Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Nationaal Voetbal - Eredivisie » [Centraal] PSV
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Centraal] PSV
Maker: LucasBekeken: 164134
Status: InactiefBerichten: 3209
+ Nieuw bericht <<<   <   105  |  106  |  107  |  108  |  109  |  110  |  111  |  112  |  113   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
TvP

Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 09:43
48 miljoen van de gemeente en ze zijn weer uit de schulden. Dat is makkelijk zeg, kun je jaar in jaar uit wanbeleid voeren, gaat de gemeente gewoon de club steunen met een enorm bedrag. Je zou maar inwoner van Eindhoven zijn.. Ik had toch echt liever dat mijn geld ergens anders heen zou gaan..

Ben benieuwd of ze in Eindhoven nu gewoon op dezelfde voet doorgaan met wanbeleid voeren, of dat ze toch gaan nadenken.
deMeer96

Forum berichten: 40
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 09:50
Waarom zou je nadenken en enige verantwoordelijkheid voor je eigen wanbeleid nemen, als je toch steeds maar weer kan aankloppen bij de gemeente en Philips..
Ajax klopt nergens aan, bezuinigd wat enprobeerd zich te verbeteren..
PSV, echt een karakterloze club...
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 09:51
Het stadion is dus niet meer van Psv?
Overigens is dat geld niet beschikbaar voor aankopen, he.

Wel schandalig dat de gemeente hulp biedt, maar ach....dat zou Amsterdam ook doen voor AJAX.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 09:53
Japs, je denkt toch niet dat ik het hierbij laat zitten.. Ze kunnen beter dat geld anders besteden in de gemeente.. Het gaat overigens erom dat het stadion waarschijnlijk verkocht wordt aan de Gemeente + trainingscomplex..
Het is waarschijnlijk minder rooskleurig dan het lijkt.. Maar als zelfs de SP het hiermee eens is..
Dit helpt ze op de korte termijn.. maar 3 jaar geleden werden die parkeerplaatsen al verkocht voor veel geld. Nu het stadion en trainingscomplex.. Nog een paar jaar wanbeleid en er is niets meer over..

Eindhoven is de crimineelste stad van Nederland, de woonwagenkampen zijn gewoon broeinesten van criminele organisaties, wekelijks worden er wietplantages opgepakt..

Hopelijk krijgen ze een boete van de UEFA (omdat de er gemeentegeld richting een voetbalclub gaat, wat volgens mij officieel niet mag)..

Tja, dat Ajax ooit naar de beurs gaat Bertje kun je niet vergelijken. Dat deed Ajax zelf. Dat ze hierdoor geld mee ophaalden o.k. Maar het is niet gemeensschapsgeld. Ik wil bijvoorbeeld niet dat mijn belastingcenten richting die club gaan. Als je aandelen koopt kies je daar wel zelf voor.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 09:56
Volgens mij vergeleek Bertje de beursgang met de 2e sponsor.

Met het gemeentegeld is PSV op korte termijn misschien uit de problemen, maar ze zijn ook een belangrijke bron van inkomsten kwijt als ze het stadion moeten gaan huren.
Riejuh

Geplaatst: Wo 25 mei 2011 09:59
Citaat:
Volgens mij vergeleek Bertje de beursgang met de 2e sponsor.

Met het gemeentegeld is PSV op korte termijn misschien uit de problemen, maar ze zijn ook een belangrijke bron van inkomsten kwijt als ze het stadion moeten gaan huren.

Oke, dan zit ik fout.. Kan kloppen hoor, wat dat betreft heeft Bertje wel gelijk.

Klopt ze zullen jaarlijks 2 miljoen euro per jaar moeten af gaan lossen + het huren van het stadion en het trainingscomplex.. Daarbij 50 miljoen (- 17,5 miljoen verlies seizoen 09/10 en ook zoiets dit jaar), dan houden ze nog maar 15 mil over op de balans..
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 25 mei 2011 10:13
Klinkt als uitstel van executie.
En dan valt nog maar af te wachten of ze het geld goed spenderen in spelers.

Schaars is een goede speler, maar wat hebben ze eraan? Ze kampen juist met een enorm gebrek aan creatieve spelers.
Riejuh

Geplaatst: Wo 25 mei 2011 10:24
Het geld is om de lopende leningen bij bedrijven/banken. weg te kopen en dan te gaan lenen bij de gemeente tegen een lager rentepercentage. Ipv 10% rente per jaar wordt het 4% per jaar.. Misschien dat ze 5-10% kunnen investeren in spelers maar nooit meer..

Het is om de negatieve balans positief te krijgen en schulden af te kopen.. Als het geld in spelers geinvesteerd wordt staat overigens snel de KNVB/UEFA volgens mij op de stoep.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 10:32
Ik heb begrepen dat het wat als volgt is:

De gemeente leent psv een bedrag van 48 miljoen euro met als onderpand de Herdgang en de grond van het stadion (wat tezamen veel meer waard is dan 48 miljoen, maar dat terzijde).
psv dient dan 40 jaar lang elk jaar 2 miljoen af te dragen aan de gemeente. Voor de gemeente dus een lucratieve deal (32 miljoen verdienen in 40 jaar).

Overigens is het wel dat er in de coalitie en onder de bevolking in eindhoven nogal heftig gereageerd is (wat ik begrijp), mede omdat gemeente eindhoven fiks moet bezuinigen.

Daarnaast begrijp ik dat psv niet zomaar geld in het laatje krijgt, wat ze kunnen investeren. Dit lijkt meer op een actie om wat rode cijfers weg te strepen.

De psv-collega hier heeft er trouwens een hard hoofd in dat ze nu een weg in zullen slaan die AJAX ook in is gegaan door bijvoorbeeld jeugd in te passen en dure contracten te laten aflopen (en ook bijv. Doedelzak enzo te verkopen).

Verder was hij ook niet echt blij met de rug-sponsor, topclub-onwaardig en is alleen voor de kleine clubs (om wat extra centjes te genereren).
Ook Tiny sanders had hij steeds meer zijn twijfels bij.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 11:15
Citaat:
Ik heb begrepen dat het wat als volgt is:

De gemeente leent psv een bedrag van 48 miljoen euro met als onderpand de Herdgang en de grond van het stadion (wat tezamen veel meer waard is dan 48 miljoen, maar dat terzijde).
psv dient dan 40 jaar lang elk jaar 2 miljoen af te dragen aan de gemeente. Voor de gemeente dus een lucratieve deal (32 miljoen verdienen in 40 jaar).

Overigens is het wel dat er in de coalitie en onder de bevolking in eindhoven nogal heftig gereageerd is (wat ik begrijp), mede omdat gemeente eindhoven fiks moet bezuinigen.

Daarnaast begrijp ik dat psv niet zomaar geld in het laatje krijgt, wat ze kunnen investeren. Dit lijkt meer op een actie om wat rode cijfers weg te strepen.

De psv-collega hier heeft er trouwens een hard hoofd in dat ze nu een weg in zullen slaan die AJAX ook in is gegaan door bijvoorbeeld jeugd in te passen en dure contracten te laten aflopen (en ook bijv. Doedelzak enzo te verkopen).

Verder was hij ook niet echt blij met de rug-sponsor, topclub-onwaardig en is alleen voor de kleine clubs (om wat extra centjes te genereren).
Ook Tiny sanders had hij steeds meer zijn twijfels bij.

Dit lijkt het inderdaad te worden, alleen valt het te betwijfelen of het wel een lucratieve deal is voor de gemeente. Je gaat immers voorbij aan het feit dat de gemeente het geld ook moet lenen. Als je het verder heel sec wil bekijken dan zal je ook een soort van calculatorische interest moeten berekenen, want stel dat de gemeente dat geld niet aan PSV zou lenen dan zou het bijvoorbeeld het geld op een rekening kunnen zetten en er rente over kunnen trekken. Maar goed laten we de definitieve deal maar afwachten want het riekt erg naar een niet marktconforme lening waardoor we dus kunnen spreken van illegale overheidssteun.
Riejuh

Geplaatst: Wo 25 mei 2011 11:21
Citaat:
Maar goed laten we de definitieve deal maar afwachten want het riekt erg naar een niet marktconforme lening waardoor we dus kunnen spreken van illegale overheidssteun.

Wat toch een boete kan opleveren door de UEFA, althans volgens mij zijn ze zulke praktijken aan het onderzoeken in Maastricht, Breda en Nijmegen.
sincere1983

Geplaatst: Wo 25 mei 2011 11:23
@ Peter79: Dat hangt inderdaad vooral af van de opzet vanuit de gemeente.

Het stinkt in ieder geval heel erg.
Sigtyr

Forum berichten: 139
Nieuws reacties: 4
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 11:48
Uiteindelijk is de rede waarom de clubs hier in de problemen komen toch het wanbeleid en de illegale asociale manier waarop de clubs in Spanje en Engeland met geld omgaan.
Op Ajax PSV en Feyenoord is de druk van buiten om toch bij te blijven best wel groot. Vooral Ajax en Feyenoord zijn gewoon topclubs, die horen gewoon mee te doen in de CL en nemen daarom enorme risico's waardoor Willem 2, Sparta, NAC weer in dezelfde situatie komen. Ik vind dan ook dat de uefa eerst de oorzaak moet aanpakken en niet het gevolg moet verergeren door PSV een boete te geven.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 12:27
Je moet als Uefa bij de oorzaak beginnen, maar ook naar de gevolgen kijken. Clubs horen gezond te zijn en te handelen met de financiële middelen die zij voorhanden hebben, ongeacht of de clubs zich nu willen optrekken aan de top of het Europese niveau. Het is van de zotte dat PSV en Feyenoord het zover hebben laten komen.

Laat staan een club als Vitesse die nu haar complete identiteit heeft verkocht aan een Georgiër, omdat ze steeds al het geld wat bedoeld was om de club te redden hebben geïnvesteerd in nieuwe spelers.
sincere1983

Geplaatst: Wo 25 mei 2011 13:31
voetbalzone.nl

PSV mag bij begroting geen rekening houden met Champions League
Woensdag, 25 mei 2011 om 12:50
PSV heeft een omvangrijk pakket van maatregelen samengesteld om de club financieel weer gezond te maken. De Eindhovense club krijgt daarbij onder meer hulp van de gemeente Eindhoven, die echter wel strikte voorwaarden stelt aan de hulp aan PSV. De nummer drie van de Eredivisie mag in de begroting geen rekening houden met voetbal in de lucratieve Champions League.

Daarnaast moet het geld dat PSV ontvangt uit de verkoop van grond aan de gemeente, eerst worden gebruikt om schulden af te lossen, zo meldde wethouder Staf Depla woensdag op een persconferentie. “We willen niet over vijf jaar weer aan de beurt zijn'', stelde hij volgens het ANP. ''Bovendien moesten meerdere partijen meedoen. Ook Philips moet zijn steentje bijdragen.''

Volgens het Eindhovens Dagblad zal daar ook sprake van zijn: het regionale medium beweert dat Philips in het kader van het reddingsplan van PSV nog eens 20 miljoen euro onder 'zachte voorwaarden' aan de club leent. Daarnaast heeft het bedrijf de sponsorbijdrage onlangs tot twee keer toe verhoogd.

PSV leent 48,6 miljoen euro van de gemeente en voor dat bedrag wordt de grond onder het PSV-stadion en trainingscomplex De Herdgang eigendom van de gemeente Eindhoven. PSV huurt de grond vervolgens voor 2,4 miljoen euro per jaar. Het erfpachtcontract is afgesloten voor veertig jaar. De gemeente heeft tot de lening besloten vanwege het 'enorme maatschappelijke en economische belang van de club voor Eindhoven'
Riejuh

Geplaatst: Wo 25 mei 2011 14:50
Het is trouwens nog niet 100% rond hoor.. Aangezien het nog door de gemeenteraad moet worden goedgekeurd.. Enkel het CDA en VVD zijn het hier voor.. De PvdA is verdeeld en andere linkse partijen zijn tegen..

En ook Philips gaat dus 20mil lenen aan psv... Pff
sincere1983

Geplaatst: Wo 25 mei 2011 15:26
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=138346

Je krijgt steeds meer gelijk over Sanders, Toby.
Riejuh

Geplaatst: Wo 25 mei 2011 15:30
Het is daar nu allemaal Hossana.. Dat de Visser dus niet meer gaat helpen betekend ook dat er geen connectie meer zal zijn met Chelski evenals Hiddink verwacht ik..

Al die miljoenen klinkt mij ook te rooskleurig, het is nog allemaal niet definitief.. Het is een voorstel want ook gewoon zomaar door de gemeenteraad geweigerd kan worden..
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 25 mei 2011 15:40
Maar ook al is het waar. Het wordt niet in spelers gestoken. En er is nog steeds een gat in de begroting. Het stadion en grond is niet meer van hun.
En dan nog moeten ze heel zuinig doen en wel een heel goed spelersbeleid voeren om aan te blijven haken bij AJAX en Twente.
Het goed scouten van jonge spelers is de enige redding. Het kopen van spelers zonder restwaarde kunnen ze zich niet meer veroorloven. (Zie Feyenoord)
Riejuh

Geplaatst: Wo 25 mei 2011 15:49
Het stadion volgens de berichten nog wel, de grond is niet meer van hun.. Houdt dus in als ze niet kunnen dokken dat de gemeente het stadion kan verkopen..

Daarnaast is het inderdaad om puur het negatieve eigen vermogen en het begrotingstekort op te vangen..

Nu hebben ze de afgelopen 2 jaar (dit en vorig seizoen) ongeveer 30-35 miljoen euro verlies. Dus is al bijna de helft van dat geld verdampt.. Het had bij Ajax ook deze kant op kunnen gaan maar gelukkig was er optijd het licht aan de tunnel.

Nog een voordeel wat wij hebben t.o.v. PSV, wij verkopen een speler die dit seizoen tussen bank en basis pendelt voor waarschijnlijk 6 miljoen euro. De topspeler van psv is enkel meer waard. Het kapitaal van Ajax staat dus daadwerkelijk op het veld.
sincere1983

Geplaatst: Wo 25 mei 2011 16:00
Ja, en met jeugd inpassen moet je vooral Rutten als coach hebben, haha.

HEERLIJK die situatie bij pisvee.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 26 mei 2011 10:06
Nog een gat van 5 miljoen euro voor die baggerclub:
http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/25 ... iljoen.php
Riejuh

Geplaatst: Do 26 mei 2011 10:09
Jeugd inpassen hebben ze nog nooit gedaan en gaat ze niet lukken ook.. Zit niet in de cultuur van de club.. Doordat ze "gered" zijn van door de gemeente zullen ze gewoon qua sportieve prestaties verder gaan waar ze mee bezig zijn.. Namelijk het aantrekken van grijze spelers die het elftal niet op sleeptouw nemen.

Ik zag dat ze interesse hadden in Paulo Henrique (ex heerenveen) en Schaars.. Nou daar wordt ik niet bang van..
Vienna

Forum berichten: 493
Geplaatst: Do 26 mei 2011 11:25
Even resumerend door een leek: het komt er dus eigenlijk op neer dat ze jarenlang indirect anderen de kans ontnamen Champions League te spelen door te weigeren zichzelf op dieet te zetten toen dit nog geen populair besluit was omdat ze daar op dat moment redelijk structureel en succesvol aan deelnamen. Ze hebben daarmee net zolang gewacht tot ze in de penarie kwamen waarna vervolgens de gemeente Eindhoven de helpende hand mag komen bieden. Die het uiteraard niet in hun botte hoofd moet halen dat niet te doen. Klopt het zo ongeveer?

Pfff... Da's voor mij eigenlijk nog het vervelendste aan dit hele verhaal. Kijk even op welke momenten we de laatste jaren net langs de hoofdprijs grepen en wie er daar toen mee vandoor ging, terwijl ze er evengoed met een passende selectie naar hun gezonde mogelijkheden hadden kunnen staan.
Riejuh

Geplaatst: Do 26 mei 2011 12:57
Dit is overigens de 2de keer dat de gemeente ze al de helpende hand biedt.. Er is in 2008 al het parkeerterrein naast het Philips-stadion verkocht. Volgens mij datgene waar nu allemaal appartementen-complexen opgebouwd worden.
Toendertijd leverde ze ook een pak geld op.. Maar ze bleven lekker doorgaan met het wanbeleid.. Hopelijk worden ze op de vingers getikt wegens illigale overheidssteun..

Maar het mooiste zou nog zijn dat de gemeenteraad het blokkeert..
+ Nieuw bericht <<<   <   105  |  106  |  107  |  108  |  109  |  110  |  111  |  112  |  113   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.370.209 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Nationaal Voetbal - Eredivisie » [Centraal] PSV
Ga
Zoeken: