Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 09:27
|
|
Ja, en ik hoop dat Messi toch opeens bij Ajax wilt spelen. Zullen we het gewoon realistisch houden? Dromen doen we maar in onze slaap.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 09:31
|
|
Citaat: Ja, en ik hoop dat Messi toch opeens bij Ajax wilt spelen. Zullen we het gewoon realistisch houden? Dromen doen we maar in onze slaap.
Volwassen reactie en logische vergelijking inderdaad . Als het zo onrealistisch is kun je deze topic dus ook wel afsluiten............
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 09:49
|
|
Citaat: Vindt Wim Jansen nog dat Engelaar niet geschikt is?
Niets zo onderscheidend als cultuur. Een bepaalde beschaving, historisch erfgoed, normen en waarden en nog wat van dit soort wazige zaken. Dat verschilt per land vaak in grote mate. Zo praten kleine mensen volgens een oud Chinees spreekwoord bijvoorbeeld alleen maar over andere mensen, middelmatige mensen over dingen en grote mensen over ideeën. Als columnist mag ik mij op basis van de Chinese cultuur dus tot de kleine mensen rekenen. Altijd goed om je plaats te weten.
Ook op kleinere schaal kun je van cultureel onderscheid spreken. Zeker in de voetbalwereld. Onlangs was ik te gast bij De Graafschap. Over cultuurverschillen gesproken. Stuk voor stuk toegewijde mensen die op ontwapenende wijze hun club een warm hart toedragen. Agressie is in de Achterhoek een woord dat men niet kent. De duizenden toeschouwers die zich na de laatste wedstrijd op het veld begaven, hoeven dan ook niet bang te zijn voor een stadionverbod. Het is dan ook opmerkelijk dat het toch rommelt in het land van Normaal. Trainer Jan de Jonge dreigt met vertrek. De nuchtere Drent staat lijnrecht tegenover de pedante Utrechtse technisch directeur Han Berger. Een dezer dagen wordt bekend wie de strijd gaat winnen. Ik zet mijn geld op De Jonge. Die roept toch veel meer het beeld op van een Superboer.
Ken je cultuur, want de voorbeelden zijn legio. Toen men bij Feyenoord alles weer helder zag, besefte men onmiddellijk dat de flamboyante Amsterdammer Gullit absoluut niet bij de Rotterdamse volksclub Feyenoord paste. Volgens Louis van Gaal was het vertrek van te veel cultuurdragers bij AZ een belangrijke reden voor de matige prestaties. Daarom liet hij halverwege het seizoen Gretar Steinsson vertrekken… Bij Heerenveen koos men na Foppe de Haan terecht voor Gertjan Verbeek. Iemand die op de hoogte was van de historie van de club. Het is dan ook zeer de vraag of dat met de komst van de nieuwe trainer Trond Sollied zo blijft. Behalve Verbeek vertrekken ook zijn assistenten Hans Visser, Alex Pastoor en zelfs krachttrainer Rekelhof. Tot onvrede van de clubleiding, maar dat is het gevaar als je weigert te betalen voor kwaliteit.
Bij Feyenoord wil men dat wel, want er wordt zelfs meer dan 100.000 euro voor de assistent van NAC Leon Vlemmings geboden. Hoewel NAC hem best wil laten gaan, speelt de clubleiding naar de fans toe het spel mee en komt er waarschijnlijk een arbitragezaak aan te pas. Na het vertrek van Brandts moet er tenminste de indruk worden gewekt dat de clubleiding serieus te nemen is.
Feyenoord zou misschien ook iets meer geld in de scouting moeten steken. Zo testte het Rotterdamse scoutingapparaat niet zo lang geleden de Zweeds international Andreas Granqvist van Helsingborg af. Dus tekent de 23-jarige verdediger deze week bij FC Groningen. Het zal niet de eerste keer zijn dat men in Rotterdam er helemaal naast zit. Of vindt Wim Jansen nog altijd dat Orlando Engelaar niet geschikt is voor Feyenoord?
De oud-Feyenoorder is een van de meest opmerkelijke namen bij de selectie van Oranje. Net als Boulahrouz. Een ingewijde in de voetballerij kwam met een opmerkelijke verklaring. Hij daagde me uit tot een weddenschap. Volgens hem speelt Boulahrouz volgend jaar bij Ajax. Mede daarom zou de aanstaande Ajax-coach Van Basten hem hebben opgeroepen. Het zou de zoveelste oud-Ajacied zijn die terugkeert op het oude nest, want de verdediger doorliep er de jeugdopleiding en kent de cultuur. Op zich dus een prima idee. Sambal bij?
Column Wilfred Genee
http://www.sportwereld.nl/columnisten/g ... kt_is.html
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 10:36
|
|
WijZijnAjaxDeBeste, heb jij de laatste tijd nog iets concreets opgevangen in een mogelijke overvang van de kannibaal naar A'dam?
|
Peter79
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 10:39
|
|
Citaat:
Ik had het gelezen vanochtend, vandaar ook mijn posts eerder vandaag in deze topic waarin ik meld dat ik HOOP dat ie alsnog komt. Al komt Wilfred uit de Sportweek hoek en die zijn niet altijd even betrouwbaar qua nieuwtjes, geruchten etc.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 10:45
|
|
Ik snap de speculaties rondom Boulahrouz wel. Naast het interview waarin hij zei dat hij het eigenlijk te vroeg vindt voor een terugkeer naar de Eredivisie omdat er interessantere competities zijn, gaf hij later ook aan niets uit te sluiten en bovendien een lichte voorkeur voor Ajax te hebben binnen Nederland.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 10:49
|
|
Wat kwam eerst? Het maakt nogal een verschil:
'Ik hou alle opties open, maar het is eigenlijk nog te vroeg om terug te keren.'
of
'Het is eigenlijk nog te vroeg om terug te keren, maar ik hou alle opties open.'
Optie 2 laat veel meer ruimte voor een terugkeer open.
|
Peter79
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 11:08
|
|
Citaat: Wat kwam eerst? Het maakt nogal een verschil:
'Ik hou alle opties open, maar het is eigenlijk nog te vroeg om terug te keren.'
of
'Het is eigenlijk nog te vroeg om terug te keren, maar ik hou alle opties open.'
Optie 2 laat veel meer ruimte voor een terugkeer open.
Mee eens, al zal alles afhangen van interesse van andere clubs. Is er een club uit 1 van de grote voetballanden die Europees speelt dan zal die zowiezo niet in Amsterdam spelen komend jaar. Is dat niet het geval dan lijkt hij me geen onhaalbare kaart aangezien hij bij Chelsea denk ik ook geen perspectief heeft.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 12:06
|
|
Citaat: WijZijnAjaxDeBeste, heb jij de laatste tijd nog iets concreets opgevangen in een mogelijke overvang van de kannibaal naar A'dam?
Volgens mij gaat hij geen nee zeggen tegen Ajax mocht het een mogelijkheid worden gemaakt, maar het is ook niet zo dat hij nu loopt te springen. Afwachten dus alweer hoe het zich ontwikkeld, maar er liggen mogelijkheden en Ajax heeft de intentie om hem vast te leggen(geen mission impossible). Maar ik heb (nog) geen concrete aanwijzingen over pogingen.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 12:49
|
|
Thanks man.
VOetbalzone maakt ook melding van een terugkeer, te lezen in de wandelgangen.
|
Peter79
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 12:52
|
|
Citaat: Thanks man.
VOetbalzone maakt ook melding van een terugkeer, te lezen in de wandelgangen.
Al maakt Voetbalzone er, door het weglaten van bepaalde stukken uit het stuk uit het AD, een bijna zekere transfer van. Typisch Voetbalzone.......
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 13:41
|
|
Citaat: Khalid Boulahrouz in gesprek met Ajax
Khalid Boulahrouz is in gesprek met Ajax, zo vertelt zijn zaakwaarnemer Rodger Linse tegenover RNN. De back viel afgelopen dinsdag nog af in de selectie van het Nederlands elftal naar aanloop van het EK in Oostenrijk en Zwitserland.
"Ik heb er een gesprek opzitten met het bestuur van Ajax. Er is duidelijk ten sprake gekomen wat de plannen zijn van Ajax en er is natuurlijk gesproken over de rol van Khalid onder de nieuwe trainer (Marco van Basten, red)", aldus Linse tegenover RNN.
"Naar mijn gevoel is het goed verlopen", vervolgd de zaakwaarnemer van Boulahrouz. "Khalid heeft een voorkeur voor Ajax, als hij in Nederland zou komen te voetballen natuurijk. Er is ook nog interesse vanuit het Buitenland."
http://erenieuws.nl/lees4095-Khalid_Bou ... t_Ajax.htm
Wiat is 'RNN' ?
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 13:45
|
|
http://www.rnn7.nl/
Zeer dubieus
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 14:29
|
|
Er staan aanhalingstekens dus Linse heeft het wel gezegd. Dat is waar ik me aan vasthoud.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 14:52
|
|
Tja, maar ik zie het nergens bevestigd.
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:07
|
|
ik zou er toch erg gelukkig van worden als hij naar ajax kwam
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:16
|
|
Citaat: Er staan aanhalingstekens dus Linse heeft het wel gezegd. Dat is waar ik me aan vasthoud.
Helaas is het voor dit soort flutsites vrij makkelijk om valse quotes neer te zetten. Ze worden er toch nooit op aangekeken. Het lijkt me sterk dat Linse de primeur rondom de gesprekken van Boulahrouz met Ajax aan zo'n flutsite gaat geven.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:25
|
|
Toch vreemd dat hij wil nadat hij hem niet bij de selectie van de geschiktste 23 spelers heeft gehaald, vinden jullie niet?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:37
|
|
Citaat: Toch vreemd dat hij wil nadat hij hem niet bij de selectie van de geschiktste 23 spelers heeft gehaald, vinden jullie niet?
Nee, bij Oranje is hij werknemer van de KNVB en moet dat het beste doen bij Ajax moet hij doen wat het beste is voor Ajax maar nu werk hij voor de KNVB. Boulahrouz is nog lang niet fit en mist spelritme dus hoort hij niet in Oranje. Wel heeft Marco duidelijke afspraken met hem gemaakt wat Boulahrouz dus aanstaat.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:42
|
|
Citaat: Er staan aanhalingstekens dus Linse heeft het wel gezegd. Dat is waar ik me aan vasthoud.
Helaas is het voor dit soort flutsites vrij makkelijk om valse quotes neer te zetten. Ze worden er toch nooit op aangekeken. Het lijkt me sterk dat Linse de primeur rondom de gesprekken van Boulahrouz met Ajax aan zo'n flutsite gaat geven.
Tja, oke. Maar is dat dan geen plagiaat.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:44
|
|
Ik bekijk het anders: de selectie bestaat uit de meest geschikte spelers van het land. Hij is in mijn ogen de beste mandekker van Nederland, dus hoort hij erin. En je hebt genoeg tijd en invloed op de speler om te zorgen dat hij fit aankomt en dan kan je hem wedstrijden laten spelen om ook wedstrijdfit te raken. Het is wel een eindperiode van de fase die je moet winnen, niet een simpel kortdurige ontmoeting.
En natuurlijk snap ik het verschil in belangen, maar als het goed is schat je hem wel goed genoeg voor het nationale elftal in, anders moet je hem niet aantrekken. En aangezien hij niet zo wordt gezien kan ik me voorstellen dat hij zich een beetje gekwetst voelt. Dus vind ik het opmerkelijk dat hij naar Ajax zou willen, waar de bondscoach trainer wordt.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:44
|
|
Citaat: Tja, oke. Maar is dat dan geen plagiaat. Plagiaat is als je iets letterlijk overschijft en doet alsof het van jezelf is. Dit is wel ook strafbaar aangezien het een leugen zou zijn (als hij dat niet heeft gezegt) en dat kan op meerdere gronden worden betitelt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:46
|
|
Citaat: Ik bekijk het anders: de selectie bestaat uit de meest geschikte spelers van het land. Hij is in mijn ogen de beste mandekker van Nederland, dus hoort hij erin. En je hebt genoeg tijd en invloed op de speler om te zorgen dat hij fit aankomt en dan kan je hem wedstrijden laten spelen om ook wedstrijdfit te raken. Het is wel een eindperiode van de fase die je moet winnen, niet een simpel kortdurige ontmoeting.
En natuurlijk snap ik het verschil in belangen, maar als het goed is schat je hem wel goed genoeg voor het nationale elftal in, anders moet je hem niet aantrekken. En aangezien hij niet zo wordt gezien kan ik me voorstellen dat hij zich een beetje gekwetst voelt. Dus vind ik het opmerkelijk dat hij naar Ajax zou willen, waar de bondscoach trainer wordt.
Een niet honderd procent fitte speler kan tijdelijk niet geschikt zijn.
Daarnaast is het een nobel streven om met Ajax de kwaliteit van het Nederlands elftal te evenaren, maar het is natuurlijk al jarenlang niet meer zo. De KNVB hoeft geen salarissen betalen en moeiteloos de beste spelers van Nederland verzamelen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:56
|
|
Als je een topclub bent dan moet je wel naar internationals streven, fair of niet dan? En Boulahrouz kon je al tijden opdrachten meegeven en oproepen voor (oefen)interlands, dus dan kon je hem dus wel klaarstomen. Bovendien oogte hij helemaal niet ziek, zwak of misselijk hoor, hij was gewoon 1 van de groep en viel zeker niet uit de smaak.. Maar blijkbaar dacht Marco er anders over, dat mag maar dan ben ik verbaast dat Boulahrouz naar Ajax zou willen komen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 15:58
|
|
Citaat: Als je een topclub bent dan moet je wel naar internationals streven, fair of niet dan? En Boulahrouz kon je al tijden opdrachten meegeven en oproepen voor (oefen)interlands, dus dan kon je hem dus wel klaarstomen. Bovendien oogte hij helemaal niet ziek, zwak of misselijk hoor, hij was gewoon 1 van de groep en viel zeker niet uit de smaak.. Maar blijkbaar dacht Marco er anders over, dat mag maar dan ben ik verbaast dat Boulahrouz naar Ajax zou willen komen. Marco had vanaf het begin duidelijk gemaakt dat Melchiot de voorkeur had maar dat Boulah er voor de zekerheid bij werd gehaald. Boulah heeft 19 wedstrijden in twee jaar gespeeld wat veel te weinig is. En je kan niet aan 20 minuten zien of hij fit genoeg is voor het EK.
|