Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Daylon Claasen
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Daylon Claasen
Maker: Eto'oBekeken: 9535
Status: InactiefBerichten: 65
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 19:28
Vanaf de zomer van 2008 komt Daylon Claasen de gelederen versterken, aldus Ajax Cape Town:

Citaat:
Daylon Claasen signs for Ajax Amsterdam

Ajax Cape Town is proud to announce that Daylon Claasen has signed for Ajax Amsterdam.

Earlier this year Daylon was invited to spend three weeks at Real Madrid. This was followed by trails at Espanyol and PSV Eindhoven recently.

Daylon Claasen started his football career at Leicester City in Klerksdorp before moving to Vasco da Gama in Parow.

Daylon moved to Ajax in the 2002/3 season and set about making a name for himself in local soccer circles. Daylon was part of the victorious Ajax Metropolitan Premier Cup side and has 10 national U17 Caps to his name. He was also capped 4 times by the national U20 team.

In his latest column on the Ajax Cape Town website the Ajax CEO, John Comitis said, “Young Daylon Claasen has made it at Ajax Amsterdam. This is the third player and final free transferred player owed to Ajax Amsterdam since 2000 as per our commitment to this partnership. The good news is that Daylon will be with us for six months and we hope to at least see him in action for our PSL team before he leaves for Europe.”

Ajaxct.com
Eto'o

Geplaatst: Wo 19 dec 2007 19:53
Een oud stuk waarin men nog spreekt over een stage van Claasen bij PSV, maar toch interessant. Ook omdat er staat dat ene Clifford Ngobeni naar ons aller Ajax komt.

Citaat:
Claasen another Ajax babe on the move

11 December 2007

Daylon Claasen could be the ideal player to stop the rot at Ajax Cape Town as they prepare to welcome beleaguered defending champions Mamelodi Sundowns in an Absa Premiership match in Cape Town on Wednesday evening.

The youngster returned from the Netherlands and Spain where he was on trial with PSV Eindhoven and Espanyol and, depending on his match fitness, could be thrown into the deep end by coach Craig Rosslee.

Following a bright start to the season as they confounded critics who had predicted doom and gloom when Muhsin Ertugral left the club to join Kaizer Chiefs, Ajax Cape Town came unstuck against Platinum Stars and was grounded by Orlando Pirates last week.

This is the side that hammered Bidvest Wits University 4-1 and nailed Moroka Swallows 5-2 in the past as they raced up to the top of the championship and gave an early indication that they could be serious contenders for the championship.

“We expect Claasen to touch down in Cape Town tonight,” said PRO Thabiso Mekuto. “He is one of those classy midfield players blessed with the ability to both defend and attack. Claasen can, almost single handedly, turn the game around for the team and we missed his influence.

“I am not making excuses or trying to indicate that we are a one-man team. But players like Claasen are rare to find and I strongly believe that together with Clifford Ngobeni, they are capable of ensuring that we could snatch maximum points against Sundowns on Wednesday night.”

According to Mekuto, both Espanyol and Eindhoven have expressed satisfaction over the youngster’s abilities and indications are that an offer could be tabled before the Christmas period if comments by both teams are anything to go by.

In addition, it is a foregone conclusion that Ajax would be losing their midfield general -- Clifford Ngobeni -- to Ajax Amsterdam while leading striker Thembinkosi “Terror” Fanteni plays his last match for Ajax on December 22 before he heads for Israel to honour a contract with Maccabi Haifa.

24.com

D_Skilled, jij was erg positief over Claasen. Kan je ons vertellen over zijn manier van spelen? Op welke plek speelt hij het liefst?
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 21:04
Ze hebben naar mij geluisterd door Daylon te contracteren XD.

EDIT:

Citaat:
D_Skilled, jij was erg positief over Claasen. Kan je ons vertellen over zijn manier van spelen? Op welke plek speelt hij het liefst?

Daylon Claassen was de spilmacher aan de kant van Cape Town. Hij was de man waar het elftal om gebouwd was, de spil van het elftal. Zorgde voor de nodige creativiteit en hield zich sterk in de duels door zich niet het kaas van de brood laten eten. Heeft de nodige snelheid om zijn eventuele fouten te corrigeren. Je zag aan bepaalde momenten waarom hij veruit de beste van dat elftal was door iets artistiek te laten zien, snel te handelen in situaties, het snel inzien van het spelletje door een pas te versturen. Heeft een behoorlijke loopvermogen om van de verdediging naar de aanval neer te peddelen, in de omschakeling is hij goed en laat hij geen tactisch gaten vallen. Ik dacht, deze joch zal zeker de overstap maken en inderdaad hij gaat vanaf de zomer spelen voor Ajax. Wil meer van hem zien om echt een definitief beeld van hem te krijgen, de wedstrijden van Ajax Cape Town bewoonde ik puur als liefhebber en kon ik genieten van het spel dat ze bij vlagen lieten zien. Alweer een paar maanden geleden dat ik hem voor het laatst had gezien.

Volgend jaar doet Ajax Cape Town weer mee aan de Copa Amsterdam en misschien zal dat zijn laatste wedstrijden zijn voor Ajax Cape Town of zal hij bij Ajax meedoen. Twee Braziliaanse ploegen, Atletico Mineiro en Cruzeiro, verheug me al op het talent Bernardo en de baltovenaren uit Minas Gerais. Thomas, je zou er ook goed aan doen om een kijkje te gaan nemen. Helaas wordt het toernooi niet meer in de pinksteren georganiseerd. Voor meer info kijk mijn post in de Brasiltopic.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Do 20 dec 2007 19:13
Officieel;

Citaat:
Ajax contracteert Daylon Claasen

Bron: AJAX.nl

Amsterdam, 20 dec 2007
Ajax heeft middenvelder Daylon Claasen gecontracteerd. De jonge Zuid-Afrikaan tekende een contract dat ingaat op 1 juli 2008 en loopt tot en met 30 juni 2012. Vanaf komend seizoen maakt hij deel uit van de Beloftenselectie.

Daylon Claasen, die op 28 januari 1990 werd geboren, liep twee weken stage bij Jong Ajax. Claasen is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax Cape Town.

Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Do 20 dec 2007 22:17
Citaat:
Ajax-aanwinst Claasen doet denken aan Pienaar

Bron: Voetbal International

Daylon Claasen heeft donderdag een contract met Ajax getekend. De zeventienjarige middenvelder, die zich tot medio 2012 aan de club verbond, komt komende zomer naar Amsterdam.

'Hans Vonk (oud-doelman van Ajax) heeft hem bij Cape Town op de voet gevolgd', vertelt technisch directeur Martin van Geel op de website van de Amsterdammers. 'Daylon is daar de beste speler van de hele jeugdopleiding. Hij heeft al veel jeugdinterlands op zijn naam staan en doet ergens wel een beetje denken aan Steven Pienaar.'

Claasen zelf kan nog niet bevatten dat hij naar Europa komt. 'Ik ben sprakeloos', aldus Claasen. 'Dit is een fantastische kans die ik met beide handen wil aangrijpen. Ik wil ook graag iedereen bedanken die mij hier heeft opgevangen. Ondanks de kou voelde ik me meteen thuis.'
Eto'o

Geplaatst: Vr 21 dec 2007 23:22
Een erg enthousiast verhaal van Van Geel over Claasen. Geinig kereltje ook, die Claasen. Aan het interview is duidelijk te zien dat hij nog erg moet wennen aan dingen. Dat geeft hij zelf ook aan. Hopelijk zorgt Ajax er voor dat die jongen goed begeleid wordt.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Za 22 dec 2007 12:34
Op ajax.nl valt te lezen dat het in mei al naar Nederland komt om te wennen. Dit houd waarschijnlijk in dat hij al een aantal toernooien met de A1 gaat spelen, zoals Copa A'dam en Terborg. Een goed plan dus.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Za 5 jan 2008 14:14
Ik heb hem in FM gehaald en laten begeleiden door Davids, is echt een talent bij mij. Hij kwam binnen als clown(soort Pienaar) aan de linkerkant, door Davids is zijn agressiviteit omhoog gegaan en speelt hij nu op Davids zijn plek(nu hij met pensioen is). Davids was ook zo'n speler, zo flairvolle straatvoetballer en heeft ook een metarmofose(of hoe je dat ook noemt) gemaakt naar Pitbull. Ik zie in hem eigenlijk hetzelfde. Weet iemand meer over hem?
Eto'o

Geplaatst: Wo 9 jan 2008 23:29
Niet meer dan dat er hier door D_Skilled is aangegegen, WZAWZDB.

Citaat:
Daylon Claasen talks to Ajaxct.com. about signing for Ajax Amsterdam.

After a world-wind tour of Europe young Daylon Claasen returned to Ikamva with an Ajax Amsterdam contract firmly clasped in his hand.
Daylon left Cape Town the late last year for trials with Espanyol(Spain) and Paris Saint Germain(France). Earlier in 2007 he spent a week at Real Madrid from there he left for trials at Andelect in Belgium before returning home.Mark Meyer of Ajaxct.co.za spoke with Daylon about his time abroad.

MM – Daylon congratulations on signing for Ajax Amsterdam, When did you get back?

Daylon – Thanks Mark, I got back on December 22 , 2007 and spent the festive break with the family.

MM – How did you secure trials at Real Madrid, Andelect, Espanyol and PSG?

Daylon – Well, my manager Rob Moore worked very hard behind the scenes to secure the trials with these prestigious clubs.

MM – How long was the trials at each club?

Daylon –I was at Espanyol for 5 days and they were happy with me, then I went to PSG for a week. Espanyol recalled me for another week.

MM – So what happened next?

Daylon – Well, Espanyol could not sign me as they needed to sell two players to before they could buy. They were very happy with my performances and even their technical director came to watch me train.
At PSG they already exceeded their foreign quota for the season.

MM - Tell us more about the two clubs?

Daylon – Both clubs have huge support and are very professional in their approach. At Espanyol the players are very skillful and have good technique. Their movement off the ball gives the player in possession more options to make the pass.

At PSG, the players are big in stature and are more physical yet they have amazing skills.

MM – How did you move to Ajax Amsterdam come about?

Daylon – As I said before my management worked hard behind the scenes and before leaving Espanyol, I got a call to travel to Amsterdam as they wanted to have a look at me. I hooked up with Stanton Lewis who helped me to settle in. I trained for two weeks with the reserve team. There was no indication from the club as to whether they would sign me until I was called to come in for a medical. After that Rob Moore called to say that Ajax was interested in signing me and that we would meet with Ajax Amsterdam the following day.

MM – What was your first reaction?

Daylon – I was surprised but also grateful to be given a chance to play for one of the biggest clubs in Europe.

MM – Thanks for chatting Daylon.

Daylon – thank you and I have to thank my family for their support as well as Rob Moore and his team for all their hard work.

www.ajaxct.com
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 21:58
Citaat:
Claasen is een super talent die het hopenlijk ook gaat redden bij Ajax en niet een tegenslag krijgt door de cultuurs verschillen.

Kun jij ons meer over Claassen vertellen?
D_skilled

Geplaatst: Vr 8 feb 2008 22:01
Citaat:
Claasen is een super talent die het hopenlijk ook gaat redden bij Ajax en niet een tegenslag krijgt door de cultuurs verschillen.

Dan ben ik niet de enige die dat vind. De predikaat "supertalent" gaat wat mij part te ver. Het is een enorm talentvolle speler met toekomst.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 22:08
Citaat:

Dan ben ik niet de enige die dat vind. De predikaat "supertalent" gaat wat mij part te ver. Het is een enorm talentvolle speler met toekomst.Laten we het erop houden dat Claasen een supertalent is voor de Nederlandse velden misschien niet internationaal. Hij is in ieder geval een goede speler qua dribbel, inzicht en inzet. Ik heb hem natuurlijk niet vaak kunnen bekijken maar de keren dat ik hem zag vond ik dat hij veel inzet toonde en echt gemotiveerd op het veld stond. Ook wist hij altijd waar hij moest staan en wat hij met de bal moest doen wanneer hij die aangespeeld kreeg. Zijn passing is er een van een slimme speler die weet waar hij de openingen moest vinden. Ook als hij de bal niet kon afgeven wist hij precies wat hij ermee moest doen om een andere speler te kunnen berijken door een snelle dribbel waarmee hij in de openingen dook. Hij moet wel werken aan zijn fyzieke kracht want hij is niet de sterkste al hoeft dat ook niet door zijn slimme spel.
Ik heb op andere forums vaak gepleit dat Ajax deze jongen moest halen en ik was dan ook erg blij toen hij kwam. Van Ajax Cape Town moet Ajax eigenlijk Doutie en Scott nog kopen of in ieder geval voor een (tweede) stage halen aangezien dat ook echt talenten zijn.
D_skilled

Geplaatst: Vr 8 feb 2008 22:12
Citaat:
Laten we het erop houden dat Claasen een supertalent is voor de Nederlandse velden misschien niet internationaal. Hij is in ieder geval een goede speler qua dribbel, inzicht en inzet. Ik heb hem natuurlijk niet vaak kunnen bekijken maar de keren dat ik hem zag vond ik dat hij veel inzet toonde en echt gemotiveerd op het veld stond. Ook wist hij altijd waar hij moest staan en wat hij met de bal moest doen wanneer hij die aangespeeld kreeg. Zijn passing is er een van een slimme speler die weet waar hij de openingen moest vinden. Ook als hij de bal niet kon afgeven wist hij precies wat hij ermee moest doen om een andere speler te kunnen berijken door een snelle dribbel waarmee hij in de openingen dook. Hij moet wel werken aan zijn fyzieke kracht want hij is niet de sterkste al hoeft dat ook niet door zijn slimme spel.

Klopt. Je hebt hem zeker op de Copa Amsterdam aan het werk gezien? Het is een creatieve aanvallende middenvelder met veel voetbalintelligentie. Op zich was hij fysiek geen eens zo zwak, want als je hem vergeleek met zijn teamgenoten dan was hij een kop groter en sterker.
ghostwriter

Geplaatst: Vr 8 feb 2008 22:23
Citaat:
Laten we het erop houden dat Claasen een supertalent is voor de Nederlandse velden misschien niet internationaal. Hij is in ieder geval een goede speler qua dribbel, inzicht en inzet. Ik heb hem natuurlijk niet vaak kunnen bekijken maar de keren dat ik hem zag vond ik dat hij veel inzet toonde en echt gemotiveerd op het veld stond. Ook wist hij altijd waar hij moest staan en wat hij met de bal moest doen wanneer hij die aangespeeld kreeg. Zijn passing is er een van een slimme speler die weet waar hij de openingen moest vinden. Ook als hij de bal niet kon afgeven wist hij precies wat hij ermee moest doen om een andere speler te kunnen berijken door een snelle dribbel waarmee hij in de openingen dook. Hij moet wel werken aan zijn fyzieke kracht want hij is niet de sterkste al hoeft dat ook niet door zijn slimme spel.

Klopt. Je hebt hem zeker op de Copa Amsterdam aan het werk gezien? Het is een creatieve aanvallende middenvelder met veel voetbalintelligentie. Op zich was hij fysiek geen eens zo zwak, want als je hem vergeleek met zijn teamgenoten dan was hij een kop groter en sterker.Ik heb toen Ajax CT twee keer zien spelen en af en toe zet Ajax CT op hun site een filmpje en daar zat er ook een bij over Claasen. Hij was inderdaat wat groter dan de rest maar hij ging niet vaak de duels aan.
D_skilled

Geplaatst: Vr 8 feb 2008 22:32
Citaat:
Ik heb toen Ajax CT twee keer zien spelen en af en toe zet Ajax CT op hun site een filmpje en daar zat er ook een bij over Claasen. Hij was inderdaat wat groter dan de rest maar hij ging niet vaak de duels aan.

Nee, Ok. Vond Ajax CT op dat de toernooi de best voetballende ploeg. Hoewel FC-NH ook een lust voor het oog was en dat bijna alleen maar met amateurspelers.

Ze hadden achterin twee knoetsen, voor de rest waren het allemaal kleine hobbits die van Cape Town. Een paar snelle, behendige kleine voorhoedespelers gezien maar het waren niets voor Europa.

Daylon Claassen vond ik met verre afstand de beste en de meest getalenteerde speler van CT. Je merkt het al gelijk aan de handelingssnelheid, beslissingen, en inzicht.
bugs

Forum berichten: 405
Geplaatst: Do 17 apr 2008 17:48
mogelijk dat hij wat vergeten is door de peeps hier ivm de aankoop geruchten allemaal, ook een beetje door mij als ik eerlijk moet zijn, maar dacht er ineens weer aan en vond een filmpje van em:

http://www.youtube.com/watch?v=4FKpAG8fl38
Eto'o

Geplaatst: Do 17 apr 2008 19:49
Gezien de verhalen heb ik trouwens het gevoel dat we deze jongens in onze besprekingen en analyses over de selectie over het hoofd zien. Hij begint dan wel bij Jong Ajax, maar vanuit daar zit je zo bij het eerste elftal. Dat is het prachtige van onze club.
ghostwriter

Geplaatst: Vr 18 apr 2008 09:40
Citaat:
Gezien de verhalen heb ik trouwens het gevoel dat we deze jongens in onze besprekingen en analyses over de selectie over het hoofd zien. Hij begint dan wel bij Jong Ajax, maar vanuit daar zit je zo bij het eerste elftal. Dat is het prachtige van onze club.
Ik geloof dat ze hem eerste een seizoen willen laten settelen in Nederland aangezien hij zo jong is en pas in het seizoen 09/10 aan de selectie toe zullen voegen.
Eto'o

Geplaatst: Vr 18 apr 2008 10:41
Ze willen de druk gewoon niet te hoog opvoeren en die jongen de kans geven te acclimatiseren. Maar je weet hoe snel het kan gaan in de voetballerij. Als die jongen uitblinkt in Jong Ajax en aantoont klaar te zijn voor het eerste, dan wordt hij net zo makkelijk doorgeschoven.
D_skilled

Geplaatst: Vr 18 apr 2008 11:01
Citaat:
Ze willen de druk gewoon niet te hoog opvoeren en die jongen de kans geven te acclimatiseren. Maar je weet hoe snel het kan gaan in de voetballerij. Als die jongen uitblinkt in Jong Ajax en aantoont klaar te zijn voor het eerste, dan wordt hij niet zo makkelijk doorgeschoven.

Volgens mij bedoel je wel makkelijk doorgeschoven.
ghostwriter

Geplaatst: Vr 18 apr 2008 11:02
Citaat:
Ze willen de druk gewoon niet te hoog opvoeren en die jongen de kans geven te acclimatiseren. Maar je weet hoe snel het kan gaan in de voetballerij. Als die jongen uitblinkt in Jong Ajax en aantoont klaar te zijn voor het eerste, dan wordt hij niet zo makkelijk doorgeschoven.
Ja dat klopt inderdaad maar ik denk dat ze wel hebben geleerd van spelers als Mitea, Manucharian en Lewis dat ze echt goed moeten worden opgevangen. Claasen is een uitzonderlijk talent en Ajax moet er alles aan doen om zijn talent om te zetten in geweldige spel. Met Claasen erbij is het misschien wel handig om een jonge als Donald te verhuren.
D_skilled

Geplaatst: Vr 18 apr 2008 11:05
Volgens mij is Daylon Claassen in mei voor het laatst bij met Ajax Cape Town.
Jobo

Forum berichten: 673
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 23:28
Heeft iemand beelden van deze jongen in actie ?
El Chcharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 13:43
Skilled, op welke positie zou jij Claassen neerzetten in het team?

Claassen - Lindgren
Suarez - Siem - aankoop

of ergens anders? Ben benieuwd, heb het gevoel dat Marco wel graag met hem aan de slag wil.
D_skilled

Geplaatst: Wo 25 jun 2008 14:17
In een 4-3-3 met de punt naar voren.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.373.199 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Daylon Claasen
Ga
Zoeken: