Auteur
|
Bericht
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:09
|
|
Mooi, schat hem hoger in dan De Jong!
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 22:25
|
|
Citaat: Mooi, schat hem hoger in dan De Jong!
Nou ik absoluut niet. ik denk dat sarpong het niet gaat maken in ajax. Maar het is nu best vroeg om daarover te oordelen
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 22:57
|
|
Waarom niet, skieto?
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 14:56
|
|
Ik wel, zeker een groter talent. Zijn balgevoel(acties,dribbelen,aannemen) is bovengemiddeld, zijn traptechniek kan beter en zijn slimheid MOET beter. Maar al met al beter dan Siem de Jong, Sarpong die is al jaren HET talent vd opleiding en dat gaat er de volgende maanden hopelijk uitkomen.
|
skieto
|
Geplaatst: Di 18 dec 2007 22:57
|
|
Citaat: Waarom niet, skieto?
ik ben niet bepaald overtuigd door sarpong. Ik heb hem ook zien spelen een jaar terug volgens mij in ek onder de 19 als het goed is, en toen had ik toch iets beters verwacht van hem. De jong heeft mij toch zeker wel overtuigd. Maar sarpong NOG niet. Het kan ook zijn dat ik nu iets té vroeg erover oordeel hoor, want ik heb hem misschien daarvoor te weinig zien spelen
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 18 dec 2007 23:22
|
|
En waarom heeft hij jou dan niet overtuigd?
|
skieto
|
Geplaatst: Di 18 dec 2007 23:28
|
|
Citaat: En waarom heeft hij jou dan niet overtuigd?
naar mijn mening heeft ie de niveau nog niet. logish want hij is nog zo jong. maar zoals de jong snel al een goed indruk maakte (niet door zijn goals, maar het goed meevoetballen in het middenveld) heeft sarpong mij nog niet overtuigd. Maar nogmaals, ik heb hem te weinig zien voetballen dus over een paar weken kan ik weer heel wat anders zeggen, maar tot nog toe denk ik er zo over
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 18 dec 2007 23:30
|
|
Ik denk dat Bertje wilde weten waarin je hem tekort vindt komen. Welke punten vind je te zwak bij hem?
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 00:03
|
|
maar wel interessant.
Skieto is volgens mij goed op de hoogte.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 00:06
|
|
Citaat: Ik denk dat Bertje wilde weten waarin je hem tekort vindt komen. Welke punten vind je te zwak bij hem?
Sarpong was in de jeugd altijd de uitblinker. Passeerde mannen, acties, versnelling, alleen door het plotseling overlijden van zijn moeder is hij nu in een neerwaartste spiraal terechtgekomen en die moet hij zien te doorbreken. Piet de Visser zei een tijdje terug dat hij hem 1 van de grootste talent van Nederland vindt samen met de Guzman en ik kan hem geen ongelijk geven, maar dat was een jaar of twee terug dat hij dat zei. Ik wil hem nu de volgende stap zien maken en dat is een basisplek veroveren onder Koster.
De Jong lijkt toch wel wat snelheid te missen, Sarpong daarentegen is bliksemsnel en zijn dribbels waren een genot om naar te kijken in de jeugd. De Jong's neusje voor het kiezen van de juiste positie als Ajax in balbezit is maakt veel goed, dat bespaart hem energie en loopvermogen die hij moet verrichten. Sarpong is puur Ajaxied en heeft vanwege zijn liefde voor Ajax maar niet gekozen om op het aanbod van Chelsea destijds in te gaan.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 00:10
|
|
Iemand vergeleek hem eens een beetje met Kaká. Op basis van zijn gevoel voor ruimte kan ik dat in ieder geval wel begrijpen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 00:19
|
|
Citaat: Iemand vergeleek hem eens een beetje met Kaká. Op basis van zijn gevoel voor ruimte kan ik dat in ieder geval wel begrijpen.
Zo'n onzinnige opmerking kon hij beter achterwege laten. Kaka is wereldtop en dat kan je over deze twee mannek's niet spreken.
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 00:23
|
|
Citaat:
Zo'n onzinnige opmerking kon hij beter achterwege laten. Kaka is wereldtop en dat kan je over deze twee mannek's niet spreken.
Hahaha, had al een reactie ingetikt maar heb hem weg gehaald.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 00:24
|
|
Beetje rare opmerking. Ik heb het nergens over de de klasse, maar enkel over een bepaald onderdeel van het spel wat beide spelers uitstekend beheersen (en wat Kaká vooralsnog op een beduidend hoger niveau heeft kunnen laten zien).
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 00:40
|
|
Citaat: Beetje rare opmerking. Ik heb het nergens over de de klasse, maar enkel over een bepaald onderdeel van het spel wat beide spelers uitstekend beheersen (en wat Kaká vooralsnog op een beduidend hoger niveau heeft kunnen laten zien).
Hahaha, Bertje. Gaat nu ook niet over jouw maar over degene die die opmerking de wereld in heeft geholpen. Dus geen persoonlijke aanval aan jouw. Dus geen backup topic nodig dit keer onder aan het forum.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 00:45
|
|
Ook probeer de discussie op peil te houden. Dat scheen hier namelijk nogal eens een pijnpunt te zijn.
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 00:50
|
|
Citaat: Ook probeer de discussie op peil te houden. Dat scheen hier namelijk nogal eens een pijnpunt te zijn.
Dan moet je niet met vergelijkingen komen waarin Sarpong en Kaka in een adem genoemd worden, dan blijf je pijnpunten houden.
Is verders ook niet erg hoor, blijf het hier verder volgen en wens jou succes met de discussie op peil te houden.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 08:03
|
|
Citaat: Beetje rare opmerking. Ik heb het nergens over de de klasse, maar enkel over een bepaald onderdeel van het spel wat beide spelers uitstekend beheersen (en wat Kaká vooralsnog op een beduidend hoger niveau heeft kunnen laten zien).
Ja ookal gaat het over een bepaald onderdeel in dit geval gevoel voor posititie kiezen. Kaka is een gevestigd status in Europa en heeft alles al bewezen, Sarpong niet en dan houdt de vergelijking al op. Prima, dat je topic op peil wil houden maar dan moet het van jouw kant ook op peil zijn. En het is geen rare opmerking. Ik zei alleen dat je zo'n onzinnige opmerking liever achterwege had kunnen laten. Ik ga ook niet Affelay vergelijken met Zidane, omdat ze allebei het eigenschap techniek goed beheersen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 10:28
|
|
Je kan een facet dat een bepaalde speler op een specifieke manier uitvoert best vergelijken met hoe een topspeler dat uitvoert. Daarmee is je beschrijving vaak duidelijker en spreekt je beschrijving meer tot de verbeelding.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 10:42
|
|
Ja ookal gaat het over een bepaald onderdeel in dit geval gevoel voor posititie kiezen. Kaka is een gevestigd status in Europa en heeft alles al bewezen, Sarpong niet en dan houdt de vergelijking al op. Prima, dat je topic op peil wil houden maar dan moet het van jouw kant ook op peil zijn. En het is geen rare opmerking. Ik zei alleen dat je zo'n onzinnige opmerking liever achterwege had kunnen laten. Ik ga ook niet Affelay vergelijken met Zidane, omdat ze allebei het eigenschap techniek goed beheersen.
Dat zou dan weer wel een rare vergelijking zijn, omdat het begrip techniek enorm breed is. En Zidane beheerst ze allemaal, maar Affelay niet.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Za 22 dec 2007 19:01
|
|
Sarpong speelde donderdag weer mee bij Jong Ajax tegen Jong Telstar. Volgens mij speelde hij een helftje. Het gaat dus weer de goede kant op met hem, maar als Ajax zijnde zal ik wel overwegen of hij niet beter verhuurd kan worden in de winterstop.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 22 dec 2007 19:07
|
|
Dat lijkt me ook. Met nog een versterking voor het middenveld erbij groeien zijn kansen op speeltijd niet bepaald. En voor Ajax-spelers in de verhuur is er altijd wel interesse.
Hoe zit het eigenlijk met zijn fysieke kracht? Heeft hij op dat gebied flinke vordering gemaakt ten opzichte van zijn tijd onder Danny Blind?
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 22 dec 2007 19:30
|
|
Sarpong heeft wel eens in een interview gezegd dat hij niet verhuurd wil worden, omdat hij enkel bij Ajax wil spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 22 dec 2007 20:15
|
|
Mwoah, ik denk dat hij best verhuurd wil worden, als AJAX het beter vindt voor zijn ontwikkeling,
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 22 dec 2007 20:19
|
|
Het zou kunnen dat hij er inmiddels anders over denkt, maar ik kan me wel herinneren dat hij inderdaad zoiets heeft gezegd.
|