Auteur
|
Bericht
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 23:43
|
|
volgens derksen speelt groningen t vies, bruno silva stond in de belangstelling van een andere club, Groningen meldde dat-ie €1,5 zou moeten kosten, de belangstelling waaide over en nu komt Ajax en vroeg groningen €2 miljoen dat bood ajax en groningen wijst dat nu weer af. tenminste meen ik me het zo te herinneren uit voetbal insite.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 15 jan 2008 12:16
|
|
Citaat: Bruno Silva: 'Ineens mag ik niet meer naar Ajax'
bron: Sportweek
EXCLUSIEF - De transfer van FC Groningen-speler Bruno Silva naar Ajax lijkt nog ver weg. De speler heeft zaterdag met zijn club gepraat, maar tot een oplossing is het zeker niet gekomen. “Ze snappen me, maar ik mag niet weg,†vertelt Silva aan Sportweek.
Volgens de speler vroeg FC Groningen eerst 2 miljoen voor hem. Vervolgens was er sprake van prijsopdrijving. “Toen Ajax dat wilde betalen, verhoogde de club het bedrag naar 2,5 miljoen. Toen Ajax ook dat op tafel wilde leggen, mocht ik helemaal niet weg. Ik voel me slecht, Ajax is een grote club in Uruguay en een perfect podium om me in de kijker van de bondscoach te spelen.â€
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 11:04
|
|
Citaat: Bruno Silva traint weer met Groningen
woensdag 16 januari, door Samajax, Amsterdam, 08:11u, DvhN
Dinsdag trainde Bruno Silva na alle commotie voor het eerst weer mee met de groep. 'Het is positief dat Bruno de training weer heeft opgepakt, al vinden wij dat in feite ook normaal', aldus Jans.
Veldmate vertelde namens Groningen: 'Er is contact geweest tussen FC Groningen en Van Ginkel (zaakwaarnemer Silva, red.) waarin Van Ginkel ons heeft gezegd dat hij wel een club kon vinden die één miljoen euro voor Silva zou willen betalen. Onze reactie daarop is geweest dat één, wij Bruno voor een bedrag minder dan 2,5 miljoen euro zeker niet laten gaan. En twee, dat wij Bruno pas in de zomer willen verkopen.'
AS
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 18 jan 2008 16:54
|
|
Citaat: Jans: Silva opnieuw buiten selectie
Bron: De Telegraaf
GRONINGEN - Bruno Silva is door trainer Ron Jans van FC Groningen buiten de selectie gelaten voor de uitwedstrijd zondag tegen FC Twente. De Uruguayaan is teleurgesteld in de clubleiding, omdat deze niet met Ajax wil praten over een mogelijke transfer. Jans liet Silva vorige week tegen Excelsior ook al uit de selectie.
Silva liet maandag weten niet meer voor Groningen in actie te komen. Wel verschijnt de rechterverdediger nog op trainingen, waar hij niet met de groep meedoet.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Vr 18 jan 2008 16:57
|
|
Groningen speelt een heel vies spelletje,
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 18 jan 2008 17:26
|
|
Ik ben benieuwd wat Groningen van plan is met Cahais (zie PSV-topic). Het is normaal gesproken meer een centrale verdediger, maar ik vind transfers van subtoppers middenin het seizoen toch een beetje verdacht. Het zou zomaar eens kunnen dat Ajax nu Silva mag verwelkomen.
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 21:32
|
|
jans hoeft em al niet meer , en dat heeft ie aangegeven bij het bestuur.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 22:56
|
|
wat mij opviel was dat derksen hem """de beste rechtsback van nederland" noemde. Zijn we dan zo diep gezonken?
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 23:35
|
|
we gaan er iig op vooruit als ie naar ajax komt. daarintegen veel beroerder kan het ook niet
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 00:01
|
|
daar heb jij weer gelijk, wat vinden jullie van Derksen's oplossing: een paar ton erbij en iedereen is tevreden?
alles liever dan de heren Colin en Oguraru
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 01:34
|
|
Citaat: Fulham wil Nevland, Groningen aast op Argentijn
20/01/2008 21:45
De selectie van FC Groningen dreigt een aantal veranderingen te krijgen. Fulham heeft een oogje op Erik Nevland, Bruno Silva wil naar Ajax en de komst van een jonge Argentijn zit eraan te komen.
Fulham ziet in Nevland een geschikte aankoop om de sportieve malaise het hoofd te bieden. De Londenaren staan voorlaatste in de Premier League en hebben de Noorse spits benaderd om over te stappen.
Coach Ron Jans is allerminst te spreken over de manier waarop Silva een transfer naar Ajax probeert af te dwingen. 'Ik kan niet met spelers werken die niet bij Groningen willen spelen. Van mij mag-ie weg, maar ik ben de trainer en ga daar niet over.'
Jans krijgt binnenkort mogelijk wel de beschikking over Matias Cahais. De club is in gesprek met de zaakwaarnemer van de twintigjarige verdediger van Boca Juniors.
Cahais debuteerde op zijn zeventiende in de hoofdmacht van Boca. Hij scoorde direct. In de drie jaar die volgden bleef de inbreng van de jeugdinternational beperkt tot twaalf goals.
VI.nl
Bruno Silva zal dus wel naar Ajax komen.
Silva is een betere rechtsback dan Oga, maar dan vooral omdat hij wel een krachtspeler is en inzet toont. Het is verder absoluut niet het type speler of het soort aankoop waar Ajax op zit te wachten. Het lijkt heel wat in het voetbal dat FC Groningen speelt, maar dat gold ook voor Danny Buijs. Het geld dat we in Silva investeren zien we hoe dan ook niet meer terug.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 11:56
|
|
Citaat: Fulham wil Nevland, Groningen aast op Argentijn
20/01/2008 21:45
De selectie van FC Groningen dreigt een aantal veranderingen te krijgen. Fulham heeft een oogje op Erik Nevland, Bruno Silva wil naar Ajax en de komst van een jonge Argentijn zit eraan te komen.
Fulham ziet in Nevland een geschikte aankoop om de sportieve malaise het hoofd te bieden. De Londenaren staan voorlaatste in de Premier League en hebben de Noorse spits benaderd om over te stappen.
Coach Ron Jans is allerminst te spreken over de manier waarop Silva een transfer naar Ajax probeert af te dwingen. 'Ik kan niet met spelers werken die niet bij Groningen willen spelen. Van mij mag-ie weg, maar ik ben de trainer en ga daar niet over.'
Jans krijgt binnenkort mogelijk wel de beschikking over Matias Cahais. De club is in gesprek met de zaakwaarnemer van de twintigjarige verdediger van Boca Juniors.
Cahais debuteerde op zijn zeventiende in de hoofdmacht van Boca. Hij scoorde direct. In de drie jaar die volgden bleef de inbreng van de jeugdinternational beperkt tot twaalf goals.
VI.nl
Bruno Silva zal dus wel naar Ajax komen.
Silva is een betere rechtsback dan Oga, maar dan vooral omdat hij wel een krachtspeler is en inzet toont. Het is verder absoluut niet het type speler of het soort aankoop waar Ajax op zit te wachten. Het lijkt heel wat in het voetbal dat FC Groningen speelt, maar dat gold ook voor Danny Buijs. Het geld dat we in Silva investeren zien we hoe dan ook niet meer terug.
ik zie niemand beter komen naar ajax, helaas, maar dat is de realiteit hedendaags...
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 13:27
|
|
Kunnen we niet ruilen: Ogarau - Silva? "Waar twee ruilen, zal er één huilen", maar wie zal dat zijn?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 13:32
|
|
Nou, het is niet moeilijk te raden wie de huilende partij zal zijn, Demos. XD :cry:
Ik zal in ieder geval huilen van geluk als deze neprechtsback bij AJAX zal vertrekken. Colin is ook een rampvoetballer, maar Ogararu is misschien een iets betere voetballer, maar een nog dramatischere verdediger. Bruno Silva kan nooit slechter zijn. Dat bestaat niet.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 15:50
|
|
Citaat: Na het binnenhalen van de Argentijn Matias Cahais dreigen deze week Erik Nevland en Bruno Silva uit het Hoge Noorden te vertrekken.
FC Groningen verstrekt zich deze week met Matia Cahais. De twintigjarige verdediger, die al jaren voor Boca Juniors uitkomt, tekent een meerjarig contract.
"Onze insteek was om hem deze zomer te halen, maar onze scouts waren van mening dat we nu actie moesten ondernemen om te voorkomen dat de vogel gevlogen zou zijn'', aldus algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen. "Ook Feyenoord, PSV en AZ waren geïnteresseerd en Real Madrid had een optie op hem.''
Als FC Groningen besluit Cahais definitief over te nemen, dan moet de club een transferbedrag dat ligt tussen de 1,5 en 2,5 miljoen euro betalen. "Het precieze bedrag hangt mede af van het moment waarop wij besluiten hem te kopen. Hoe eerder wij de optie lichten, hoe lager de afkoopsom'', aldus Nijland.
"Ik wilde graag naar Europa en dit is een goede, eerste stap'', zei Cahais bij zijn presentatie. "Ik wil rustig beginnen. Naar een heel grote club gaan, is niet altijd het beste.''
Tegenover de komst van Cahais staat het dreigende vertrek van Erik Nevland en Bruno Silva. Het Engelse Fulham heeft zich officieel bij de zaakwaarnemer van Nevland gemeld. De Noorse spits zegt welwillend tegenover een overstap naar de Premier League te staan.
Maandag zit een delegatie van het Groningse clubbestuur om tafel met Ajax. Het gespreksonderwerp is de transfer van Bruno Silva. De Uruguayaan gooit in Groningen al weken zijn kont tegen de krib om een overgang naar de Amsterdammers te forceren.
RTLVoetbal
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 07:59
|
|
Citaat: Bruno Silva voor 4,5 jaar naar Ajax
door onze Telesportredactie
GRONINGEN - Bruno Silva krijgt alsnog zijn droomtransfer naar Ajax. De verdediger uit Uruguay tekent in Amsterdam een contract voor 4,5 jaar. Als alle formaliteiten zijn afgerond en hij de medische keuring doorstaat, kan hij in principe zondag tegen Vitesse al zijn debuut maken.
Bruno Silva
Silva was in staking gegaan nadat FC Groningen had aangegeven niet mee te willen werken aan een overgang. Zondag liet trainer Ron Jans echter al weten dat wat hem betreft Silva per direct kon vertrekken. "Op deze manier wordt ons een transfer door de strot geduwd", vond ook algemeen directeur Hans Nijland, die alleen daarom al zijn poot stijf wilde houden. Maar omdat er een patstelling ontstond en de club niets heeft aan een onwelwillende speler, zag FC Groningen gisteren geen andere mogelijkheid dan alsnog mee te werken.
De 26-jarige Silva, die meestal als offensieve rechtsback opereert, kwam in 2005 naar Nederland. Hij was bezig aan zijn derde seizoen in Groningen en speelde tot dusver drie interlands. Bij Ajax wordt hij herenigd met zijn vriend en landgenoot Luis Suárez, die eerder dit seizoen een transfer wist af te dwingen na een curieuze arbitragezaak. Wat dat betreft zal er veel spanning komen te liggen op de uitwedstrijd tegen Groningen, op zondag 13 april. Voor beide clubs kan die confrontatie eventueel beslissend zijn in de eredivisie.
telegraaf.nl
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 12:27
|
|
Graag hier verder.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 12:29
|
|
Moet je hem natuurlijk wel weer sluiten, Thom.
|