Auteur
|
Bericht
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 23:10
|
|
Het gaat erom dat het aantal doelpunten en assist alleen niet voldoende is om vast te stellen of iemand topper is of niet
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 23:14
|
|
Waaraan meet jij het dan af? Suárez toont de bereidwillgheid om voor het team te spelen, en kán dat dan ook nog eens. dat zijn dus twee pluspunten voor suárez, dacht ik zo.
|
Lucas
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 23:16
|
|
Daar gaat het me helemaal niet om. Ik meen me alleen te herinneren dat jij Rosenberg vreselijk vond, ondanks het feit dat hij op de lijst van effectieve spelers volgens mij 4e ofzo was (12 goals, 8 assists). Als je bij de ene speler het aantal doelpunten geen argument vindt, kan je dat niet opeens bij een andere speler wel als argument aanvoeren. Suarez is als buitenspeler in het Ajaxsysteem shit
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 23:21
|
|
Waarom ook alweer? Aan z'n creativiteit, snelheid, actie, inzicht en voorzet zal het toch niet liggen?
|
Anonymous
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 23:30
|
|
Citaat: Daar gaat het me helemaal niet om. Ik meen me alleen te herinneren dat jij Rosenberg vreselijk vond, ondanks het feit dat hij op de lijst van effectieve spelrs volgens mij 4e ofzo was (12 goals, 8 assists). Als je bij de ene speler het aantal doelpunten geen argument vindt, kan je dat niet opeens bij een andere speler wel als argument aanvoeren. Suarez is als buitenspeler in het Ajaxsysteem shit
klopt, wanner je kansen verprutst, gewisseld wordt en dan kwaad wegbeent wanneer jou vervanger dat wel doet, is dat een teken van heel weinig karakter/sportiviteit/clubliefde.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 01:12
|
|
Altijd goed wanneer de buitenlandse pers lovend is. Net op tv gezien op CNN Sports:
Brilliant Ajax hammer AZ. :ajax1:
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 11:59
|
|
Wat vond Lucas er overigens van dat er 4-4-2 werd gespeeld onder Koster? :angel:
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 12:12
|
|
volgens koster [voor de wedstrijd, op tele2"> speelde hij met 3 spitsen en 4 middenvelders.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 12:22
|
|
De tweede helft toen Colin erin kwam om door te sluiten en Urby min of meer op het middenveld speelde misschien. De eerste helft speelde Ajax 4-4-2 met Kennedy op rechts en Perez op links.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 12:26
|
|
Thomas, Vòòr de Wedstrijd, ik neem aan dat de intentie was om 3-4-3 te spelen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 12:46
|
|
De transfer van Alves...
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 13:00
|
|
ik versta alleen "de zakken van Alves"
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 13:05
|
|
De transfer van Alves, van Alves, van Alves. De transfer van Alves die is al tien keer afgeketst. Miljoenen, miljoenen, dat is niet het probleem. Maar Alkmaar, maar Alkmaar, wie wil daar nou nog heen?
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 13:34
|
|
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 13:47
|
|
Staat er nog iets nieuws op Alves' website? http://afonso9.wordpress.com/
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 21:38
|
|
Citaat: 807 Teletekst ma 14 jan
***VOETBAL******************************
**** Rode kaart De Zeeuw geseponeerd
**De rode kaart die arbiter Luinge Demy
de Zeeuw zondag voorhield in de topper
tegen Ajax blijft zonder gevolgen voor
de AZ-middenvelder.De tuchtcommissie
van de KNVB sprak De Zeeuw vrij.
De Zeeuw sloeg de bal op slag van rust
bij een door Huntelaar ingekopte bal
weg.Luinge stuurde De Zeeuw daarop weg
en kende Ajax een penalty toe.De KNVB
deed De Zeeuw een voorstel van één duel
schorsing.AZ ging niet akkoord met het
voorstel,omdat De Zeeuw de bal achter
de doellijn had weggeslagen.
Na bestudering van de tv-beelden werd
AZ in het gelijk gesteld en De Zeeuw
vrijgesproken.Hij is woensdag dus ook
inzetbaar tegen De Graafschap.
Bijzonder, zullen we maar zeggen.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 22:49
|
|
terecht, luinge liep in eerste instantie terug naar de middenstip, t was een goal en geen rode kaart. check de herhaling
|
020
Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Di 15 jan 2008 21:26
|
|
Aardige wedstrijd van Ajax. Voor het eerst sinds vele maanden was de bank weer goed; Maduro, Luque, Leonardo en Rommedahl zijn geen misselijke spelers om achter de hand te hebben.
Het begin van Ajax was weer fantastisch... Voor de zoveelste keer een snelle tegentreffer. Ajax moet gewoon keiharde boetes uitdelen als in de eerste of laatste tien minuten te vaak tegen wordt gescoord om die spelers scherp te houden, blijkbaar maar moet het echt op die manier.
Na die vroege tegengoal, waarbij De Zeeuw toch echt hinderlijk buitenspel stond (hij stond recht voor en in het zicht van Stekelenburg) was AZ de ploeg met de kansen. Ajax kwam die mentale tik niet helemaal te boven. Emanuelson stond weer onhandig te verdedigen daar trouwens, maar dat went, dat went...
Maar het had geen goal mogen zijn. Gelukkig kwam er met de 1-1 van Vertonghen gerechtigheid. Eigenlijk de eerste serieuze kans voor Ajax. Vertonghen doet het lekker dit jaar, voornamelijk als linksback. Zonder aarzelen hard en zuiver binnengeknald uit die corner. Na de gelijkmaker viel er gelijk een last af van de ploeg en kreeg Ajax nog wat goede kansen. En begon het eigenlijk ook te zweven door de ArenA.
Vlak voor rust valt uiteindelijk de 2-1, doordat De Zeeuw een kopbal van Huntelaar achter de lijn haalt met de hand. Had een directe goal voor Ajax moeten zijn, rood had van mij nog niet gehoeven, beetje flauw. Officieel lag het spel al stil omdat de bal over de doellijn was, maar volgens Luinge en diens assistent werd de bal voor de lijn gestopt. En dat wordt gesponsord door Specsavers.. Maar ook dan hoef je geen rood te geven vind ik, dat geef je in mijn ogen alleen als er nog maar echt één speler op de doellijn staat en met zijn handen de bal uit het doel duikt als een echte keeper en dat dus overduidelijk bewust doet. De Zeeuw zei na de wedstrijd de bal uit frustratie over de tegengoal van achter de lijn weg te slaan, maar daar heb ik wat twijfels bij. Als speler denk je al niet zo snel gefrustreerd zoiets nog tijdens het spel en ben je op dat moment nog bezig met de bal voor de lijn weghalen. Zoiets zie je regelmatig als spelers kansloze ballen toch nog van de lijn (niet per se de doellijn) proberen weg te halen. Dan heb je de actie al ingezet en kun je niet meer terug, terwijl je al beseft dat het een kansloze actie is.
Hoe dan ook, Ajax kreeg een strafschop die Perez overtuigend binnenschoot, hard, hoog in de hoek. Na die goal werd Perez massaal toegezongen, prachtig! De tweede helft begon met Colin erin voor De Jong. Was ook noal opmerkelijk dat hij als rechtsback stond opgesteld, ook al is hij in defensief opzicht een harde werker.
Ajax kreeg aardig wat kansen, en na een kwartier spelen in de tweede helft scoort Huntelaar de 3-1. Davids en Perez waren ook bij de goal betrokken, prachtig! Perez gelijk weer een goal en een assist. Bedankt PSV! Misschien mogen we Koevermans ook overnemen?;-)
Even later maakt Ajax ook de 4-1. Ditmaal mocht Kennedy de goal maken uit de rebound van een schot van Huntelaar op de lat.
Een minuut of twee na de 4-1 kreeg Davids zijn wissel. Gelijk weer 70 minuten gespeeld, chapeau! Ik had gerekend op een uur. Davids werd toegezongen en Leonardo was zijn invaller, dus nog wat extra aanvalskracht erbij. Ook ideaal zo'n speler, als je met een man meer speelt.
Na de 4-1 zette AZ nog even aan en kwam Dembélé gevaarlijk het strafschopgebied van Ajax. Vertonghen hield hem overduidelijk vast en had een strafschop moeten krijgen. Ditmaal had Ajax de scheidsrechter eens duidelijk in het voordeel.
In de 88ste minuut scoorde Leonardo ook nog een eens een goal, in zijn officiële rentree. Echt schitterend! Na de goal kuste hij zijn knie. Een droomreturn voor zowel Perez als Leonardo. En Davids niet te vergeten.
Hij scoorde met het hoofd na de goede voorzet van Suarez, die aanvakelijk weer eens de verkeerde keuze leek te maken door zijn actie te lang door te zetten en buitenom te gaan. Maar hij behield goed het overzicht en gaf met links een afgemeten voorzet. Suarez speelde ook sterk, erg dreigend, en leek zowaar vandaag er wat op te letten zich niet zo makkelijk te laten vallen. In elk geval heeft hij voor 1 wedstrijd zijn belofte van van de week gehouden. Ik ben benieuw of hij dat door kan zetten.
Bizar genoeg maakte Huntelaar er vlak daarna ook nog 6-1 van (op aangeven van Leonardo, die dus "even" in 20 minuten tijd voor een goal en een assist zorgt) , wat de eindstand bleek. Ongelofelijk! Ajax heeft in de playoffs ook al een keer met overtuigende cijfers gewonnen van AZ, maar dit slaat alles. Misschien had er in blessuretijd nog wel een kunnen vallen, maar Luinge had genade voor AZ en floot veel te vroeg af.
Al met al een uitstekend resultaat van Ajax uiteindelijk, waarbij de rode kaart wel een breekpunt was, net als in die andere Eredivisie-topper. Zonde van die tegengoal, zeker ook omdat De Zeeuw hinderlijk buitenspel stond. Ook de vele gele kaarten zijn zonde. Heitinga is nu geschorst tegen NEC. Niet zo best. Alsof er nog niet genoeg verdedigers ontbreken. Maduro zal zijn plek wel overnemen. Of misschien toch Colin, die niet slecht inviel en tegen Stuttgart ook al prima speelde? Hij had nog wel een erg pittige en wat onhandige overtreding die best ook rood had kunnen opleveren.
Geinig nog was hoe er een liedje over Alves werd gezongen door de Ajax-supporters.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Di 15 jan 2008 21:31
|
|
welkom 020 :good:
Lekker leesvoer, keep them coming! rinks:
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 11:05
|
|
Citaat: Aardige wedstrijd van Ajax. Voor het eerst sinds vele maanden was de bank weer goed; Maduro, Luque, Leonardo en Rommedahl zijn geen misselijke spelers om achter de hand te hebben.
Klinkt inderdaad prima, maar het probleem ligt volgens mij achterin. Daarnaast is Perez de enige echt creatieve middenvelder die we hebben, dus een schorsing of blessure van Perez zou ook een probleem zijn. Hoewel ik verwacht dat ook Leonardo op tien zou kunnen. Maar het lijkt erop dat Koster dat niet vindt.
Citaat: Het begin van Ajax was weer fantastisch... Voor de zoveelste keer een snelle tegentreffer. Ajax moet gewoon keiharde boetes uitdelen als in de eerste of laatste tien minuten te vaak tegen wordt gescoord om die spelers scherp te houden, blijkbaar maar moet het echt op die manier.
Hoe komt dat volgens jou? Zou dat echt een kwestie van slechte concentratie zijn?
Citaat: Na die vroege tegengoal, waarbij De Zeeuw toch echt hinderlijk buitenspel stond (hij stond recht voor en in het zicht van Stekelenburg) was AZ de ploeg met de kansen. Ajax kwam die mentale tik niet helemaal te boven. Emanuelson stond weer onhandig te verdedigen daar trouwens, maar dat went, dat went...
Vind je? Als je de wedstrijd nog eens rustig bekijkt, valt op (mij in ieder geval) dat AZ feitelijk wel beter voetbalde als ploeg, maar dat het qua kansen alleen van afstand nog iets creeerde. Wel speelde AZ heel makkelijk, en kon het zelfs in ons penaltygebied nog een bal aannemen en rustig weer terugleggen.
En ach, Emanuelson, wat is daar toch mee gebeurd? :cry:
Citaat: Maar het had geen goal mogen zijn. Gelukkig kwam er met de 1-1 van Vertonghen gerechtigheid. Eigenlijk de eerste serieuze kans voor Ajax. Vertonghen doet het lekker dit jaar, voornamelijk als linksback. Zonder aarzelen hard en zuiver binnengeknald uit die corner. Na de gelijkmaker viel er gelijk een last af van de ploeg en kreeg Ajax nog wat goede kansen. En begon het eigenlijk ook te zweven door de ArenA.
Ajax kreeg inderdaad geen kansen, maar ik vond de ploeg na het eerste kwartier eigenlijk al weer opkrabbelen. het was toen wat mij betreft gelijkwaardig aan AZ. Van Gaal praat onzin als hij beweert dat AZ een uur lang de dominante ploeg was. Het was de beter voetballende ploeg, mar dat is volgens mij niet hetzelfde.
Citaat: Vlak voor rust valt uiteindelijk de 2-1, doordat De Zeeuw een kopbal van Huntelaar achter de lijn haalt met de hand. Had een directe goal voor Ajax moeten zijn, rood had van mij nog niet gehoeven, beetje flauw. Officieel lag het spel al stil omdat de bal over de doellijn was, maar volgens Luinge en diens assistent werd de bal voor de lijn gestopt. En dat wordt gesponsord door Specsavers.. Maar ook dan hoef je geen rood te geven vind ik, dat geef je in mijn ogen alleen als er nog maar echt één speler op de doellijn staat en met zijn handen de bal uit het doel duikt als een echte keeper en dat dus overduidelijk bewust doet. De Zeeuw zei na de wedstrijd de bal uit frustratie over de tegengoal van achter de lijn weg te slaan, maar daar heb ik wat twijfels bij. Als speler denk je al niet zo snel gefrustreerd zoiets nog tijdens het spel en ben je op dat moment nog bezig met de bal voor de lijn weghalen. Zoiets zie je regelmatig als spelers kansloze ballen toch nog van de lijn (niet per se de doellijn) proberen weg te halen. Dan heb je de actie al ingezet en kun je niet meer terug, terwijl je al beseft dat het een kansloze actie is.
Natuurlijk is het een reflex. Maar ik vind de regel wel terecht. Als je de tegenstander een 100% kans ontneemt of een zeker doelpunt door een overtreding, is een rode kaart op zijn plaats. Ik begrijp dat een speler zich dat allemaal niet realiseert, anders zouden ze het in de meeste gevallen niet doen, maar het ontnemen van een doelpunt aan de tegenstander is dusdanig van inloed op de einduitslag, dat de straf wat dat betreft niet zwaar genoeg kan zijn.
Citaat: Hoe dan ook, Ajax kreeg een strafschop die Perez overtuigend binnenschoot, hard, hoog in de hoek. Na die goal werd Perez massaal toegezongen, prachtig! De tweede helft begon met Colin erin voor De Jong. Was ook noal opmerkelijk dat hij als rechtsback stond opgesteld, ook al is hij in defensief opzicht een harde werker.
Koster durfde Colin niet op te stellen als gevolg van zijn benadering door het publiek. Tenminste, dat lijkt er sterk op. De Jong was een noodoplossing, lijkt me sterk dat Koster echt dacht dat de Jong als rechtsback veel beter is dan Colin. Hoe je verder ook over de kwaliteiten van Colin mag denken.
Citaat: Ajax kreeg aardig wat kansen, en na een kwartier spelen in de tweede helft scoort Huntelaar de 3-1. Davids en Perez waren ook bij de goal betrokken, prachtig! Perez gelijk weer een goal en een assist. Bedankt PSV! Misschien mogen we Koevermans ook overnemen?;-)
Leuk inderdaad dat die twee bij de goal betrokken waren. Er zit gelijk veel meer in dit team. Ik ben het ook niet eens met de media, die de overwinning toeschrijven aan de rode kaart. ook met 11 tegen 11 stond Ajax 'gewoon' met 2-0 voor. tenminste, qua geldige doelpunten.
Koevermans in plaats van huntelaar? Denk je dat we er daarmee echt op vooruit gaan?
Citaat: Even later maakt Ajax ook de 4-1. Ditmaal mocht Kennedy de goal maken uit de rebound van een schot van Huntelaar op de lat.
Een minuut of twee na de 4-1 kreeg Davids zijn wissel. Gelijk weer 70 minuten gespeeld, chapeau! Ik had gerekend op een uur. Davids werd toegezongen en Leonardo was zijn invaller, dus nog wat extra aanvalskracht erbij. Ook ideaal zo'n speler, als je met een man meer speelt.
Bedoel je hiermee dat je Leonardo niet als basisspeler ziet? vind je dat hij veel ruimte nodig heeft?
Citaat: Na de 4-1 zette AZ nog even aan en kwam Dembélé gevaarlijk het strafschopgebied van Ajax. Vertonghen hield hem overduidelijk vast en had een strafschop moeten krijgen. Ditmaal had Ajax de scheidsrechter eens duidelijk in het voordeel.
is dat zo? vreemd, dit herinner ik me niet meer
Citaat: Bizar genoeg maakte Huntelaar er vlak daarna ook nog 6-1 van (op aangeven van Leonardo, die dus "even" in 20 minuten tijd voor een goal en een assist zorgt) , wat de eindstand bleek. Ongelofelijk! Ajax heeft in de playoffs ook al een keer met overtuigende cijfers gewonnen van AZ, maar dit slaat alles. Misschien had er in blessuretijd nog wel een kunnen vallen, maar Luinge had genade voor AZ en floot veel te vroeg af.
Een schande! Was vorig jaar ook al zo, en toen riep ik al dat een doelpuntje meer of minder heel belangrijk zou kunnen zijn. Zonder dat ik weet of we daarmee echt benadeeld zijn hoor, misschien is het PSV vaker overkomen dat blessuretijd niet werd uitgespeeld, maar ook blessuretijd hoort erbij. Je fluit bij 6-0 toch ook niet 5 minuten voor tijd af, omdat 'het er toch niet meer toe doet'?
Citaat: Al met al een uitstekend resultaat van Ajax uiteindelijk, waarbij de rode kaart wel een breekpunt was, net als in die andere Eredivisie-topper.
Ben ik dus niet met je eens. ook met 11 tegen 11 was het 2-0 voor Ajax, AZ zou daarvan niet meer zijn teruggekomen. Bovendien had El Hamdaoui rood moeten hebben toen hij geel kreeg. Als Luinge het een overtreding vond, en dat was zo want hij gaf geel, had donkerrood op zijn plaats geweest wegens natrappen.
|