Auteur
|
Bericht
|
Felixvdw
Forum berichten: 253
Nieuws reacties: 4
|
Geplaatst: Wo 10 aug 2011 14:54
|
|
Die titel zegt wel genoeg dacht ik? Maar dat was al algemeen bekent :)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 10 aug 2011 16:48
|
|
Die kerel schrijft echt hopeloos kansloze columns, maar hier heeft hij gewoon gelijk.
|
Felixvdw
|
Geplaatst: Wo 10 aug 2011 17:13
|
|
PSV schijnt ook 'interesse' te hebben in Cillissen, al denk ik meer dat dit is om Ajax meer te laten betalen...
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 10 aug 2011 17:25
|
|
Waar staat het?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 10 aug 2011 21:24
|
|
Citaat: Pessimisme bij Middlesbrough over komst Engelaar
10/08/2011 20:44
Tony Mowbray heeft aangegeven dat een overgang van Orlando Engelaar (31) naar Middlesbrough nog allerminst beklonken is. De manager van de Championship-club denkt dat het hoge salaris van de Nederlander wel eens roet in het eten kan gooien.
'Engelaar wordt een moeilijk verhaal', vertelt Mowbray op de clubwebsite. 'Deze jongen verdient enorm veel geld verdient bij een Champions League-club. Wij kunnen niets anders dan afwachten. Hij is een international en ik denk dat hij in de voorbereiding, in de wedstrijd tegen ons, heeft laten zien wat een goede voetballer hij is.'
Overigens speelde Engelaar sinds 26 mei 2010 geen interlands meer. De middenvelder, die dit seizoen met PSV in de Europa League en niet de Champions League zal uitkomen als hij in Eindhoven blijft, maakte destijds zijn opwachting in de oefeninterland met Mexico (2-1 zege).
Engelaar, die PSV mag verlaten omdat zijn salaris te zwaar op de begroting drukt, bevestigde in het weekend de interesse van Middlesbrough. 'Ik ben op de hoogte en sta er voor open', reageerde hij na de 3-1 nederlaag bij AZ tegen Voetbal International.
Behalve Middlesbrough is er meer interesse uit de Premier League. Een onbekende club zou bereid zijn de vraagprijs van twee miljoen euro te voldoen. Een transfersom die voor de club van Mowbray nog wel eens problemen op kan leveren, weet de manager. 'Sommige mensen zijn nog in de veronderstelling dat wij het Middlesbrough van vijf tot tien jaar geleden zijn. Toen konden we miljoenen besteden. Dat is nu niet meer aan de orde.'
PSV-coach Fred Rutten, die dit weekend met slechts zeventien spelers in Alkmaar was, adviseerde de directie van PSV om eerst zelf spelers te kopen alvorens de selectie verder uit te hollen. Vooral in verdedigend opzicht – Engelaar speelde zondag centraal in de defensie – dreigt schaarste. 'Als Orlando naar de Premier League kan, dan is hij vertrokken. Ik zeg daarom: pas op en denk na wat je doet', aldus Rutten.
Het zou toch wat zijn als PSV niet van deze dure Engelaar afkomt, hetzelfde geld voor El Hamdaoui bij Ajax.
|
Felixvdw
|
Geplaatst: Wo 10 aug 2011 21:29
|
|
Citaat: Waar staat het?
Kwam ik ergens tegen, weet niet meer waar, niet op een forum ofzo hoor, wel gewoon artikel, maar weet zo niet waar...
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Wo 10 aug 2011 23:28
|
|
Zou niet eens zo gek zijn, want die speelt Issakson binnen een paar wedstrijden uit de basis. Een spits en een centrale verdediger zijn echter topprioriteit bij hun. Nuytinck zou echt niet misstaan bij hun in de verdediging. In de spits zou Dost voor hun een goede optie zijn, maar ik weet niet of hij het type speler is wat zij zoeken. Met Mertens en Lens heb je echter wel twee buitenspelers met een actie buiten om en een goede voorzet. Ze hebben niet veel geld te besteden, dus denk dat Cillessen er naast de twee versterkingen op de net genoemde positie's niet in zit. Alhoewel, bij die boeren weet je het maar nooit. Desnoods maar weer aankloppen bij de gemeente, "want ze zitten financieel aan de afgrond".
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 09:29
|
|
Moisander.....bijna 26 jaar. Zeer modale speler. En dat is het beste wat Brands kan verzinnen? Lijkt Van Geel wel in zijn AJAX-periode. Hopelijk blijft Psv bij deze speler en spenderen ze 5 miljoen. Gaat lekker zo.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 09:47
|
|
Citaat: Moisander.....bijna 26 jaar. Zeer modale speler. En dat is het beste wat Brands kan verzinnen? Lijkt Van Geel wel in zijn AJAX-periode. Hopelijk blijft Psv bij deze speler en spenderen ze 5 miljoen. Gaat lekker zo.
Behoorlijke speler. Maar natuurlijk niet het niveau wat ze echt sterker maakt. Zeker niet als je daar Engelaar of bouma naast hebt staan.
Brands valt echt meer en meer door de mand daar.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 09:49
|
|
Te dure transfers, te voor de hand liggende transfers, compleet onnodige transfers, mislukte transfers, niet kunnen verkopen: wat is die Brands aan het prutsen, ongelofelijk. Kan hier oprecht van genieten. En zo herkenbaar allemaal... Maar nu een keer niet bij je eigen club.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 10:27
|
|
Citaat: Te dure transfers, te voor de hand liggende transfers, compleet onnodige transfers, mislukte transfers, niet kunnen verkopen: wat is die Brands aan het prutsen, ongelofelijk. Kan hier oprecht van genieten. En zo herkenbaar allemaal... Maar nu een keer niet bij je eigen club.
Tja niet kunnen verkopen dat kun je Brandts onmogelijk aanrekenen, de fout is VOOR hem gemaakt door middelmatige spelers op leeftijd veel te dure contracten te geven. Die raak je in de huidige markt gewoon aan de straatstenen niet kwijt.
Wijnaldum, Strootman en Mertens zijn drie jonge en talentvolle voltreffers daar kun je die bedragen voor neertellen. Ik heb alleen het idee dat men de interesse in Toivonen wat overschat heeft. Was die verkocht dan had men voor dat geld El Hamdaoui/ Matavz, een CV en wellicht nog een speler kunnen halen en had het elftal er nu al heel anders uitgezien. Maar goed op 31 augustus weet je pas waar alle clubs staan.
Mislukte transfers, wel grappig dat je daar aan refereert als iets negatiefs. Hoe sta je tegenover de houding van Ajax toen er voor Dost en Cilissen absurde bedragen gevraagd werden? Clubs moeten altijd de juiste prijs-kwaliteit afweging maken en indien een vraagprijs daar niet mee strookt dan is het jammer maar helaas voor die club en speler. Had Ajax dat maar met o.a. Sulejmani gedaan ipv absurde bedragen te betalen...........
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 10:34
|
|
Wijnaldum, Strootman en Mertens voltreffers? Dat moet nog maar blijken. Vooralsnog is Mertens niet veel bij PSV (en zijn laatste half jaar bij Utrecht was ook zeer matig) en is Wijnaldum vooral een talent. Doet nog genoeg fout en voegt te weinig toe. Strootman is een goede speler, maar of het een topper wordt is nog niet te voorspellen. Tegen AZ was hij erg matig in ieder geval.
Kortom: leuke talentjes. Maar voor het geld wat PSV heeft uitgegeven is dat niet genoeg, dan moet je toppers halen. Moet nog zien of PSV het geld wat ze aan deze 3 hebben uitgegeven terug gaat krijgen, laat staan winst maken (en dan hebben we het nog niet eens over de salarissen van de spelers).
Moisander mogen ze hebben. Zeker voor 5 miljoen. Veel plezier ermee.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 11:14
|
|
Voor 5 miljoen mogen ze Moisander zeker hebben. Die jongen is een aardige verdediger hoor, maar die maakt je ploeg echt niet beter. Met een Engelaar of Marcelo er naast blijf je die doelpunten toch wel tegen krijgen. Ik hoop dat ze 5 miljoen spenderen aan Moisander, want dat gaan ze over een paar jaar voelen in hun portemonnee. Die jongen ga je echt niet voor veel meer dan 5 miljoen doorverkopen.
|
Vienna
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 11:30
|
|
Citaat: Tja niet kunnen verkopen dat kun je Brandts onmogelijk aanrekenen, de fout is VOOR hem gemaakt door middelmatige spelers op leeftijd veel te dure contracten te geven. Die raak je in de huidige markt gewoon aan de straatstenen niet kwijt.
Ze trekken wél vervangers aan met de verwachting dat ze die paar spelers zullen lozen en/of makkelijk vervangers kunnen aantrekken. Voor de enige die ze wel verkocht kregen maakten ze een lelijke inschatting met z'n beoogde vervanger, bleek iets moeilijker te liggen dan gedacht.
Citaat: Wijnaldum, Strootman en Mertens zijn drie jonge en talentvolle voltreffers daar kun je die bedragen voor neertellen. Ik heb alleen het idee dat men de interesse in Toivonen wat overschat heeft.
Maar waarom haal je Wijnaldum dan alvast? Los van het feit of een Nederlandse club moet willen betalen wat PSV deed voor iemand wiens contract komende zomer afloopt, buitenlandse (sub)toppers mogen zich dat veroorloven.
Voltreffer Strootman halen terwijl je je aanvoerder daar hebt spelen. Zelfde verhaal: waarom haal je'm dan? Gezien wat Utrecht ondertussen nog verkocht heeft zouden ze'm nu waarschijnlijk niet meer hebben laten gaan maar een half jaar geleden hadden ze ook interesse en namen ze'm niet, nu betalen ze het zesvoudige... Dat alleen al lijkt me reden genoeg verder te kijken. En dus in de financiële positie waarin PSV verkeert. Flagrante misrekening.
Daarbij lijkt het erop dat Rutten helemaal niet van Engelaar af wil maar om hem maar op te kunnen blijven stellen zet-ie'm vervolgens centraal achterin, z'n protégé. Waar-ie nooit eerder speelde en andere vaste basisklanten op de bank houdt die vervolgens ontevreden raken. Dat doe je niet om Engelaar interessant te houden voor eventuele kopers, da's gokken met de kansen op je titel. Brands en Rutten zitten niet op één lijn.
Citaat: Mislukte transfers, wel grappig dat je daar aan refereert als iets negatiefs. Hoe sta je tegenover de houding van Ajax toen er voor Dost en Cilissen absurde bedragen gevraagd werden?
Ja, prima natuurlijk maar ...
Citaat: Clubs moeten altijd de juiste prijs-kwaliteit afweging maken en indien een vraagprijs daar niet mee strookt dan is het jammer maar helaas voor die club en speler.
... dat gaat in het geval van PSV niet op. El Hamdaoui gratis denken op te kunnen komen halen en met je €3m van de ene naar de andere verdediger hoppen: ze hebben niet één vaste kandidaat maar een bedrag dat ze willen besteden en zien wel wie ze ervoor kunnen krijgen. Geldt ook voor de spitspositie. Kansloos Gomes polsen terwijl je een degelijke Isaksson hebt, meteen een lekker signaal dat je aan hem afgeeft. Buitenkansje Schaars was een abc-tje maar er werd te lang getreuzeld in de verwachting dat het wel goed zou komen. Ook hier hebben ze inmiddels het zesvoudige betaald van wat ze anders kwijt waren geweest terwijl het een speler was die perfect in het profiel pastte (betaalbaar, leider, passie etc.).
Brands faalt. En hard ook. En ik heb er schik in.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 13:44
|
|
Citaat: Tja niet kunnen verkopen dat kun je Brandts onmogelijk aanrekenen, de fout is VOOR hem gemaakt door middelmatige spelers op leeftijd veel te dure contracten te geven. Die raak je in de huidige markt gewoon aan de straatstenen niet kwijt.
Ze trekken wél vervangers aan met de verwachting dat ze die paar spelers zullen lozen en/of makkelijk vervangers kunnen aantrekken. Voor de enige die ze wel verkocht kregen maakten ze een lelijke inschatting met z'n beoogde vervanger, bleek iets moeilijker te liggen dan gedacht.
Citaat: Wijnaldum, Strootman en Mertens zijn drie jonge en talentvolle voltreffers daar kun je die bedragen voor neertellen. Ik heb alleen het idee dat men de interesse in Toivonen wat overschat heeft.
Maar waarom haal je Wijnaldum dan alvast? Los van het feit of een Nederlandse club moet willen betalen wat PSV deed voor iemand wiens contract komende zomer afloopt, buitenlandse (sub)toppers mogen zich dat veroorloven.
Voltreffer Strootman halen terwijl je je aanvoerder daar hebt spelen. Zelfde verhaal: waarom haal je'm dan? Gezien wat Utrecht ondertussen nog verkocht heeft zouden ze'm nu waarschijnlijk niet meer hebben laten gaan maar een half jaar geleden hadden ze ook interesse en namen ze'm niet, nu betalen ze het zesvoudige... Dat alleen al lijkt me reden genoeg verder te kijken. En dus in de financiële positie waarin PSV verkeert. Flagrante misrekening.
Daarbij lijkt het erop dat Rutten helemaal niet van Engelaar af wil maar om hem maar op te kunnen blijven stellen zet-ie'm vervolgens centraal achterin, z'n protégé. Waar-ie nooit eerder speelde en andere vaste basisklanten op de bank houdt die vervolgens ontevreden raken. Dat doe je niet om Engelaar interessant te houden voor eventuele kopers, da's gokken met de kansen op je titel. Brands en Rutten zitten niet op één lijn.
Citaat: Mislukte transfers, wel grappig dat je daar aan refereert als iets negatiefs. Hoe sta je tegenover de houding van Ajax toen er voor Dost en Cilissen absurde bedragen gevraagd werden?
Ja, prima natuurlijk maar ...
Citaat: Clubs moeten altijd de juiste prijs-kwaliteit afweging maken en indien een vraagprijs daar niet mee strookt dan is het jammer maar helaas voor die club en speler.
... dat gaat in het geval van PSV niet op. El Hamdaoui gratis denken op te kunnen komen halen en met je €3m van de ene naar de andere verdediger hoppen: ze hebben niet één vaste kandidaat maar een bedrag dat ze willen besteden en zien wel wie ze ervoor kunnen krijgen. Geldt ook voor de spitspositie. Kansloos Gomes polsen terwijl je een degelijke Isaksson hebt, meteen een lekker signaal dat je aan hem afgeeft. Buitenkansje Schaars was een abc-tje maar er werd te lang getreuzeld in de verwachting dat het wel goed zou komen. Ook hier hebben ze inmiddels het zesvoudige betaald van wat ze anders kwijt waren geweest terwijl het een speler was die perfect in het profiel pastte (betaalbaar, leider, passie etc.).
Brands faalt. En hard ook. En ik heb er schik in.
Niet om het een of ander maar in mijn ogen is een trainer de passant en is juist 1 van de kenmerken van een TD/ technisch manager (geef het beestje een naam) een beleid uitstippelen voor de langere termijn, naast het realiseren van een selectie met voldoende kwaliteit. Frappant namelijk dat je Brandts veel verwijten maakt m.b.t. de korte termijn politiek. Een jong talent welke alleen maar beter kan worden zonder grote aanpassingsproblemen qua taal, cultuur etc halen terwijl je een uitgerangeerde voetballer en/ of kwaliteitsarme speler hebt voor die positie vind jij dus volkomen overbodig? Hoe had je daar tegenaan gekeken als Ajax geen spits had gehaald maar het met Cvitanich was gaan doen? Bovendien hebben we El Hamdaoui ook nog........ Waarom Serero halen als je De Jong, Aisatti en Lodeiro ook hebt lopen? Waarom willen supporters nog een centrale verdediger, daar kan Vd Wiel toch spelen en Silva is bijna fit dus kan die mooi op 2.
Wat Brandts doet is doorselecteren. Elke dure speler die niets extra's brengt die mag/ moet weg. Kijk naar een Maza, Bouma, Ramos, Engelaar o.a. Zie je de parallel met Kennedy, Atouba, Sno, Oleguer, Lindgren etc.? Ook veel te dure en kwaliteitsarme spelers die tijdens het doorselecteren aan de straatstenen niet kwijt waren te raken en waar voor enkelen al wel jonge vervangers werden gehaald (deels uit eigen jeugd).
Op dit vlak doet Brandts niets anders dan Ajax ook heeft gedaan met zijn aankopen en de jonkies Ritzmaier, Depay, Ojo e.a.
Je hoopt die overbodige spelers te kunnen verkopen (Bodul), gratis weg te laten gaan zodat je salaris bespaart (Lindgren) anders verhuren (Kennedy) en lukt beide niet dan blijven ze maar rentenieren binnen je selectie tot het contract afloopt (Sno). Wie zegt dat PSV ervan uitging dat men deze spelers zo makkelijk kwijt zou raken?
M.b.t. het hoppen van verdediger naar verdediger, ik tel tot nog toe 2 opties, jij? Jij was dus altijd een voorstander van het Ajaxmodel? We hebben 1 iemand op het schaduwlijstje staan en als die niet komt dan halen we niemand of een lapmiddeltje op het allerlaatste moment (Anastasiou bijvoorbeeld). Ik vind een schaduwlijst met meerdere opteis juist getuigen van een gedegen scouting EN beleid. Het polsen van Gomes, tja volgens mij moet je dat een beetje zien in het zelfde rijtje als dat De Boer met Huntelaar gepraat zou hebben. Tis altijd goed om ex-spelers beetje warm te houden en wie weet als ze een keer echt ontevreden zijn. Niet geschoten is altijd mis, zo heeft Ajax ook wel erg vaak geflirt met Seedorf. Soms lukt het wel en soms lukt het niet.
Schaars daar heb ik me inderdaad ook over verbaasd maar wat ik mede vanuit het Alkmaarse heb vernomen had dat ook te maken met de situatie van PSV van dat moment. PSV was niet in de positie om spelers te halen en schijnt te hebben willen volstaan met een principe akkoord terwijl AZ alles snel rond wilde hebben.
Brandts zit inderdaad niet op 1 lijn met Rutten maar wie zit dat wel. Rutten is juist de faalhaas die zijn selectie niet aan het voetballen krijgt, constant afzeikt in de media en onlogisch laat voetballen. Het enige wat je Brandts zou kunnen verwijten is dat Rutten er nog zit. Ik zeg hier echter wel bewust 'zou kunnen' aangezien ik niet weet hoe de lijntjes precies lopen binnen PSV en wie er meebeslissen over het aanblijven/ vertrekken van Rutten. Op de een of andere manier heb ik het idee dat iemand hem de hand boven het hoofd houdt achter de schermen en ik kan me niet voorstellen dat dat Brandts is.
Ik had nog uitgebreider op je stuk in willen gaan maar ik ga boarden na een irritante vertraging. Vind het alleen weleens jammer dat men moeite heeft om zonder vooroordelen en vanuit het negatieve oordeelt over wat er binnen een andere club gebeurt. Wat dat betreft is D-Skilled een openbaring.
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 14:44
|
|
Ik denk dat PSV het gewoon weer net zo goed zal doen als voor hun lening van de gemeente, ze blijven iig dezelfde bedrijfsvoering houden. Al hun talenten zullen uiteindelijk toch niet het eerste halen omdat er een betere gekocht word op die plek want de jeugd word al snel niet goed genoeg geacht en dan bij 21/22 zelf om een transfer vragen en dan weer opduiken bij Roda of de Graafschap ofzo. Nee deze voetbalclub zal nog in zwaar weer komen met dit beleid en achterblijvende successen, kopen is geen garantie op succes en ik voorspel dat die Slissende leider van hun gewoon nog een maand nodig heeft om van dit losse zand een ploeg te maken.
En daarom na maand 1 in de nieuwe competetie al tegen een gapend gat aankijkt met de echte top.
Voor het belang van de Eredivisie en het erin houden van wat grotere clubs met kans op de titel zou het goed zijn als PSV zelf de oogjes kan openen op tijd. Rutten eruit een coach die met talent werkt erin, en dan volgend jaar pas inversteren op posities anders hebben ze al hun troeven opgebruikt, een nieuwe trainer kan weinig meer kopen omdat er geen geld is als er niks word verkocht. Nee lekker bezig, vorig jaar nog lachen om 010, binnen nu en 3 jaar kan het verhaal nog weleens omgedraaid worden als ze niet op hun tellen letten in EHV.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 14:49
|
|
Ik hoop het.
Psv heeft nu wel een makkelijk programma de komende 5 a 6 wedstrijden. Gelukkig, want zo blijft Slissy langer in het zadel.
|
Vienna
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 16:58
|
|
Peter79
Citaat: Niet om het een of ander maar in mijn ogen is een trainer de passant en is juist 1 van de kenmerken van een TD/ technisch manager (geef het beestje een naam) een beleid uitstippelen voor de langere termijn, naast het realiseren van een selectie met voldoende kwaliteit. Frappant namelijk dat je Brandts veel verwijten maakt m.b.t. de korte termijn politiek.
Omdat de korte termijn in dit geval de lange termijn politiek ís. Het is wat je zegt, de td/tm stelt een selectie samen waar de trainer het mee mag doen. Dat dat nu gebeurt doet niks af aan het feit dat-ie toekomstgericht bezig is.
En dus kijken we Brands aan op de spelers die er zijn gekomen, die gaat over de aankopen. Dat blijkt ook wel want Fred houdt vertrouwen in Engelaar terwijl z'n meerdere een nieuwe speler voor die positie aantrekt. Ben in dat kader dan ook benieuwd wie er op het idee is gekomen een andere aanvoerder aan te wijzen want de trainer zal het niet zijn geweest. Die samenwerking is geen lang leven meer beschoren, mind you.
Citaat: Een jong talent welke alleen maar beter kan worden zonder grote aanpassingsproblemen qua taal, cultuur etc halen terwijl je een uitgerangeerde voetballer en/ of kwaliteitsarme speler hebt voor die positie vind jij dus volkomen overbodig?
Wel als je daar twee tenminste Eredivisie-waardige (ex-)internationals hebt lopen. Kijk, ze mogen'm best van me aantrekken, ze doen maar wat ze denken dat goed is, maar hadden ze geen andere prioriteiten? Daar komen ze nu mee in de knel.
Citaat: Hoe had je daar tegenaan gekeken als Ajax geen spits had gehaald maar het met Cvitanich was gaan doen? Bovendien hebben we El Hamdaoui ook nog........
Dat was niet slim geweest want dan hadden we voor die positie twee bewezen ongeschikte alternatieven erbij gehouden, ik had er wel mee kunnen leven want dat geld is uitgegeven en daar moet je niet te lichtzinnig over denken. Maar daarom is Sigthorsson er gekomen.
Het was pas zorgelijk geweest wanneer Ajax van het beetje budget dat er was vol zou hebben ingezet op een vervanger van Stekelenburg en Vertonghen wier vertrek mogelijk aanstaande was. Dat is de vergelijking die valt te maken. Niet qua kwaliteit en status binnen het elftal maar omdat je verwacht dat daar plekken openvallen, ter verduidelijking. De Cvitanich en El Hamdaoui bij PSV heten Lens en Toivonen en ze halen er (nog) niemand. Tenminste niet dé topaankoop terwijl analytici het er vorig seizoen over eens waren dat de aanwezigheid van Berg en het gemis van Reis ze de titel kostte. Tsja...
Citaat: Wat Brandts doet is doorselecteren.
Waar an sich niks mis mee is, en ...
Citaat: Elke dure speler die niets extra's brengt die mag/ moet weg. Kijk naar een Maza, Bouma, Ramos, Engelaar o.a. Zie je de parallel met Kennedy, Atouba, Sno, Oleguer, Lindgren etc.? Ook veel te dure en kwaliteitsarme spelers die tijdens het doorselecteren aan de straatstenen niet kwijt waren te raken en waar voor enkelen al wel jonge vervangers werden gehaald (deels uit eigen jeugd).
... ik zie wel waar je naartoe wilt maar daar houdt het op. Ook hier weer een vergelijking die niet helemaal opgaat. Doorselecteren is één ding. Maar doorselecteren, afscheid nemen van spelers maar geen geld hebben of vervangers klaar hebben staan om de vacante posities adekwaat in te vullen is een tweede. Dat is de kritiek die ik op Brands heb. Vukovic werd verhuurd. Waarom? Niet de toekomstig linksback van Manchester United allicht maar je moet wat. Rodriguez verpatsen en nu hebben ze nog 5, misschien net aan 6 stuks verdedigers over waar ze vertrouwen in hebben. Anderzijds kreeg het overbevolkte middenveld wel impulsen. De logica ontgaat me.
Citaat: Wie zegt dat PSV ervan uitging dat men deze spelers zo makkelijk kwijt zou raken?
Nee, niemand, da's het kwalijke. Daarom begrijp ik er ook geen snars van dat ze niet eerst naar die spits zochten.
Citaat: Jij was dus altijd een voorstander van het Ajaxmodel? We hebben 1 iemand op het schaduwlijstje staan en als die niet komt dan halen we niemand of een lapmiddeltje op het allerlaatste moment (Anastasiou bijvoorbeeld). Ik vind een schaduwlijst met meerdere opteis juist getuigen van een gedegen scouting EN beleid.
Het is een gelijksoortig lijstje open deuren als wanneer we Ajax er van betichtten te scouten met het bord op schoot. En dit heet dan beleid. Kom op zeg.
Citaat: Het polsen van Gomes, tja volgens mij moet je dat een beetje zien in het zelfde rijtje als dat De Boer met Huntelaar gepraat zou hebben.
Goed, dat zou kunnen. Daar heb je een punt. Al had ik er niet aan moeten denken dat Ajax voor een voor ons begrippen megabedrag Klaas-Jan had teruggehaald. Dat terzijde. Toch ook hier weer: PSV hééft Isaksson en Ajax had geen spits.
Citaat: Het enige wat je Brandts zou kunnen verwijten is dat Rutten er nog zit. Ik zeg hier echter wel bewust 'zou kunnen' aangezien ik niet weet hoe de lijntjes precies lopen binnen PSV en wie er meebeslissen over het aanblijven/ vertrekken van Rutten. Op de een of andere manier heb ik het idee dat iemand hem de hand boven het hoofd houdt achter de schermen en ik kan me niet voorstellen dat dat Brandts is.
Als Marcel daar over gaat valt dat juist te prijzen, dat-ie niet te makkelijk afscheid neemt van z'n trainer. Ook zondag weer, ze krijgen best de nodige kansen. Een strafschopje onthouden... En net als voor Jol die destijds tweede werd geldt voor Rutten dat met 78 punten slechts derde worden een mirakel is, dan heb je het zo slecht nog niet gedaan. Trainers dienen nog maar zelden hun contract uit. Jammer.
Citaat: Vind het alleen weleens jammer dat men moeite heeft om zonder vooroordelen en vanuit het negatieve oordeelt over wat er binnen een andere club gebeurt.
Ik deel je ergernis maar dat was hier niet aan de orde. Dit was gerechtvaardigd en oprecht en onderbouwd gehakt maken van het Eindhovense.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 20:18
|
|
Citaat:
Wijnaldum, Strootman en Mertens zijn drie jonge en talentvolle voltreffers daar kun je die bedragen voor neertellen. Ik heb alleen het idee dat men de interesse in Toivonen wat overschat heeft. Was die verkocht dan had men voor dat geld El Hamdaoui/ Matavz, een CV en wellicht nog een speler kunnen halen en had het elftal er nu al heel anders uitgezien. Maar goed op 31 augustus weet je pas waar alle clubs staan.
Denk jij serieus dat Toivonen meer dan 20 miljoen kan opleveren?
@Vienna, ik heb het aangepast.
|
Vienna
|
Geplaatst: Do 11 aug 2011 22:06
|
|
Was overigens niet mijn quote.
|
deMeer96
Forum berichten: 40
|
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 10:39
|
|
Dat is alvast één concurent minder.. PSV word geen landskampioen dit jaar..
Ergens snap ik wel waarom Sanders dit zegt, hij wil een beetje de druk wegnemen bij Rutte en zijn spelers maar eigenlijk ben je dan gewoon niet meer serieus te nemen als directeur zijnde...
Wat een prutsers.
Citaat: PSV hoeft dit jaar niet per se kampioen te worden. "Ons beleid is niet op dit jaar toegespitst, maar op de komende jaren", zegt directeur Tiny Sanders.
http://www.powned.tv/nieuws/sport/2011/08/psv_kampioen_worden_geen_must.html
-EDIT: En ik spot een hele mooie reactie van 343.. Goh is dat dezelfde als hier rond loopt??? ;)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 11:11
|
|
The one and only, deMeer96.
|
deMeer96
|
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 11:24
|
|
Verrassend... Je hebt wel wat los gemaakt bij iedereen.. Ik lees vermakelijk mee zo op mijn werk!! :)
Ik heb net al even een collega uit Eindhoven gebeld, even gevraagd hoe de stemming daar was na het zien van dat artikeltje. :-)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 11:40
|
|
Psv maakt ook wat los bij mij. Vooral minachting en de oprechte verbazing dat zo'n gedrocht fans kan hebben die oprecht geloven dat Psv een mooi iets is.
Psv is na 1984 gestopt om te proberen om een echte voetbalclub te zijn.
|
deMeer96
|
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 11:58
|
|
Ik heb meer met Feyenoord als tegenstander dan PSV.. Die zijn zo gekocht, en dan dat laffe spel, bah! En maar roepen dat Ajaxieden zo arrogant zijn, hoewel ze daar zelf ook behoorlijk goed in zijn (zo niet beter).
En dan altijd nog dat Calimero gedrag, ja Ajax word altijd geholpen *huilie huilie*.. Terwijl er genoeg wedstrijden voor de geest te halen zijn waaruit blijkt dat dit pertinente onzin is.
Rijke bedrijfjes hier en daar, allemaal proberen ze PSV bij Ajax aan te laten sluiten. En als ik dan tegen collega's zeg: "ja maar dit geld is eigenlijk vooral bedoeld om PSV bij te laten blijven" Dan beginnen ze altijd over de ArenA, dit terwijl dat helemaal niet kan want de ArenA is een bv en de gemeente heeft die BV dus gesponsord.
Ik kijk in ieder geval al uit naar de eerste Ajax - PSV
|