Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » 30 januari: Ajax-PSV
Ga
Zoeken:

Onderwerp: 30 januari: Ajax-PSV
Maker: LucasBekeken: 7624
Status: InactiefBerichten: 136
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 31 jan 2008 08:44
Begin bij de organisatiestructuur van AJAX. De mensen die Jaakke hebben benoemd moeten er ook uit. Ik kan mij niet voorstellen, dat, als je een beetje AJAX-gevoel in je donder hebt, je zo'n meneer aanstelt, die werkelijk helemaal niets met AJAX heeft. Geen uitstraling, smerig glad mannetje, die zelfs zich meent te moeten bemoeien met het technische beleid. Bel maar weer even met Johan, John....yeah, right.

Dan de scouting....

Ach, te veel om op te noemen.
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Do 31 jan 2008 09:05
Adriaanse zag het nog niet zo gek bij zijn aantreden. Ajax moet een stap achteruit zetten en de tijd nemen om op nivo te komen. We zijn nu al jaren bezig met lapmiddelen. Terug naar de roots, verkoop die ellende maar, de heren denken sowieso voor een groot deel tenminste, na dit seizoen aan een volgende stap toe te zijn, en stel een ploeg op met veel eigen spelers met op sommige plaatsen een gerichte aankoop. Dat gericht schort er nogal aan. Niet alleen onder van geel, maar ook onder zijn voorgangers. Allerlei spelers worden binnengehaald die niets met Ajaxvoetbal te maken hebben. Goede spelers hoor, maar als je die in het ajaxsysteem laat voetballen, verzuipen ze. De keuze zou dus simpel moeten zijn; terug naar je basis en daar de juiste spelers bij zoeken, of die roots los laten. Nu is het al jaren een beetje van beiden.
bugs

Forum berichten: 405
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 31 jan 2008 13:32
adriaanse mag van mij terug komen
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Do 31 jan 2008 14:30
En dan nu eventjes over misschien wel de meest frustrerende Ajax-wedstrijd van mijn leven. Als er mensen in de buurt van 411 zaten, sorry van al dat gescheld van mijn kant.

Ik heb de laatste twintig minuten alleen maar achterover gezeten en lopen zeiken op Ajax, want wat waren we slecht zeg. Natuurlijk kregen we meer kansen en hadden Suarez en Heitinga allebei minimaal één keer moeten scoren, maar het spel leek echt nergens op. PSV hoefde inderdaad niet zo nodig, maar dan nog zag het er aan hun kant technisch gezien gewoon verzorgder uit. Niets bijzonders, maar gewoon rust aan de bal, een compact spelende ploeg en een elftal dat afgestemd is op de sterke aanvallende spelers. Bij ons is het paniek aan de bal vanwege een aantal jongens met een ontzettend lage handelingssnelheid (Vermaelen, gisteravond ook Davids) of te weinig voetbalintelligentie (Rommedahl, Silva, Gabri). Hebben jullie er wel eens op gelet hoe vaak onze spelers de bal een paar keer op rij naar elkaar toe koppen of hoe vaak een bal blind omhoog wordt gerost? Het lijkt wel godverdomme voetvolley. In verdedigend opzicht is het onder Koster al vanaf de eerste minuut drama (en was het onder Ten Cate maar een ietsjepietsje beter). Er is geen enkele communicatie. Niemand die elkaars man overneemt en er worden constant positionele fouten gemaakt.

In aanvallend opzicht leek het wel alsof onze spelers elkaar nog nooit eerder hadden gezien. Perez die eens te meer bewees dat hij totaal ongeschikt is als aanvallende middenvelder op een driemansmiddenveld. Ik baalde al toen hij binnenkwam omdat het een teken was van wanbeleid, maar daarnaast heeft hij ook nog niet of nauwelijks iets toegevoegd. Die lulhannes van een Ten Cate zag tenminste dat Perez niet op het middenveld kan spelen. Lindgren erbij en Perez voorin in plaats van Rommedahl s.v.p., iets waar ik voor de wedstrijd al voor pleitte.

PSV is al jaren de baas in de Arena. De ene keer wat sluwer dan de ander, maar er is toch niemand die me gaat vertellen dat dat toeval is? Toe nou! PSV heeft z'n verdedigende organisatie (met min of meer vergelijkbaar materiaal als Ajax) ook dit jaar weer uitstekend voor elkaar. Hoe vaak moest er bij PSV gisteravond iemand echt aan de noodrem trekken? Zelden. Het waren allemaal van die kleine overtredinkjes, waar een scheidsrechter lang niet altijd voor fluit (even tussendoor, Wegereef liet van beide kanten wel erg veel gaan zeg). Bij ons probeerden Davids en Gabri over het hele veld te knallen maar kwamen ze ontzettend vaak te laat. PSV zorgde er soms voor dat we op een veld speelden van nog geen 35 meter.

M'n irritatie werd overigens wel aangewakkerd door al dat geluid dat er uit het uitvak kwam. Pijnlijk gewoon hoe 410 ook voor de achterstand met niets origineels kwam. Op ieder liedje dat het uitvak zong, kwam gewoon hetzelfde liedje terug maar dan met homo's of k*nkerboeren erin. Het sloeg nergens op. Die PSV'ers krijgen verder ook geen props van me, omdat ze heel 'stoer' die anti-semitische liedjes hadden overgenomen van F-word en die Bunniksiders.

Wat die rode kaart van Davids betreft: oerdom en niet chique, maar begrijpelijk door de frustratie over z'n eigen spel en dat van z'n middelmatige medespelers. Hopelijk komt Edgar er na z'n schorsing van twee of misschien drie wedstrijden weer bovenop. Het is maar goed dat ik zelf geen profvoetballer ben, want ik had een tegenstander die vlakbij de zijlijn ligt en geblesseerd is geraakt toch echt even het veld uitgerold. En ik heb de laatste tien minuten alleen maar geroepen dat de eerste de beste tegenstander die 0-3 probeert te maken natuurlijk het veld uitgeschopt moet worden. Maar ja, Ajax en een goede wedstrijdmentaliteit.

Uiteindelijk moeten we eerlijk zijn: verlies tegen PSV is vrij normaal. Verlies tegen Excelsior en gelijke spelen tegen VVV, Sparta en Feyenoord zijn dat niet. Naast het feit dat we het kampioenschap nu waarschijnlijk hebben weggegooid vind ik het nog het ergste dat m'n eerste Ajax-Feyenoord me nu weinig kan schelen.
Ad

Forum berichten: 2481
Geplaatst: Do 31 jan 2008 15:06
Citaat:
Ik had nooit, maar dan ook nooit kunnen denken dat AJAX op Feyenoord zou gaan lijken, maar AJAX is met de laatste 10 jaar aardig op weg en ik heb geen zin om de komende 20 jaar me kapot te ergeren aan spelers, trainers, maar vooral de organisatiestructuur van AJAX. Ze doen maar wat.

Precies !! en het krediet van Van Geel is zelfs bij mij nu opgebruikt. Inpakken en opzouten is het devies.
Je moet F`noord nageven dat ze daar tenminste lering hebben getrokken uit het vorige seizoen. Kijk maar eens wat een spelers daar zijn aangekocht en hoe men in een paar maanden tijd weer een hele positieve sfeer rond de club heeft gecreeerd en geloof me; er is geen rotter publiek dan dat uit R`dam Zuid.
Die zijn zelfs in staat om de vrouw van een speler te gijzelen als hij niet presteert. Als we dat bij Ajax zouden doen hadden we een heel huis vol met bloedmooie vrouwen............ :crazy:
Ad

Geplaatst: Do 31 jan 2008 15:08
Citaat:
adriaanse mag van mij terug komen

Van mij ook bugs, maar ga er maar niet vanuit. Het zal wel weer een "ja knikker" worden, waarvan we al snel de conclusie kunnen trekken dat ook hij "het" weer niet heeft.....tjonge tjonge tjonge....... orry:
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Do 31 jan 2008 15:09
Heeft Feyenoord dan zulke geweldige spelers aangetrokken? Makaay is een geweldenaar en Sahin een groot talent, maar die laatste is slechts gehuurd. Van Bronckhorst is ook een prima middenvelder, maar dan houdt het ook wel op.

Bovendien denk ik dat ons publiek nog een stuk kritischer is dan het publiek van Feyenoord. Bij Ajax wordt er weinig positieve steun gegeven.
Ad

Geplaatst: Do 31 jan 2008 15:13
Citaat:
Voor mijn gevoel ligt het aan de arena. Helaas zitten we daar erg lang aan vast :cry:

Het heeft er in ieder geval zeker een hoop mee te maken......een kutstadion is het en het is gewoon Ajax`thuis niet. Allemaal veel te afstandelijk en te kil en nog steeds in de kleuren van de Admirals......dat zegt al genoeg.
Pisvee speelt godverdomme gewoon thuis in die betonnen doodskist, elk jaar weer. Die voelen zich daar als een vis in het water......van mij mag morgen de slopershamer erin of een mooie implosie zou ook niet gek zijn. orry2: Wat een ellende..............
Ad

Geplaatst: Do 31 jan 2008 15:19
Citaat:
Heeft Feyenoord dan zulke geweldige spelers aangetrokken? Makaay is een geweldenaar en Sahin een groot talent, maar die laatste is slechts gehuurd. Van Bronckhorst is ook een prima middenvelder, maar dan houdt het ook wel op.

Bovendien denk ik dat ons publiek nog een stuk kritischer is dan het publiek van Feyenoord. Bij Ajax wordt er weinig positieve steun gegeven.

Er is geen groter klote publiek dan het Ajax publiek Thomas en dat staat. Doodziek word je van dat ellendige fluiten elke keer en ik kan me zomaar voorstellen dat je als speler geen stap extra zet voor dit soort rand debielen, want dat zijn het.
F`noord heeft ook mensen rondlopen als Slory en Bruins, absoluut spelers met toekomst en dreiging ( dat ik dat ooit zou zeggen... :bag: ) en er hangt inmiddels toch een positieve sfeer rond die club?
De aankoop van Landzaat is weer een bewijs van beter beleid dan Ajax, hoewel hij van mij niet naar Ajax hoefde te komen hoor, maar het zegt wel iets. En dat Van Geel zich dan nog maar eens een slechte verliezer toont en zichzelfs en de club compleet voor schut zet......tja...
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Do 31 jan 2008 17:14
Mijn hart bloed op alle fronten. Gisteren met mijn maten toch even een pintje gepakt maar geen gezelligheid helaas...
Maar een opstekertje, vorig jaar stond PSV ook precies 8 punten voor, alhoewel ik nu weer té optimistisch ben.
Hopelijk kan Lindgren zich bewijzen, want Davids is er nog lang niet...

Jongens, AZ pakt wel een punt minimaal tegen de boeren, als je wint van Feyenoord dan kun je nog druk zetten. Maar helaas, zal ook dat, niet genoeg zijn :cry:
H+10

Forum berichten: 377
Geplaatst: Do 31 jan 2008 18:09
Mensen, Je mag best weten dat ik de hele weg terug naar huis van binnen heb zitten janken en de boel zitten vervloeken..Hoe is het mogelijk. De hele nacht wéér wakker gelegen. Dat je een keer van psgay verliest okay, maar el-le-ke keer weer is niet te bevatten en de manier waarop ook weer. En dat je in je eigen huis gvd wordt overstemt door die kutboeren. De ergste dolksteek was hun lied "ze worden nooit meer kampioen"... :cry: Ben bang dat als het zo doorgaat ze nog gelijk krijgen ook. :bag: Ik schaam me kapot.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 31 jan 2008 18:50
Ik had het 'minder' erg gevonden als Psv sterk was, maar dit seizoen zijn ze gewoon bijzonder matig. En dan verliest AJAX er nog van. Tsja... :cry:
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.529 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » 30 januari: Ajax-PSV
Ga
Zoeken: