Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 11:42
|
|
Reken er maar op dat ze dat zeggen, 343. Er werd gisteren in de rust ook door een klein groepje gefloten. Wat mij betreft gezen dat soort mensen een nekschot, maar goed.
Sarpong zette Suárez in de tweede helft overigens ook nog vrij voor de keeper.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 11:44
|
|
Citaat: Zeiden ze dat letterlijk, Scip?
Jup. Gelukkig zaten ze achter de computer te kijken naar Ajax ipv in het stadion. Maar het blijft typisch. Had hetzelfde 2 jaar geleden tegen IK Start. Toen was Tom de Mul de pispaal. 10 minuten gespeeld, end e helft loopt te roepen om een wissel. Vervolgens scoortie en is hij de man van de wedstrijd.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 12:28
|
|
Ja negatief commentaar geven is altijd makkelijker dan positief. Ik scheld ook als er wat misgaat dat hoort er bij maar niet meteen gaan fluiten en zeggen dat hij moet oprotten en vooral niet bij een eigen speler!!
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 15:07
|
|
Wat zijn er toch een groot aantal kansloze zielen dan bij. Jeffrey barst van het talent, en speelde gister inderdaad wat ongelukkig. So what? We winnen en hij heeft weer wat speelminuten opgedaan, prima toch? Bovendien is de jongen pas 21 jaar (dacht ik). Verder weet ik zeker dat als we in Borac met 2-2 gelijkspelen, thuis met 0-1 achterkomen en Sarpong hem in de laatste minuut binnenschiet, iedereen dan zit te juichen voor hem. Dan is het zeker weer de god? Laat me niet lachen.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 13:11
|
|
Citaat: Sarpong zet grote stappen vooruit
Amsterdam, 30 sep 2008
Jeffrey Sarpong verbreekt dit seizoen veel persoonlijke records. De teamspeler doet zichtbaar zijn voordeel met het vertrouwen van zijn coach.
22 december 2005, het Jan Louwers Stadion in Eindhoven
Ajax heeft het treffen in de achtste finales van het bekertoernooi met 1-6 gewonnen van FC Eindhoven. Met de zege zetten de Ajacieden van trainer Danny Blind een goede stap naar een bekertriomf, later in het nieuwe kalenderjaar. In de door vrieskoude weinig aanlokkelijke catacomben van het Eindhovense stadionnetje staat een kleine Ajacied alle verslaggevers stralend te woord. De 17-jarige Jeffrey Sarpong heeft een geslaagd debuut in Ajax 1 in de benen. Na de schouderklopjes van Blind incasseert de debutant ook de complimenten van sommige Ajax-watchers. Als invaller voor Angelos Charisteas was Sarpong het laatste kwartier van de partij. Tussen ervaren en geharde voetbalmannen als Hatem Trabelsi, Nourdin Boukhari, Juanfran en Tomás Galásek heeft Sarpong zich knap staande gehouden. De jeugdopleiding van Ajax heeft weer een nieuw talent afgeleverd.
,,Tijdens de warming up was ik wel wat zenuwachtig”, erkent Sarpong. De Ajacied oogt bescheiden, maar komt gaandeweg zijn terugblik meer en meer los. ,,Maar toen ik eenmaal in het veld stond, ben ik gewoon gaan voetballen. Dat leek me het best. Nu ben ik blij. Hartstikke blij zelfs.” Om een tikkeltje mysterieus af te sluiten met: ,,Het begint toch allemaal met een debuut.” Tiener Jeffrey Nana Darko Sarpong lijkt zowaar met de kennis en kunde te spreken van een ervaren voetbalman. De hardheid moet de technicus zichzelf nog meester maken.
14 september 2008, de Amsterdam ArenA
Bijna drie jaar na zijn debuut speelt Jeffrey Sarpong tegen Roda JC zijn negentiende officiële wedstrijd in het vlaggenschip van de Amsterdamse club. De wat ‘hangend’ spelende linksbuiten dartelt en dwarrelt – bij vlagen – door de Limburgse defensie. Negentig minuten lang krijgt Sarpong het vertrouwen van zijn coach. De aanvaller is gegroeid als voetballer en geniet zichtbaar van de ambiance in de uitverkochte ArenA. De Ajacieden op en rondom de grasmat verkeren in een prima stemming. Ajax besluit de toch al zonnige voetbalmiddag met de eerste overwinning van het nieuwe seizoen. Thomas Vermaelen loodst de thuisclub met een rake kopstoot voorbij de gasten uit Kerkrade (1-0). Sarpong viert het feestje na afloop mee met zijn medespelers en supporters. Lachend stapt de basisspeler van het gras.
Kort na de wedstrijd toont Sarpong zich tevreden met het resultaat. Al blijkt een kritische kanttekening snel geplaatst. Het kan altijd beter, doceert de immer kritische Ajacied. ,,Ik kijk toch met dubbele gevoelens terug”, is Sarpong openhartig in de catacomben van de Amsterdamse voetbaltempel. ,,Enerzijds ging het best lekker. Maar aan de andere kant was het soms ook onder de maat. Wat beter moet? Mijn balvastheid en rendement. Dat zijn punten die zeker moeten verbeteren.” De lach bij het afscheid verraden zelfvertrouwen richting toekomst.
19 september 2008, het Partizan Stadion in Belgrado
Ajax heeft zojuist een prima stap gezet richting de poulefase van het UEFA Cuptoernooi. Fudbolski Klub Borac Cacak is zojuist, ouderwets, in de voetbalpan gehakt. Vier keer lieten de Amsterdammers de meegereisde fans juichen. Basissspeler Sarpong werd – in zijn Europese debuut - een kwartier voor tijd afgelost door Siem de Jong. De wissel leek er vooral een met een tactische achtergrond. Net als vier dagen eerder voor eigen publiek, speelde Sarpong ook tegen de ploeg uit Cacak verdienstelijk. Ondanks de bijeen gespeelde voldoende baalt Sarpong. Een moment heeft zijn avond verpest. Vlak voor de rust leek de linkeraanvaller de bal simpel in te kunnen schieten. Sarpong had de heenwedstrijd al in een vroeg stadium kunnen beslissen. Vooral tot zijn eigen ongeloof werkte de aanvaller de bal náást het doel van Branko Grahovic. ,,Hij had er gewoon in gemoeten”, klinkt het mat bij het verlaten van de kleedkamer van het Partizan Stadion. Sarpong mokt nog wat na. ,,De keeper ging vroeg naar de grond. Misschien had ik rustiger moeten blijven. Volgende keer gaat die bal er gewoon in…”
De grimmig kijkende politiebeambten kunnen Sarpong helaas ook niet verder helpen. Omgeven door een heuse haag van politie-blauw baant de ontevreden Ajacied zich een weg richting de ronkende spelersbus. Met een tweede basisplek in een week, heeft Sarpong een nieuwe stap gezet. Een sterke stap vooruit. Nooit eerder beleefde hij zo’n zware voetbalweek.
Drie dagen voor de Klassieker tegen Feyenoord, lonkt mogelijk alweer een nieuwe basisplek. De derde op rij. Veel redenen om zijn basisploeg te veranderen lijkt de Ajax-coach niet te hebben. ,,Het is nu belangrijk goed naar mijn lichaam te luisteren”, beseft Sarpong, kort voor het betreden van de bus. Met een knikje, over de schouder richting speelveld: ,,Vooral na een wedstrijd op zo’n zwaar veld. Het is belangrijk straks rust te pakken. Hopelijk mag ik zondag opnieuw aan de bak. Drie wedstrijden in een week spelen, dat zou mooi zijn.” Glimlachend: ,,Heel mooi zelfs.” Met Sarpong in de bus blazen de Ajacieden de aftocht richting hotel. Sarpong maakt het zich gemakkelijk in zijn stoel. De I-pod brengt de broodnodige afleiding. De vermoeide benen worden gestrekt. Zondag brengt hopelijk nieuwe kansen.
20 september 2008, de Amsterdam ArenA
Een vliegreis van Belgrado naar Amsterdam en een uitlooptraining verder, schuift Sarpong aan in een van de vergaderzaaltjes Ajax in de ArenA. De blik is weer fris. Het hotelpak en het trainingspak zijn verruild voor vrijetijdskleding. In geval van Sarpong betreft het ook ditmaal een trainingspak. Het gitzwarte pak is afgezet met kleurige adidas-strepen. Vroeg op de vrijdagavond kijkt Sarpong alweer hongerig vooruit naar de komende strijd in Rotterdam.
Het vertrouwen van zijn trainer doet hem goed, benadrukt Sarpong. ,,Ik voel me goed en moet dit gevoel proberen vast te houden. Voor mij is dit seizoen alles toch nieuw. Nu moet ik er staan, dit seizoen wil ik me bewijzen. Met de selectie wil ik kampioen worden. Mijn persoonlijke doel is een basisplaats.”
Aantreden in een Klassieker heeft iets extra’s. Sarpong heeft toch al iets speciaals met de club waartegen hij ooit zijn competitiedebuut maakte. Begin 2006 was Sarpong in de Kuip invaller Wesley Sneijder. ,,Als jeugdspeler merk je al hoeveel rivaliteit er is tussen Ajax en Feyenoord. Die rivaliteit maakte de wedstrijden tussen beide clubs altijd wat hectischer dan andere duels. Er is altijd strijd. Dat was eigenlijk al zo toen ik bij de E’tjes mijn eerste Klassieker speelde. Ook toen al was je extra blij als je van Feyenoord had gewonnen. Als je verloor was je echt down. Onderling, tussen de spelers is trouwens veel minder sprake van rivaliteit. Vooral omdat je elkaar ook ontmoet bij het Nederlands elftal.”
Terugkijkend op weer een nieuwe wedstrijdervaring houdt Sarpong zichzelf opnieuw een kritische spiegel voor. Na Roda JC bracht ook FK Borac ‘verbeterpunten’. De Ajacied deelde zijn ervaringen al in een persoonlijk gesprek met zijn trainer. ,,Ik heb tot nu toe nog niet helemaal kunnen brengen wat ik brengen kan. Dat vind ik, en dat vindt de trainer ook.” Sarpong heeft zijn kunsten in Ajax 1 tot nu toe vooral mogen tonen als linksbuiten. Maar de rechtspoot is vooral opgeleid als aanvallende middenvelder. ,,Ik ben geen stijve linksbuiten”, vertelt Sarpong over de inhoudelijke kant van zijn aanvallende rol. ,,Ik mag in de bal komen en voetbal met mijn gezicht naar het vijandelijke doel. En eigenlijk heb ik in de jeugd overal wel gestaan op het middenveld. Ook als linksbuiten voel ik me best prettig.”
21 september 2008, de Kuip in Rotterdam
Jeffrey Sarpong heeft waar hij op hoopte. Tegen Feyenoord, in zijn tweede optreden in de Kuip, behoort de aanvaller opnieuw tot de startende elf. Sarpong betaalt het vertrouwen van zijn coach uit met de openingstreffer. Zeven minuten voor rust slaat Sarpong hard toe met zijn (iets) mindere linkerbeen. Henk Timmer heeft geen verweer op het prima geplaatste schot. Het is het eerste doelpunt van Sarpong als speler van Ajax 1. Sarpong blijft opnieuw recht overeind in de bij vlagen stekelige en altijd licht ontvlambare wedstrijd. De meest ervaren voetbalmannen om hem heen heten dit keer Oleguer, Maarten Stekelenburg en Klaas Jan Huntelaar. Ondanks dat de Amsterdammers tweemaal een voorsprong nemen, eindigt de Klassieker onbeslist. Ajax had meer verdiend.
,,Mijn doelpunt kwam op een goed moment”, kijkt Sarpong terug op de tumultueus verlopen Klassieker. ,,Na rust was het meer vechten dan voetbal. Er werd toen vooral strijd geleverd. Het was best zwaar. Ook omdat ik nog nooit zoveel wedstrijden achter elkaar heb gespeeld in Ajax 1. Dit is echt nieuw voor mij. Nieuw maar prettig. Drie keer achter elkaar in de basis; het gaat goed. Jammer dat het wel nog 2-2 is geworden. Onterecht eigenlijk." Sarpong is als voetballer onmiskenbaar gegroeid.
Bron: Ajax.nl Het lijkt er inderdaad op, dat dit het seizoen wordt van de definitieve doorbraak van Sarpong. Ik vind hem verdienstelijk spelen dit seizoen. En als zijn rendement, zoals hij zelf ook aangeeft, wordt verbeterd, hebben we weer een leuk jeugdproduct bij de selectie zitten.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 14:20
|
|
Sarpong doet het aardig tot nu toe en het is een groot talent maar als ik eerlijk ben, vind ik hem op dit moment nog niet goed genoeg voor een plek in de basis. Maar hij heeft dan weer de mazzel dat Micky geblesseerd is.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 14:31
|
|
Ik vind dat Sarpong niet te snel gebracht moet worden, zoals nu het geval is. Sarpong staat (te) vaak in de basis en het gaat nog niet altijd even lekker met hem. Hierdoor komt er wat gemor via supporters en media en dit kan van invloed zijn op zijn spel bij zo'n jonge speler en zijn zelfvertrouwen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 18:15
|
|
Sarpong is een heel groot talent die het beste nog niet heeft laten zien.Tegen Vitesse speelde die een slechte partij en werd ook terecht vervangen.Sarpong is geen traditionele linksbuiten die zijn man makkelijk voorbij gaat maar eerder een verbindings speler die anderen beter laat functioneren.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 15:31
|
|
Heeft iemand de nieuwe VI thuis liggen? Ik zou graag het interview met Sarpong lezen, dus als iemand het in zou kunnen scannen zou dat geweldig zijn.
Een echte Ajacied, die jongen. En uiterst sympathiek. Spreekt ook iedereen met U aan en zo. Mooi is dat.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 15:53
|
|
Citaat: Een echte Ajacied, die jongen. En uiterst sympathiek. Spreekt ook iedereen met U aan en zo. Mooi is dat
Inderdaad, hij is ook zeer streng gelovig, en zegt altijd veel energie uit het geloof te halen. (stond niet in deze vi hoor, maar was van een jaartje geleden ofzo)
Overigens mag hij die beschijdenheid wel eens wat meer los laten in het veld, want hij neemt te weinig risico.
Ik geloof heilig in het talent Sarpong, maar dan wel achter de spitsen.
|
Scio
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 16:04
|
|
Ik heb morgen in de trein niets te doen dus denk dat k de VI maar ga kopen Hoop hem vrijdag gescand te hebben
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 16:28
|
|
Citaat: Ik heb morgen in de trein niets te doen dus denk dat k de VI maar ga kopen Hoop hem vrijdag gescand te hebben
Top, Scio!
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 17:13
|
|
Ik heb hem thuisliggen, maar geen scanner. Hij is wel erg religieus en doet zijn acties op gevoel en vind het heerlijk om met de Technische Staf te werken en het vertrouwen van Marco te krijgen. Hij wil dit seizoen belangrijke basisspeler worden en kampioen worden met Ajax. Verder heeft hij vroeger Chelsea aanbieding afgeslagen, terwijl zijn vader dat wel zag zitten, omdat hij er nog niet klaar voor was vond hij.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 18:44
|
|
Citaat: Heeft iemand de nieuwe VI thuis liggen? Ik zou graag het interview met Sarpong lezen, dus als iemand het in zou kunnen scannen zou dat geweldig zijn.
Een echte Ajacied, die jongen. En uiterst sympathiek. Spreekt ook iedereen met U aan en zo. Mooi is dat.
Ik heb de VI maar ik kan het niet in scannen.
Het interview is 3blz. lang
|
Scio
|
Geplaatst: Do 2 okt 2008 14:01
|
|
Bladzijde 1: http://img88.imageshack.us/my.php?image ... de1ip5.jpg
Bladzijde 2: http://img253.imageshack.us/my.php?imag ... de2lg9.jpg
Bladzijde 3: http://img133.imageshack.us/my.php?imag ... de3pz4.jpg
Bladzijde 4: http://img88.imageshack.us/my.php?image ... de4wf2.jpg
Veel leesplezier :)
|
Maurice
|
Geplaatst: Do 2 okt 2008 14:07
|
|
Scio=Held
Overigens hier een filmpje van Jeffrey bij willem wever! vroeger toen hij 6 was en toen hij nog in de b1 speelde...
wacht even tot de 10de minuut:
http://www.willemwever.nl/antwoord?vraa ... mKvKaEghB#
|
Maurice
|
Geplaatst: Do 2 okt 2008 14:34
|
|
Van Basten geeft ook al aan dat hij wat meer vrij-uit moet gaan spelen, hetgene wat ik ook nog in hem mis.
Voor de rest komt in het interview naar voren dat hij op zijn 7de een aanbieding van Chelsea heeft afgeslagen, en dat hij een moeilijke periode vol blessures en overlijden van zijn moeder achter zich heeft gelaten.
Centraal in het hele interview staat het geloof. Hij zit ook in een groep ,met o.a. Kew Jaliens, waarin gelovige sporters samen naar lezingen gaan en verschillende dingen organiseren.
Ook verteld hij dat veel spelers vragen over het geloof aan hem stellen, en dat hij een keer Ryan Babel heeft meegenomen naar de kerk.
Zijn grote voorbeeld is Seedorf, zo ziet hij zichzelf ook het liefst worden in de toekomst. Zijn held is echter Jezus...
Verder spreekt hij erg positief over de nieuwe trainers-staff.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 2 okt 2008 15:09
|
|
Volgens mij wilde Chelsea hem in 2005 hebben. Toen was hij wel wat ouder dan 7! Maar een leuk interview. Hij krijgt een paar verdedigende taken en in de aanval, mag hij op intuïtie spelen. Dat voetbalt ook het fijnste volgens Sarpong.
Laten we hopen dat hij zich doorontwikkelt, en dat hij inderdaad veel mag leren van deze geweldige technische staf en Dennis Bergkamp in het bijzonder. Ik vind Sarpong trouwens een heel ander soort voetballer dan Seedorf. Maar als voorbeeld kan Clarence nooit kwaad!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 2 okt 2008 15:50
|
|
Bedankt, Scip!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 2 okt 2008 18:00
|
|
Scio
Van Basten en ik zitten wederom op één lijn. Sarpong treuzelt nog teveel, met name bij het maken van z'n acties. Verder blijft het natuurlijk meer een middenvelder dan een aanvaller.
Maurice, ook jij bedankt. Dat filmpje had ik nog nooit gezien. Sarpong is wel een jongen met iets meer inhoud dan de gemiddelde voetballer, heb ik zo het idee. Sowieso is z'n achtergrond wel geinig vanwege de manier waarop hij bij Ajax is terechtgekomen. Maar ook z'n verdere liefde voor Ajax, de manier waarop hij iedereen met u aanspreekt, zijn geloof, hoe hij is omgegaan met het overlijden van z'n moeder en het feit dat hij ondanks de interesse van z'n vader Chelsea de deur wees, maken hem voor mij een sterke persoonlijkheid.
|
Maurice
|
Geplaatst: Do 2 okt 2008 18:05
|
|
Citaat: Maurice, ook jij bedankt. Dat filmpje had ik nog nooit gezien. Sarpong is wel een jongen met iets meer inhoud dan de gemiddelde voetballer, heb ik zo het idee. Sowieso is z'n achtergrond wel geinig vanwege de manier waarop hij bij Ajax is terechtgekomen. Maar ook z'n verdere liefde voor Ajax, de manier waarop hij iedereen met u aanspreekt, zijn geloof, hoe hij is omgegaan met het overlijden van z'n moeder en het feit dat hij ondanks de interesse van z'n vader Chelsea de deur wees, maken hem voor mij een sterke persoonlijkheid.
Ik moet je eerlijk zeggen dat hij altijd wat timide en stil overkwam op mij, maar na het zien/lezen van het filmpje en het interview komt hij op mij over als een sterke persoonlijkheid met inhoud.
Die jongen komt er nog wel hoor.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 2 okt 2008 18:10
|
|
Je hoeft natuurlijk niet brutaal en luidruchtig te zijn om te bewijzen dat je een sterke persoonlijkheid hebt. Ik vind het knap dat een jongen van 17 tegen z'n vader in gaat, terwijl zijn familie er op financieel gebied veel belang bij kan hebben. Dat is een moeilijke beslissing, lijkt me.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 10:30
|
|
Gisteren tegen Borac echt een andere Sarpong gezien. Handelingssnelheid lag vrij goed, tegenover Sno lijkt trouwens iedereen een snellere handeling te hebben. En lekkere goal van hem mooi schot!
Laat van Basten hem niet meer op de vleugel zetten want dat is duidelijk niet zijn plaats!
|
Maurice
|
Geplaatst: Za 11 okt 2008 12:03
|
|
Sarpong en Goossens zijn geblesseerd terug gekeerd uit het beloften team van Oranje...
Staat op verschillende sites, o.a. voetbalzone.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Zo 19 okt 2008 16:58
|
|
Ik vind het oprecht heel jammer dat Jeffrey zijn stempel nog niet kan drukken op Ajax 1. Ik ben een grote fan van hem omdat hij z'n complete voetballer is. Ik zie hem zeker ook de wereldtop halen maar het wil er op dit moment niet uitkomen.
Overschat ik hem of moet ik nog wat geduld hebben?
|