden gaat spelen.
Hij speelde goed maar zeker nu met De Zeeuw erbij en straks met een fitte Enoh en Gabri zal hij erg weinig aan spelen toekomen. Ik hoop dat hij wordt verhuurd aan een club die op hoog niveau speelt (Eredivisie of de Belgische Jupiler). Koster zoekt naar versterkingen en het lijkt mij een prima idee hem Donald en Bodul voor een jaar op te sturen. Hij kent ze en weet dat ze behoorlijk veel kwaliteiten hebben.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 13:29
|
|
Citaat: Wat vonden jullie van Donald gisteren? Ikzelf vond hem fantastisch. Zette goed druk, heeft overzicht en is fysiek zeer sterk. Zijn handelingssnelheid kan wel wat hoger, maar ik denk dat hij volgend jaar genoeg wedstrijden gaat spelen.
Hij speelde goed maar zeker nu met De Zeeuw erbij en straks met een fitte Enoh en Gabri zal hij erg weinig aan spelen toekomen. Ik hoop dat hij wordt verhuurd aan een club die op hoog niveau speelt (Eredivisie of de Belgische Jupiler). Koster zoekt naar versterkingen en het lijkt mij een prima idee hem Donald en Bodul voor een jaar op te sturen. Hij kent ze en weet dat ze behoorlijk veel kwaliteiten hebben.
Ik zou Bodul nog even houden anders hebben we dalijk wel heel weinig aanvallers,
|