Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Jeffrey Sarpong
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Jeffrey Sarpong
Maker: 343Bekeken: 14554
Status: InactiefBerichten: 234
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Marco

Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Za 13 feb 2010 13:58
Ja.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Za 13 feb 2010 14:04
Ah, mooi dat hij het goed doet dan.
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Za 13 feb 2010 17:14
Ben nooit fan geweest van Sarpong; maar ik moet toegeven dat hij het tot nu toe érg leuk doet!
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Za 13 feb 2010 19:26
Heb je dan meer dan 5 volle wedstrijden van hem gezien guy?
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Za 13 feb 2010 19:48
Citaat:
.

Jij ziet hem inmiddels niet meer terugkeren bij Ajax, Bertje? Het blijft toch een beetje een dark horse, wat mij betreft. Heeft meer puur talent dan spelers als De Jong, Anita, Donald en Van der Heijden, bijvoorbeeld.
Marco

Geplaatst: Za 13 feb 2010 20:48
Zoiets, ja. Net als Lindgren een inschattingsfoutje van Jol, die Aissati dan wel weer vaak liet meedoen..
Bertje

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 10:57
Aissati vertegenwoordigt een veel grotere marktwaarde dan Sarpong, Marco. Aangezien er niet heel veel onderling verschil is, is het niet zo raar dat Aissati dan speelt.

Citaat:
Jij ziet hem inmiddels niet meer terugkeren bij Ajax, Bertje? Het blijft toch een beetje een dark horse, wat mij betreft. Heeft meer puur talent dan spelers als De Jong, Anita, Donald en Van der Heijden, bijvoorbeeld.

Nee, denk het niet. Zie hem nog steeds heel veel verkeerde keuzes maken in het veld. Die gaat weinig meer aan Ajax toevoegen. De Jong is hem voorbijgestreefd. Dat zegt mijns inziens wel genoeg.
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 13:36
Citaat:
Heb je dan meer dan 5 volle wedstrijden van hem gezien guy?

Nee, maar vind wel dat hij het leuk doet. Hij heeft toch redelijjk wat assists gegeven en wat ik er van ziet is goed. Hij neemt NEC toch een beetje op sleeptouw.
Bertje

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 13:39
Volgens mij neemt Vloet NEC op sleeptouw. Onderschatte trainer.
Marco

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 13:57
Citaat:
Aissati vertegenwoordigt een veel grotere marktwaarde dan Sarpong, Marco.
Daar doelde ik dan ook op, samen met de noodzaak om spelers te lozen.

Citaat:
Aangezien er niet heel veel onderling verschil is, is het niet zo raar dat Aissati dan speelt.
Toch wel. Aissati heeft het onder meer mogen proberen als aanvallende middenvelder en iets aan de linkerkant in een soort 4-4-2 systeem. Voor een speler die nauwelijks scoort, geen dynamiek en geen diepgang heeft, is dat wel degelijk raar. Sarpong zou wat mij betreft eerder voor zo'n rol in aanmerking komen.

Als je dol bent op valse buitenspelers, zo'n rol als die van Emanuelson, is het ook niet zo raar om Sarpong in je selectie te hebben c.q. te houden.
Bertje

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 14:00
Hangt ervan af wat je van die valse buitenspeler in die rol wilt. Jol wilde dat Aissati vanaf de flank achter de spitsen zou opduiken. Een beetje als Pienaar in het verleden.

Verder moet het scorend vermogen van Sarpong ook niet overdreven worden. Die jongen scoorde bij de beloftes wel, maar in het betaalde voetbal heeft hij in 25 wedstrijden welgeteld één keer gescoord.
Marco

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 14:15
Ah ja, Pienaar, die kon ook niet schieten. Jouw keuze zou dan op Aissati vallen?
Bertje

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 14:18
Als ik moet kiezen tussen hem en Sarpong? Ja, dat denk ik wel. Maar goed, ze komen allebei tekort. Dat is ook het grootste manco van het huidige Ajax: de spelers zijn simpelweg te slecht.
Marco

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 14:44
Die conclusie zou ik pas trekken als je er alles aan gedaan hebt en het nog niet werkt. Vooralsnog is het grootste manco in mijn ogen dat Ajax teveel spelers heeft die om wat reden dan ook niet optimaal uit de verf komen. Dat hebben ze bij de concurrentie beter voor elkaar.

Agree to disagree, vrees ik.
Bertje

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 14:49
Wat bedoel je met "alles eraan gedaan hebt"?

Jongens als Aissati, Sarpong en co hebben al een flinke zooi trainers versleten, hoor.
Marco

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 16:22
Misschien is dat laatste in sommige gevallen juist het probleem?

Volgens mij hebben Rutten en Hiddink heel aardig gewerkt met Aissati. Jol zag Aissati ergens balverlies lijden waar dat niet de bedoeling is en niet veel later wordt ie met een gelikt verkooppraatje zo ver mogelijk van het eigen doel opgesteld. Was het niet Koeman die Aissati op een gegeven moment ook maar aan de buitenkant heeft opgesteld? Aissati heeft gefaald, laat daar geen misverstand over bestaan, maar ik heb ook niet de indruk dat men intensief met hem aan de slag is gegaan om daar een functionerende middenvelder van te maken. Daarvoor werd ie veel te snel op een andere positie gedumpt. Waar werk je dan aan?
Bertje

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 16:41
Hiddink heeft hem ook aan de buitenkant opgesteld. Bovendien heeft hij onder Hiddink ook nooit een structurele basisplaats afgedwongen. Bij Twente deed hij het inderdaad aardig, ergens in de suptop. Maar van die categorie wil Ajax toch juist af?

Bovendien heeft Aissati toch altijd gewoon op het middenveld gespeeld? En ook als hij als buitenste middenvelder speelde, had hij alle vrijheid om centraal op te duiken. Een talent dat niet doorgroeit. Eén van de 1946.

Verder kan ik niet beoordelen wat er op de trainingen gebeurt, want ik ga nooit kijken. Maar ook onder mannen als Van Gaal zijn er talenten die niet doorgroeien.
Marco

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 17:25
In mijn beleving hebben mannen (en hun clubs) als van Gaal en inmiddels ook Rutten de zaken beter voor elkaar dan de trainers die bij Ajax de afgelopen jaren de scepter hebben gezwaaid. Zaken die een direct gevolg hebben op de leden van hun selectie. Dan valt er ook wel eens wat af en gaat er wel eens wat fout, maar de condities voor prestaties zijn aanwezig. Dan heb je er dus alles aan gedaan. Je maakt mij niet wijs dat bij Ajax de afgelopen jaren de condities in orde waren. Het tegendeel is waar. Dat marktwaarde een rol in je selectiebeleid speelt, is daar een voorbeeld van.

Zolang er geen vakman voor de groep staat die onvoorwaardelijk voor voetbal kiest en ook kan kiezen, blijft het zo. Met de nadruk op 'onvoorwaardelijk' en 'voetbal'.
Bertje

Geplaatst: Ma 15 feb 2010 12:43
Maar Marco, dan ga je dus compleet voorbij aan het (mijns inziens een) feit dat deze twee trainers* met compleet andere (en mijns inziens betere) selecties werken. Selecties die volgens mij kwalitatief beter zijn en beter aansluiten bij de speelwijze. Je kunt jongens als De Jong, Lindgren, Alderweireld, Anita en co toch niet vergelijken met spelers als Schaars, Mendes, Moreno, Afellay, Bakkal en Ooijer? AZ ging (zoals ik gisteren al aangaf) met Van Gaal presteren op het moment dat hij Schaars en Mendes op het middenveld had. Rutten heeft bij PSV 'volwassen' verdedigers als Ooijer en Salcido (Jol heeft natuurlijk ook Oleguer en Wielaert, maar die zijn wel even een paar klassen minder) en op het middenveld uitstekende spelers als Bakkal en Affelay lopen. Misschien hebben we echt een hele andere kijk op deze spelers (en daar wil ik best tot in detail met je over in discussie treden), maar je kunt de basiselftallen van Van Gaal en Rutten enerzijds toch niet vergelijken met die van Jol anderzijds? En nu is het natuurlijk heel makkelijk om te wijzen op het feit dat Jol ook meer heeft gewisseld, maar dat is dan ook een logisch gevolg van het hebben van kwalitatief mindere spelers. Sommige spelers van Ajax hebben heus wel talent, maar ze zijn nog lang niet voldoende ontwikkeld (en dat proces duurt een paar jaar).

*Voor wat betreft Van Gaal doel ik uiteraard op zijn AZ-periode.

Citaat:
Dat marktwaarde een rol in je selectiebeleid speelt, is daar een voorbeeld van.

Zolang er geen vakman voor de groep staat die onvoorwaardelijk voor voetbal kiest en ook kan kiezen, blijft het zo. Met de nadruk op 'onvoorwaardelijk' en 'voetbal'.

Maar kun je dit Jol of v/d Boog aanrekenen?
Bertje

Geplaatst: Ma 15 feb 2010 12:47
Misschien kun je (of een andere mod) deze discussie trouwens beter even verplaatsen.
Lexafca

Forum berichten: 1627
Geplaatst: Do 4 maa 2010 20:36
Ik wist natuurlijk dat Sarpong verhuurd was, maar ik lees net op VZ ( van een poster dus weet niet of het betrouwbaar is) dat Sarpong is verhuurd is met optie tot koop. Kan iemand dit bevestigen of juist ontkrachten?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 4 maa 2010 20:43
Dat klopt, Lex.
klene

Forum berichten: 202
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 23:08
De 'beste' man heeft vandaag al z`n 2de rode kaart dit seizoen gepakt in de blessuretijd nota bene. De exacte reden weet ik niet.

Edit: Ik lees op VI dat hij Beerens had neergelegd in het strafschopgebied, dus zal wel doorgebroken zijn geweest. Penalty werd overigens benut door Michel Breuer
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Za 1 mei 2010 09:35
Citaat:
Sarpong wil slagen bij Ajax

AMSTERDAM - NEC-speler Jeffrey Sarpong stapt morgen met gemengde gevoelens het veld op. De huurling van Ajax treedt aan tegen zijn eigenlijke werkgever, die nog een groot deel van zijn salaris ophoest. "Ik zie het als een mooie wedstrijd, waarin ik me van mijn beste kant kan laten zien", aldus de Amsterdammer.

"Maar ik ben nog steeds speler van Ajax, een heel grote, mooie club, waar ik wil slagen. Ik speel morgen voor mezelf, niet om Ajax van het kampioenschap af te houden. Het was misschien handig geweest als er van tevoren een afspraak was gemaakt, dat ik niet zou spelen. Als ik nu niet in actie kom, ben ik niet geloofwaardig." Bij NEC maakt middenvelder Lasse Schöne na acht maanden knieblessureleed zijn rentree in de selectie.

Telesport.nl
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Zo 2 mei 2010 21:04
Bij Jong Ajax heeft Sarpong redelijk vaak als rechtsbuiten gespeeld en deed dat altijd naar behoren. Zou hij de oplossing kunnen zijn van het gat dat Ajax op de rechtsbuiten positie heeft?
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden