Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 30 dec 2007 21:12
|
|
Omdat we hier met z'n allen maar niet genoeg kunnen krijgen van Ajax gaan we alvast over naar de volgende wedstrijd. XD Ajax treft tijdens de eerste wedstrijd van 2008 AZ, dat aan moet treden zonder de geschorste Jaliens en Jenner. Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dus dat Donk weer terugkeert in de basis.
Ajax komt hopelijk terug uit Dubai met een fitte Davids, Vermaelen, Van der Wiel en Leonardo en twee nieuwe aankopen.
Forza Ajax!
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 00:15
|
|
Twee nieuwe aankopen? Zal niet genoeg zijn. Ajax zal Stekelenburg, Heitinga, Vermaelen, Davids, Gabri en Suarez moeten behouden, aangevuld met spelers als Gentenaar, Vertonghen, van der Wiel, Rommedahl, De Jong, Kennedy, Delorge (jij ook hij!) en meer jeugd.
Emanuelson wil weg? Ik kan hem wel naar de Spurs brengen, hoef ik niets voor te krijgen; zeg maar wanneer 9wel komende week!)
Maduro: maakt niet uit naar welke ploeg, ik kan ook hem wel brengen!
KJH: nu verkopen, voetballen kan hij niet (zal hij ook niet leren), maar er zullen nu genoeg ploegen zijn die aan doelpunten denken. Het maakt mij niet uit wie er scoort! Wie biedt voor KJH en Ajax het meeste?
Luque??????
Urzaiz??????
Colin???????
Ogararu?????? Hij is te verkopen!
We hebben dus twee backs nodig, een centrale verdediger, twee middenvelders en als we geen buitenspelers hebben moeten we maar 4-4-2 spelen.
Met opstellingen e.d. bemoei ik me zelden, maar onder Koster is het spel en het resultaat alleen maar minder geworden.
Hiddink: die komt niet, hij geilt op de publiciteit, maar neemt het risico niet.
|
ferrykoek
Forum berichten: 36
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 14:52
|
|
ik gok op weer een 2-2
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 1 jan 2008 20:16
|
|
Ik denk dat het 1-1 wordt en dat Ajax en AZ elkaar in evenwicht zullen houden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 16:53
|
|
Bijzondere onenigheid tussen de KNVB en Ajax:
Citaat: Ajacied Huntelaar niet geschorst tegen AZ
Datum: 2-jan-2008 15:21
Klaas-Jan Huntelaar staat op zondag 13 januari waarschijnlijk wel aan de aftrap van Ajax - AZ. Diverse media meldden woensdag dat de spits van Ajax geschorst zou zijn voor de topper, maar waarschijnlijk heeft de KNVB zich vergist. De bond meldde de schorsing op basis van een vijfde gele kaart, maar Huntelaar kreeg dit seizoen pas vier maal geel.
Huntelaar nam geen kaarten mee van het vorige seizoen en kreeg geel in de wedstrijden tegen AZ uit, NAC thuis, Willem II uit en VVV-Venlo uit. Ajax heeft contact opgenomen met de KNVB om hier uitsluitsel over te krijgen, maar het kantoor van de bond gaat pas op 7 januari weer open.
Ajax mist tegen AZ wel George Ogararu, die bij VVV-Venlo twee maal geel kreeg. Bij AZ zijn Kew Jaliens en Julian Jenner geschorst. De rechtsback van AZ kreeg vorige week thuis tegen Heracles zijn vijfde gele kaart en Jenner liep in dat duel tegen een rode kaart aan.
Sportweek.nl
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 16:58
|
|
De KNDSB probeert ons te fokken!
|
ferrykoek
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 17:05
|
|
in de VI van vandaag staat ook dat ie bij zijn volgende gele kaart geschorst is en niet nu al
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 17:15
|
|
Alves in z'n eerste wedstrijd voor AZ tegen Ajax. Die gaat dus niet scoren B) . Verder ben ik erg benieuwd wie deze wedstrijd gaat winnen. Geszien de huidige staat van beide teams wordt het een ramppot.
Gok op 2-2....aangezien beide defensies niet erg indrukwekkend zijn
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 17:17
|
|
Welkom, Scio! rinks:
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 17:24
|
|
Dank je :ja: Kon geen voorstelthread vinden dus heb dat nog ff achterwege gelaten ;)
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 17:26
|
|
Welkom, Scio! Je kunt je hier voorstellen.
|
ferrykoek
|
Geplaatst: Do 3 jan 2008 00:08
|
|
Over die gele kaart issue, volgens de KNVB zou Huntelaar in de thuiswedstrijd tegen Twente een gele kaart gehad hebben, maar ik heb de wedstrijd erop nagekeken en op de beelden valt alleen klaarten te zien voor Suarez, Anautovic en Huysegems.
De KNVB stelt de zaak te onderzoeken en kom snel met een oordeel, lijkt me echter geen twijfel mogelijk hierover.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 3 jan 2008 00:12
|
|
Ik zat in het stadion en meen me wel een kaart voor Huntelaar te herinneren. Ik durf het alleen niet met zekerheid te zeggen.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Vr 11 jan 2008 09:34
|
|
Citaat: Ajacied Edgar Davids is terug van weggeweest.
De Ajax-middenvelder moest de gehele eerste seizoenshelft aan zich voorbij laten gaan wegens een slepende scheenbeenblessure maar kan zondagmiddag tegen AZ zijn rentree maken.
De aanvoerder van de Amsterdammers deed afgelopen week al mee met een aantal oefenduels in Dubai. Tegen Internazionale kreeg Davids dertig minuten speeltijd en tegen VFB Stuttgart werd de 'Pitbull' na een helft spelen gewisseld. In die wedstrijden is hij dusdanig getest dat hij trainer Adrie Koster hem hoogstwaarschijnlijk in de basiself laat beginnen.
www.ajaxfans.net
En natuurlijk is inmiddels bekend (in navolging van de discussie hierboven) dat Huntelaar gewoon van de partij is.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 11:17
|
|
Citaat: Ajax - AZ: Ajax hoopt op routiniers bij hervatting competitie
Zondag staat de enige Noord-Hollandse derby van het seizoen op het programma. Ajax ontvangt in de Arena AZ. Het verschil in verliespunten bedraagt vijf punten in het voordeel van de Amsterdammers. Kan Ajax bij het begin van de tweede seizoenshelft direct een dreun uitdelen door AZ te verslaan?
Het Ajax dat zondag AZ tegemoet zal treden, ziet er aanmerkelijk anders uit dan twee weken geleden tegen VVV -Venlo. Allereerst zijn de Braziliaan Leonardo en ‘pitbull’ Edgar Davids hersteld van hun blessures. Van de terugkeer van Davids zal men het meest vrolijk worden in Amsterdam. Wie het middenveld van Ajax in december keer op keer zag worstelen, kreeg spontaan medelijden met interim-trainer Adrie Koster. Tegen mindere goden als Excelsior, Willem II en VVV werd Ajax bij vlagen van het kastje naar de muur getikt. Koster mag van geluk spreken dat zijn ploeg uit deze drie duels nog vier punten heeft weten te behalen. Met de terugkeer van Davids zal de broodnodige fysieke weerbaarheid fors toenemen. Koster hoopt dat Davids het een uur kan volhouden tegen AZ.
Niet alleen de rentree van Davids zal worden bejubeld in Amsterdam. Ook de spraakmakende transfer van Kenneth Perez heeft tot positivisme geleid. Een half jaar geleden vertrok de Deen uit Amsterdam, omdat hij niet door één deur kon met Henk ten Cate. Hij kwam in Eindhoven in een vergelijkbare situatie terecht en kreeg plots weemoed naar de club waar hij, naar nu blijkt, het meest voor voelde. Omdat ze in Amsterdam wel een creatieve middenvelder konden gebruiken – en PSV Perez niet in de weg wilde staan – was de deal snel rond.
Tijdens het oefentoernooi in Dubai was bij vlagen al te zien dat de komst van Perez de club geen windeieren heeft gelegd. Perez wierp zich met verve op als spelmaker en de samenwerking met Davids oogde soepel. De Spaanse werker Gabri zal het middenveld, waarmee Ajax een gooi gaat doen naar de titel, completeren.
Vorig seizoen verloren de Amsterdammers na de komst van Davids slechts één competitieduel (thuis tegen SC Heerenveen werd het 0-1). In de wetenschap dat de kloof die Ajax dit seizoen na de winterstop moet dichten ten opzichte van PSV kleiner is geworden, is alles nog mogelijk in Amsterdam. Zondagmiddag om half drie begint de race die moet leiden naar het kampioenschap.
Bijzonderheid bij AZ is dat Barry Opdam vermoedelijk zijn 400ste wedstrijd in dienst van de Alkmaarders gaat spelen.
Blessures en schorsingen:
Ajax: Edgar Manucharyan (bovenbeen), George Ogararu (schorsing), Gregory van der Wiel (knie), Laurent Delorge (bovenbeen), Thomas Vermaelen (enkel), Vurnon Anita (heup).
AZ: Gijs Luirink (knie), Joey Didulica (mist wedstrijdritme), Julian Jenner (schorsing), Kew Jaliens (schorsing), Maarten Martens (knie), Sebastien Pocognoli (knie), Stijn Schaars (enkel), Kemy Agustien (knie, twijfelachtig)
De voorspelling: Ajax – AZ: 2-1
(Wout Stravers/Goal.com)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 14:12
|
|
Defintieve opstelling:
Citaat: Ajax: Stekelenburg, De Jong, Heitinga, Vertonghen, Emanuelson, Gabri, Perez, Davids, Bakircioglu, Huntelaar, Suárez
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 14:36
|
|
De opstelling van AJAX ziet er in ieder geval beter uit dan die van Az. Wat een troep loopt daar rond, zeg. Koenders, Donk....
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 14:37
|
|
De Jong speelt rechtback volgens Tele2
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 14:40
|
|
Zucht....ik zeg al niets meer. ick:
0-1 door Ari.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 14:41
|
|
0-1, Davids lijdt balverlies, el adrie op de paal, rebound ari
|
Ellen
Forum berichten: 12
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 14:42
|
|
Shit 0-1 :cry:
|
Anonymous
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 14:43
|
|
Welkom Ellen :bow:
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 14:59
|
|
Die slechte Belg scoort 1-1, Doc. Vertonghen!
|
Anonymous
|
Geplaatst: Zo 13 jan 2008 15:02
|
|
:ajax1: Ajax scoort :good2: :ajax2:
Corner kennedy
huntelaar wordt vastgehouden. :nietgoed:
Vertonghe maakt een hele lelijke frommelgoal... :good3: