Auteur
|
Bericht
|
Scio
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 09:00
|
|
Ajax biedt op Silva
door onze Telesportredactie
GRONINGEN - Ajax wil deze maand graag Bruno Silva van FC Groningen inlijven, maar directeur Hans Nijland heeft het bod van Ajax (bijna 2,5 miljoen euro) afgewezen. De Uruguayaanse rechtsback heeft zijn zinnen op een transfer naar Ajax gezet.
Aanvankelijk gaf Nijland het richtbedrag door aan Silva’s zaakwaarnemers, maar kwam hierop terug toen het om Ajax als koper ging. Afgelopen zomer raakten beide clubs ook met elkaar in de clinch bij de transfer van Luis Suárez, maar kwam er uiteindelijk toch een akkoord. Ajax en Silva hopen op eenzelfde scenario.
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 09:17
|
|
lastig weer, speler wil , groningen doet moeilijk.
hmm hoe moet dit weer aflopen xD
goede speler verder.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 09:23
|
|
AJAX en Groningen zullen dan wel op 5 miljoen euro uitkomen of zo. Terwijl er voor minder geld spelers van dezelfde klasse in het buitenland spelen.
|
EmJay
Forum berichten: 9
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 11:33
|
|
Maar als ze voor dat geld toch van dezelfde klasse zijn, kun je beter iemand binnenhalen die de competitie al kent...
Spelers van buiten de NL competitie, hebben een langere aanpassingstijd nodig.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 11:48
|
|
Liever een speler die goed is als hij zich heeft aangepast, dan Silva. Dertien in een dozijn.
|
EmJay
Forum berichten: 9
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 12:04
|
|
Citaat: Liever een speler die goed is als hij zich heeft aangepast, dan Silva. Dertien in een dozijn.
Ach, gezien de matige verdediging van Ajax momenteel, zou zelfs een dertien in dozijn voetballer welkom zijn. Wat ik overigens niet van Bruno vind, maar dat terzijde.
Verdedigers van Ajax schijnen alles te moeten kunnen maar lijken het verdedigen te vergeten.
Daarvoor moeten we voetballers van buitenaf halen, da's te idioot voor woorden.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 12:13
|
|
Bruno Silva kan niet verdedigen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 12:32
|
|
Citaat: Ook Fiorentina wil Bruno Silva
Bron: ELF
Ook Fiorentina heeft zich gemeld voor Bruno Silva. Dat meldt de goed ingevoerde site Tuttomercatoweb.com. De Italiaanse Serie A-club ziet in de Uruguayaan de ideale vervanger van Tomas Ujfalusi, die mogelijk vertrekt bij de club uit Florence.
Silva viel in het oog bij de scouts van Fiorentina, door de dubbele confrontatie die zijn club FC Groningen met de Italianen bestreed in de eerste ronde van de UEFA Cup dit seizoen. Hoeveel Fiorentina gaat bieden is nog onbekend. Maar een bod van 5 miljoen euro, dat Ajax eerder deze week deed, werd door de noorderlingen afgewezen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 13:21
|
|
Citaat: AJAX en Groningen zullen dan wel op 5 miljoen euro uitkomen of zo. Terwijl er voor minder geld spelers van dezelfde klasse in het buitenland spelen.
Zo is het maar net, 343. Ik kan hier zo kwaad om worden. Ik ben erg blij dat men bij Ajax in ieder geval door heeft dat Ogararu een onmogelijke prutser is hoor, maar dan moet je wel met een aanzienlijk betere speler aankomen. Nu gaat Ajax de hoofdprijs betalen voor middelmaat. Er is al een bod afgewezen van vijf miljoen euro, dus het zou me niets verbazen als Ajax uiteindelijk een miljoen of zeven moet betalen.
Citaat: Maar als ze voor dat geld toch van dezelfde klasse zijn, kun je beter iemand binnenhalen die de competitie al kent...
Spelers van buiten de NL competitie, hebben een langere aanpassingstijd nodig.
We hebben het over de Eredevisie hoor. Het is geen gigantische stap naar het niveau in Nederland vanuit de gemiddelde zichzelf respecterende competitie. Bovendien zal een goede speler het ook gedurende zijn 'aanpassingstijd' beter doen dan Ogararu.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 17:31
|
|
Citaat: Er is al een bod afgewezen van vijf miljoen euro, dus het zou me niets verbazen als Ajax uiteindelijk een miljoen of zeven moet betalen.
Er is bijna 2,5 miljoen geboden. Hoger dan 4 miljoen zal Ajax niet gaan. Silva is best een leuke speler, heeft snelheid en een prima mentaliteit. Hij kan de hele rechterflank bespelen, hoewel hij zich vaak voorbij loopt en in kansrijke situaties het overzicht mist.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 03:04
|
|
Ik sprak vandaag een vriend van me, die supporter is van FC Groningen. Hij vind Silva geweldig, maar is het met me eens dat hij vooral uitstekend past in het spel van FC Groningen. Net zoals Danny Buijs dat eerder deed, om vervolgens compleet te floppen bij Feyenoord. Die vriend van me denkt niet dat Silva zal slagen bij Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 10 jan 2008 12:30
|
|
Citaat: FC Groningen laat Bruno Silva niet meteen naar Ajax vertrekken
Bron: PZC
Donderdag 10 januari 2008 - GRONINGEN - Bruno Silva wil per direct naar Ajax. Hij heeft de leiding van FC Groningen verzocht medewerking te verlenen aan een overstap naar de Amsterdamse club. Algemeen directeur Hans Nijland heeft hem te kennen gegeven dat Groningen dat niet zal doen.
"Bruno heeft ons gezegd dat hij graag naar Ajax wil", laat Nijland weten. "Wij hebben begrip voor zijn standpunt, maar wij hebben hem ook gezegd dat wij hem tussentijds niet laten gaan. Aan het eind van het seizoen is er een nieuwe situatie. Dan willen we misschien wel meewerken aan een transfer."
Volgens afspraak had Silva gistermiddag zijn eerste training van het nieuwe jaar bij FC Groningen moeten afwerken, maar de 27-jarige rechtervleugelverdediger was niet aanwezig op het trainingsveld van de club. Trainer Ron Jans: "Omdat hij toch te zeer onder de indruk was van de transferperikelen om in de juiste stemming te kunnen trainen. Maar hij heeft mij beloofd dat hij er morgen (vandaag, red.) weer is."
Ook Jans heeft begrip voor de wens van Silva naar Ajax te verkassen. "Hij ziet dat als een kans. Maar voor FC Groningen is het het beste het seizoen met Bruno Silva af te maken. Aan het eind van het seizoen zien we dan wel verder."
Hans Nijland verwacht evenmin eenzelfde pandemonium als afgelopen zomer met Luis Suárez die na een door hem verloren arbitragezaak uiteindelijk toch de overstap naar Ajax maakte. "Daar heb ik geen aanwijzingen voor en zolang ik die niet heb wil ik daar ook helemaal niet over nadenken."
Bruno Silva heeft een contract tot medio 2009. De transferperiode sluit op 31 januari.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 10 jan 2008 13:23
|
|
Aha, een contract tot 2009. Dus Van Geel denkt hem ook nog eens goedkoop te kunnen halen. Ik voel hier weer gedonder aankomen. En zeg nou zelf, je gaat toch geen herrie schoppen om deze speler? Het is te hopen dat Ajax zich gaat gedragen.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Do 10 jan 2008 14:32
|
|
Citaat: Volgens afspraak had Silva gistermiddag zijn eerste training van het nieuwe jaar bij FC Groningen moeten afwerken, maar de 27-jarige rechtervleugelverdediger was niet aanwezig op het trainingsveld van de club. Trainer Ron Jans: "Omdat hij toch te zeer onder de indruk was van de transferperikelen om in de juiste stemming te kunnen trainen. Maar hij heeft mij beloofd dat hij er morgen (vandaag, red.) weer is."
In het oorspronkelijke artikel (Dagblad van het Noorden) staat niet alleen dit, maar ook dat het te vermoeid was na een reis van 26 uur. Maarja pik je dit eruit, dan lijkt het even wat sensationeler. Ik denk dat Ajax een grote naam is in Uruguay en dat daarom Silva wil komen.
EDIT: Het schijnt dat Silva vandaag niet op kwam dagen bij de training, had ik niet verwacht. Het wil dus kennelijk wel een overgang forceren (al kan ik op fcgroningen.nl niks over zijn afwezigheid vinden).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 10 jan 2008 15:30
|
|
Citaat: Bruno Silva forceert vertrek naar Ajax
Bron: Sportweek
Bruno Silva is donderdag niet komen opdagen bij de training van FC Groningen. De Uruguayaanse rechtsback wil naar Ajax, maar de Groningers willen hem niet naar Amsterdam laten vertrekken. Sportweek had woensdag uit betrouwbare bron al vernomen dat hij een dag later niet aanwezig zou zijn op de ochtendsessie. Zaakwaarnemer Henk van Ginkel “Hij is teleurgesteld dat Groningen niet met Ajax wil pratenâ€.
Silva hoopt dat hij net als oud-ploeggenoot en landgenoot Luis Suárez kan overstappen naar Amsterdam. Ook bij de transfer van Suárez was er veel onenigheid tussen beide clubs. Al leidde dit uiteindelijk wel tot een overgang.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Do 10 jan 2008 15:37
|
|
BS is een Uruguayaan toch? En van GC Groningen, ik houd het dus op een transfersom van €7.5 miljoen en ik denk dat dat te veel geld is voor een middelmatige speler.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 10 jan 2008 15:40
|
|
Bruno Silva is inderdaad een Uruguayaan en ik vrees ook dat Ajax met zo'n astronomisch bedrag op de proppen gaat komen. Ik ken wel een Argentijn die minstens van het niveau Bruno Silva is en naar schatting voor een derde van dat bedrag op te pikken is. Ik was nog niet geheel overtuigd maar als we het in deze categorie spelers gaan zoeken, kan je veel beter deze jongen van nog geen 22 oppikken.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Do 10 jan 2008 15:40
|
|
Citaat: BS is een Uruguayaan toch? En van GC Groningen, ik houd het dus op een transfersom van €7.5 miljoen en ik denk dat dat te veel geld is voor een middelmatige speler.
Dat zal bij Ajax ook iedereen wel denken.
Het bedrag van 2,5 miljoen is volgens mij genoemd door de zaakwaarnemer van Silva. Een bedrag van 7,5 miljoen???????? Nijland begon bij Suarez toch ook met bedragen als 12,5 miljoen (euro!)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 10 jan 2008 16:56
|
|
Citaat: Bruno Silva: ‘Ajax, Feyenoord of Fiorentina maakt mij niet uit’
EXCLUSIEF - Volgens Bruno Silva was FC Groningen al dicht bij een akkoord met Ajax, maar deed algemeen directeur Hans Nijland de deur op slot. Silva moest blijven. Zelf benadrukt de verdediger nog niet met een andere club te hebben gesproken. “Eerst moet FC Groningen eruit komen met een club. Het maakt mij niet uit of het dan met Feyenoord, Ajax of Fiorentina is, als ik maar hogerop kan,†aldus Silva tegen Sportweek.
De Uruguayaan heeft al over zijn situatie met landgenoot Luis Suárez gepraat. “Luis hoopt alleen maar dat ik de stap kan maken zodat ik weer gelukkig ben. Het zou leuk zijn als we straks weer samen spelen.â€
Citaat: Bruno Silva is boos: ‘Ik ben 27 en wil nú hogerop’
EXCLUSIEF - Bruno Silva wil even tot rust komen, zegt hij. Daarom heeft de rechtsback van FC Groningen vandaag (donderdag) wederom een training laten schieten. Maar er is meer. “Ik ben boos op FC Groningen, grote clubs hebben interesse in me, maar Groningen wil me niet laten gaan,†zegt hij tegen Sportweek. “Als ik 23 jaar was, had ik daar geen probleem van gemaakt, maar ik ben 27 en wil nú hogerop. Dit is mijn kans.â€
Silva staat in de nadrukkelijke belangstelling van Ajax, Feyenoord en het Italiaanse Fiorentina. De verdediger zegt morgen misschien weer te gaan trainen. “Ik weet het momenteel niet. Op problemen met FC Groningen zit ik in ieder geval niet te wachten. Ik speel hier nu 2,5 jaar. De club, de supporters zijn altijd goed voor me geweest,†zegt de Uruguayaan die nog een contract heeft tot 2009 –zonder een vertrekclausule- bij de Noorderlingen.
Aan een arbitragezaak, zoals zijn landgenoot Luis Suárez tegen FC Groningen aanspande om een overgang naar Ajax te forceren, wil Silva nog niet denken. “Het is nog geen optie. Ik verwacht één dezer dagen met de club te praten en dan hoop ik dat we er uitkomen.â€
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Do 10 jan 2008 18:20
|
|
het is wel een winnaarsmentaliteit, "ik heb nog 5 tot 8 jaar, en ik blijf niet in de marge kutten."
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 12:46
|
|
Citaat: Bruno Silva traint weer, maar speelt nog niet
Bron: Voetbal International
Bruno Silva heeft vrijdag de training hervat bij FC Groningen. De Uruguayaan wil echter nog steeds graag overstappen naar het geïnteresseerde Ajax.
Silva ontbrak woensdag en donderdag tijdens de trainingen bij de Groningers. Ron Jans had hem voor de eerste sessie een extra vrije dag verleend; donderdag ontbrak hij zonder toestemming. Ondanks zijn aanwezigheid op vrijdag neemt Jans Silva niet op in zijn selectie voor het thuisduel met Excelsior van zaterdag.
De 27-jarige rechtsback wil graag een overstap naar een grotere club forceren. Ajax, Feyenoord en Fiorentina zouden interesse hebben. Een transfer naar de Amsterdamse club, die al een bod deed, heeft de voorkeur van Silva. Afgelopen zomer maakte zijn landgenoot Luis Suárez de overstap van Groningen naar Ajax.
Als het aan FC Groningen ligt komt het niet tot een transfer van Bruno Silva. 'Wij hebben begrip voor zijn standpunt, maar wij hebben hem ook gezegd dat wij hem tussentijds niet laten gaan.'
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 16:57
|
|
Schaduwlijstje van het schaduwlijstje van de schaduwlijst maar tevoorschijn halen.
De rechsback van Gambia 3 of Jong Peru 2 zal toch wel willen?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 20:51
|
|
Citaat: ’Ajax is beter voor mijn carrière’
Silva blijft weer weg bij training
â€Met Bruno.†De stem aan de andere kant van de lijn is zacht. Zo temperamentvol als hij in wedstrijden langs de lijn dendert, zo timide is de Uruguayaan nu. Silva wil naar Ajax en FC Groningen wil hem niet laten gaan. Hij laat weten met de situatie in zijn maag te zitten en niet al te veel over ’de zaak Ajax’ te willen zeggen. â€Mijn Nederlands is daarvoor niet goed genoeg. Woorden van mij kunnen gemakkelijk verkeerd worden uitgelegd.â€
Wat de rechtervleugelverdediger van FC Groningen wel kwijt wil is dat hij ’natuurlijk’ graag naar Ajax vertrekt. â€Want dat is beter voor mijn carrière.†Maar, maakt hij ook kenbaar, hij zal niet via een arbitragezaak proberen een overgang naar de Amsterdamse club te forceren, zoals zijn landgenoot en vriend Luis Suárez vorig jaar zomer wel deed.
Silva hoopt met FC Groningen tot een nette oplossing te komen. â€Ik wil niet op een slechte manier weg.†Of hij vandaag weer gaat trainen, laat hij in het midden. â€Dat weet ik nog niet. Ik heb vandaag (gisteren, red.) nog geen contact gehad met de trainer. Ik heb alleen even met teammanager Theo Huizinga gesproken.â€
Trainer Ron Jans vertelt woensdagavond nog even met Silva te hebben gesproken. â€Hij belde me om te vertellen dat hij met zijn hoofd nog te zeer bij Ajax was om alweer te kunnen komen trainen. Dat stelde me teleur, omdat hij een dag eerder nog had gezegd wel weer te zullen komen trainen. We begrijpen allemaal zijn standpunt, maar het is ook geen straf om voor FC Groningen te spelen. Meningsverschillen los je niet op door niet te komen trainen.â€
Ook al meldt Silva zich vandaag weer op de training, Jans neemt hem niet op in zijn selectie voor de thuiswedstrijd morgenavond tegen Excelsior. â€Dat is voor hem een gepasseerd station.†Tom Hiariej neemt als rechtervleugelverdediger de honneurs waar. Jans hoopt zo snel mogelijk weer over zijn Zuid-Amerikaanse back met aanvalsdrift te kunnen beschikken. â€Onze mening over de voetballer Bruno is niks veranderd. Hij is ook gewoon een geweldige kerel. Maar dit is niet de manier om je zin te krijgen.â€
Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen neemt vooralsnog een afwachtende houding aan. â€Laten we maar hopen dat het gezonde verstand zegeviertâ€, zegt hij. En hij herhaalt nog maar weer eens dat FC Groningen in deze transferperiode geen spelers wil laten vertrekken. â€Aan het eind van het seizoen is sprake van een andere situatie. Dan zijn we daartoe misschien wel bereid.â€
â€Wat de rol in dezen is van Ajaxâ€, herhaalt Nijland de vraag. â€Ajax heeft keurig netjes bij ons geïnformeerd of het Bruno Silva kon overnemen. Dat is Ajax’s goede recht. Wij hebben daarop geantwoord dat wij geen spelers laten gaan. Problemen met Ajax zijn er totaal niet.â€
Citaat: Bruno Silva minder een straatvechter dan Luis Suárez
Vorige zomer verkaste de Uruguayaan Luis Suárez met veel kabaal van FC Groningen naar Ajax. De Amsterdamse club aast nu op diens landgenoot Bruno Silva. Staat FC Groningen opnieuw een pandemonium als toen te wachten?
Luis Suárez wilde zó graag naar Ajax dat hij zelfs de arbitragecommissie van de KNVB inschakelde om een vertrek bij FC Groningen te forceren. En ook al stelden de voetbalrechters van de grootste sportbond van Nederland hem in het ongelijk, toen de werksituatie tussen Suárez en FC Groningen onhoudbaar was geworden en Ajax hard met de geldbuidel ging rammelen en zich bereid verklaarde bijna acht miljoen euro op tafel te leggen kwam de transfer toch tot stand.
Ook Bruno Silva wil graag naar Ajax, maar is hem dat net zo veel waard als zijn maatje Luis Suárez? Wordt de werksituatie tussen Silva en FC Groningen ook onhoudbaar? En is Ajax er net zo veel aan gelegen hem in te lijven als destijds Luis Suárez? In de wondere wereld van Koning Voetbal, waarin Koning Voetbal, waarin de partij met de dikste portemonnee meestal de macht heeft en clubliefde niet bestaat, is het doen van voorspellingen een hachelijke onderneming.
Dat er parallellen te trekken zijn tussen de zaak-Suárez en de zaak-Silva is straatvechter dan duidelijk, maar er zijn toch ook verschillen. Binnen de lijnen is El Loco Bruno, gekke Bruno, zoals Silva wel eens wordt genoemd, op zijn minst zo temperamentvol als Luis Suárez, maar daarbuiten is hij minder een straatvechter dan zijn jongere landgenoot. Hij lijkt er de persoon niet naar een transfer koste wat het kost af te dwingen. Al is het niet op komen dagen op de training absoluut een vorm van chantage en weet je zaakwaarnemers maar nooit.
Er is zeker ruis op de lijn, maar van een onwerkbare situatie tussen FC Groningen en Silva is nog geen sprake. Toen Ajax Suárez aan wilde trekken had het bovendien een vacature - Ryan Babel was vertrokken naar Liverpool – dan Luis Suárez maar dat is nu niet het geval. Daar komt bij dat Suárez een aanvaller is en clubs, Ajax dus ook, doen er meestal meer moeite voor een spits binnen te slepen dan een rechtervleugelverdediger.
En dan is er ook nog het klip en klare standpunt dat Hans Nijland heeft ingenomen. De algemeen directeur van FC Groningen heeft nadrukkelijk gesteld dat zijn club in deze transferwindow, die op 31 januari dicht gaat, geen spelers zal laten vertrekken. â€Komt er belangstelling voor onze spelers dan zullen we die categorisch afwijzen.â€
Dat zijn woorden die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten. Laat hij Silva toch tussentijds vertrekken dan is Nijland naar zijn achterban toe in één klap zijn geloofwaardigheid kwijt. En dat zal hij niet willen laten gebeuren. (bron: DvhN, Jan Mennega)
fcgforum.nl
Ik ben blij dat Ajax zich blijkbaar gewoon netjes opstelt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 21:22
|
|
Citaat: Silva: ‘Zoals ik me nu voel heeft spelen voor FC Groningen geen zin’
EXCLUSIEF - Bruno Silva denkt dat hij voorlopig niet voor FC Groningen uitkomt. “Ik ben met mijn hoofd bij Ajax, dáár wil ik spelen. Dit is mijn kans. Als ik me zo blijf voelen heeft het geen zin om het shirt van Groningen te dragen, dan kan ik beter niet spelen. Maar ja, het is pas maandag.â€
Toch houdt de speler hoop. “Ik ga er nog steeds vanuit dat het deze week goed komt, aan een arbitragezaak denk ik daarom nog steeds niet. Ik vind het jammer dat het zo gaat, vooral omdat ik een mooie tijd bij FC Groningen heb gehad, ik hoop ook niet dat de supporters nu boos op me zijn.â€
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 22:48
|
|
Citaat: Silva wil niet meer voor Groningen spelen
Bron: Nu.nl
GRONINGEN - Bruno Silva is niet van plan nog langer voor FC Groningen te spelen. De rechterverdediger is teleurgesteld dat de club niet met Ajax rond de tafel wil over een transfer.
Volgens Van Ginkel heeft Groningen Silva toezeggingen gedaan, die het nu niet nakomt. "Eerst wilden ze 2 miljoen euro voor hem hebben en toen 2,5 miljoen. Toen bleek dat Ajax dat bedrag wilde betalen, was een transfer opeens onbespreekbaar. Ja, van de zomer. Maar dan wil misschien niemand Silva meer hebben. Hij is bijna 28. Dit is de kans van zijn leven. Een kans die misschien niet meer voorbij komt. Het vertrouwen is geschaad."
Manager technische zaken Henk Veldmate zegt dat Groningen Silva geen toezeggingen heeft gedaan. "In ieder geval niet de toezegging die Van Ginkel vertelt. Dit zijn zaken waar wij anders over denken. In een vroegtijdig stadium heeft Groningen besloten om in de winterstop geen spelers te laten vertrekken. We hebben ambities en doelstellingen die we dit seizoen waar willen maken. Een vertrek is op zijn vroegst in de zomer bespreekbaar."
|