Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 16:03
|
|
@nr23. Ik vind de Jong qua afronding binnen de 16 een betere spits dan Toivonen. Slechts het afstandschot en het koppen van Toivonen zijn beter. Qua handelingssnelheid zijn ze allebei wat minder en daardoor ook minder geschikt voor de 10. Wel vind ik de Jong beter qua verdedigend vermogen, overzicht, inzicht en samenspel met zijn teamgenoten. In de spits zou mijn voorkeur dus zeker uitgaan naar De Jong.
Ajax en PSV vergelijken ga ik pas doen als ik ze beide 5 wedstrijden hebben zien spelen. Ik vind het namelijk nog onduidelijk hoe goed Serero, Janssen, Rits en Boerrigter bij Ajax passen en hoe zij zullen worden ingepast door de Boer. Hetzelfde geld voor Mertens, Strootman en Wijnaldum bij PSV. Daarnaast is het nog onduidelijk of er nog spelers bij komen en wie dat zullen zijn. Vooralsnog schat ik de selectie van Ajax een klasse hoger in, maar laten we eerst het totaalplaatje eens bekijken. Ook naar de selectie van Twente ben ik benieuwd.
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Do 30 jun 2011 21:05
|
|
Citaat: @nr23. Ik vind de Jong qua afronding binnen de 16 een betere spits dan Toivonen. Slechts het afstandschot en het koppen van Toivonen zijn beter. Qua handelingssnelheid zijn ze allebei wat minder en daardoor ook minder geschikt voor de 10. Wel vind ik de Jong beter qua verdedigend vermogen, overzicht, inzicht en samenspel met zijn teamgenoten. In de spits zou mijn voorkeur dus zeker uitgaan naar De Jong.
Ajax en PSV vergelijken ga ik pas doen als ik ze beide 5 wedstrijden hebben zien spelen. Ik vind het namelijk nog onduidelijk hoe goed Serero, Janssen, Rits en Boerrigter bij Ajax passen en hoe zij zullen worden ingepast door de Boer. Hetzelfde geld voor Mertens, Strootman en Wijnaldum bij PSV. Daarnaast is het nog onduidelijk of er nog spelers bij komen en wie dat zullen zijn. Vooralsnog schat ik de selectie van Ajax een klasse hoger in, maar laten we eerst het totaalplaatje eens bekijken. Ook naar de selectie van Twente ben ik benieuwd.
Tja buiten een nieuwe trainer doet Twente het opvallend rustig aan, aan de andere kant vertrekt er ook niets wat nog niet vervangbaar is. Wijnaldum had ik bijvoorbeeld veel eerder naar Twente zien gaan dan naar p$V, hetzelfde geld voor Strootman. Maja je kan nu nog niks zeggen, maar toch heb ik het gevoel dat wij met een erop los scorende spits een van de lastigste te verslaanbare tegenstanders uit het volgende seizoen zijn. EN ik denk dat PSv gewoon weer naast de pot gaat pissen, ze kunnen blijven investeren, maar met zo`n coach en al die nieuwe in te passen basisspelers zie ik in ieder geval een slecht begin voor ze weggelegd. Als de Ajax motor op volle toeren kan gaan draaien onder de Boer is onze concurrentie nergens meer, hoop zo dat Frank weer echt goed positiespel erin geslepen kan krijgen dan gaan we ook Europees weer van ons laten horen.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 1 jul 2011 09:55
|
|
Citaat: Precies. En die druk kunnen ze niet aan.
Even hier weer verder.
Inderdaad! Zijn goede voetballers, maar moet nog maar zien hoe ze gaan presteren.
Maar wat een kansloze bedoeling zeg...Haha, kan er ook echt om lachen, zo gaan staan juichen om 2 spelers.
Hebben die gasten dan echt allemaal oogkleppen op?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 1 jul 2011 09:59
|
|
Nee koeienogen.. Die zijn ook half-blind
Scenario:
-PSV maakt een slechte seizoensstart.. Komen op achterstand, Rutten ontslag.
Lopen wel CL mis...
-Gaan weer kopen om seizoen erop CL te halen.. Vlaar, Fer worden van feyenoord gekocht voor 12mil...
-Lopen weer CL mis
-Kloppen aan bij de gemeente of die niet misschien het stadion willen kopen.
-Kunnen ze weer kopen..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 1 jul 2011 10:01
|
|
Het zijn ook geen A-spelers. Het zijn geen Robbens...supertalenten. Zou zomaar de categorie Bruggink kunnen zijn.
Ik begrijp die mensen ook niet. Hoe kun je voor zoiets juichen. Voor andere clubs kan ik nog wel een reden bedenken. Ook al ben ik het er totaal niet mee eens, maar Psv....
|
sincere1983
|
Geplaatst: Vr 1 jul 2011 10:02
|
|
Ik heb ook al gezegd dat ik verwacht dat Rutten voor de winterstop weg is..
En als die eind van het seizoen weer met EL staan hebben ze écht een probleem in eindhoven. Moeten ze Mertens en strootman enzo gelijk weer verkopen haha.
@ 343: Maar kom op, je gaat toch zowieso niet zó juichen omdat er een speler is gekocht? Bij sommige spelers kan ik daar blij van zijn, maar ik juich er niet om.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 1 jul 2011 10:12
|
|
Zeg ik toch. Een belachelijke club.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Vr 1 jul 2011 12:28
|
|
Iedereen zegt maar dat ze een probleem hebben als ze geen CL halen, maar er word toch duidelijk naar buiten gebracht dat de Champions League niet meer begroot wordt. Dit was dan ook één van de eisen van de gemeente. Het inkomen is verhoogd (nieuwe sponsor) en de kosten dalen (salarissen worden minder, herstructurering lening). Hiermee hebben ze meer speelruimte, zonder dat ze CL hoeven te begroten.
Volgens mij zit het plan daar dus redelijk in elkaar. Ze zijn al van enkele duurdere spelers af, en willen er van een aantal af (Maza en Engelaar). Of dit lukt is natuurlijk nog een vraag, maar hoe dan ook zullen de loonkosten door de al vertrokken spelers dalen. Volgend jaar zal PSV misschien nog een klein verliesje draaien, omdat er nog enkele dure spelers aanwezig zijn, maar daarna draaien ze echt geen verlies meer. Als ze Champions League halen is dat alleen maar bonus voor ze, aangezien ze dat dus niet begroten.
Het vergelijk met Feyenoord loopt dus volledig mank. Feyenoord kocht een karrevracht aan spelers, die allemaal een heel hoog salaris hadden. Daarnaast vertrokken er vrijwel geen dure spelers. PSV is een aantal dure krachten kwijt en heeft een paar jonge spelers gehaald, die bij lange na niet zoveel gaan verdienen als die jongens bij Feyenoord destijds. Daarnaast hebben deze spelers restwaarde, terwijl de spelers bij Feyenoord rechtstreeks afgeschreven konden worden en geen enkele restwaarde meer hadden. De huidige situatie bij PSV is meer te vergelijken met die van Ajax de voorgaande jaren. De loonkosten waren gewoon te hoog en die worden nu gedrukt. Hetzelfde is bij Ajax gebeurd met het aflopen van verschillende dure contracten en het afsluiten van minder dure contracten met nieuwe spelers.
Kortom, PSV heeft het best aardig voor elkaar. Het enige probleem wat ze nu hebben is dat de gemeente (als het goed is) met ze mee kijkt en ze dus niet te hoog kunnen begroten. Ze kunnen dus niet blijven kopen, want ze zullen dan eerst moeten verkopen omdat anders de loonkosten veel te hoog worden (immers meer spelers, meer loonkosten) en de (EL) begroting niet rond komt. In dat geval zal de gemeente gaan piepen en ook de KNVB gaat natuurlijk lastig doen wanneer ze geen sluitende begroting kunnen overleggen. Aangezien de gemeente het niet accepteert (als we de berichtgeving moeten geloven) dat PSV meer begroot dan de EL, zijn ze daarmee wel enigszins beperkt.
Conclusie is wat mij betreft dat het lastig voor PSV zal worden om weer zo dominant te worden als de afgelopen 15 jaar. Dit omdat ze niet zomaar weer in de gelegenheid komen om een te grote broek aan te doen. Hier wordt nu te scherp op gecontroleerd. Met de passende broek waar ze het nu mee moeten doen is het voor hun moeilijk om zo dominant te zijn, omdat ze het qua begroting zwaar moeten afleggen tegen Ajax en het niet veel beter hebben dan Twente. Daarnaast heeft hun dominantie natuurlijk ook te maken gehad met het wanbeleid van Ajax, wij hebben immers altijd al de hoogste begroting gehad. Tegelijkertijd is het wat mij betreft, met de info die ik nu tot me heb, ook echt niet aan de orde dat PSV nu zware financiële risico's neemt en dat ze net zo hard opnieuw in de problemen komen als ze geen Champions League halen. De Champions League wordt immers niet begroot, dus dat verhaal gaat (helaas) niet op.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Zo 3 jul 2011 13:38
|
|
PSV-Watcher Thijs Slegers van VI:
Citaat:
#wijnaldum ondergaat nu zijn medische keuring bij #PSV. Samen met #Strootman
Gestopt
|
AFCAKatwijk
|
Geplaatst: Zo 3 jul 2011 14:05
|
|
Lees het allemaal zelf maar even: http://twitter.com/#!/thijsslegers
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Wo 6 jul 2011 15:24
|
|
'PSV was er geweest zonder steun'
EINDHOVEN - De toekomst van PSV hing aan een zijden draadje. Dat zegt Staf Depla, wethouder financiën van Eindhoven, deze week in het NUsport-magazine.
Depla is de man achter het reddingsplan van PSV dat vorige week werd goed gekeurd door de gemeenteraad van Eindhoven. De gemeente nam hierdoor de grond onder het Philips Stadion en trainingscomplex de Herdgang voor 48,4 miljoen euro over van PSV.
"Als de deal niet was doorgegaan, was PSV er geweest. Nou goed, misschien was er een rijke Rus of zoiets gekomen. Maar daar zit je niet op te wachten. Dat soort types zijn vaak op een dubieuze manier aan hun geld gekomen", aldus Depla.
Grote problemen
De benarde positie waarin PSV was beland, heeft de PvdA'er verbaasd. "Vorige zomer was er nog niet veel aan de hand, in de winter werden we plotseling geconfronteerd met grote problemen. Als er niks zou gebeuren, zou de club omvallen. Het is toch vreemd dat er in een half jaar zoveel kan veranderen."
Aan de deal met PSV is door de gemeente wel een streng eisenpakket gekoppeld. Zo moet er meer financiële kennis in de raad van toezicht van PSV komen en dient de club zich aan de codes van de KNVB en de UEFA te houden.
Eenmalig
Verder mogen inkomsten uit de Champions League niet meer worden opgenomen in de begroting, net zoals de inkomsten uit mogelijke transfers. De gemeente gaat bovendien jaarlijks de financiële cijfers van PSV controleren. "Als PSV zich niet aan de afspraken houdt, heeft de club een groot probleem."
Nog een keer aankloppen bij de gemeente hoeft PSV in ieder geval niet. Dat is zwart op wit vastgelegd. "Deze betrokkenheid van de gemeente is eenmalig en is alleen mogelijk gebleken vanwege het belang dat de gemeente heeft bij het behoud en ontwikkeling van de grondposities op lange termijn", luidt de laatste zin van het document.
Bron: NUsport.nl
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Wo 6 jul 2011 15:51
|
|
Ik wilde dit artikel ook gaan postten ^ maar goed, was al gebeurd. Heb met groot ontzag dit zitten lezen. Hoe kan die club dan 18 mil uitgeven (en ze zijn nog niet kaar, spits en verdediger willen ze ook nog) Het salarishuis moet omlaag, en ze halen 3 spelers die juist financieel een stap omhoog willen. De eigen jeugd word wederom vergeten, want ze hebben een aardige linksbuiten in de jeugd maar moeten toch per se Mertens halen die absoluut de hoofdprijs zal kostten.
Wat ik jammer vind is dat Depla niet ingaat op de weg die PSV op de tranfermarkt in is geslagen, kan me haast niet voorstellen dat dit binnen de perken van de gemaakte afspraken ligt, althans volgend seizoen kunnen ze dit soort gekke dingen niet meer veroorloven lijkt me.
Maar goed dat er zwart op wit staat dat ze niet nogmaals hun handje op kunnen houden is een heel fijn gegeven. Ga vooral zo door jullie graven je eigen graf, en de aansluiting naar de top te verstaan Ajax / Twente zal alleen maar groter worden. Maar PSV denkt met deze injectie wel ff aan te haken bij ons, helaas behouden wij ons al best goede selctie en die zal alleen maar snel beter worden, met name in het samen/positie spel. Dan kan je veel goede individuen hebben, maar goed die moeten ook bediend worden anders scoren ze ook niet (kijk Messi in Argentijns elftal).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 11:35
|
|
Van Marwijk: "PSV zal beloond worden"
Bert van Marwijk is tevreden met de keuze van Kevin Strootman en Georginio Wijnaldum voor PSV. Met het oog op het Nederlands elftal vindt de bondscoach het goed voor de ontwikkeling van het tweetal.
PSV, dat naast de twee Nederlandse jongelingen ook Dries Mertens aantrok, heeft volgens Van Marwijk goede zaken gedaan. De oefenmeester noemt vooral de transfer van Strootman en Mertens een soort trendbreuk. "Toen het erop aankwam was FC Utrecht de enige club die het aandurfde te betalen voor Strootman en Mertens. Dat is een compliment voor Foeke
Booy."
"Dat PSV nu zelfs fors wil investeren in drie van dit soort jonge voetballers uit de Nederlandse competitie zie je zelfden of nooit", vervolgt Van Marwijk zijn verhaal in Voetbal International. "Vaak kiezen clubs voor zekerheid, voor meer ervaren spelers. Deze drie zullen best zo nu en dan nog een foutje maken, maar ik weet ook zeker
dat PSV over en aantal jaren beloond zal worden voor die keuze die ze nu maken."
Met zijn blik gericht op het Nederlands elftal is Van Marwijk ook blij met de transfers. "Vanuit mijn perspectief als bondscoach van het Nederlands elftal ben ik blij dat Wijnaldum en Strootman deze keuze hebben gemaakt. Voor het buitenland was het nog te vroeg, maar nu kunnen ze toch een flinke stap omhoog zetten. Daar waren ze aan toe."
Bron: VoetbalPrimeur.nl
|
christianeriksen
Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 12:07
|
|
Wijnaldum heeft maar een stuk of 4 a 5 wedstrijden goed gespeeld. Hij is veel te wisselvallig voor psv. Mertens is het zelfde geval goede voetballler te wisselvallig, maar als hij zijn wedstrijd heeft speelt hij uitstekent. Strootman degelijke voetballer redelijk constant maar te weinig ervaring. Ik denk dat het wat Van Marwijk zei: In de toekomst worden ze pas beloont.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 12:10
|
|
die van Marwijk moet eens kappen door opmerkingen te maken over 'acties' van clubs.
Daarnaast heeft psv er goed aangedaan, hebben ze wel teveel betaald voor deze 3 en zijn ze er nog steeds op achteruit gegaan, en daarnaast zit Rutten er nog steeds.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 12:13
|
|
Citaat: "Dat PSV nu zelfs fors wil investeren in drie van dit soort jonge voetballers uit de Nederlandse competitie zie je zelfden of nooit", vervolgt Van Marwijk zijn verhaal in Voetbal International. "Vaak kiezen clubs voor zekerheid, voor meer ervaren spelers. Deze drie zullen best zo nu en dan nog een foutje maken, maar ik weet ook zeker dat PSV over en aantal jaren beloond zal worden voor die keuze die ze nu maken."
Wat lult-ie? Of-ie het over Italië heeft of over België.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 15:02
|
|
Psv zal wel moeten investeren in zulke spelers. Gearriveerde spelers kunnen ze niet meer halen en scouten kunnen ze ook amper.
|
Ghizzou
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 15:38
|
|
Volgens mij moet PSV "nu" presteren en niet over 2 of 3 seizoenen. Russische roulette spelen in het voetbal gaat zelden goed, Daar zijn legio aan voorbeelden van :). Maar goed nog 1 of 2 aankoopjes erbij en ze toucheren zelfs het transferbudget van Marco v Basten in zijn AJAX tijd!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 20:49
|
|
Voorbereidings uitslagen zeggen niets maar toch:
Fc Eindhoven-Psv na 80 minuten 1-0
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 20:50
|
|
Op moment van schrijven 1-1
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 20:56
|
|
En 1-2 89e minuut, als dit maar geen voorbode is voor de rest van het seizoen.
|
AFCAKatwijk
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 20:57
|
|
Citaat: En 1-2 89e minuut, als dit maar geen voorbode is voor de rest van het seizoen.
Duitsers, het is nog een intikker ook..
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 21:02
|
|
Citaat: En 1-2 89e minuut, als dit maar geen voorbode is voor de rest van het seizoen.
Duitsers, het is nog een intikker ook..
Idd, echt een flut goal.
Typisch Psv.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 21:04
|
|
En twee verdedigers die scoren, ik irriteer me nu alweer aan P$V.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 7 jul 2011 21:09
|
|
Citaat: En twee verdedigers die scoren, ik irriteer me nu alweer aan P$V.
Haha, dat blijft volgens mij bij iedereen hier op het forum zo
|