Geregistreerd: 10-12-2010 Forum berichten: 371 Nieuws reacties: 60 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 01:43
Echt triest weer met de boertjes... sjonge jonge hoe kan je hier nou fan van zijn. Wat een hoge bomen hebben ze daar in EHV en nu de topjaren over zijn zijn de rapen gaar. De gemeente het stadion geven ai ai ai, pijnlijk! EN dan die reacties op die forums, heerlijk! Allemaal jaloers op Ajax *** !
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 09:25
Citaat:
Dit is overigens de 2de keer dat de gemeente ze al de helpende hand biedt.. Er is in 2008 al het parkeerterrein naast het Philips-stadion verkocht. Volgens mij datgene waar nu allemaal appartementen-complexen opgebouwd worden.
Toendertijd leverde ze ook een pak geld op.. Maar ze bleven lekker doorgaan met het wanbeleid.. Hopelijk worden ze op de vingers getikt wegens illigale overheidssteun..
Maar het mooiste zou nog zijn dat de gemeenteraad het blokkeert..
Nou nu kijk je wel heel erg door een Ajaxbril, als de gemeente grond koopt voor een marktconforme prijs om er appartementen op te bouwen dan is dat geen helpende hand bieden maar gewoon een goede deal van de gemeente. Als die grond van jou geweest was of van een of ander bedrijf dan had je vast ook niet gerept van een helpende hand.......
Ik heb het al eerder in deze topic gezegd, PSV had met die hoeveelheid grond gewoon een goudmijntje in handen. Wanbeleid? Achteraf wel natuurlijk maar ik heb wel het idee dat het een bewuste keuze geweest is om telkens te kiezen voor korte termijn sportief succes om zo (CL) geld te genereren en het stadion helemaal in eigen bezit te krijgen en af te betalen. Was ze dit gelukt dan had men nu van een briljant beleid geproken maar als je gokt, kun je ook verliezen.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 09:41
Owja, natuurlijk hadden ze er een goudmijn mee in bezit. Midden in de stad. Waar toch redelijk mooie appartementen komen verschijnen.. Echter is het wel voornamelijk gebruikt om dus de tekorten op te kunnen vangen, dat is wel wanbeleid.. Structureel CL-begroten en als je het misloopt 10mil per jaar mislopen. De gemeente gaat nu wel extra controle op de begroting uitvoeren dat het in de toekomst niet meer mis gaat daar.
Verder heb ik het atm even helemaal gehad met de gemeente Eindhoven maar dat komt door andere redenen. Moeten namelijk honderden studenten uit hun huis. Wegens een slecht gecommuniceerde nieuwe wet.. Worden er tal van studenten zonder pardon uit hun huis gezet omdat de huurbaas geen vergunning voor iets had. Dit is niet/nauwelijks gecommuniceerd, enkel via het blad Groot-Eindhoven. Gelukkig had mijn huisbaas dit wel gelezen maar dan is het nog een vreemde beslissing. Zeker aangezien ze zich als studentenstad willen profileren.
Ach, Ajax heeft toch ook toen de Meer-gronden verkocht aan de gemeente neem ik aan?
Geregistreerd: 28-04-2011 Forum berichten: 62 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 13:58
PSV is nu ook gezien. Zou je zeggen. Maar door de aankoop van de grond waar nu appartementen in het bestemmimgplan staan heeft de overheid daar al iets vreemds gedaan, en nu dit weer.... Dat gaf PSV al een paar valse kaarten om verder mee te pokeren, maar zonder CL deelname zijn ze al hun kaarten kwijt en kan alleen Ajax zich nog een begroting veroorloven die hoger is dan de rest. Game, Set, Match. Ajax is nu de rijkste en MOET daarvan profiteren. Maar PSV handhaaft een begroting van 50 miljoen en maakt een slechte deal. De grond houden levert ze immers direct 2,5 miljoen per jaar. Dat gaat ze ( als de gemeente Eindhoven inderdaad 4o jaar huur gaat vragen ) 100 miljoen kosten. En de gemeente Eindhoven moet PSV die grond gewoon laten verkopen aan een bank of zo. PSV houd nog steeds aan een te hoge begroting vast en de burgers van Eindhoven mogen dokken. Overigens betaald heel Nederland belasting, en krijgen gemeentes geld van de nationale overheid. Dus feitelijk betaal ik nu voor PSV....
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 14:05
Die gemeente maakt de verkeerde keuze. Ze stelden als eis dat PSV geen CL inkomsten begroot, maar een begroting van 50 miljoen is zeker 10 miljoen hoger dan wat past bij een club die de komende tien jaar als ze mazzel hebben één keer CL spelen..... De burgers worden dus genept. Ook moet de gemeente zich richten op het behoud van PSV en niet op het helpen bij het zich in de top 3 handhaven van PSV. Behoud van PSV is logisch, maar meewerken aan een nog steeds te hoge begroting is dat niet. Smerige politiek van bestuurders die maar wat graag in dat stadion komen. EN populisme. Want PSV heeft in de gemeente Eindhoven relatief erg veel aanhang.
De kritiek op Ajax is onterecht. Ajax is door de gemeente gebruikt om een stadion te realiseren dat groter is dan de kuip. Ajax zelf wilde daar ( helaas ) aan meewerken. Daar hoort een prijs bij, en geen prijs was hoog genoeg om De Meer op te geven.
PSV zal volgend jaar niet altijd volle tribunes hebben. Terwijl die wel begroot zijn.... Dus moet er zo direct weer geld heen. Ze kunnen beter direct teruggaan naar 40 miljoen. Dat kunnen ze wellicht vasthouden. Ten opzichte van Ajax is dit oneerlijke concurrentie, of het zou moeten zijn dat we Danny Blind voor EUR 100 000 per uur kunnen verhuren aan de gemeente Amsterdam.
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 14:34
Ik was iets te stellig, het is niet helemaal duidelijk wat er hier aan de hand is: verkoop van de grond of een lening met de grond als onderpand. PSV zou 40 jaar lang die 2.5 miljoen moeten betalen. Dat klinkt meer als een lening dan als een verkoop.
Overigens: ik blijf erbij dat een gemeente niet moet meewerken aan wanbeleid, 50 miljoen is een te hoge begroting voor een club die al 3 jaar niets gewonnen heeft. Behalve EL deelname, wat daar nog niet als een prijs gezien word. Kortom ik vind het prima als die gemeente meewerkt aan de redding ( zou ik in Amsterdam ook wel zo fijn vinden ) maar ik vind het niet prima dat PSV kunstmatig in de top 3 gehouden word ( als dat al gebeurd want het sentiment is daar nu meteen zwaar negatief wat niet echt helpt voor wat betreft sportieve prestaties).
Ook hebben kleinere clubs uit de randstad wél eigen jeugd en heeft PSV zowel geen eigen jeugd als geen inkomsten uit CL deelname. Dus clubs als Utrecht, Den Haag en Feyenoord kunnen psv voorbij. Twente en Ajax zijn er al voorbij. ( Neem ik aan. )
Het voetbal in het zuiden ligt op zijn gat. Roda en NAC doen het niet goed, en PSV leeft nog steeds boven zijn stand.
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 14:51
We moeten nu niet doen alsof dit probleem nieuw is. PSV is gewoon de zoveelste ploeg die door gemeenten in leven gehouden moet worden. De argumenten zijn telkenmale hetzelfde (maatschappelijk belang en uitstraling van de stad) en de methode is ook telkens hetzelfde (het stadion, parkeerterreinen of trainingsaccommodatie komt in gemeentebezit of de stadionhuur wordt verlaagd). In feite is het treurig dat clubs continu schulden aan gaan om te blijven presteren/niet te degraderen.
Clubs moeten een voorbeeld nemen aan Joop Munsterman, Hans Nijland, Hai Berden en Jan Smit. Clubmensen die binding zoeken met bedrijven in hun omgeving, sponsorgelden binnenhalen, kijken naar stadionuitbreiding en niet buitenproportioneel begroten. Zo was Nijland de eerste die aanhaalde dat de spelerssalarissen omlaag moesten in Nederland. Zo houden zij een club levensvatbaar en kunnen daarnaast langzaam groeien.
@Arjan, Roda JC doet het nu toch weer redelijk goed, sinds de verkoop van Meeuwis en Cissé?
Geregistreerd: 22-01-2010 Forum berichten: 772 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 28 mei 2011 13:40
Citaat:
In Eindhoven heerste de afgelopen dagen een hosannastemming, toen bekend werd dat PSV miljoenen aan steun gaat ontvangen van de gemeente. Niet iedereen vindt de lening van ongeveer 48 miljoen euro verantwoord. Zo zet men ook in politiek Den Haag vraagtekens achter het huidige stukje beleid. Minister Piet-Hein Donner uitte in het radioprogramma TROS Kamerbreed zijn ongenoegen.
Hij liet weten dat het niet echt een zaak is waarover hij zou moeten beslissen, aangezien het een zaak van de gemeente is. Desondanks vindt de minister als burger zijnde dat hij in de maling wordt genomen. Donner krabt zich achter de oren bij de miljoenenlening. Zo vraagt hij zich af of Eindhoven wel miljoenen in PSV moet steken, terwijl de gemeente ook druk bezig is met bezuinigingsplannen op andere vlakken.
Voor de bijna vijftig miljoen euro aan leningen vanuit de gemeente wordt de grond onder het Philips Stadion en trainingscomplex De Herdgang gebruikt als onderpand. PSV zal vervolgens in de aankomende veertig jaar jaarlijks twee miljoen euro van de miljoenenlening aflossen.
Geplaatst: Za 28 mei 2011 15:04
Citaat:
We moeten nu niet doen alsof dit probleem nieuw is. PSV is gewoon de zoveelste ploeg die door gemeenten in leven gehouden moet worden. De argumenten zijn telkenmale hetzelfde (maatschappelijk belang en uitstraling van de stad) en de methode is ook telkens hetzelfde (het stadion, parkeerterreinen of trainingsaccommodatie komt in gemeentebezit of de stadionhuur wordt verlaagd). In feite is het treurig dat clubs continu schulden aan gaan om te blijven presteren/niet te degraderen.
@Arjan, Roda JC doet het nu toch weer redelijk goed, sinds de verkoop van Meeuwis en Cissé?
Je geeft het probleem duidelijk aan. Clubs maken schulden en zetten daarmee de lokale overheid schaakmat als het misgaat. Die moeten wel helpen, anders hebben ze een groot probleem. Dus zoekt men naar een manier om op een zakelijk overkomende wijze de club te helpen. De kredietwaardigheid van de gemeente is dan de hefboom, zij kunnen tegen lagere rente lenen dan een club. Maar of een club al dat geld aan de gemeente terugbetaald? Dát moeten we nog maar zien.
PSV word dus uit de brand geholpen. Over het zuiden: ik neem scherp stelling om een trend zichtbaar te maken, het voetbal in het zuiden word minder sterk.
Geregistreerd: 10-12-2010 Forum berichten: 371 Nieuws reacties: 60 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 28 mei 2011 15:34
Wat een klets dat filmpje zeg, was dat om het vreemdelingenlegioen beter NL te laten leren spreken ofzo? De parodie is daarentegen wel leuk, vooral Berg en Rutten zeggen mooie dingen. En wat ziet die zoetzak er als een homo uit zeg, stiekem geloof ik nog wel dat ie het is ook.
Die fans denken allemaal dat er nu bergen geld is en er wel ff voor 20/30mil spelers worden gehaald... ze snappen volgens mij echt niet wat er aan de hand is daaro. Ze zullen vast wel doedelzak en Barbie verkopen dat geld mogen ze dan welinvesteren in nieuwe spelers, maar ze kopen toch weer slecht in verwacht ik, geven de jeugd geen kansen en zijn over 5 jaar toe aan weer een nieuwe lening. En dat de gemeente geld investeert voor behoud is een, maar om op niveau te kunnen blijven dat is wel dramatisch, wat niet kan dat kan niet. Dat zag je 010 toch ook niet doen dit seizoen? Ff de gemeente vragen om bij te leggen omdat ze dan misschien wel kampioen konden worden, te gek voor woorden.
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 28 mei 2011 15:40
Citaat:
PSV word dus uit de brand geholpen. Over het zuiden: ik neem scherp stelling om een trend zichtbaar te maken, het voetbal in het zuiden word minder sterk.
In het noord-oosten daarentegen (FC Twente, Heracles, Groningen) is er een duidelijk groei waar te nemen.
Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 2481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Breda
Geplaatst: Za 28 mei 2011 18:23
Feit blijft dat deze smerige baggerclub WEER word gered en daarmee dus een vrijbrief krijgt om maar wat aan te rotzooien.
Woorden schieten echt tekort om te uiten hoe diep ik die teringclub haat......hier is niet meer tegenop te concurreren, want die 50 miljoen is natuurlijk geen lening he.......dat is gewoon een gift van de gemeente Eindhoven.
Ze mogen er 40 jaar (!!!!!) over doen en betalen een schijntje terug per jaar.....dat is in mijn ogen gewoon een gift, een kadootje.......Ajax moet zichzelf bedruipen en spelers als Suarez verkopen en daar in die baggerclub blijft het allemaal maar rustig doorgaan.
Ik heb altijd mijn walging uitgesproken over de belachelijke schulden die clubs als Barcelona en Real mogen hebben omdat ik dat oneerlijke concurrentie vind, maar het gebeurt hier in Nederland dus gewoon ook.
Weliswaar op kleinere schaal, maar het gebeurt.......dit is gewoon een verkapte vorm van een club financieel steunen.
Ze verkopen de grond onder het stadion...... .......wat moet ik me daar nou bij voorstellen?? Volgend jaar verkopen ze zeker de bomen naast het stadion en daarna de lucht die erboven hangt.......dit gaat toch helemaal nergens over.
EEN GROF SCHANDAAL IS HET !!!!!
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 17:11
Citaat:
In het noord-oosten daarentegen (FC Twente, Heracles, Groningen) is er een duidelijk groei waar te nemen.
in 2009/2010 had het zuiden de plaatsen 3, 9 en 10. In 2006 1 en 6. In 2002 de plaatsen 2, 6 en 8. In 1998 2, 5 en 7. Dus echt zichtbaar is het niet, dat alles daar wat minder word. Het gaat echter ook om andere zaken. In Groningen is nog ruimte voor groei, Heerenveen en Twente hebben echt iets neergezet. Utrecht en ADO en AZ kan je ook noemen als clubs die hun zaakjes voor elkaar hebben.
Dat terwijl in het zuiden eigenlijk alle clubs behalve Roda JC terugvallen. En stel je dan dat Roda JC gewoon een goed seisoen heeft, dan kan je ook dat wegstrepen. Het valt ook op dat er bij bijvoorbeeld Roda JC vaak lege plekken zijn, om maar wat te noemen.
De reden lijkt me simpel: van de 36 BVO's in Nederland spelen er 12 in het zuiden. Dat zijn er teveel. Een club moet regionaal bedrijfsleven, regionaal publiek en regional bestuur aan zich binden. Als er teveel clubs zijn, dan lijkt me dat lastiger te realiseren.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 11:28
Zoals ik dus al aangaf, nog niets is zeker over die lening bij PSV.. Het CDA in Eindhoven geeft aan dat het eerst een onafhankelijk onderzoek wilt (second opinion) om te bekijken wat de financiele risico's zijn voor de gemeente.
Als het CDA niet akkoord gaat gaat de steun niet door.
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 15:11
De financiele risico's zijn tamelijk simpel aan te geven: indien psv wegvalt uit de top moet de begroting nog verder omlaag. Dan gaat die huur zwaarder op de begroting van psv drukken. Het risico is dus dat psv niet presteert, waardoor ze op een gegeven moment een nieuwe spits nodig hebben om de huur te kunnen betalen :>.
Waarom zou een overheid eigenlijk grond kopen als burgers van huizen nodig hebben???? En waarom verkoopt psv de grond niet aan een bank???
Antwoord is, simpelweg: omdat de gemeente meer betaald voor de grond. De gemeente zou dus moeten aangeven: wij beloven dat we de grond kopen voor bedrag X als psv falliet gaat. En zou niet verder moeten gaan dan dat.
Beter is als psv de grond verkoopt aan investeerders en teruggaat naar een begroting van rond de 40 miljoen. Profvoetbal is uit principe commercieel en geen sociale dienstverlening.
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 15:26
Citaat:
in 2009/2010 had het zuiden de plaatsen 3, 9 en 10. In 2006 1 en 6. In 2002 de plaatsen 2, 6 en 8. In 1998 2, 5 en 7. Dus echt zichtbaar is het niet, dat alles daar wat minder word. Het gaat echter ook om andere zaken. In Groningen is nog ruimte voor groei, Heerenveen en Twente hebben echt iets neergezet. Utrecht en ADO en AZ kan je ook noemen als clubs die hun zaakjes voor elkaar hebben.
Dat terwijl in het zuiden eigenlijk alle clubs behalve Roda JC terugvallen. En stel je dan dat Roda JC gewoon een goed seisoen heeft, dan kan je ook dat wegstrepen. Het valt ook op dat er bij bijvoorbeeld Roda JC vaak lege plekken zijn, om maar wat te noemen.
De reden lijkt me simpel: van de 36 BVO's in Nederland spelen er 12 in het zuiden. Dat zijn er teveel. Een club moet regionaal bedrijfsleven, regionaal publiek en regional bestuur aan zich binden. Als er teveel clubs zijn, dan lijkt me dat lastiger te realiseren.
In Groningen nog ruimte voor groei? Utrecht de zaakjes goed voor elkaar? AZ de zaakjes goed voor elkaar? Benieuwd naar de criteria die je gebruikt......
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 15:46
Citaat:
De financiele risico's zijn tamelijk simpel aan te geven: indien psv wegvalt uit de top moet de begroting nog verder omlaag. Dan gaat die huur zwaarder op de begroting van psv drukken. Het risico is dus dat psv niet presteert, waardoor ze op een gegeven moment een nieuwe spits nodig hebben om de huur te kunnen betalen :>
Blijkbaar is het niet tamelijk simpel voor je want je noemt helemaal de grootste risico's niet.
Citaat:
Waarom zou een overheid eigenlijk grond kopen als burgers van huizen nodig hebben???? En waarom verkoopt psv de grond niet aan een bank???
Wat bedoel je met die eerste zin en die 2e slaat natuurlijk nergens op.
Citaat:
Antwoord is, simpelweg: omdat de gemeente meer betaald voor de grond. De gemeente zou dus moeten aangeven: wij beloven dat we de grond kopen voor bedrag X als psv falliet gaat. En zou niet verder moeten gaan dan dat.
Dat is het antwoord niet. Waarom zou de bank de grond willen kopen? Mag de bank de grond wel kopen? etc etc. De gemeente hoeft dat helemaal niet aan te geven, indien het een marktconforme risicoloze deal is EN de gemeente er ook financieel gewin uit haalt dan mogen ze best verder gaan dan jij stelt.
Citaat:
Beter is als psv de grond verkoopt aan investeerders en teruggaat naar een begroting van rond de 40 miljoen. Profvoetbal is uit principe commercieel en geen sociale dienstverlening.
Waarom zouden investeerders de grond kopen? En voor wie is dat beter dan? Ah dus alleen commerciele partijen mogen de grond kopen en een lening uitgeven aan PSV? Had de Nederlandse overheid dan ook de ABN Amro bank, Aegon etc moeten laten (om)vallen ipv er een deal uit te slepen welke zowel het maatschappelijk belang dient als extra geld oplevert voor de overheid? Dus overheden mogen alleen maar belastingcenten innen en verder geen extra kapitaal genereren?
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 16:40
AZ heeft pech gehad dat hun inkomsten teveel afhankelijk waren geweest van de investeringen van Dirk Scheringa. Toen DSB omviel viel de club ook half om.
Wat betreft de financiële situatie bij Utrecht weet ik er weinig van af. Volgens mij is daar vooral het geval dat ze niet het maximale halen uit het aanwezige spelersmateriaal.
Citaat:
Waarom zouden investeerders de grond kopen? En voor wie is dat beter dan? Ah dus alleen commerciele partijen mogen de grond kopen en een lening uitgeven aan PSV? Had de Nederlandse overheid dan ook de ABN Amro bank, Aegon etc moeten laten (om)vallen ipv er een deal uit te slepen welke zowel het maatschappelijk belang dient als extra geld oplevert voor de overheid? Dus overheden mogen alleen maar belastingcenten innen en verder geen extra kapitaal genereren?
Zoals Jan Mulder aangaf, de PSV-spelers aan de Balkenende norm.
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 07:41
Ik hoor steeds meer twijfelende berichten vanuit de gemeenteraad.
Waren SP en GL al tegen, de PvdA verdeeld en het CDA eerst voor. Nu beginnt ook laatstgenoemde te twijfelen: Steun voor redding psv kleiner.