Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Kenneth Perez
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Kenneth Perez
Maker: Eto'oBekeken: 3250
Status: InactiefBerichten: 64
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 00:21
Citaat:
PSV'er Perez dicht bij terugkeer naar Ajax
31/12/2007 00:01

EXCLUSIEF - Ajax en PSV zijn dicht bij een akkoord over de transfer van Kenneth Perez (33) naar Amsterdam. Beide clubs zijn al een tijdje in gesprek over een overstap van de Deen, die zelf wel oren heeft naar een terugkeer in De Arena. Dat laten bronnen in de hoofdstad Voetbal International weten.

Ajax is al sinds het vertrek van Wesley Sneijder naar Real Madrid op zoek naar een waardige vervanger. Eerder had Ajax ook PSV's Ismail Aissati op het oog als de nieuwe aanvallende middenvelder, maar die verlengde vorige week zijn contract tot 2011.

Een transfer zou hoogst opmerkelijk zijn, aangezien Perez afgelopen zomer juist nog met veel rumoer vertrok uit Amsterdam. Hij botste met trainer Henk ten Cate, die de speler liet weten dat hij niet meer paste in zijn voetbalvisie.

Daarop bracht Perez naar buiten dat hij Ajax wilde verlaten. Enkele maanden later vertrok overigens ook Ten Cate, hij ging naar Chelsea.

Van Geel werkte eerder als td van AZ ook al met Perez. Nadat Van Geel een spraakmakende transfer had gemaakt naar Ajax, kocht hij Perez weg uit Alkmaar. Daarmee haalde hij zich toen de woede van AZ op de hals.

Ajax moet wel een afkoopsom betalen voor Perez, aangezien die in Eindhoven nog een contract heeft tot de zomer van 2009.

PSV betaalde afgelopen zomer 1,8 miljoen euro voor de Deen. Perez heeft vanaf de eerste dag ter discussie gestaan, aangezien zijn komst niet breed gedragen werd binnen de club. Hij was vooral een aankoop van Ronald Koeman, die inmiddels is vertrokken naar Valencia.

VI.nl

Tsja, op zich is het niet zo verrassend. Perez heeft meerdermaal duidelijk gemaakt helemaal dol op Ajax te zijn. Hij is echt weggegaan vanwege Ten Cate. Bovendien is Van Geel weg van de voetballer Perez en schijnen die twee ook een goede persoonlijke relatie te onderhouden. Van Geel zal dus wel mee hebben gekregen dat Perez waarschijnlijk niet in het plaatje van Stevens past. Dit in combinatie met het feit dat Van Geel gewoon niet zoveel spelerskennis heeft en niet al te creatief is, maakt het vrij logisch dat Ajax bij Perez uitkomt.

Mijn ideale versterking is het zeker niet, maar ik heb het gevoel dat het Perez wordt of niemand. Het mooiste aan Perez vind ik nog dat hij na zeven jaar bij AZ en na z'n transfer naar PSV gewoon bleef volhouden dat hij Ajax de mooiste club van Nederland vindt. Verder is het ook best een goede voetballer.
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 00:31
Het is al snel 1 januari, maar is het dan ook gelijk 1 april?
Eto'o

Geplaatst: Ma 31 dec 2007 00:36
Volgens mij is er wat Van Geel betreft geen groter bewijs als brevet van onvermogen dan dit, trouwens.
ferrykoek

Forum berichten: 36
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 00:54
Het is natuurlijk geen Sneijder, maar als je hiermee aan creativiteit, mentaliteit en ervaring terugkrijgt, waarom niet? Het was fout om 'm tegelijk met Sneijder weg te laten gaan, kunnen ze net zogoed hun fout rechtzetten.

Het kan niet vaak genoeg gezegd.. op sportief welvaren kun je geen prijskaartje zetten. Dus als het geld kost, nou en, gewoon doen, zolang je daarmee maar de prijzen gaat winnen.
Eto'o

Geplaatst: Ma 31 dec 2007 00:55
Geen wonder dat Aissati heeft bijgetekend, btw. Daar baal ik eigenlijk ook van. Wij worden natuurlijk wel sterker met Perez dan wanneer er niemand komt (en daar komt het volgens mij wel een beetje op neer), maar dit betekent ook een plek in het elftal voor Aissati, die veel meer toekomst heeft. Ik denk dat PSV en Ajax ook vanwege Aissati vrij makkelijk tot een akkoord zijn gekomen. Ajax 'krijgt' Perez tegen een redelijk bedrag en laat Aissati nu met rust.
Demosthenes

Geplaatst: Ma 31 dec 2007 01:07
Perez heeft mij vorig seizoen, als basisspeler, in niet één thuiswesdrijd kunnen overtuigen. Als invaller vond ik hem wel goed, maar dat wil hij nou juist niet.
Perry Patana

Forum berichten: 101
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 01:35
Citaat:
Volgens mij is er wat Van Geel betreft geen groter bewijs als brevet van onvermogen dan dit, trouwens.

idd. al was de situatie Ten Cate-Perez niet meer werkbaar. zo erg zelfs dat hij aan de grootste concurrent werd verkocht.

Perez terughalen betekent dat er dus helemaal niemand anders voor die positie gaat komen. on-voor-stel-baar dat er niemand anders gehaald kan worden. ik snap er echt niks van. waar zijn de lijstjes? wat zijn de scouts aan het doen? waar is het geld?

Perez kan alleen functioneren als er nog meer aankopen komen. we weten van vorig seizoen dat hij geen reddende engel is maar wel kwaliteit heeft. dus ALS Perez teruggehaald wordt MOETEN er meerdere directe versterkingen komen. anders zitten we in PRECIES DEZELFDE situatie als vorig jaar wat voorhoede betreft. en dat werkte niet dat weten we.
Ad

Forum berichten: 2481
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 02:15
Dit is toch nog helemaal niet rond?.....Ik vind Perez een goede voetballer die Ajax in eerste instantie al niet had moeten laten gaan, maar dat er meer spelers moeten komen lijkt me wel duidelijk.
Het kan nooit zo zijn dat het hierbij blijft als het al waar is. Perez is een goeie om erbij te hebben, maar er is zoveel meer nodig om dit zooitje weer op de rails te krijgen.
Ik wens Martin Van Geel dan ook veel wijsheid toe in Januari en hopelijk is hij ook nog in staat om Co terug te halen, die krijgt de lamstralen uit de selectie wel weer aan de gang. XD
Anonymous

Forum berichten: 4060
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 09:32
Wat moet Ajax in Godsnaam met een huilebalk van 33 jaar? Ajax moet ook denken aan de jeugd, en dat kan niet met een opa die een basisplaats opeist. Een idiote actie!
Eto'o

Geplaatst: Ma 31 dec 2007 12:16
Wat ik op zich ook wel opmerkelijk vind: Caio -de snellere, actievere en jongere versie met actie van Perez- wordt afgekeurd, maar nu wordt Perez zelf weer teruggehaald. Van Geel is volgens mij een beetje geblindeerd door z'n vriendschap met sympathieke Perez.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 12:40
Citaat:
Wat ik op zich ook wel opmerkelijk vind: Caio -de snellere, actievere en jongere versie met actie van Perez- wordt afgekeurd, maar nu wordt Perez zelf weer teruggehaald. Van Geel is volgens mij een beetje geblindeerd door z'n vriendschap met sympathieke Perez.

Dit denk ik dus ook. Van Geel is gewoon iemand die gewoon precieus luistert en tot overhandelingen gaat wat de trainer aan spelers ziet komen, daarom acht ik MvG niet de juiste man voor dit baan. Ik kan nog aan geen enkele aankoop zien dat de scouts daar een voorhand bij hadden. Dat MvG nu Kenneth Perez terug wil doet hij uit armoede, bijna uit wanhoop om de Ajax supporters zo tevreden te stellen en weten waar ze aan toe zijn. Als ik zo de media mag geloven dat Ajax Kenneth terug wil dan had ik liever Caio gezien een speler die nog wel over een aantal jaren zijn marktwaarde behoudt en eventueel voor winst doorverkocht kan worden. Het enigste is dat Perez geen aanpassingsproblemen zal hebben en Caio wel. Natuurlijk moet Caio nog veel leren, maar dat ze Perez halen is puur uit frustratie omdat Ajax het gevoel heeft dat ze bij iedere club bot krijgen als het om een speler informeert. Dat het de strijd om Modric niet zou winnen was allang bekend, maar MvG bleef volhouden dat er een kleine kans was. De aankoopbeleid van Ajax geeft mij het gevoel dat ze geen risico's durven te nemen en willen investeren in buitenlandse spelers en het daarom liever dichtbij zoeken, in Nederland bijvoorbeeld.

Als Perez daadwerkelijk gaat tekenen bij Ajax dan zou ik het jammer vinden, maar niet meer dan dat. Dat hij bij iedere club moeilijk in de groep ligt als hij niet voldoende speeltijd krijgt is duidelijk. Hij heeft specifieke kwaliteiten wat andere spelers niet hebben, maar hij belemmert de definitieve doorbraak van Aissati bij PSV. Perez steekt al een tijdje niet onder stoelen en banken dat hij Ajax met pijn in zijn hart verliet omdat de relatie tussen hem en Ten Cate de reden was om Ajax te verlaten. Ik moet je wel eerlijk zeggen dat Perez van de aankopen die PSV de afgelopen zomer heeft gedaan, in mijn ogen hij de beste van het stel is en ook bewezen heeft dat hij het Champions league niveau aankan. We zullen gewoon moeten wachten of het tot een transfer komt of het pure speculatie is. Trouwens zou het niet fair zijn naar je supporters om je club te verlaten na een half jaar, maar dat gebeurt nou eenmaal in de voetballerij.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 13:17
Citaat:
Het is al snel 1 januari, maar is het dan ook gelijk 1 april?

Mijn eerste gedachte.

Citaat:

Mijn tweede gedachte.

En voor de rest zijn alle dingen hierover al gezegd.
Dit is voor mij de laatste druppel, mocht het waar zijn.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 14:11
Perez is natuurlijk een overgangsspeler. In de zomer zal Defour wel komen.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 14:14
Allemaal leuk en aardig, maar dat zijn natuurlijk twee totaal verschillende spelers. MVG weet niet wat-ie wil. Hij mist visie.

Afserveren dus. Als hij geluk heeft mag hij aanblijven om wat contractjes te regelen.

Het is tijd voor Piet Keizer.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 31 dec 2007 14:25
Piet Keizer? En die heeft wel de buitenlandse markt onder de knie?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 14:31
Citaat:
Allemaal leuk en aardig, maar dat zijn natuurlijk twee totaal verschillende spelers. MVG weet niet wat-ie wil. Hij mist visie.

Afserveren dus. Als hij geluk heeft mag hij aanblijven om wat contractjes te regelen.

Het is tijd voor Piet Keizer.

Piet Keizer is kritisch maar wel zo kritisch dat hij vrijwel geen enkele speler goed genoeg vond. Leuk dat je 'Nasri' dan ontdekt bij Marseille en later ziet dat Ribery goed vind spelen maar die spelers waren op voorhand al onhaalbaar. Keizer kent overgens vooral Frankrijk en verder houdt het wel op.

Defour en Perez zijn beide spelers die ze voor de 10 zullen willen uitspelen.
D_skilled

Geplaatst: Ma 31 dec 2007 14:32
Citaat:
Perez is natuurlijk een overgangsspeler. In de zomer zal Defour wel komen.

Defour, allemaal leuk en aardig, maar ik zie liever iemand die er meteen staat. Dat Ajax verder denkt dan haar neus lang bewijst dat het toch wel ambitie heeft en dat het haar plannen om door te groeien naar top-15 van Europa onveranderd is. Defour zal echt niet de reddende engel zijn voor dit Ajax, hij is ook nog maar jong en supporters verwachten gelijk dat hij een ploeg kan dragen. Het is wel een speler die in potentie een hele goede kan worden.
Eto'o

Geplaatst: Ma 31 dec 2007 14:33
Volgens Van Hanegem heeft hij Nasri zelfs aan Keizer getipt. :aai:

Ik heb geen enkele moeite met Perez als multi-inzetbare speler, maar we gaan toch geen elftal om die man bouwen?
D_skilled

Geplaatst: Ma 31 dec 2007 14:56
Citaat:
Volgens Van Hanegem heeft hij Nasri zelfs aan Keizer getipt. :aai:

Ik heb geen enkele moeite met Perez als multi-inzetbare speler, maar we gaan toch geen elftal om die man bouwen?

Als PSV een miljoen of twee kan ontvangen voor Perez dan zal het dat wel doen. Perez is al bijna aan het einde van zijn latijn als voetbalspeler en zal ook geen restwaarde meer hebben. Je kan de transfer van Perez naar PSV meer op de conto van Ronald Koeman schrijven. Ik heb het vermoeden dat Huub Stevens hem volgend seizoen liever kwijt is en dat hij dat ook duidelijk heeft gemaakt aan de PSV clubleiding. Sef Vergoosen neemt de training over vanaf begin januari, die heeft wel een goede verstandhouding met Perez en dat zou een reden kunnen zijn om te blijven en het jaar bij PSV af te maken.

Maar even terug op je vraag of Ajax haar elftal moet bouwen om Perez. Ik denk niet dat Ajax dat gaat doen, maar als Perez zou komen dan moet er een goede controleur achter Perez geplaatst worden als hij op tien speelt, omdat hij bijzonder laks is in de omschakeling. En je gaat niet je hele ploeg omgooien omdat meneer Perez is binnengehaald.
Oscarito

Forum berichten: 435
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 14:58
Het is al 1 april zeker?
Nou ja jullie mogen hem hebben mits het dubbele wordt betaald wat jullie van ons hebben ontvangen. XD
Eto'o

Geplaatst: Ma 31 dec 2007 15:04
Het lijkt me sterk dat Ajax opvallend veel meer zal betalen voor Perez dan het afgelopen zomer ontvangen heeft, Oscarito. PSV wil van Perez af, Ajax 'krijgt' Perez en laat in ruil daarvoor Aissati met rust. Zo zal het ongeveer wel in elkaar zitten, lijkt mij.

Citaat:
Maar even terug op je vraag of Ajax haar elftal moet bouwen om Perez. Ik denk niet dat Ajax dat gaat doen, maar als Perez zou komen dan moet er een goede controleur achter Perez geplaatst worden als hij op tien speelt, omdat hij bijzonder laks is in de omschakeling. En je gaat niet je hele ploeg omgooien omdat meneer Perez is binnengehaald.

Davids keert terug. Davids en Gabri in de rug van Sneijder leverde een onverslaanbaar Ajax op in de competitie. Van Geel wilde Perez houden als vervanger van Sneijder. 1+1+1=3?
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 15:20
Citaat:

Niemand heeft een hele markt onder de knie. En zoiets als de buitenlandse markt bestaat ook niet, want het buitenland bestaat uit talloze markten. Punt is dat Ajax iemand met visie moet hebben.

Keizer staat voor investeren in wat je in huis hebt door veel tijd aan het individu te besteden, waardoor het collectief ook beter kan worden. Daarnaast heeft hij een goed oog voor spelers. Je zoekt er maar iemand anders bij met een mooi netwerk. Niet voor niets kwamen de enige structureel positieve dingen van MVG (veranderingen in de opleiding) bij Keizer vandaan.
Eto'o

Geplaatst: Ma 31 dec 2007 15:27
Citaat:
Niemand heeft een hele markt onder de knie. En zoiets als de buitenlandse markt bestaat ook niet, want het buitenland bestaat uit talloze markten.

Dit is sowieso waar. Het gaat erom dat de TD mensen met spelerskennis uit de verschillende landen/continenten om zich heen verzamelt en voldoende in die mensen vertrouwt om op basis van hun oordeel met de trainer af te reizen om de speler te bekijken.
Demosthenes

Geplaatst: Ma 31 dec 2007 15:31
Citaat:
Keizer staat voor investeren in wat je in huis hebt door veel tijd aan het individu te besteden, waardoor het collectief ook beter kan worden. Daarnaast heeft hij een goed oog voor spelers. Je zoekt er maar iemand anders bij met een mooi netwerk. Niet voor niets kwamen de enige structureel positieve dingen van MVG (veranderingen in de opleiding) bij Keizer vandaan.

Keizer vindt niet iedereen goed genoeg voor Ajax. Zijn visie zal er neer komen dat als een speler niets toevoegt, hij ook niet hoeft te komen. Hij hoeft niet iedere speler te kenne, daar zijn scouts voor. Keizer moet in actie komen als er genoeg positieve scoutingsrapporten over een speler zijn. Zegt Piet dan:"Nee XD ", dan is die speler afgewezen!
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 31 dec 2007 15:37
Citaat:

Niemand heeft een hele markt onder de knie. En zoiets als de buitenlandse markt bestaat ook niet, want het buitenland bestaat uit talloze markten. Punt is dat Ajax iemand met visie moet hebben.

Ik weet het, Bertje. Is voor mij een verzamelnaam. Maar iemand die kennis heeft met het reilen en zeilen van de internationale markt en een grote naam en vlotte babbel heeft waardoor de deuren ook sneller opengaan. Zo iemand is Van Geel duidelijk niet. Beenhakker had dat wel.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.315.889 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Kenneth Perez
Ga
Zoeken: