Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 16 mei 2011 14:31
|
|
MAYDAY!! MAYDAY!! GOING DOWN!!! GOING DOWN!!!! AAAAAAAAAHHHH!!!!
Citaat: PSV op weg naar een recordschuld
Bron: BN/De Stem
PSV heeft gisteren ongewild de druk op de gemeente Eindhoven, hoofdsponsor Philips en particulieren opgevoerd om aan een reddingsplan voor de club mee te werken.
De club slaagde er door een remise (0-0) in de uitwedstrijd tegen FC Groningen voor het derde jaar op rij niet in om een ticket voor de voorrondes van de Champions League te bemachtigen. Inkomsten uit de Champions League (rond 13 tot 15 miljoen euro) waren hard nodig om bloedrode cijfers na het seizoen 2011/2012 te voorkomen.
PSV-directeur Tiny Sanders, die naar begroting van 60 miljoen toe wil, sprak gisteren van een grote teleurstelling, maar voegde daaraan toe dat een reddingsplan sowieso nodig was. "Dat was met een tweede plaats in de competitie ook zo geweest. Eind deze maand is er echt duidelijkheid."
Verantwoordelijk wethouder Joost Helms liet weten dat de gemeente in gesprek is met PSV. "Maar", zei hij, "we kiezen ons eigen moment om iets naar buiten te brengen." Dat ook Philips meewerkt, kon hij niet tegenspreken.
PSV zou in gesprek zijn met financiers over een nieuwe stadionhypotheek. De gemeente Eindhoven moet daarbij aan de geldleners een garantie afgeven, die kan worden ingeroepen op het moment dat PSV de eigen verplichtingen aan de banken niet nakomt. Daarnaast zou Philips bereid moeten zijn de sponsorbijdrage tot en met het seizoen 2016/2017 al te verpanden aan financiers of vooruit te betalen. Commissaris Wim van der Leegte zou ook voor de club klaar willen staan als ook anderen helpen, net als een aantal gefortuneerde oud-ASML'ers.
PSV stevent zonder reddingsplan of toptransfer af op de grootste schuld in de clubgeschiedenis. Na het seizoen 2004/2005 stond het tot nu toe hoogste negatieve eigen vermogen van 18 miljoen euro in de boeken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 16 mei 2011 14:49
|
|
Nice picture 343.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 16 mei 2011 14:54
|
|
De wraak is zoet, met die grote bek van die lampjes de laatste jaren. Wij zaten in een diep dal, maar zij gaan recht op de afgrond af.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 16 mei 2011 15:07
|
|
Citaat: PSV stevent zonder reddingsplan of toptransfer af op de grootste schuld in de clubgeschiedenis. Na het seizoen 2004/2005 stond het tot nu toe hoogste negatieve eigen vermogen van 18 miljoen euro in de boeken.
Verschil was dat ze het seizoen erop toen wel CL speelden, nu mogen ze in de bedelaarsleague aan de slag met een startpremie van 9 ton.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 16 mei 2011 15:12
|
|
Ik moet nog maar zien of die vermogende mensen willen investeren.. Een van Bommel die een minimaal jaarsalaris wilt van 3mil / jaar zal nog eerder naar Ajax verkassen (Wij moeten hem niet maar dat terzijde) dan naar PSV.
Zullen moeten beginnen met die Rutten eruit gooien, al hoop ik natuurlijk dat dit niet gebeurd.. Ze hebben geen rode cent om te investeren en die hongaar zal niet blijven, is bij elk bod boven de 8 mil weg..
Heerlijk: Ola, Ola, Ola, Ola, Ola, Ola JE BENT GEEN KAMPIOEN (gisteravond verzonnen op het station, zag flink wat sjaggie gezichten)..
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Ma 16 mei 2011 15:44
|
|
Citaat: Dit MOET de definitieve nekslag zijn voor die rotzakken uit Eindhoven en ik geniet er intens van.
Zijn we eindelijk af van dat geleuter over "de voetbalhoofstad van Nederland" ......pleur op !!!
Die hele club heeft nog nooit een topspeler voort gebracht......Affelay was de eerste geloof ik, wat een armoede en maar de Calimero uit blijven hangen.
Ik gun het Twente vele malen meer dan PSV, dus het maakte mij wel degelijk uit of Groningen zou winnen.
En zo is het, maakt het allemaal nog mooier. Dat ze maar ver weg in de stront mogen zakken.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 16 mei 2011 16:22
|
|
Citaat: Jonathan Reis nog een jaar bij PSV
PSV wil Jonathan Reis nog een jaar aan zich binden. De spits had in zijn eenjarige contract, dat hij vorige zomer tekende, een optie voor drie jaar. Die kon de club tot gisteren lichten. Dat deed PSV niet, maar het wil in een nieuwe constructie Reis wel nog een jaar aan zich binden.
De Braziliaan (21) is sinds de winter uitgeschakeld met een zware knieblessure. In het duel met Roda JC scheurde hij eind vorig jaar zijn voorste en achterste kruisband en de mediale band van zijn rechterknie af. De aanvaller werd ondertussen twee keer geopereerd en wacht nog een lang revalidatieproces.
Eindhovens Dagblad
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 16 mei 2011 16:33
|
|
Ook een aanbieding doen.. Officeel mogen we .. Dat zou wel een grap zijn..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 16 mei 2011 16:38
|
|
Heerlijk voor die lampies, dit gun ik ze echt. Loodrecht de afgrond in met die kut club. Lekker weer geen Champions League geld en bovendien zitten ze nog dik in de rode cijfers ook. Heerlijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 16 mei 2011 22:50
|
|
Zozo...
PN:
Citaat: In het programma Voetbal International meldde Thijs Slegers dat PSV definitief een nieuwe shirtsponsor heeft gevonden. Deze zal naast Philips op het shirt verschijnen, naar verwachting op de rug. Het zou PSV enkele miljoenen moeten gaan opleveren. De naam van de sponsor zou in de loop van de week bekendgemaakt worden door PSV.
Wat kun je ook verwachten van zo'n club. Straks krijgen we hier ook Oostenrijkse toestanden met overal reclame...
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 16 mei 2011 23:32
|
|
Met schaamteloos een stuk of 8 verschillende sponsoren, ja. De trend wordt zo wel gezet. Hoop dat wij ons er verre van weten te houden.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 06:13
|
|
Bavaria (dat bier zie je overal al in dat stadion) of Campina (oud bedrijf van Sanders).. Het zal geen +4 mil / jaar worden maar is wel mooi meegenomen voor ze. Commercie wint het van het voetbal..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 09:51
|
|
Biermerken mogen niet als sponsor in Nederland op ht shirt.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 09:53
|
|
Citaat: Biermerken mogen niet als sponsor in Nederland op ht shirt.
Oke, dan Campina of ASML (draait sinds enkele jaren weer aardig en heeft vestigingen in zowel Eindhoven als Veldhoven zitten).
Dan kunnen ze nog Bavaria als stadionnaam gaan gebruiken. (mag ze niet op ideëen brengen)..
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 09:55
|
|
Citaat: Dan kunnen ze nog Bavaria als stadionnaam gaan gebruiken. (mag ze niet op ideëen brengen)..
Bedoel je als het contract met Philips is afgelopen? Ik zie ze nog wel naam veranderen.
Philips-Bavaria-Campina-Sport-Nike-Vereniging
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 10:08
|
|
Nee net zoals Grolsch zijn naam heeft verbonden aan dat tukker-stadion, zou bavaria dat ook in eindhoven kunnen doen.. Dat het een commerciele, gedrochten vereniging zonder ook maar enkele identiteit wordt/is/blijft, vind ik alleen maar prachtig
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 10:11
|
|
Waarom in Bavaria veranderen als het al Phillips stadion heet?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 10:30
|
|
Geld, Philips wil niet meer investeren.. Ik hoop Bavaria ook niet.. Echter zullen ze daar alles gaan aangrijpen om extra geld te genereren.. Als campina co-sponser wordt zal het met niet eens verbazen dat er een groene band op dat shirt komt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 11:56
|
|
Lijkt me sterk dat het veel oplevert als de naam op de rug komt. En dan nog hebben ze een enorm gat in hun begroting.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 15:51
|
|
Bavaria is al eens eerder sponsor geweest van Vitesse (al stond er wel Malt bij gedrukt).
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 16:02
|
|
Heel dat Bavaria is doordrenkt in het Philips stadion.. Was vorig jaar met vrienden naar Guus-Meeuwis en ik mocht mij heineken muts niet op.. Terwijl mijn broertje met een Jupiler-Shirt wel door mocht lopen.. Toen een boze brief geschreven naar die brouwer maar kreeg niets terug..
Ze gaan hier vanuit dat ze met die sponsor in 1 klap financieel gezond zijn, nu is dat tekort te groot en geen sponsor zo gek om 15mil/jaar in een voetbalclub te sponsoren die geen identiteit heeft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 22:50
|
|
Citaat: Biermerken mogen niet als sponsor in Nederland op ht shirt.
Oke, dan Campina of ASML (draait sinds enkele jaren weer aardig en heeft vestigingen in zowel Eindhoven als Veldhoven zitten).
Dan kunnen ze nog Bavaria als stadionnaam gaan gebruiken. (mag ze niet op ideëen brengen)..
Ik heb zelf stage gelopen bij ASML, maar de markt waarop ASML zich richt is toch niet de directe consumentenmarkt. En dat is iets waar je toch direct je sponsoring voor doet. ASML verkoopt chipmachines waarmee andere bedrijven consumentenartikelen van maken.
Ik geef Campina een betere kans. Maarja dan heb je straks een karton boerenlandyoghurt met de kop van Fred Rutten erop, daar zit ik niet op te wachten.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 22:58
|
|
Klopt, daar had ik het ook over met collega's. Dat ze chipmachine fabrikant zijn.. Het is echter wel een van de sterkhouders hier in de regio. Dan heb je verder nog VDL-groep (hoofdsponser FC Eindhoven), Rabobank heeft ook zijn hoofdkantoor in Eindhoven. Maar meest logische ook met die Sanders lijkt mij Campina (past ook bij die boeren)..
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Di 17 mei 2011 23:03
|
|
Citaat: Ik geef Campina een betere kans. Maarja dan heb je straks een karton boerenlandyoghurt met de kop van Fred Rutten erop, daar zit ik niet op te wachten.
Misschien niet, en ik eet het niet dikwijls, boerenland yoghurt, maar als het smaakt zoals je van een beetje yoghurt mag verwachten zie ik wel een link. En dus een opening, en een mogelijkheid. Hoe langer je er over denkt des te logischer.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Wo 18 mei 2011 05:34
|
|
Citaat: PSV gaat voor nieuwe start onder coach Fred Rutten
Twee dagen nadat PSV op de derde plaats is geëindigd in de Eredivisie maakte het bij monde van algemeen directeur Tiny Sanders en technisch manager Marcel Brands bekend dat trainer Fred Rutten ook volgend seizoen voor de groep zal staan. Beide partijen hebben het volledige vertrouwen in elkaar uitgesproken.
De directie van PSV legt de schuld van het falen volledig bij de spelersgroep van PSV en niet bij Rutten. Naast het scorend vermogen miste het vooral de beleving en passie tijdens wedstrijden. Er is nog altijd vertrouwen in de capaciteiten van Rutten, maar er moet wel wat veranderen.
De club wil een nieuwe start maken en daar is ook financiële ruimte voor na het vertrek van Marcus Berg (Hamburger SV), Danny Koevermans (onbekend) en Jan Kromkamp (Go Ahead Eagles). Daarnaast hoeven spelers als Otman Bakkal, Orlando Engelaar en Adreas Isaksson niet weg, maar mag worden aangenomen dat zij vanwege hun medio 2012 aflopende contract tegen een passende vergoedingssom wel mògen vertrekken.
PSV hoopt zich komende zomer in elk geval te versterken met twee spitsen en een middenvelder, maar dat zullen geen breedteaankopen zijn. De spelers die de ploeg van Rutten moeten versterken worden voor de basis gehaald en daar zijn ook mogelijkheden voor.
Citaat: Mark van Bommel ook komend seizoen Rossonero
hehehe
Overigens alles van VI.
|