Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » De Efteling
Ga
Zoeken:

Onderwerp: De Efteling
Maker: El LuteBekeken: 1255
Status: InactiefBerichten: 12
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
El Lute

Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 21:48
Ajax zou ipv naar Dubai (snap het wel) de Efteling 2 dagen moeten afhuren.
Spelers inclusief vouwen en de kids, bestuur en technische staf ook met aanhang en oudspelers met hun vrouwen. Terug naar het Ajax zijn.
Elkaar leren kennen, de verschillende culturen waarmee we te maken hebben en flink lol trappen. Lekker eten, borrelen en twee dagen het voetbal achter laten in Amsterdam. Weg van alles en iedereen.

Huup Stevens nam het ooit over bij Schalke 04.
Nam de spelers 5 dagen mee op trainingskamp in de mijnen. Laten zien waar hun fans vandaan kwamen. Daarna 2 dagen met al de spelers hun gezinbij famillie Stevens op bezoek. Lekker eten en drinken.

Paar maanden later won Schalke 04 de UEFA Cup.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 21:57
Zo, dat is weer eens een andere invalshoek.

Om heel eerlijk te zijn interesseer ik me meer voor het voetbaltechnische gedeelte van voetbal. Ik onderken dat het mentale aspect ook een grote rol speelt, maar dat is mijn pakkie aan niet zo. Ik zie zoveel mogelijke verbeteringen wat voetbalkwaliteit betreft en bovendien vind ik het moeilijk in te schatten hoe je een groep moet motiveren. Er zitten zoveel verschillende soorten karakters tussen. En geen enkele persoon is hetzelfde. Een algemene aanpak werkt in principe nooit voor iedereen, dus wat dat betreft werkt de individuele aanpak beter, denk ik. Hoe dan ook, ik zou niet geweldig zijn in georganiseerde teambuilding wanneer het op zo'n groep aankomt. Daar ben ik volgens mij te cynisch voor. Wat dat betreft zou ik waarschijnlijk geen geschikte trainer zijn ook.
El Lute

Geplaatst: Vr 28 dec 2007 22:07
Citaat:
Zo, dat is weer eens een andere invalshoek.

Om heel eerlijk te zijn interesseer ik me meer voor het voetbaltechnische gedeelte van voetbal. Ik onderken dat het mentale aspect ook een grote rol speelt, maar dat is mijn pakkie aan niet zo. Ik zie zoveel mogelijke verbeteringen wat voetbalkwaliteit betreft en bovendien vind ik het moeilijk in te schatten hoe je een groep moet motiveren. Er zitten zoveel verschillende soorten karakters tussen. En geen enkele persoon is hetzelfde. Een algemene aanpak werkt in principe nooit voor iedereen, dus wat dat betreft werkt de individuele aanpak beter, denk ik. Hoe dan ook, ik zou niet geweldig zijn in georganiseerde teambuilding wanneer het op zo'n groep aankomt. Daar ben ik volgens mij te cynisch voor. Wat dat betreft zou ik waarschijnlijk geen geschikte trainer zijn ook.

Het een heeft met het ander te maken.
Lijkt er nu toch echt op dat het mentale gedeelte bij Ajax niet goed zit.
Lees van alles over Urby. Van de week het akkefietje met Davids en zo kunnen we wel even doorgaan. Daar moet wat aan gedaan worden.
Verder moet er eindelijk eens wat gedaan worden aan het Ajax Zijn terug brengen.

Van de week werd er grappig gedaan over een Ajax pyama maar geef die jongens maar bij het tekenen een Ajax pyama, weten wat het is om voor Ajax te Mogen spelen. Ook voor de buitenlanders.
Verleden heeft genoeg bewezen dat buitenlanders ook het Ajax Zijn onder de knie krijgen, Litmanen, Pettersson en Chivu zijn prachtige voorbeelden.

Stevens en Schalke 04 is geweldig voorbeeld dat het ook draait buiten voetbaltechnische zaken, bewezen dat het werkt.
Anonymous

Forum berichten: 4060
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 22:17
Het lijkt mij een prima idee, Colin en Delorge opknopen aan de nek van Lange Jan, het bootje van Vermaelen en Vertonghe laten kapseizen in de Fatamorgana, en Emanuelson ritueel slachten en opvoeren aan Hollebolle Gijs. wedden dat het team er sterker op wordt? :)
El Lute

Geplaatst: Vr 28 dec 2007 22:23
Citaat:
Het lijkt mij een prima idee, Colin en Delorge opknopen aan de nek van Lange Jan, het bootje van Vermaelen en Vertonghe laten kapseizen in de Fatamorgana, en Emanuelson ritueel slachten en opvoeren aan Hollebolle Gijs. wedden dat het team er sterker op wordt? :)

Ja lach me maar uit Heer Doc, is niet erg.
Moge toch duidelijk zijn dat het team als los zand aan elkaar hangt.
Nu gaan ze naar Dubai, niet eentje die er zin in heeft om de kas van Ajax te spekken. Nog langer op stap met spelers onder elkaar die elkaar niet kunnen uitstaan. Laat ze maar met hele gezinnen 2 dagen iets doen ver weg van alles wat met voetbal te maken heeft. Kopjes leegmaken en opnieuw opladen. Dan komen er weer resultaten en verliezen we niet van Excelsior, wordt er niet slordig een punt verloren van een paar Tukkers en wordt het Kampioensschap niet zo onnozel weggegeven.
Daarnaast Europees weer zodat er op gezonde manieren weer geld binnen stroomt en niet op geforseerde manieren.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 22:29
Citaat:

Ja lach me maar uit Heer Doc, is niet erg.
Moge toch duidelijk zijn dat het team als los zand aan elkaar hangt.
Nu gaan ze naar Dubai, niet eentje die er zin in heeft om de kas van Ajax te spekken. Nog langer op stap met spelers onder elkaar die elkaar niet kunnen uitstaan. Laat ze maar met hele gezinnen 2 dagen iets doen ver weg van alles wat met voetbal te maken heeft. Kopjes leegmaken en opnieuw opladen. Dan komen er weer resultaten en verliezen we niet van Excelsior, wordt er niet slordig een punt verloren van een paar Tukkers en wordt het Kampioensschap niet zo onnozel weggegeven.
Daarnaast Europees weer zodat er op gezonde manieren weer geld binnen stroomt en niet op geforseerde manieren.

Je hebt een goed punt. Maar zulke dingeen gebeuren ook wel heb ik het gevoel. Laatst nog bij kerstborrel waren alle spelersvrouwen er. Ik denk meer dat het tussen een paar spelers niet goed zit en niet tussen het merendeel. Heeft natuurlijk ook te maken met de magere resultaten.
Anonymous

Forum berichten: 4060
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 22:30
ik lach je niet uit hoor, de smiley slaat meer op mijn idiote gedachte. ik snap de gedachte achter het idee wel, teambuilding en zo, ik sta daar ook achter. Ik ben nooit voor deze trip geweest.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 22:34
Citaat:
Je hebt een goed punt. Maar zulke dingeen gebeuren ook wel heb ik het gevoel. Laatst nog bij kerstborrel waren alle spelersvrouwen er. Ik denk meer dat het tussen een paar spelers niet goed zit en niet tussen het merendeel. Heeft natuurlijk ook te maken met de magere resultaten.

Dat lijkt me ook. In een team dat presteert is alles in principe koek en ei, omdat de belangrijkste spelers tevreden zijn. Nu hebben we te maken met een aantal 'sterspelers' die al een aantal jaren bij Ajax spelen en vast met een soort Sneijder-gedachte rondlopen. Een Sneijder-gedachte als in: ik loop nog steeds tussen dit rotzooitje.
El Lute

Geplaatst: Vr 28 dec 2007 22:38
Citaat:

Die magere resultaten zijn een gevolg van.
van Gaal is een meester in dit soort zaken, de kopjes allemaal leeg en allemaal dezelfde kant op. Huub Stevens krijgt het ook elke keer voor elkaar. Zo'n kerstborrel en het Sinterklaas gebeuren zijn verplichte nummers. Het gaat erom, en juist nu omdat het niet goed gaat even afstand te nemen van het gebeuren en tot elkaar te komen. Weet zeker dat het positieve uitwerkingen gaat hebben.

Minder stress bij de jongens, minder strubbelingen onderling, minder blessures, concentratie problemen die verwijnen en zo kunnen we effekes doorgaan.
El Lute

Geplaatst: Vr 28 dec 2007 22:42
Citaat:

Dat lijkt me ook. In een team dat presteert is alles in principe koek en ei, omdat de belangrijkste spelers tevreden zijn. Nu hebben we te maken met een aantal 'sterspelers' die al een aantal jaren bij Ajax spelen en vast met een soort Sneijder-gedachte rondlopen. Een Sneijder-gedachte als in: ik loop nog steeds tussen dit rotzooitje.

Krijg steeds een vervelender gevoel over de huidige situatie. Misschien heeft het te maken met Excelsior en FC Twente, ben daar niet goed van en dat zijn juist weer de punten die je straks gaat missen om het Kampioensschap. Allemaal zo onnodig
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Za 29 dec 2007 00:48
Efteling, geef mij maar Toverland. Ga morgen met me nichtje naar Toverland. :bye2:
Ad

Forum berichten: 2481
Geplaatst: Za 29 dec 2007 02:12
Misschien een beetje ver gezocht dat Efteling idee, maar waarom zou het niet kunnen werken?........Ik zie van teambuilding in die zandbak van Dubai ook weinig terecht komen, bovendien moet er daar weer een toernooi worden gespeeld wat helemaal nergens over gaat. :bored1:
Het enige wat Ajax aan dat toernooi over houdt is poen en geblesseerde spelers die dan waarschijnlijk weer maanden uit de roulatie zijn ( ook zo`n typisch Ajax probleem )......ik heb me vaak afgevraagd hoe slecht de medische staf van Ajax eigenlijk is, want er is geen enkele club met zoveel langdurig geblesseerde spelers. :anger2:
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 10:08
Wij (Sylvie en ik) zijn in ieder geval afgelopen weekend een dagje en nachtje in de eftleing(hotel) geweest. Was heerlijk en prachtig! Heerlijk relaxen, lekker genieten. Zouden onze spelers daar beter van worden?

ajax speelt in de winterstop toch (bijna) traditioneel tegen FC Sprookjesbos?
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.865 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » De Efteling
Ga
Zoeken: