Auteur
|
Bericht
|
djembeed
Forum berichten: 2
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 11 dec 2007 21:13
|
|
Ajax die jonge buitenlandse talenten wil kopen. Ik als Ajacied blijf dat raar vinden. Wij hebben ze toch op de toekomst rond lopen? Of is de jeugdopleiding van Ajax toch niet zo goed als wij denken?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 11 dec 2007 21:24
|
|
Je legt hem op de doellijn.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Di 11 dec 2007 21:26
|
|
De jeugdopleiding van ajax is geweldig
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 11 dec 2007 21:26
|
|
Het is onmogelijk om om de drie jaar een geschikte speler voor iedere positie in het elftal en de selectie op te leiden. Iedere topclub is ook afhankelijk van buitenlandse transfers.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 11 dec 2007 21:31
|
|
Het is heel simpel; het verloop van jonge spelers gaat veel te snel. Sneller dan vroeger. Wie kan er een club opnoemen met meer spelers uit de eigen opleiding die in het eerste spelen?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 11 dec 2007 21:39
|
|
Chivas, maar ik snap je punt. ;)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 12:27
|
|
die samenwerking doet me erg denken aan Feyenoord en Belo Horizonte....
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 13:56
|
|
Citaat: die samenwerking doet me erg denken aan Feyenoord en Belo Horizonte....
Dat was een prut samenwerking waar Feyenoord geen enkele speler van een eredivisie niveau kon plukken. De enigste waar ze in Rotterdam nog steeds achter hun oren krabben waarom ze die misgelopen hebben is Fred. Sammuel is al terug in Brazilie en speelt bij Cruzeiro, Coelho hebben we niks meer van gehoord sinds zijn vertrek bij Westerlo.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:07
|
|
Zoals ik al zei, het succes van de samenwerking is vooral afhankelijk van de manier waarop beide clubs het invullen. Een samenwerking met Chivas klinkt geweldig, maar het moet allemaal nog maar blijken. Als ik dan heel eerlijk moet zijn ben ik meer onder de indruk van de plannen van Ajax in China dan al die vage samenwerkingsverbanden van PSV en Ajax met clubs uit Zuid-Amerika.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 16:00
|
|
Citaat: Zoals ik al zei, het succes van de samenwerking is vooral afhankelijk van de manier waarop beide clubs het invullen. Een samenwerking met Chivas klinkt geweldig, maar het moet allemaal nog maar blijken. Als ik dan heel eerlijk moet zijn ben ik meer onder de indruk van de plannen van Ajax in China dan al die vage samenwerkingsverbanden van PSV en Ajax met clubs uit Zuid-Amerika.
Die van Ajax met China is overigens puur commercieel. Alleen om het laatje van Ajax de komende jaren te spekken. Die van PSV met Chivas is in mijn ogen beter, omdat de jeugdopleiding van Chivas gegarandeerd staat kwalitatieve goede spelers die het ieder jaar aflevert aan het eerste elftal. Wij kennen de in-en outs van die samenwerking niet dus kunnen we ook niet zeggen of PSV wel niet een eerste aankoop heeft afgedwongen, dat zou een slimme zet zijn. Het zal nog moeten blijken of het daadwerkelijk een slimme zet is geweest van PSV.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 16:01
|
|
Citaat: die samenwerking doet me erg denken aan Feyenoord en Belo Horizonte....
Dat was een prut samenwerking waar Feyenoord geen enkele speler van een eredivisie niveau kon plukken. De enigste waar ze in Rotterdam nog steeds achter hun oren krabben waarom ze die misgelopen hebben is Fred. Sammuel is al terug in Brazilie en speelt bij Cruzeiro, Coelho hebben we niks meer van gehoord sinds zijn vertrek bij Westerlo.
Tuurlijk was dat een prutsamenwerking, maar de overwegingen om hem aan te gaan waren dezelfde. Het domme van Feyenoord was dat ze ook verplicht waren tot financiele steun (een paar Miljoen per jaar). Punt was dat de eigendomsrechten van de meest talentvolle spelers doorgaans al in handen waren van andere partijen dan Belo Horizonte zelf.
Dat vond ik erg dom. Je vergeet hoogvlieger Somalia overgens nog. XD Coelho is niet zo'n slechte speler (middenmotor van Spanje --> Genk --> ...) zijn probleem was vooral mentaal. Maar z'n talent schat ik hoger in dat van bijvoorbeeld een Jacob Lensky. Hoe Fred afgetest is is een verhaal apartt, kwam op proef onder druk van z'n zaakwaarnemer. Maar gaf zelf later aan niet z'n best gedaan te hebben in die periode omdat hij niet naar Feyenoord wilde.
Ik vraag me dus af of Ajax alleen puur op basis van expertise z'n bijdrage levert aan deze samenwerking. Dan juich ik het alleen maar toe (maar ik heb m'n twijfels.) Als je jaarlijks een bedrag moet gaan lappen ben je slechter af.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 16:05
|
|
Citaat: Die van Ajax met China is overigens puur commercieel. Alleen om het laatje van Ajax de komende jaren te spekken. Die van PSV met Chivas is in mijn ogen beter, omdat de jeugdopleiding van Chivas gegarandeerd staat kwalitatieve goede spelers die het ieder jaar aflevert aan het eerste elftal. Wij kennen de in-en outs van die samenwerking niet dus kunnen we ook niet zeggen of PSV wel niet een eerste aankoop heeft afgedwongen, dat zou een slimme zet zijn. Het zal nog moeten blijken of het daadwerkelijk een slimme zet is geweest van PSV.
Die van China is inderdaad puur commercieel. Ik verwacht ook geen talent vanuit China op een sporadische uitzondering na. Ajax wil gewoon netwerken in China om naamsbekendheid op te bouwen en daar munt uit te slaan. Dat komt Aegon natuurlijk ook niet verkeerd uit.
Wat Chivas betreft, wel de club met de beste talentontwikkeling van Mexico alleen geldt voor zowat elke opleiding dat het gaat met pieken en dalen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 16:15
|
|
Nogmaals, we kennen de ins en outs niet. Puur qua jeugdopleiding is Chivas op dit moment interessanter, maar het plan van Ajax is weer een stuk duidelijker en ziet er goed uit. Bij PSV-Chivas kan de samenwerking voor hetzelfde geld net zo vaag zijn als die tussen PSV en Boca Juniors.
In China valt ook in voetbaltechnisch oogpunt in de toekomst wel wat te halen, denk ik. En uiteraard valt er geld te verdienen.
|
Lucas
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 17:51
|
|
Geld verdienen in China? Ik betwijfel het. Alles wordt nagemaakt en de overheid staat dat gewoon toe.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 17:54
|
|
Op het gebied van tv-rechten valt wellicht nog aardig wat te verdienen.
|
Lucas
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 17:55
|
|
Vooralsnog verkoopt de ECV de rechten voor het buitenland ook collectief volgens mij
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 18:01
|
|
Maar de ECV heeft weer niets te maken met dat programma over die Chinese jongens in de jeugdopleiding van Ajax, neem ik aan.
|