Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 7 dec 2010 15:14
|
|
Frank de Boer heeft zeker de potentie om een toptrainer te worden. Ik vraag me alleen af of dit het juiste moment is om in te stappen. Hij zit met een bijzonder onevenwichtige selectie die eigenlijk in de winterstop al aangepast moet worden.
1 advies voor Frank: zet die Marrokkaan direct uit de ploeg. Het mooiste zou meteen een verkoop in de winterstop zijn
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 7 dec 2010 15:53
|
|
Het is misschien gek, maar JUIST nu denk ik dat het het juiste moment is voor de Boer om er in te stappen, en dit om de volgende redenen:
- Speltechnisch kan het alleen maar beter. Individueel zakken er teveel door de mand, als team is het ondermaats en er zijn geen duidelijke lijnen.
- Frank de Boer is iemand die de spelers in Jong-Ajax en de A1 door en door kent. Dit komt alleen maar ten goede van de doorstroming van jeugd-spelers en zal ten nadele zijn van de Ooijers, Atouba's, Mido's, Tainio's etc. Ik verwacht namelijk dat bijv. Tainio straks tribune-klant is en Bonevacia vaste selectiespeler (om maar eens een voorbeeld te noemen).
Daarnaast móet Frank de Boer ook jeugd-spelers gaan selecteren omdat er weinig geld is en dit nou eenmaal het Ajax-beleid moet zijn (en iets waar hij zelf voorstander van is).
- Het spel wat werd gespeeld was TOTAAL NIET des Ajax. Frank de Boer kent het Ajax-spel en wil dat ook graag spelen (zie de A1 onder zijn bewind).
- Frank de Boer kent de klappen van de zweep nu hij het WK heeft meegemaakt.
De briljante 'Godverdomme' die je bij hem kon liplezen zegt veel over hem als coach (assistent). Hij is een winnaar die het haat dat spelers verzaken.
Dit heeft hij in een interview (ik dacht in Holland Sport) ook laten merken toen het woord Discipline viel. Hij haalde het voorbeeld aan van het trekken van een sprintje, dat er soms spelers zijn die voor de eindstreep al beginnen met uitlopen.
Hij zal, verwacht ik, van alle spelers eisen/verwachten dat ze in het gareel lopen en dus bijvoorbeeld (wederom een voorbeeld) zal hij Suarez wat meer aan de zijlijn laten plakken als die rechts staat.
- Frank de Boer heeft een gigantisch aanzien bij de jonge garde tussen de pak-'m-beet 15 en 30 jarigen. Dit omdat een gros van deze groep Frank de Boer als voetballer hebben gezien en hem (de wat ouderen) ook de CL hebben zien winnen voor Ajax.
Daarnaast kan Frank de Boer naar mijn idee, nog minder fout doen bij de achterban dan MvdB (die vooral werd afgerekend op het 'niet kampioen worden terwijl hij 30mil. mocht investeren).
- Last but not least, Frank de Boer is een naam die genoemd werd door Cruijff. Hij zal dus de volledige steun hebben van de Cruijff-groep én van de organisatie die hem naar voren geschoven hebben (Coronel en RvdB denk ik).
Punt is wel, er zit toch een risico aan vast om hem in het diepe te gooien, want mocht het mislukken dan zal vermoedelijk een van de grootste Ajacieden wéér afgeserveerd zal worden. Iets wat natuurlijk NOOIT mag gebeuren als hij niet zal slagen.
Overigens is het goed om te zien hoe hij zich de komende wedstrijden zal manifesteren.
Ik denk ook dat met Frank de Boer een afspraak is gemaakt dat ze van 2 zijden gaan kijken hoe het gaat. Als de Boer in de winterstop (dus na de komende 4 wedstrijden) voelt dat hij er niet klaar voor is om de komende jaren hoofdcoach te zijn dan zal hij dit eerlijk zeggen verwacht ik.
|
Koningtinus
Forum berichten: 47
Nieuws reacties: 48
|
Geplaatst: Di 7 dec 2010 17:51
|
|
Dit is een goed moment om Frank de Boer het over te laten nemen. Ik hoop dat hij op de langere termijn aanblijft. Frank is iemand met een ajaxhart en hij onderhoudt een goede band met johan cruijff. Op dit moment staat het er zo beroerd voor met het veldspel en de jeugdtrainers etc. Met frank de boer als trainer is het makkelijker om veranderingen door te voeren. Omdat we er zo slecht voor staan en frank genoeg credit heeft bij ajax zal hij rustig nieuwe plannen tot uitvoering kunnen brengen. Ik denk dat als frank lang trainer blijft voor de lange termijn dat het structurele probleem bij ajax opgelost kan worden. Maar dan moet iedereen wel de tijd krijgen en er zullen nog wat tegenslagen te verwerken zijn maar uiteindelijk zullen we weer een topclub zijn.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 7 dec 2010 18:32
|
|
Dat laatste kon wel eens belangrijk worden. Ik vraag me af wat het incasseringsvermogen is van veel van de mensen die nu enthousiast zijn door de Cruijff-stroming en de aanstelling van Frank de Boer. Want reken maar dat de resultaten niet zullen meevallen, die derde ster kan je de komende anderhalf jaar wel vergeten en er zal de nodige kritiek en andere vuilbekkerij te horen zijn. Veel sterkte allemaal..
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 7 dec 2010 20:52
|
|
Citaat: - Het spel wat werd gespeeld was TOTAAL NIET des Ajax. Frank de Boer kent het Ajax-spel en wil dat ook graag spelen (zie de A1 onder zijn bewind). Het is natuurlijk een stuk makkelijker om in de jeugd het herkenbare voetbal te spelen, dan bij het eerste. Bij de jeugd mag je slechte resultaten boeken zolang de spelers maar klaar worden gemaakt voor het eerste. Bij het eerste komt wel de resultaten bij kijken. Als die resultaten niet worden geboekt zal er ook kritiek gaan komen op de trainer en word het ook moeilijk voor een trainer.
Ik ben zeer benieuwd naar de keuzes van De Boer. In de jeugd is die zeer lovend geweest over een aantal spelers die nu in de selectie zitten. Dan ik denk vooral aan Eriksen en Bonevacia. Het zou mijn ook niet verbazen mocht Eriksen komende wedstrijden op de tien mag starten.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Di 7 dec 2010 21:23
|
|
Om even een soort van te mierenneuken: moet de naam niet veranderd worden?
Gestopt
|
sincere1983
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 09:53
|
|
@ Bart: Heb je natuurlijk helemaal gelijk in (al won de A1 aardig wat vorig seizoen :)).
Maar moet zeggen, toen ik frank de Boer gisteren het interview zag geven op tv kwam hij wel heel integer, rustig, intelligent over.
Ik denk ook dat de Boer die druk die er op hem komt wel goed kan relativeren.
Ben in ieder geval héél benieuwd hoe dit gaat worden!
|
sincere1983
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 10:10
|
|
Eriksen over Frank de Boer (zie ook voorpagina):
"Tijdens zijn trainingen kan je geen moment verslappen", en,
"Frank de Boer geeft héél volwassen training".
Vooral dat 1e punt vind ik er erg belangrijk. Trainen zullen ze verdomme, ik kreeg namelijk het idee dat dit onder Jol niet zo was en de discipline wegvloeide.
Wat Frank de Boer ook mag doen is een verbod op die koptelefoons als de spelers ergens lopen.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 10:27
|
|
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=130950
'Ajax heeft niet voor niets tien hoofdtrainers in tien jaar versleten'
Woensdag, 8 december 2010 om 08:10
Frank de Boer moet Ajax uit het dal trekken. Vanavond beleeft de coach als 'tijdelijke' opvolger van Martin Jol zijn vuurdoop op bezoek bij AC Milan. Vier jaar na zijn debuut bij de D-pupillen van Ajax kan De Boer eindelijk coachen op het niveau van een Europese topwedstrijd. Vooral zijn fanatisme zal een groot deel van de selectie kunnen bekoren. "Hij is gedreven, een echte winnaar. Toen ik nog met hem speelde bij Ajax was dat ook al zo", stelt Fons Groenendijk.
"Als trainer zoekt hij nu ook naar perfectie", vertelt de oefenmeester van FC Den Bosch in De Pers. "Daar gaat-ie bij Ajax op hameren. Ik heb al begrepen dat hij het plezier bij Ajax terug wil brengen. Frank weet heel goed wat-ie wil en heeft heel bewust voor deze geleidelijke weg gekozen. Hij heeft altijd geoordeeld dat hij nog niet klaar was voor de functie van hoofdtrainer."
FC Groningen toonde een jaar geleden belangstelling voor De Boer. "Een man met een geweldig voetbalverleden natuurlijk", stelt algemeen directeur Hans Nijland. "Hij stond toen al bekend als de coming man van het Nederlandse trainersgilde, als een zeer gedreven en enthousiaste coach." De Boer besloot uiteindelijk niet in te gaan op het aanbod van de Groningers.
Nijland informeerde daarvoor bij international en Groninger Arjen Robben over zijn ervaringen met de assistent-bondscoach van Oranje. "Arjen was uitermate lovend over hem. Hij had het over een zeer kundige coach. Iemand die goed voor een spelersgroep zijn verhaal kan vertellen en goed overweg kan met jonge jongens." Groenendijk heeft vertrouwen in zijn oud-teamgenoot, maar is ook benieuwd. ‘Bij Ajax komt er meer bij kijken dan alleen het leiden van een training. Het is een complexe club."
"Ze hebben niet voor niets tien trainers in tien jaar versleten. Maar Frank kent de club, heeft een rustige uitstraling en heeft verstand van voetbal. Dat zijn wel pre’s waarover je moet beschikken, wil je slagen bij Ajax." Nijland: "Ik denk dat hij de meest logische keuze is. De Boer is een echte Ajacied. Hij gaat een mooie uitdaging tegemoet, want het is op dit moment niet gemakkelijk werken bij Ajax."
--------------------------------------------------------------------------
Toch goede dingen om te lezen.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 11:04
|
|
'Patje' Kluivert was vanochtend in evers staat op. Zei toch wel iets opvallend. Hij ziet zichzelf wel een toegevoegde waarde voor Frank's staf. Ben benieuwd of hij dat inderdaad is eigenlijk.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 11:07
|
|
Citaat: 'Patje' Kluivert was vanochtend in evers staat op. Zei toch wel iets opvallend. Hij ziet zichzelf wel een toegevoegde waarde voor Frank's staf. Ben benieuwd of hij dat inderdaad is eigenlijk.
Bij NEC zijn ze tevreden over hem, ik verwacht wel dat hij van toegevoegde waarde kan zijn. Zou het niet erg vinden dat hij een van de assistenten wordt. Moet hoe dan ook een ervaren man bij.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 11:21
|
|
Bij zowel PSV als NEC waren de aanvallend ingestelde spelers ) o.a. Affelay, Koevermans en die lompe Belg van NEC) zeer lovend over de coachende Kluivert.
ALS Blind in de winterstop technisch manager wordt dan komen er eigenlijk twee vacatures als assistent vrij (Blind & slippendrager Jol jr.). Persoonlijk zou ik Neeskens en Kluivert een zeer goede invulling vinden in de Staf. Dan heb je met De Boer, Neeskens en Kluivert drie jongens met een jarenlang Ajax verleden welke in 3 verschillende linies speelden. Karakaterologisch heb je de bloedfanatieke Neeskens en De Boer en de wat rustigere Kluivert. Drie spelers die een goed tot geweldig inzicht hadden, koptechniek (Kluivert & De Boer), mentaliteit & tackles (Neeskens), fluwelen trap (De Boer), scorend vernogen (Kluivert) etc etc. Bovendien een staf voorzien van een ervaren assistent (Neeskens) en een trainer met Surinaamse roots (Kluivert) welke wellicht beter in staat is om bepaalde jongens te raken. Drie coaches ook die ruime ervaring hebben in zowel het Nederlandse voetbal als het buitenlandse voetbal, Spaans en Engelstalig zijn EN iconen en onderscheidende voetballers waren zowel in een clubelftal als het Nederlands elftal.
Lijkt mij een zeer complete en complementaire staf.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 19:08
|
|
Ik hoorde Frank de Boer aangeven dat hij weet wat voor druk er bij Ajax komt kijken. Daarbij mag toch wel de kanttekening worden geplaatst dat hij die druk alleen als speler heeft ervaren, denk ik. Bij tegenvallende resultaten is de druk op de trainer veel groter dan op een speler.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 19:51
|
|
Citaat: Eriksen over Frank de Boer (zie ook voorpagina):
"Tijdens zijn trainingen kan je geen moment verslappen", en,
"Frank de Boer geeft héél volwassen training".
Vooral dat 1e punt vind ik er erg belangrijk. Trainen zullen ze verdomme, ik kreeg namelijk het idee dat dit onder Jol niet zo was en de discipline wegvloeide.
Wat Frank de Boer ook mag doen is een verbod op die koptelefoons als de spelers ergens lopen.
Ben het met je eens, behalve dat laatste. Niets is zo ontspannend als muziek vlak voor de wedstrijd, Aissati of Greg heb ik wel eens met een koptelefoon zien staan met een interview, dat vind ik dan weer niet kunnen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 22:59
|
|
Wat 'n ijskonijn. Wat een rust staalt hij uit...
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 10:40
|
|
Ik vind hem ook iets onoverwinnelijks uitstralen. Geen idee waar hem dat inzit maar er staat wel een winnaar.
En wat ik ook fijn vind, een coach die emoties toont tijdens een wedstrijd en ook nogal eens staat te coachen.
Viel me trouwens ook op dat Blind een actievere rol had tegen Milan. Die stond ook nogal eens op uit de dugout volgens mij. Iets wat hij bij Jol niet deed.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 11:18
|
|
Dat komt omdat hij door die dikke werd vastgeklemd tegen Lindeman.
En aangezien Jol zelf ook nooit de dug out uitkwam, verbaast het mij niets.
Wat ben ik blij dat die Hagenees pleite is zeg.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 11:23
|
|
@ Seduction: Ja dat zal zeker haha! Jol was iemand die nagenoeg nooit de dugout uit kwam of kon genieten vanaf de bank (althans, zo keek hij niet).
Dat is bij Blind en Frank de Boer samen veel mooier om te zien. En ik denk ook dat jonge talenten dat juist nodig hebben. Een coach die plezier en winnaarsmentaliteit uitstraalt merkt de groep ook.
Pep Guardiola is ook zo iemand die dat van nature al heeft en de van Gaal in jonge coach-jaren ook.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 11:29
|
|
Ach, als De Boer vijf keer verliest maakt hij z'n spelers onrustig met z'n overspannen gedoe. Dit is toch allemaal gemiep om randzaken.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 11:34
|
|
Nee, je spelers laten verzuipen op het veld omdat je zelf als een onderuitgezakte cholesterol klomp in je gabberpakkie het verrot om eens fatsoenlijk te coachen langs de zijlijn.
We moeten afwachten wat Frank de Boer kan gaan betekenen voor deze selectie, maar voor mij staat er meer "personality" dan met jolijke Jol.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 20:21
|
|
http://nos.nl/l/tcm:5-859191/
Beelden van Frank tijdens de wedstrijd!
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 20:38
|
|
Wat doet hij nou met El Hamdoui dan bij 1.22 ?
Gestopt
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 21:37
|
|
Haha prachtig materiaal weer NOS, erg mooi.
Kijk die mooie ontlading en die kreet bij de 0-2 van Toby. Ook leuk op 1:07 dat handje dat maar wacht op een high-five, wat er niet zal komen haha. Frankie ziet dat niet!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 21:51
|
|
Ja, arme l'Ami.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 21:54
|
|
Wat gebeurt er? Ik kan het niet bekijken omdat de NOS het niet buiten Nederland mag laten zien.
|