Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 18:10
|
|
Citaat: Selectie Ajax voor Dubai Cup is rond
Amsterdam, 02 jan 2008
Adrie Koster heeft zijn selectie voor de Dubai Cup helemaal rond. In totaal reizen vrijdag 25 spelers af naar de Verenigde Arabische Emiraten. Kenneth Perez is ook van de partij.
Perez mag zich sinds maandag weer Ajacied noemen. De Deen werd afgelopen zomer verkocht aan PSV, maar keert nu weer terug bij Ajax. In Dubai wacht hem een hernieuwde kennismaking met zijn oude collega’s.
Edgar Davids, Thomas Vermaelen, Leonardo en Gregory van der Wiel zijn ook van de partij. Ajax hoopt dat de vier spelers, die kampten met blessures, weer hun eerste speelminuten gaan maken.
Ajax opent de Dubai Cup (de officiële naam luidt Mohammed bin Rashid International Football Championship) zaterdag met een wedstrijd tegen Internazionale. VfB Stuttgart en Internacional zijn de twee andere deelnemers aan het toernooi.
Selectie Ajax Dubai Cup:
Maarten Stekelenburg
John Heitinga
Thomas Vermaelen
Urby Emanuelson
Hedwiges Maduro
Kennedy Bakircioglu
Ismael Urzaiz
Klaas Jan Huntelaar
Albert Luque
Leonardo Vitor Santiago
Erik Heijblok
Edgar Davids
Luis Suarez
Jan Vertonghen
Gabriel Garcia de la Torre
Dennis Rommedahl
George Ogararu
Robbert Schilder
Mitchell Donald
Gregory van der Wiel
Dennis Gentenaar
Jurgen Colin
Jan-Arie van der Heijden
Siem de Jong
Kenneth Perez
Ajax.nl
Dit lijkt er juist weer op te duiden dat we die extra verdediger op onze buik kunnen schrijven. Volgens mij heeft Van Geel altijd gezegd dat eventuele nieuwe aankopen mee zouden gaan naar Dubai.
Verder vind ik het onzinnig om iemand als Colin mee te nemen. Die jongen kan niets meer betekenen voor Ajax. Neem dan een jeugdspeler mee.
|
ferrykoek
Forum berichten: 36
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 21:41
|
|
Het zou natuurlijk kunnen dat eventuele aankopen gelijk naar Dubai afreizen om aan te sluiten bij de selectie en dat dan enkele spelers naar huis worden gestuurd, bijv. Mitchell Donald of niemand naar huis, maar dat ze op de tribune worden gezet.
Ik kan me voorstellen dat ze niet verwachten al gelijk na 1 dag alle gewenste versterkingen binnen te hebben
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 21:52
|
|
Het is niet zo dat er vanaf 1 januari pas gescout en onderhandeld mag worden hoor. 1 Januari is slechts de eerst mogelijke dag waarop een nieuwe speler in dienst treedt. Het zou gekkenwerk zijn als Van Geel nu nog niet weet welke opties er voor Ajax zijn. En gezien deze selectie en de aanwezigheid van slechts Perez, geloof ik niet in verdere versterkingen.
|
ferrykoek
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 21:58
|
|
Citaat: Het is niet zo dat er vanaf 1 januari pas gescout en onderhandeld mag worden hoor. 1 Januari is slechts de eerst mogelijke dag waarop een nieuwe speler in dienst treedt. Het zou gekkenwerk zijn als Van Geel nu nog niet weet welke opties er voor Ajax zijn. En gezien deze selectie en de aanwezigheid van slechts Perez, geloof ik niet in verdere versterkingen.
Ja, dat klopt, maar Perez tekende ook pas echt op 1 januari, terwijl er een contract al eerder getekend mag worden, die dan pas op 1 januari ingaat natuurlijk.
Ik denk wel dat er nog 1 aankoop komt, maar dan niet de door de fans gewenste speler
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 21:59
|
|
Citaat: Ik denk wel dat er nog 1 aankoop komt, maar dan niet de door de fans gewenste speler
Waarom denk je dat, ferrykoek?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 22:02
|
|
Citaat: Ja, dat klopt, maar Perez tekende ook pas echt op 1 januari, terwijl er een contract al eerder getekend mag worden, die dan pas op 1 januari ingaat natuurlijk.
Omdat Van Geel schijnbaar eerst achtereen paar andere onhaalbare opties aan ging, het na (ex-)Eredivisie- en wat overbekende buitenlandse voetballers wel ophoudt met zijn spelerskennis en Van Geel daarom alsnog uitkwam bij Perez.
|
ferrykoek
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 22:10
|
|
Citaat: Ik denk wel dat er nog 1 aankoop komt, maar dan niet de door de fans gewenste speler
Waarom denk je dat, ferrykoek?
Komt niet voort uit concrete bronnen ofzo, maar gewoon van die typische wandelgangen en de neef van die en die geruchten, je kent 't wel.
Normaal geloof ik die griet ook nooit, want de helft van de tijd is 't gewoon niet waar gebleken, maar ze had al wel de komst van Urzaiz en Delorge aan me voorspeld voordat er ook maar enige geruchten in de media stonden en die klopten weer wel. dus tja
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 22:18
|
|
Ik wens een goede links of rechtsback. (liefst allebei) Mijn wens komt dus niet uit.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 22:39
|
|
De prioriteit ligt wat mij betreft bij de positie van centrumverdediger en rechtsback. Vertonghen kan prima uit de voeten als linksback, terwijl Ajax voor het centrum alleen de beschikking heeft over Van der Wiel, Heitinga die nog maar een half jaartje meegaat, de ietwat blessuregevoelige Vermaelen en Vertonghen die er weinig van bakt als centrumverdediger. Als rechtsback hebben we alleen Ogararu. Enough said.
Uit pure verveling ga ik maar onbetrouwbare berichten plaatsen in de transferzone...
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 22:51
|
|
Het belangrijkste is natuurlijk een rechtsback. En dan vooral een rechtsback die de binnenkant kan dekken, snelheid heeft, een goede inspeelpass heeft, duelkracht heeft en een fatsoenlijke voorzet heeft. Jammer dat Anita geblesseerd is, want volgens mij heeft hij op deze positie wel potentie.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 23:06
|
|
Ik denk dat we Ogararu nog niet zo snel moeten afschrijven. heeft afgelopen jaar ook af en toe redelijk goede wedstrijden gespeeld in een draaiend elftal. Maar achter hem wordt de spoeling dun inderdaad. Gaan we er nu een bijhalen dan neem je de kansen voor Anita weg. En da's ook niet de bedoeling.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 23:43
|
|
Citaat: Het belangrijkste is natuurlijk een rechtsback. En dan vooral een rechtsback die de binnenkant kan dekken, snelheid heeft, een goede inspeelpass heeft, duelkracht heeft en een fatsoenlijke voorzet heeft. Jammer dat Anita geblesseerd is, want volgens mij heeft hij op deze positie wel potentie.
Dat wordt helaas een experiment dat we dit seizoen waarschijnlijk niet meer gaan zien. Anita ligt er nog zo'n twee maanden uit.
Wellicht dat een van onze jeugdwatchers kan vertellen of Anita wel vaker als rechtsback heeft gespeeld? Ik kan me alleen een wedstrijd thuis tegen Excelsior herinneren waarin het 1 op 1 verdedigen Vurnon niet geweldig af leek te gaan. Maar goed, dat was slechts een wedstrijd.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 01:08
|
|
De echte masochisten onder ons moeten de volgende link morgen in de gaten houden.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 02:34
|
|
Citaat: Vertonghen kan prima uit de voeten als linksback,
Misschien moeten er nog een paar FC Twente's of Excelsioren of VVV'ers langskomen. Ik zou niet eens meer uitlenen, deze superdombo. Geef hem gewoon maar aan RKC!!!
|
Scio
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 11:23
|
|
Citaat: morgen in de gaten houden.
Nice, ik ben aanwazig :ja:
|
ferrykoek
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 16:50
|
|
Citaat: morgen in de gaten houden.
Dus jij gelooft in een pijnlijke nederlaag voor Ajax?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 16:51
|
|
Neuh, maar ik verwacht niet dat Ajax wint.
|
ferrykoek
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 16:54
|
|
Citaat: Neuh, maar ik verwacht niet dat Ajax wint.
nah ok, omdat Masochisten namelijk van pijn houden.
maar goed, Internacional is als eerste door door Stuttgart met 0-1 te verslaan
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 17:10
|
|
Citaat: Gabri voor spek en bonen naar Dubai
door onze Telesportredactie
DUBAI - Gabri mag vanavond niet meespelen met Ajax tegen Internazionale. De Spanjaard kreeg tijdens het Amsterdam Tournement in de wedstrijd tegen Atletico Madrid een rode kaart en werd voor drie duels geschorst.
In Amsterdam zat de middenvelder al één wedstrijd op de tribune, in Dubai mag Gabri dus helemaal niet in actie komen.
Telesport.nl
Ik ben benieuwd hoe Ajax het middenveld dan in gaat vullen met Perez op 10.
|
Scio
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 17:14
|
|
Maduro? Kan hij zich eindelijk op ide positie bewijzen....zou de natuurlijke opvolger moeten zijn van Gabriel toch? nou ja...geef hem de kans zich te bewijzen dan!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 17:15
|
|
Maduro was al basisspeler bij Ajax toen Gabri nog zat weg te kwijnen op de bank bij Barcelona. Bovendien zijn het compleet verschillende spelers, dus ik zou niet weten hoe Maduro de opvolger van Gabri zou moeten worden.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 17:55
|
|
Opstelling:
-------------------stekelenburg-----------------------
------ogararu------heitinga---------vertonghen-----
---------------------maduro---------------------------
---donald------------------------------davids---------
---------------------perez------------------------------
--kennedy-------huntelaar---------suarez-----------
Poep!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 18:05
|
|
Ogararu in een driemansverdediging. Mijn god, echt iets voor Koster.
Je moet deze link trouwens copy/pasten in SopCast voor de wedstrijd:
sop://202.190.75.149:3912/1004
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 18:21
|
|
0-1, Cruz.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 18:23
|
|
1-1. Prachtgoal van Perez. Goed voor het moraal van de groep, dit soort dingen.
|