Forum
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Zuid-Amerika » Futebol brasileiro 2008
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Futebol brasileiro 2008
Maker: daanbisselingBekeken: 4111
Status: InactiefBerichten: 14
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
daanbisseling

Forum berichten: 49
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 09:11
Ik heb besloten een topic te openen voor enkel het Braziliaanse voetbal. De laatste anderhalf jaar ben ik woonachtig geweest in Rio de Janeiro, alwaar ik een Master in International Management heb gedaan. Ik richt me vooral op de grote vier uit Rio: Botafogo, Flamengo, Fluminense, en Vasco da Gama.

Ik ben nu voor een periode van 6 maanden in Nederland en zal het daarom voor de berichtgeving moeten hebben van de site van één van de grootste sportkranten (die ik dagelijks kocht) van Brazilië: Lance!.

Vanmorgen las ik daarom met enige vertraging dat Fluzão zich meer en meer een serieuze titelkandidaat toont. De lijst met versterkingen in de voorhoede is indrukwekkend. Het team dat afgelopen seizoen de Copa do Brasil won en vijfde werd in het nationaal kampioenschap kent een ijzersterke verdediging met sterspeler Thiago Silva, een goed middenveld met jonkie Arouca en spelmaker Thiago Neves, maar miste aanvallers de qualidade. Daar is nu verandering in gekomen. Volgend seizoen zullen Dodo (ex-Botafogo), Washington (34 goals voor Atletico PR in 2004), en de volgens velen beste spits van Brazilië Leandro Amaral (ex-Vasco).

Verzekeraar Unimed heeft veel geld in de ploeg aan de Laranjeiros gepompt en wil volgende jaar zowel de Libertadores als het nationale kampioenschap winnen.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 09:36
Geweldig dat je er bent, ik had niet verwacht dat je zo snel lid zou worden. Laten we er iets moois van maken!! rinks:
D_skilled

Geplaatst: Vr 28 dec 2007 09:50
Eerst wil ik het hebben over clubs die de staat Rio de Janeiro rijk is en mijn belevingen over die elftallen tot nu toe.

Ik heb natuurlijk niet alles uit de Brasileirao kunnen volgen net als daanbisseling en Selacao(iemand van SQ) die alles van dichtbij kunnen mee maken en weten hoe het voelt wat voor sfeer er heerst in de stadions en de onbeschrijvelijke aantal massa mensen die komt opdagen bij wedstrijden. Allereerst wil ik het hebben over Sao paulo. Sao paulo de kampioen van het afgelopen seizoen dat bestond uit een zeer sterk defensie, vooral Breno was een lust om naar te kijken hoe beestachtig en met wat voor fysieke geweld hij de duels aanging. Rust en overzicht die je zelden ziet bij een piepjonge verdediger van 18. Zijn verdedigingskompaan Alex Silva die al langer staat op de lijstjes van de Europese scouts maar geblesseerd raakte in de wedstrijd tegen Sport Recife en dus naar schatting een half jaar uitligt. Zuur, want er had een transfer zitten aan te komen in de winterstop. Rogerio Ceni, blijkt opmerkelijk een keeper die veel doelpunten maakt uit vrije trappen en daar heel productief in is. Nam vorig seizoen bijna alle vrije trappen op de helft van de tegenstander. Een andere speler genaamd Richarlyson die ook zijn aandeel had in dit kampioenschap net als iedere andere vaste basiskracht in dat kampioenselftal. Is aan het einde van het seizoen transfervrij en is de laatste tijd erg in trek bij Europese clubs maar heeft onlangs nog gezegd te willen blijven bij Sao. Dat ook Sao Paulo volgend seizoen kampioensaspiraties heeft mag wel worden opgemerkt aan de spelers waar het in geinteresseerd is. Diego Souza van Gremio, Fabio Santos van Lyon, Juninho aanvoerder en tevens belangrijk stuk van het fundament van Botafogo. Joilson die samen met Juninho overkomt en natuurlijk Adriano van Internazionale. Vindt het een hele goede zet van Sao door hem binnen te halen is toch wel een stuk beter dan alle aanvallers die het nu rijk is.

En dan Fluminense dat vooral goed presteerde door de dragende krachten Thiago Neves en Thiago Silva. De laatste leek geen toekomst meer te hebben in Rusland en keerde terug naar Brazilie waar hij nu de toonaangevende verdediger is in de viermans-defensie van Flu. Staat in de belangstelling van enkele Europese clubs evenals Thiago Neves die bekend staat om zijn traptechniek en sober spelen. Thiago Silva was voor mij de beste verdediger van het afgelopen seizoen na Breno.

Flamengo de club met de grootste aanhang en waar de sterspeler Renato Augusto de laatste tijd niet in goede doen was en vaak van de bank moest toekijken. Was niet echt een ploeg waar je van kon genieten, maar snoepte wel het één en andere punten van tegenstanders. De grote spits Souza is de aanvalsleider in dat team. Het hele team functioneert als een collectief.

Vasco de Gama ook een ploeg uit Rio dat fris en leuk aanvallend voetbal speelt. Met voorin de altijd levensgevaarlijke Leandro Amaral die door de fans op handen wordt gedragen. Linksback Guilherme een explosieve linksback die bij mij op het lijstje staat en nog altijd niet vanaf de aftrap mag beginnen. En natuurlijk oud-PSV'er Leandro Bonfim die nu al niks meer goeds kan doen, dat komt vooral door zijn lakse houding op trainingen en zijn gebrek aan inzet.

En dan de laatste uit de miljoenstad, Botafogo dat bestond uit een team van ervaren spelers beetje ter vergelijken met Arsenal de Sarandi uit Argentinie die ook bestaat uit geflopte spelers en waar de leeftijdsgrens behoorlijk hoog ligt. De enigste speler uit dat team die verkoopbaar was, was Ze Roberto II die naar Schalke is vertrokken, ook voor Juninho had er misschien een Europese club in gezeten.

Nieuws van de afgelopen dagen.

Citaat:
Fiorentina lijkt toch naast Sidnei Rechel (1 te grijpen. De talentvolle verdediger van Internacional de Porto Alegre heeft deze week een nieuw vierjarig contract getekend.

Bron: La Gazzetta dello Sport

Sidnei

Citaat:
Milan desmente interesse de negociar Ronaldo com Flamengo

Milão (Itália) - O Milan emitiu um comunicado oficial nesta quarta-feira para tentar acabar com o sonho do Flamengo de contratar o atacante Ronaldo. Em uma curta nota, o clube italiano avisou que não está negociando o Fenômeno com o Rubro-negro carioca.

Além disso, o Milan também negou que tenha dado autorização ao Flamengo para iniciar conversas com Ronaldo para viabilizar qualquer transferência. O comunicado dos italianos adota caminho contrário das palavras do vice-presidente de futebol rubro-negro, Kléber Leite, que na terça havia afirmado ter autorização do Milan para negociar com Ronaldo.

Curiosamente, o Flamengo divulgou em seu site oficial que Kléber Leite concederá entrevista no fim da tarde desta quarta-feira para falar justamente do “andamento das negociações com o atacante Ronaldo Nazário”.

Bron: Placar

Flamengo heeft interesse in Ronaldo.

Geen onbekende in Nederland. Tardelli heeft een voorstel van Flamengo gekregen, maar heeft de aanbod links laten liggen. Na de komst van Adriano lijken zijn kansen op speelminuten gering.

Citaat:
Tardelli recebe proposta do Flamengo, mas prioriza São Paulo

São Paulo (SP) - A chegada do atacante Adriano deixa ainda mais acirrada a concorrência no ataque do São Paulo. Por isso, na teoria, o atacante Diego Tardelli teria menos espaço em 2008. Nas últimas horas, o jogador recebeu uma proposta do Flamengo, mas ainda estuda a melhor opção para a próxima temporada.

“No momento, não tem nada concreto. Tive uma conversa com um membro da diretoria do Flamengo (o vice de futebol Kléber Leite). Fiquei feliz com o interesse do Flamengo, mas tenho contrato com o São Paulo e pretendo cumprir. Espero ficar esse ano aqui no São Paulo”, explicou o atleta, em entrevista à Rádio Record.

Segundo Tardelli, o Flamengo não apresentou os números que pretende desembolsar em relação ao seu salário no Rio de Janeiro. Antes de pensar em transferência, o jogador quer ouvir a posição de dirigentes e membros da comissão técnica são-paulina em relação ao seu futuro.

“Quero esperar, ver o que o São Paulo vai fazer comigo, se vou ser útil para o Muricy. A minha primeira opção é jogar a Libertadores pelo São Paulo”, disse o Diego Tardelli.

Além de Adriano, o técnico Muricy Ramalho pode utilizar Aloísio, Borges, Dagoberto e Leandro no ataque do São Paulo. Depois de passagens na Espanha e Holanda, Diego Tardelli retornou ao Morumbi no meio do ano passado e teve poucas oportunidades na campanha do pentacampeonato nacional.

Citaat:
Flu confirma contratação de Leandro Amaral, do Vasco

Rio de Janeiro (RJ) - O Fluminense vai manter sua palavra e, através de nota oficial, confirmou a contratação do atacante Leandro Amaral. É o terceiro reforço para o setor visando a disputa da Copa Libertadores. Antes, chegaram às Laranjeiras Washington e Dodô. Segundo o clube, o contrato assinado tem dois anos de duração.

“Os últimos detalhes foram acertados hoje (26/12), mas enfim conseguimos fechar com o Leandro”, resumiu Celso Barros, presidente do principal patrocinador do Flu, responsável direto pela contratação do jogador, que estava há um ano e quatro meses no Vasco e saiu brigado do clube onde se tornou ídolo. A apresentação é no período da manhã, no salão nobre das Laranjeiras.

Leandro foi o terceiro maior artilheiro do Estadual (10 gols) e terminou o Brasileiro com 15 gols, ao lado de Dodô. Sua contratação foi uma indicação do técnico Renato Gaúcho, que trabalhou com o jogador no cruzmaltino.

Curiosamente, o assunto também foi abordado nesta quarta pelo presidente vascaíno, Eurico Miranda, que nos últimos dias vem desfilando críticas abertas aos dirigentes tricolores e seu patrocinador. O dirigente manteve a postura de exigir o pagamento de uma indenização rescisória, isso mesmo com o jogador tendo obtido a liberdade - claro que em primeira instância - na Justiça do Trabalho.

“Não sei com quem ele vai jogar ou com quem ele vai querer assinar. Sei que o clube que assinar com o Leandro Amaral terá que nos indenizar. Isso está fechado. Não sei se o pagamento será agora ou mais para frente, mas sei que o Vasco será indenizado. Em relação ao Fluminense, a indenização é de R$ 9,04 milhões. Só libero para o Fluminense, se o valor integral for pago”, destacou.

A relação entre Vasco e Flu, umas das únicas que o cruzmaltino mantinha positivamente com seus arquiinimigos do Rio, está profundamente abalada. Tanto que o futebol do catar estaria interessados nos serviços de Leandro e, por conta disso, Eurico admite sentar para negociar o valor da multa. “Em relação aos outros clubes, a multa para levarem o Leandro Amaral é negociável. Com o Fluminense, só o valor integral”, concluiu.

Het lijkt erop dat Leandro Amaral een contract gaat tekenen bij Flu, daar zullen de fans denk ik niet blij mee zijn.

Adriano gepresenteerd bij Sao Paulo

Je kan niet vroeg genoeg beginnen.

Alvast iedereen een gelukkig nieuwjaar toegewenst.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 12:38
Welkom Daanbisseling :bye:

Wat vind je ervan dat Radamel Falcao Garcia (river) waarschijnlijk bij Fluminense gaat spelen?
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 13:00
Citaat:
Ik heb besloten een topic te openen voor enkel het Braziliaanse voetbal. De laatste anderhalf jaar ben ik woonachtig geweest in Rio de Janeiro, alwaar ik een Master in International Management heb gedaan. Ik richt me vooral op de grote vier uit Rio: Botafogo, Flamengo, Fluminense, en Vasco da Gama.

Welkom op AF, DB. rinks:

Botafogo gaat het waarschijnlijk moeilijk krijgen na het vertrek van Ze Roberto, Juninho, Dodo en Joilson.

Citaat:
Flamengo de club met de grootste aanhang en waar de sterspeler Renato Augusto de laatste tijd niet in goede doen was en vaak van de bank moest toekijken. Was niet echt een ploeg waar je van kon genieten, maar snoepte wel het één en andere punten van tegenstanders. De grote spits Moura is de aanvalsleider in dat team. Het hele team functioneert als een collectief.

Spits Moura? Moura is de rechtsback. Je bedoelt Souza. ;)
daanbisseling

Geplaatst: Vr 28 dec 2007 13:55
Citaat:
Welkom Daanbisseling :bye:

Wat vind je ervan dat Radamel Falcao Garcia (river) waarschijnlijk bij Fluminense gaat spelen?

Falcao werd bekend in Brazilië nadat hij hoogstpersoonlijk Botafogo uit de Sul Americano schoot. Flu's spitsen van vorig seizoen, Adriano Magrao, Lenny, Soares, Alex Dias, hebben duidelijk niks meer te zoeken op Laranjeiros. Branco, de td van Flu, heeft opdracht van hoofdsponsor Unimed gekregen een competitieve ploeg te formeren samen met trainer Renato Gaucho. Renato heeft al aangegeven dat Leandro Amaral kan rekenen op een basisplaats. Voor de overige plek komen routiniers Dodo (33) en Washington (34) in aanmerking. Volgens de laatste berichten gaat Falcao ook tekenen evenals middenvelder Conca. Grootste wens is momenteel een nieuwe keeper. Fernando Henrique wordt als ongeschikt beschouwd.
D_skilled

Geplaatst: Vr 28 dec 2007 14:00
Lenny stond vorig seizoen bijna nul keer in de basis. Conca vind ik geen eens zo'n slechte. Lekker bewegelijk, wendbaar en een goed linkerbeen, en was toch wel belangrijk op het middenveld van Vasco.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 14:03
Conca is een leuk spelertje voor het Zuid-Amerikaanse en vooral Braziliaanse voetbal, maar dat River ondanks het vertrek van Belluschi niet verder wil met hem zegt eigenlijk al genoed. Die jongen is te licht.

Thiago Neves is wel heel aardig. Al mag hij van mij wel wat meer risico in z'n spel leggen.
Oscarito

Forum berichten: 435
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 14:21
Welkom Daanbisseling. :bye:
Altijd leuk om Brasil-watchers erbij te hebben.

Citaat:
Falcao werd bekend in Brazilië nadat hij hoogstpersoonlijk Botafogo uit de Sul Americano schoot. Flu's spitsen van vorig seizoen, Adriano Magrao, Lenny, Soares, Alex Dias, hebben duidelijk niks meer te zoeken op Laranjeiros. Branco, de td van Flu, heeft opdracht van hoofdsponsor Unimed gekregen een competitieve ploeg te formeren samen met trainer Renato Gaucho. Renato heeft al aangegeven dat Leandro Amaral kan rekenen op een basisplaats. Voor de overige plek komen routiniers Dodo (33) en Washington (34) in aanmerking. Volgens de laatste berichten gaat Falcao ook tekenen evenals middenvelder Conca. Grootste wens is momenteel een nieuwe keeper. Fernando Henrique wordt als ongeschikt beschouwd.

Ze hadden toch interesse in Fellipe? Helaas heeft die net zijn contract met Corinthians opengebroken en verlengd voor naar verluidt een salarisverhoging van 200%...

Spijtig want ik zie hem liever op het hoogste niveau acteren ipv in de Serie B.

Wie zijn volgens jou de favorieten voor volgend seizoen? Ik vrees weer dat Sao Paulo met twee vingers in de neus kampioen wordt... :aai:
daanbisseling

Geplaatst: Vr 28 dec 2007 16:44
Citaat:
Ze hadden toch interesse in Fellipe? Helaas heeft die net zijn contract met Corinthians opengebroken en verlengd voor naar verluidt een salarisverhoging van 200%...

Spijtig want ik zie hem liever op het hoogste niveau acteren ipv in de Serie B.

Wie zijn volgens jou de favorieten voor volgend seizoen? Ik vrees weer dat Sao Paulo met twee vingers in de neus kampioen wordt... :aai:

Mijn zwager is Corintiano. Heeft dus een heel zwaar jaar gehad. Voor komend seizoen verwacht ik veel van Fluminense en Flamengo. Botafogo was vorig jaar lange tijd de mooist voetballende ploeg, maar ik heb ze niet dat stapje zien maken. Van buiten Rio verwacht ik veel van Atletico Mineiro en Santos.

Lance meldt overigens net het volgende

Lance.com.br 28/12/2007 12:39

Uma fonte ligada à diretoria do Fluminense garantiu que, apesar de Fabian Carini estar com 28 anos, ter o goleiro nas Laranjeiras é interessante para que o clube vá bem na disputa da Copa Libertadores.

Nadat Fluminense definitief niet op Felipe hoeft te rekenen gaan ze nu voor de nationale doelman van Uruguay.
D_skilled

Geplaatst: Vr 28 dec 2007 17:22
Daanbisseling, welke spelers vond jij de beste van de afgelopen competitie?
El Lute

Forum berichten: 3606
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 19:27
Citaat:

Voor komend seizoen verwacht ik veel van Fluminense en Flamengo. Botafogo was vorig jaar lange tijd de mooist voetballende ploeg, maar ik heb ze niet dat stapje zien maken. Van buiten Rio verwacht ik veel van Atletico Mineiro en Santos.

Wat verwacht je van Vasco da Gamma en kan die Leandro Amaral nog over straat? Is een beetje hoogverraadt wat die pleegt.
daanbisseling

Geplaatst: Vr 28 dec 2007 22:29
Citaat:
Daanbisseling, welke spelers vond jij de beste van de afgelopen competitie?

Chicão, aanvoerder van Figueirense. Deze centrale verdediger scoorde vele malen dit jaar.

Juninho, aanvoerder en beste speler van Botafogo.

Felipe, slaagde er bijna in in zijn eentje Corinthians in de serie a te behouden.

Valdivia, Chileense spelmaker van Palmeiras. Absolute ster van Palmeiras. Zijn vier wedstrijden schorsing leidde een slechte periode van Verdão in.

Rogerio Ceni. Absolute leider van bi-campeao Sao Paulo. Veel meer dan alleen scorende doelman. Volgens heel Brazilië de beste Braziliaanse doelman ter wereld.

Revelaties zijn voor mij de twee vrij onbekende goalgetters Acosta en Josiel.
muhaha

Forum berichten: 496
Geplaatst: Di 1 jan 2008 20:47
Leuk om je bijdrages te lezen, daan!
Keep 'em coming!
daanbisseling

Geplaatst: Za 25 okt 2008 23:37
Timo is terug in de Serie A, de hoogste Braziliaanse voetbaldivisie. De tweede club van Brazili wat betreft aanhang, 21 miljoen fans t.o.v. Flamengo met 36 miljoen, keert na n jaar in de Serie B weer terug waar het hoort. Thuis werd vandaag met 2-0 van Ceara gewonnen voor zo'n 36.000 in het stadion Pacaembu in So Paulo.

Als importCarioca (inwoner van Rio de Janeiro) heb ik niet zo veel met clubs uit So Paulo, maar een van mijn beste vrienden is corintiano. Met nog zo'n 6 wedstrijden te gaan is Corintians nu al zeker van n van de 4 promovendi. Twee weken geleden kwam ik wachtend op het vliegveld Guarulhos in So Paulo nog de complete selectie van Corintians tegen. Helaas ken ik op de fantastische keeper, Felipe, na niemand van de ploeg.

Hoe dan ook, volgend jaar weer Timo in de Serie A.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.373.903 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Zuid-Amerika » Futebol brasileiro 2008
Ga
Zoeken: