Geplaatst: Zo 30 dec 2007 12:35
|
|
NFP
Citaat: Dat Kezman tekort komt voor de top wil niet zeggen dat elke spits die in Nederland 1 op 1 loopt ook tekort komt natuurlijk. Ik dek dat Huntelaar wel een aardige (internationale) spits gaat worden. PSV/Hiddink heeft hem gewoon te makkelijk laten gaan in een periode dat hij nog jong was, dat is erg zonde.
Het is en blijft een kwestie van vertrouwen. Je moet niet sec. kijken naar of iemand een contractverlenging krijgt maar ook welke gedachte daar achter zit. Huntelaar had een wedstrijdje speelminuten gehad en verder niets, dan zou ik als speler ook m'n twijfels hebben of ik dan daarna nog wel aan spelen toekom. Dan lijkt een contractverlenging meer uit het oogpunt met het garanderen dat een speler straks nog wat oplevert en handig in geval van absolute nood. Spelers kiezen vaak niet alleen voor het geld maar ook voor hun ontwikkeling. Wat dat betreft was de keuze om weg te willen logisch. De jeugdopleiding van Psv was toen dramatisch, dat moet je niet ontkennen.
Waarom ik hem toen dramatisch noem, omdat een hele rits spelers toen rechtstreeks vanuit Psv 2 naar de amateurs is gegaan omdat zelfs profclubs geen belangstelling hadden. Bij spelers die het tweede van Ajax halen gebeurt het vrijwel nooit dat ze direct naar het amateurvoetbal gaan. Sowieso zijn het de absolute uitzonderingen die daar wel in een actieve carriere terrechtkomen (Berkleef, Hose, Splinter)
Redondo
Citaat: Sibon was beter en hij wilde niet bijtekenen. 1 plus 1 is 2.
Sibon had de kans om te laten zien hoe goed hij was, Huntelaar had ook amper de kans gehad bij Psv in het eerste elftal.
Citaat: Huntelaar gaat op een hoger niveau zwaar tekort komen.
Ligt eraan op welke criteria je hem afrekent, als spits die kansen moet creëren wel dat lijkt me duidelijk. Als afmaker niet, er zijn clubs waar hij goed uit de verf zou komen. Van Nistelrooy is hetzelfde verhaal en die vind ik qua basistechniek nog slechter.
Citaat: Maar het is toch niet interessant omdat hij het tegendeel niet kan bewijzen omdat Ajax al Europees is uitgeschakeld
http://www.youtube.com/watch?v=plgp4Cn3pMQ
achja...
Citaat: en geen club een speler gaat kopen op basis van wedstrijden tegen clubjes als VVV, Excelsior, De Graafschap of Willem II.
Ermmmm Kezman? Verder scoort Huntelaar ook geregeld tegen andere clubs. Punt blijft dat het aan afmaker is en geen spist die kansen opzet.
Citaat: De laatste 10 jaar
Eidur
Huntelaar
Zenden
Bouma
Hoekstra
Veldman
Afellay
Bogelund
Denk dat naast Ajax geen club is die het beter doet
Laten we maar niet over de lijst van Ajax beginnen, dat zou een beetje vernederend kunnen worden. Het feit dat je al moet aankomen met iemand zoals Veldman zegt me eigenlijk genoeg, wat een absoluut drama die man. Staat me nog bij dat hij twee pingels veroorzaakte: Atletico – Ajax. Verder is Bogelund zelfs voor je eigen ploeg te licht bevonden…die speelt nu in de tweede divisie van Duitsland.
Je zou Aissati en Paauwe nog kunnen noemen, maar ik ga toch voor dit rijtje:
Feyenoord
Van Persie
Smolarek
Buffel
Van Bronckhorst
De Guzman
Kalou
Wijnaldum
Leonardo
Citaat: Knopper en Reuser zijn geen international, al die andere namen wel. En ik betwijfel Ajax ook niet, maar dat zei ik ook al.
Ik vind bovengaand lijstje toch duidelijk beter dan jouw rijtje, verder kijk ik niet als een Farizeeër of een speler nou international is of niet. Romano Denneboom, Jeffrey Talan, Jerry De Jong zijn ook allemaal international geweest. Om goede sier te maken met Veldman die welgeteld 1 keer geselecteerd is is gewoon dom. Het gaat er nog altijd om hoe goed een speler is.
Citaat: Van de spelers die nu op het hoogste niveau spelen zullen Janssen, Bakkal, Aissati, De Roover en misschien Marcellis zullen ook nog wel international worden
Welke nationaliteit gaat Janssen dan aannemen?
Citaat: Nee, die laten net als De Jong, Pienaar en Maduro die speler voor niks vertekken
Ach jij weet natuurlijk alweer dat Maduro vertrekt, ik moet het nog maar zien. Maar hoe was het ook alweer Modric zou naar Psv gaan. Verder is het essentiële verschil dat er ondanks die namen die bij Ajax ook vertrokken zijn er nog steeds een hele reeks jeugdspelers zijn die wel spelen.
Citaat: PSV heeft meer spelers in de CL opgeleid dan Ajax
Geforceerd argument, het wordt vooral leuk wanneer Psv geen CL speelt komend seizoen. Dan ben ik erg benieuwd wat voor excuses er dan weer uit de hoge hoed komen.
Citaat: Ik hoef geen spits die altijd faalt als het belangrijk wordt en vrijwel alleen scoort tegen kutploegen
Hmmz wat moet jij de balen hebben gehad van Kezman. Wat moet je balen van de huidige Psv voorhoede met spelers zoals Lazovic en Farfan die in dat opzicht geen ene pepernoot raken.
|