Auteur
|
Bericht
|
Peter79
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 13:03
|
|
De Zuid-Amerikaanse markt is voor mij veelal een blinde vlek maar zit er bij beide finalisten nog iets 'leuks' voor Ajax (op de door Thomas genoemde Silva na)?
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 14:23
|
|
Haha, geen prijs voor Boca dit jaar
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:24
|
|
Ik heb de halve finale tussen Fluminense en Boca Juniors zojuist bekeken en heb genoten van beide teams. Boca Juniors had het beste van het spel en leek op rozen te zitten toen Palermo de 0x1 scoorde ware het niet dat Washington zo'n 5 minuten daarna al de gelijkmaker maakte. Toen de bal via het been van Ibarra ook nog eens ongelukkig in het doel verdween probeerde Boca nog wel aan te zetten maar zonder al te veel succes. Tot overmaat van ramp maakte Dodo het drama van Maracana compleet door in de 93e minuut de 3x1 op het scorebord te zetten.
Al bij al vond ik Boca Juniors de betere over de twee wedstrijden maar hadden ze de pech dat hun (reserve)keeper niet in vorm was. Migliore beschouw ik toch als de hoofdschuldige van de uitschakeling. In de heenwedstrijd blunderde hij bij de 2x2 en in deze wedstrijd zag ie er ook niet al te goed bij de gelijkmaker.
Wat betreft de finale kan het beide kanten uit, na mijn eerdere voorspellingen tegen Fluminense waag ik me in ieder geval niet aan een nieuwe.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:50
|
|
Citaat: Haha, geen prijs voor Boca dit jaar
Een beetje calimero lijkt het.. Klasse tonen, zoals Ajacieden betamen.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 20:53
|
|
Citaat: Ik heb de halve finale tussen Fluminense en Boca Juniors zojuist bekeken en heb genoten van beide teams. Boca Juniors had het beste van het spel en leek op rozen te zitten toen Palermo de 0x1 scoorde ware het niet dat Washington zo'n 5 minuten daarna al de gelijkmaker maakte. Toen de bal via het been van Ibarra ook nog eens ongelukkig in het doel verdween probeerde Boca nog wel aan te zetten maar zonder al te veel succes. Tot overmaat van ramp maakte Dodo het drama van Maracana compleet door in de 93e minuut de 3x1 op het scorebord te zetten.
Al bij al vond ik Boca Juniors de betere over de twee wedstrijden maar hadden ze de pech dat hun (reserve)keeper niet in vorm was. Migliore beschouw ik toch als de hoofdschuldige van de uitschakeling. In de heenwedstrijd blunderde hij bij de 2x2 en in deze wedstrijd zag ie er ook niet al te goed bij de gelijkmaker.
Wat betreft de finale kan het beide kanten uit, na mijn eerdere voorspellingen tegen Fluminense waag ik me in ieder geval niet aan een nieuwe.
Jammer dit en Ischia mag zich wel achter de oren krabben nu, geen prijs voor Boca.
Kan wel eens zijn dat die op mag hoepelen nu.
En zoals Oscarito al zegt is het een dure misser geworden van Migliore anders was het een ander verhaal geworden.
Van mij mogen die gasten uit Quito de Copa winnen, zal de eerste winnaar worden dan uit Ecuador.
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 00:34
|
|
Straks deel1 van de finale, live op Sport1!
Nog mensen die wakker blijven? Ik heb een vrije dag morgen dus ik ga er eens goed voor zitten.
|
muhaha
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 04:56
|
|
LDU heeft een aardig ploegje, ze overdonderden Flu in de 1ste helft volledig.
Over de flanken werden de defensief matige backs Gabriel en Junior Cesar keer op keer geklopt door de Bolanos en Guerron (binnenkort eigendom van Getafe) en dat zorgde voor een vloedgolf aan gevaar. Komt ook nog eens bij dat keeper Fernando Henrique van Flu bij elke hoge bal die de 16 in komt apathisch toe staat te kijken vanaf z'n doellijn, iets wat ook keer op keer gevaar op leverde en LDU zelfs 2 doelpunten bezorgde.
Gelukkig voor Flu ging de storm de 2de helft langzamerhand liggen en zo kon het dat ze toch nog een haalbare uitgangspositie hebben gecreeerd met de 4-2 uitslag, al zal het alles behalve makkelijk worden. Flu kwam na de snelle 1-0 van LDU nog even terug tot 1-1 uit een prachtige vrije trap van uitblinker Conca. In de 2de helft knikte Thiago Neves de 4-2 binnen na een voorzet van Gabriel.
Kan nog interessant worden volgende week in Maracana.
|
El Lute
|
Geplaatst: Do 26 jun 2008 17:45
|
|
Citaat: Straks deel1 van de finale, live op Sport1!
Nog mensen die wakker blijven? Ik heb een vrije dag morgen dus ik ga er eens goed voor zitten.
Ik was nog wakker maar zat in een bar waar gezapt werd tussen Quito en Belrano en Racing. Maar goede ploeg dat LDU die dit zaakje wel gaan klaren in Brasil
Jammer dat het niet een afslachting werd.
Zelden gebeurt overigens 6 doelpunten in 1 van de finales.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:01
|
|
Wanneer is de return
|
muhaha
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 14:06
|
|
Nacht van woensdag op donderdag geloof ik.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 14:12
|
|
Citaat: Straks deel1 van de finale, live op Sport1!
Ik was nog wakker maar zat in een bar waar gezapt werd tussen Quito en Belrano en Racing. Maar goede ploeg dat LDU die dit zaakje wel gaan klaren in Brasil
Jammer dat het niet een afslachting werd.
Zelden gebeurt overigens 6 doelpunten in 1 van de finales.
LDU wint dus de CL, onverdiend wel. Fluminense domineerde de wedstrijd helemaal gewoon. En dat die 2 goals van Flu uit als niks worden gezien vind ik schandalig. Uitgerekent was het dus 5-5, en dan moeten ze regel aanpassen en zien wie het meest uit heeft gescoort. Corrupt zooitje die Libertadores. Ik ben echt niet onder de indruk van LDU, vind het maar niks. En die finale die uit 2 wedstrijden bestaat, echt belachelijk.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 15:59
|
|
Er is natuurlijk niets corrupts aan, want zo zijn de regels in de Libertadores gewoon. Neves scoorde drie keer voor Fluminense en was in de verlenging nog heel dichtbij een vierde treffer. En dat allemaal tijdens de finale, waar heel wat ogen op gericht waren. Die jongen geeft z'n visitekaartje af en is dus honderd procent zeker weg, voor zover dat nog niet duidelijk was.
|
El Lute
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 18:42
|
|
Citaat:
LDU wint dus de CL, onverdiend wel. Fluminense domineerde de wedstrijd helemaal gewoon. En dat die 2 goals van Flu uit als niks worden gezien vind ik schandalig. Uitgerekent was het dus 5-5, en dan moeten ze regel aanpassen en zien wie het meest uit heeft gescoort. Corrupt zooitje die Libertadores. Ik ben echt niet onder de indruk van LDU, vind het maar niks. En die finale die uit 2 wedstrijden bestaat, echt belachelijk.
Vind het wel verdiend, heb op zo'n 1200 meter hoogte gekeken en heb me wel vermaakt.
De 1e 15 minuten waren geweldig. Had zo maar 3-3 kunnen staan. De Argentijnse arbiter Baldassi was fenomenaal gisteren, wat een partij heeft die gefloten. Hoop dat die zo'n niveau kan vasthouden want was van zeer hoog niveau.
Het was verdiend omdat het over 2 wedstrijden ging en in Quito kwam Fluminense goed weg en hadden ze zomaar afgeslacht kunnen worden.
Ik had pas vrij laat door dat er verlenging zou komen, de 2 commentators ook want we dachten dat Fluminense met 3-1 door was vanwege 1 uitgoal meer. Dacht nog wat wachten die idioten lang met ingooien en etc maar Quito heeft slim gespeeld.
Brazilianen waren helemaal op in de verlenging en Baldassi keurde onterecht op aangeven van de grens in de 13e minuut van de 2e verlenging een prachtig doelpunt van LDU af anders waren de pingels niet nodig geweest.
Enige wat je Baldassi kan verwijten is dat die José Cevallos bij de penalty's niet nogmaals een gele kaart gaf. Ik had hem gegeven en dan was het zijn 2e geweest dus rood en met 3 wissels had er een veldspeler in gemoeten wat wel lachen was geweest.
Ik had hem voor de 3e penalty geel gegeven want kon echt niet wat die deed.
Baldassi had hem bij de eerste 2 al gewaarschuwd van ga nu je doel in maar op moment dat speler wilde schieten draaide die zich om naar het net en ging die geknield zitten bidden. Baldassi durfde het niet en bleef bij alle penalties waarschuwen. Helaas, want was histories geweest anders.
Maar LDU meer dan verdiend historie geschreven voor Ecuador. Geloof maar dat daar een paar mensen staan op de airport in Quito.
|
El Lute
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 18:44
|
|
Mooiste van alles is om 90.000 Brazilianen stil te krijgen in dat geweldige stadion.
Waren snel afgetaaid.
Was een intervieuw met een verslaggever van de tv uit Ecuador en die man stond gewoon mee te janken, kwam geen normale vraag uit. Emotie puur.
http://es.youtube.com/watch?v=3t9inh80S ... re=related
Bij 3 minuten had ik de goede man geel gegeven wat exit was geweest.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 22:21
|
|
Waar het op neerkomt voor mij, Fluminense is afgeript. Die regel moet de Fifa invoeren. En die thuis en uit-finale schrappen en een neutraal stadion aanwijzen. Van die Neves gaan we nog veel horen denk ik overigens.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 09:35
|
|
Citaat: Waar het op neerkomt voor mij, Fluminense is afgeript. Die regel moet de Fifa invoeren. En die thuis en uit-finale schrappen en een neutraal stadion aanwijzen. Van die Neves gaan we nog veel horen denk ik overigens.
Wat een onzin. De regels en omstandigheden waren vooraf gewoon bekend. Fluminense heeft het willens en wetens volgens die regels niet gered.
@ El Lute: ik denk dat geen enkele scheidsrecher Cevallos daar voor een tweede gele kaart had gegeven. Ten eerste zal je zelden zien dat een scheidsrechter gedurende een strafschoppenreeks een kaart uitdeelt. En ten tweede vond ik eerlijk gezegd dat er maar weinig aan de hand was. Het moment dat de keeper opeens uit z'n goal liep was opmerkelijk, maar het gebed e.d. vond ik allemaal niet zo schokkend.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 12:00
|
|
Dat is mijn mening. Ik zeg niet dat Fluminense het niet wist, ik zeg dat Fluminense meer rechten zou kunnen hebben. Die scoren 2x uit, krijgen thuis 1x goal tegen en scoren thuis 3 keer tegen. Reden genoeg om hen de titel te geven. Maar goed, de Libertadores is geen interessant deel meer in het Zuid-Amerikaans. Kijk maar naar de club die het nu heeft gewonne, daar ligt niemand van wakker, ofniet Thomas?
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 21:12
|
|
Citaat: Dat is mijn mening. Ik zeg niet dat Fluminense het niet wist, ik zeg dat Fluminense meer rechten zou kunnen hebben. Die scoren 2x uit, krijgen thuis 1x goal tegen en scoren thuis 3 keer tegen. Reden genoeg om hen de titel te geven. Maar goed, de Libertadores is geen interessant deel meer in het Zuid-Amerikaans. Kijk maar naar de club die het nu heeft gewonne, daar ligt niemand van wakker, ofniet Thomas?
Denk dat Thomas slaapt Señor Millonario maar heb nog het een en ander terug gezien en die gasten uit Quito hebben het meer dan verdiend.
Vlak voor het einde van de 2e verlenging een onterecht afgekeurde goal en ook nog een doorgebroken speler neer gehaald wat 2e geel was dus aftaaien voor die Braziliaan.
Was geweldig om te zien overigens.
Die gasten van LDU trapte die bal achter een aantal verdedigers en ging rennen en liep die hele verdedeging eruit, konden niets anders dan om hem onderuit te halen.
De Brazilianen leggen de schuld bij Baldassi, met name de President van Fluminese.
Gasten zijn niet wijs, hadden ze maar paar doelpunten meer moeten maken.
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 4 jul 2008 21:20
|
|
Voor de fans van dat lieve clubje uit Rosario:
http://www.elcomercio.com/noticiaEC.asp ... _seccion=9
gaat dus over de man achter het succes van LDU Quito, Edgardo Bauza.
Rosario Central man in hard en nieren. FOX SPORT hadden een tv crew de gehele match bij zijn vader thuis. Prachtige tv leverde dat op. Had ook met verloop van alles te maken wat het nog dramatischer maakte.
Heeft hoop succesen gehad die Bauza bij Central.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 09:24
|
|
Boca dus met een jeugdelftal de Libertadores-winnaar van afgelopen seizoen van de mat getikt (4-0). Lopen weer veel goede jongens rond.
|
El Lute
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 00:00
|
|
Citaat: Boca dus met een jeugdelftal de Libertadores-winnaar van afgelopen seizoen van de mat getikt (4-0). Lopen weer veel goede jongens rond.
Je kunt zeggen wat je wilt want het was een show van jewelste en memorabele avond voor degene die daar bij zijn geweest. Prachtig maar het kan natuurlijk niet wat Ischia doet, wat een mafkees.
Dit mag niet voor een club als Boca Juniors, het is geen River Plate.
Het had wel iets weg van Ajax 1995 met dien verschil dat Ajax met een van Gaal iemand aan het roer had die wist wat die deed en Ischia is een clown.
Maar de helden van deze memorabele avond:
Op doel: Javier Carcia (weergaloos die gast, geweldig)
Julio Barroso
Ezequiel Muñoz
Juan Forlin
Carlos Fondacaro
Cristian Chavez
Alvaro Conzalez
Neri Cardoza (blijf een aanhanger van Neri, kan er niets aan doen)
Leandro Cracian
Pablo Mouche (Absoluut de man van de wedstrijd, klasse!)
Jonatan Philippe
Doelpunten: Forlin1-0 / Espinoza in contra 2-1/ Mouche 3-0/ Gaitan 4-0
Gaitan die er in de 35e minten 2e half in kwam voor Mouche die een publieks wissel kreeg en 3 minuten nodig had om zijn naam op score bord te zetten.
*Gallina
Moeilijke kwestie. Op een of andere manier hoop ik dat Tomba wint. Alles en iedereen heeft het erover. Net langs de ticket verkoop en de rij is 4 blok en 5 dicht. Een blok is minimum 100 meter dus dan weet je het wel.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 10:47
|
|
Forlin, Chavez, Cardozo, Gonzalez, Gracian en Mouche ken ik al en Gaitans naam heb ik al eens genoteerd naar aanleiding van een jeugdtoernooi. Nu ben ik benieuwd naar de overige jongens.
Mouche kon afgelopen winterstop naar FC Groningen, maar die vonden hem meer een speler voor aan de zijkanten dan een echt spitsje.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 01:14
|
|
Ik heb de wedstrijd eindelijk gezien en ik snap niet hoe je naar aanleiding van deze wedstrijd wederom lovend kan zijn over Cardozo, El Lute. Wat leed die jongen weer dom balverlies. Ik vond Chavez en Mouche de beste spelers op het veld. Chavez lijdt in z'n enthousiasme iets te vaak onnodig balverlies door de bal altijd diep te willen spelen, maar liever dat dan obligaat geschuif in de breedte.
Mouche doet me denken aan Palacio, maar dan minder snel en explosief. Moet ook wat werken aan z'n trap en overzicht, maar qua beweeglijkheid, werklust, passeervermogen, techniek en diepgang zit het erg goed.
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 02:55
|
|
Citaat: Ik heb de wedstrijd eindelijk gezien en ik snap niet hoe je naar aanleiding van deze wedstrijd wederom lovend kan zijn over Cardozo, El Lute.
Heb nu eenmaal een zwak voor Cardoza, weet niet waarom.
Maar even dit:
Defensor Sporting (Uruguay) - River Plate om de Copa Sudamericana
Resultaat 1 - 2
Doelpunten van River Plate ene Abreu.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 16:36
|
|
Hij kan er alsnog geen klote van.
De toekomst van Boca ziet er met jongens als Chavez, Noir, Mouche en Gaitan goed uit hoor. Puike spelers. Die keeper van LDU is overigens wel een drama. Alsof hij vast zat achter een onzichtbaar net dat hem op de doellijn hield. Wat een clown.
|