Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » 30 januari: Ajax-PSV
Ga
Zoeken:

Onderwerp: 30 januari: Ajax-PSV
Maker: LucasBekeken: 7619
Status: InactiefBerichten: 136
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Vr 14 dec 2007 09:07
Citaat:
Voorbeschouwing Ajax-PSV
Door STATS Europe - Ronald Kres
Donderdag, 13 december 2007, 19:02
DEN HAAG (SE) – Leonardo heeft na ruim negen maanden blessureleed zijn rentree bij Ajax gemaakt. De Braziliaan speelde maandagavond als invaller een klein half uurtje mee tijdens de uitwedstrijd van het tweede elftal van de Amsterdamse club tegen de leeftijdsgenoten van FC Groningen.

Leonardo had een aandeel in de ruime zege van Ajax (0-3). Hij miste bij een voorsprong van 0-2 een strafschop, maar bereidde iets later wel het laatste doelpunt van Martina voor.

Leonardo scheurde vorig seizoen op 4 maart zijn kruisband in de door Ajax verloren thuiswedstrijd tegen Heerenveen (0-1). Het is nog niet bekend of de Braziliaan zondag al op de bank kan zitten tegen PSV.

George Ogararu is zondag in het uitverkochte duel met de regerend landskampioen gewoon inzetbaar. De Roemeense rechtsback ontbrak zaterdag tijdens de door Ajax gewonnen uitwedstrijd bij Willem II (3-2) nog wegens een spierblessure. Hij trainde maandag zonder problemen met de selectie mee.

Gabri verscheen niet op het trainingsveld naast de Arena. De Spanjaard heeft nog last van zijn bovenbeen. Trainer Adrie Koster van de Amsterdamse koploper van de eredivisie verwacht dat Gabri tegen PSV kan beginnen. Koster is optimistisch. Gabri viel in het duel met Willem II nog voor rust uit. Na een botsing met keeper Maikel Aerts was een wissel noodzakelijk. ``Gabri kreeg een flinke tik op zijn knie”, zei Koster. ``Maar zijn knie is gelukkig niet beschadigd. Hij moet normaal gesproken gewoon tegen PSV kunnen spelen.”

Voor Edgar Davids (beenbreuk), Laurent Delorge (achillespees) en Jeffrey Sarpong (schouder) komt de topper tegen de kampioen uit Eindhoven nog te vroeg. Ze werkten maandag naast de ArenA individueel aan hun herstel.

Sarpong was na een schouderoperatie langdurig geblesseerd. Ook Laurent Delorge lijkt hersteld van zijn achillespeesblessure. De Belg verscheen eveneens op de training, maar deed voornamelijk loopoefeningen.

Vurnon Anita is minimaal drie maanden uitgeschakeld. De 18-jarige speler, die sinds dit seizoen deel uitmaakt van de A-selectie, heeft maandag een kijkoperatie aan zijn heup ondergaan. Daarbij is het kapsel van het gewricht schoongemaakt.

Ajax tekent overigens zondagmorgen voor aanvang van de topper tegen PSV een ’letter of intent’ tot samenwerking met de Chinese voetbalbond, de Chinese topclub Beijing Guoan FC en de Chinese staatstelevisie. Dat heeft de Amsterdamse club woensdag bekend gemaakt. Verdere details worden zondag uit de doeken gedaan. Algemeen directeur Maarten Fontein maakte half oktober al duidelijk dat de Amsterdamse voetbalclub de Chinese markt op zou gaan. Het doel, gaf hij toen aan, is onder meer de jeugdopleiding van Ajax te exploiteren. Daarnaast is de nieuwe hoofdsponsor Aegon heel erg actief op de Chinese markt. „In China vinden ze het heel belangrijk dat we daar niet alleen een wedstrijdje komen voetballen, maar ook op de lange termijn willen samenwerken”, gaf Fontein destijds aan.

Bij PSV heeft verdediger Manuel da Costa zijn rentree gemaakt op het veld. De Portugees liep eind september een knieblessure op. Maandag speelde de 21-jarige verdediger in Eindhoven met Jong PSV mee tegen Jong AZ (2-2). Da Costa is volgend de Eindhovense club medisch fit en moet nu weer wedstrijdritme opdoen.

PSV verloor woensdag in eigen huis in de Champions League van Internazionale, 0-1 en plaatste zich niet voor de achtste finales van het kampioenenbal. De Eindhovense club kon niet beschikken over Danny Koevermans. De aanvaller heeft nog teveel last van de hamstringblessure die hij maandag op de training opliep. Koevermans is zondag waarschijnlijk wel inzetbaar tegen Ajax. John de Jong en Tommie van der Leegte zijn al langer geblesseerd.

Jan Kromkamp komt dit jaar niet meer in actie voor PSV. De verdediger onderging vorige week maandag in het St. Annaziekenhuis van Geldrop een kijkoperatie aan de linkerknie. Bij de ingreep werd littekenweefsel verwijderd en een scheurtje in de meniscus hersteld. De verwachting is dat Kromkamp vier weken nodig heeft om te revalideren. Daarna kan hij de groepstraining hervatten.

Ajax:

Geblesseerd: Edgar Manucharyan (lies), Thomas Vermaelen (enkel), Vurnon Anita (heup).

Niet wedstrijdfit: Leonardo, Edgar Davids, Laurent Delorge, Jeffrey Sarpong.

Twijfelachtig: Gabri (knie).

PSV:

Geblesseerd: Tommie van der Leegte (darmklachten), John de Jong (knie), Jan Kromkamp (knie).

Niet wedstrijdfit: Manuel da Costa.

Twijfelachtig: Danny Koevermans (hamstring).

www.elfvoetbal.nl

Dé kans voor Ajax om een eerste gaatje te slaan richting achtervolgers! 3-0 gaat het worden! B)
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Vr 14 dec 2007 11:13
Ik help je hopen, Luuk! :pray:
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Vr 14 dec 2007 16:50
Citaat:
Ik help je hopen, Luuk! :pray:

Ik las dat Ajax in 2003-2004 voor het laatst won, ik kan me het herinneren, maar voor mijn gevoel was dat in de vorige eeuw (Ik ga niet naar de Johan Cruyffschaal), ik heb niet zo'n positief voorgevoel. Een gelijkspel is al meer dan genoeg. Ik weet dat wonderen de wereld nog niet uit zijn, maar ik heb Ajax dit seizoen wel zien winnen, maar niet goed zien voetballen.
Lucas

Geplaatst: Za 15 dec 2007 10:57
We hebben een paar jaar geleden thuis ook voor de halve finale van de beker gewonnen
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Za 15 dec 2007 11:15
Reken er maar op dat de wedstrijd niet doorgaat. Ik had eigenlijk wel weer zin in een bezoekje aan m'n club, maar misschien is het toch beter zo.
Lucas

Geplaatst: Za 15 dec 2007 14:10
Beter? PSV zit zwaar in een dip! Is zwaar klote, ik had me er zo op verheugd
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Za 15 dec 2007 14:13
En AJAX zit niet in een dip? Ik heb liever dat Davids, Van der Wiel en Vermaelen terug zijn om mee te strijden tegen Psv.
Lucas

Geplaatst: Za 15 dec 2007 14:16
Ik vrees dat het met deze selectie niet veel beter wordt 343. We hebben een onevenwichtige selectie, maar voorin een aantal spelers die ervoor zorgen dat we hoe dan ook wel scoren in een wedstrijd.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Za 15 dec 2007 14:21
Zeker, maar jij denkt dat er met die 3 spelers niet iets meer balans komt, Luuk? Het scheelt een slok op een borrel. Zagen we vorig jaar wel wat een speler als Davids kan doen.
Lucas

Geplaatst: Za 15 dec 2007 14:23
Maar PSV is nu ook wel heel erg zwak hoor. Die gaan zich ook nog verbeteren
Lucas

Geplaatst: Za 15 dec 2007 14:30
Maar goed, even de officiele bevestiging:

Citaat:
Topduels eredivisie gaan niet door
Uitgegeven: 15 december 2007 12:24
Laatst gewijzigd: 15 december 2007 13:36

ROTTERDAM - De topwedstrijden in de eredivisie van zaterdag en zondag gaan niet door. Dat hebben de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam zaterdag rond het middaguur bekendgemaakt.

Zaterdagavond zou Feyenoord in eigen huis tegen AZ spelen, zondag stond in Amsterdam de wedstrijd Ajax-PSV op het programma.

"De wedstrijd Ajax-PSV is een risicowedstrijd'', aldus een woordvoerder van burgemeester Job Cohen. "Daar heb je veel inzet voor nodig. Men vreest dat er te weinig capaciteit nodig is om de veiligheid van supporters te waarborgen. Het is een te groot risico.''

Opstelten

“Ik kan de totale verantwoordelijkheid niet nemen'', aldus de Rotterdamse burgemeester Ivo Opstelten.

Hij kan bijvoorbeeld niet garanderen dat het binnenkomen van de bussen en de auto's van de supporters goed verloopt. Zonder politiebegeleiding kan er volgens hem mogelijk een chaos ontstaan.

Overleg

Cohen overlegde zaterdagochtend met korpschef Bernard Welten van de politie Amsterdam-Amstelland over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd.

Zij concludeerden dat de kans op ongeregeldheden te groot is, ook al zouden de stakende politieagenten bij calamiteiten gewoon weer aan het werk gaan.

Politiebonden

Nu de twee topduels in de eredivisie niet doorgaan, beraadt de politiebond ACP zich op verdere acties. Dat zei ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp zaterdag.

De politiebonden ACP en ANPV wilden dit weekeinde tijdens de duels actie gaan voeren voor een betere cao. Onbekend is nog welke acties de bonden nu voor ogen hebben.

www.nu.nl
Anonymous

Forum berichten: 4060
Geplaatst: Za 15 dec 2007 15:00
De politie is je beste vriend... :anger:
Eto'o

Geplaatst: Za 15 dec 2007 15:08
Citaat:
Maar PSV is nu ook wel heel erg zwak hoor. Die gaan zich ook nog verbeteren

Ajax krijgt er Davids, Vermaelen, Van der Wiel, Leonardo, een aanvallende middenvelder en een centrumverdediger bij.

PSV is op zoek naar een nieuwe centrumverdediger en is tot nu toe uitgekomen bij Maza Rodriguez. Geloof me, dat is niet veel soeps hoor. Daarnaast was de selectie van PSV op Da Costa na zo goed als fit, geloof ik.
Anonymous

Geplaatst: Za 15 dec 2007 17:40
psv had om te beginnen die flapdrol van een Wouters aan t roer gehad, een onwaarschijnlijk groot nadeel voor de eindhovenaren.

2 berichten vsn de VI-website:

Citaat:
Ajax heeft 'absoluut geen begrip' voor politie-actie
15/12/2007 16:04

Ajax-voorzitter John Jaakke is ziedend omdat door politie-acties zowel Ajax-PSV als Feyenoord-AZ geen doorgang kan vinden.

'Dat dit mogelijk is, vinden wij ongelooflijk', foetert Jaakke op de website van de Amsterdamse club. 'We kunnen absoluut geen begrip opbrengen voor de manier van handelen van de betrokken bonden. We vragen ons af of zij beseffen hoeveel mensen de dupe zijn van deze acties.'

'Wij proberen altijd rekening te houden met de wensen van de politie. Kennelijk kunnen zij het niet opbrengen om nu rekening te houden met de miljoenen voetballiefhebbers die naar deze wedstrijd hebben uitgekeken. (...) Er zouden ruim vijftigduizend mensen naar deze wedstrijd komen. En nu moeten we allemaal afwachten.'

'De grote vraag is nu wanneer de wedstrijd gespeeld kan gaan worden, de wedstrijdkalender zit bomvol en er zit een EK aan te komen.'

Citaat:
KNVB-baas Kesler: 'Dit tart elke vorm van fatsoen'
15/12/2007 16:07

'Dit is een zwarte dag voor het Nederlandse voetbal', oordeelde Henk Kesler op de afgelasting van Ajax-PSV en Feyenoord-AZ. De KNVB-directeur sprak tijdens een speciale persconferentie in Hoenderloo.

'De KNVB vindt het volstrekt onacceptabel dat de bonden de vastgelopen CAO-onderhandelingen willen vlot trekken ten koste van het voetbal. Dit tart elke vorm van fatsoen. Ik zou de verantwoordelijke minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken, red.) willen adviseren deze verwende kerels van de politie geen cent extra te geven.'

'Als je de steun van het Nederlandse publiek wil, moet je het vooral zo doen', sneerde Kesler. 'Als ik op dit moment de reacties op internet bekijk, dan is het imago van de politie niet zo goed. Het beeld bestaat dat ze alleen maar bonnen uitschrijven, boeven laten lopen en als het spannend wordt, er niet zijn. Met het niet laten doorgaan van de topduels, zijn ze op de goede weg.'
ajacied for ever

Forum berichten: 1
Geplaatst: Za 15 dec 2007 19:45
belachelijk dat het is uitgesteld ik kan me hier zo over opregen die k.u.t politie moet je hard aanpakken :666:
Anonymous

Geplaatst: Za 15 dec 2007 20:05
Ik doe mee :notsonice:

...maar wat is opregen?

welkom Ajaxvriend :good:
ferrykoek

Forum berichten: 36
Geplaatst: Za 15 dec 2007 22:39
mischien de politie aanklagen voor het moedwillig in gevaar brengen van de openbare orde en maatschappelijke veiligheid?
BaRcAjAx HooLIGanS

Forum berichten: 7
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 09:10
what is the new date for this match ?
ferrykoek

Forum berichten: 36
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:09
the new date is still undecided, the KNVB will look into it later this week and if they can't find a suitable date (has to be in the weekend due to security risks) and it's also a short season because of the euro cup, then Ajax will have a reglementary 0-1 loss
BaRcAjAx HooLIGanS

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 00:54
Citaat:
the new date is still undecided, the KNVB will look into it later this week and if they can't find a suitable date (has to be in the weekend due to security risks) and it's also a short season because of the euro cup, then Ajax will have a reglementary 0-1 loss

Someone told me that it will be in 30-January, is that true ?
Eto'o

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 01:03
That is a serious possibility, according to Adrie Koster.
BaRcAjAx HooLIGanS

Geplaatst: Ma 17 dec 2007 14:37
Citaat:
That is a serious possibility, according to Adrie Koster.

I hope that it will in this date, at least i will be in a short holiday after hard exams in the school. :ja:
Eto'o

Geplaatst: Vr 21 dec 2007 16:40
Citaat:
Sportweek: Ajax-PSV toch vastgesteld voor woensdag 30 januari

Sportweek meldt dat de KNVB Ajax – PSV toch heeft vastgesteld voor woensdag 30 januari. De gemeente Amsterdam zou overstag zijn gegaan en nu wel toestemming hebben gegeven om de topper op woensdagavond te laten spelen. De zondag daaropvolgend staat AZ-PSV op het programma. 30 januari was eigenlijk de enige beschikbare datum om het duel in te halen.

PN

Dat wordt een ontzettend lastige week voor Ajax met Vitesse uit, PSV thuis en Feyenoord thuis. Could be a make or break week in terms of the title.
El Lute

Forum berichten: 3606
Geplaatst: Vr 21 dec 2007 22:00
Citaat:

Dat wordt een ontzettend lastige week voor Ajax met Vitesse uit, PSV thuis en Feyenoord thuis. Could be a make or break week in terms of the title.

Daar doe je het als voetballer voor thomas en dit zijn 9 punten. No problem.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Za 22 dec 2007 16:42
Wedstrijd wordt op 30 januari gespeeld, aldus AT5.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.385 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » 30 januari: Ajax-PSV
Ga
Zoeken: