Auteur
|
Bericht
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 18:09
|
|
Citaat: Mag lije dat hij zijn enkelbanden overdwars afscheurd.
Dat wens ik geen enkele Ajacied toe, zelfs Kennedy niet.
Dus? Kan hij ook niks aan doen dat een of andere malloot hem heeft gekocht. Wie zegt nou nee tegen het grote geld bij een mooie club als beperkte speler? Voor Sno, Rommedahl, Ogararu, Atouba en in iets minder mate Silva (en ik denk dat we over een paar maanden hetzelfde over meneer Pantelic zeggen) juich je toch ook niet? Ja, als ze de winnende scoren is je eerste reactie YES! Maar daarna ga je nadenken en dan kom je tot de conclusie dat als je (perongeluk) een goal maakt je bij Jol de wedstrijd(en) erna in de basis staat. Zelfde geldt voor Leonardo in de thuiswedstrijd.
Die goal was wel mooi maar dat was natuurlijk wel puur en puur geluk dat hij die bal terug krijgt via een speler van Fiorentina, maar dit is ouwe koeien uit de sloot halen dus nu maar weer verder.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 18:13
|
|
Citaat: Maar daarna ga je nadenken en dan kom je tot de conclusie dat als je (perongeluk) een goal maakt je bij Jol de wedstrijd(en) erna in de basis staat.
Nadenken? Je redeneert als een pedante kleuter.
Citaat: Hoe denk je dat De Jong het zal doen als RM ? Niet veel beter dan Kennedy. Een vleugelspeler moet een actie in zich hebben. De Jong kan combineren en steekpasses geven, maar een voorzet en een individuele actie is niet echt aan hem besteed, denk ik.
True, maar die criteria hanteert Jol op links niet. Daar staat immers Aissati. Wat ik vrij jammer vind, is dat Jol blijft volharden in een lijnenplakker op rechts. Waarom de zaken niet omdraaien en op links een dergelijke speler neerzetten? Wat Aissati vanaf links doet, kan ie ook vanaf rechts doen (of iemand anders, zoals de Jong) en Ajax heeft aan de linkerkant 2 opties met heel wat meer toekomst dan Kennedy en Rommedahl. Ik realiseer me wel dat de laatste 2 veel taakbewuster zijn en daarmee meer teamspeler, maar ontwikkeling was toch echt Jol's toverwoord. Nu kiest ie voor organisatorische zekerheid -in geval van Kennedy ook nog eens zonder een echte plus daarbij- in plaats van ruw en grillig talent. Dit neigt vooralsnog meer naar aanklooien dan die ontwikkeling.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 20:14
|
|
Sorry dat ik redeneer als ''een pedante kleuter''. Ik noem alleen de feiten. Rommedahl scoorde en stond daarna in de basis. Kennedy scoorde en stond daarna in de basis. Pantelic scoorde en stond daarna in de basis. Cvitanich (waar ik zeker niks tegen heb!) scoorde en stond daarna in de basis. En dat terwijl ze de wedstrijden ervoor niet in de basis stonden.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 20:34
|
|
Citaat: True, maar die criteria hanteert Jol op links niet. Daar staat immers Aissati. Wat ik vrij jammer vind, is dat Jol blijft volharden in een lijnenplakker op rechts. Waarom de zaken niet omdraaien en op links een dergelijke speler neerzetten? Wat Aissati vanaf links doet, kan ie ook vanaf rechts doen (of iemand anders, zoals de Jong) en Ajax heeft aan de linkerkant 2 opties met heel wat meer toekomst dan Kennedy en Rommedahl. Ik realiseer me wel dat de laatste 2 veel taakbewuster zijn en daarmee meer teamspeler, maar ontwikkeling was toch echt Jol's toverwoord. Nu kiest ie voor organisatorische zekerheid -in geval van Kennedy ook nog eens zonder een echte plus daarbij- in plaats van ruw en grillig talent. Dit neigt vooralsnog meer naar aanklooien dan die ontwikkeling.
Tenzij Jol redeneert dat het elftal zich beter kan ontwikkelen met Kennedy en Rommedahl. Van Rommedahl ben ik zeker geen fan (van Kennedy ook niet), maar Kennedy is wel heel taakbewust. Staat positioneel vrijwel altijd goed. Vooral dat laatste is iets waar het bij Ajax nogal eens aan schort.
|
Marco
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:08
|
|
Citaat: Ik noem alleen de feiten.
Rommedahl scoorde tegen Anderlecht en staat er naast, Sulejmani scoorde niet in het eerste en staat er wel in, Siem de Jong scoorde tegen ADO en speelde daarna niet. Zo zijn er tal van voorbeelden te bedenken die je theorietje teniet doen, maar kennelijk zijn er bepaalde feiten die je liever negeert, waarschijnlijk omdat ze je niet uitkomen. Het lijkt er verdomd veel op dat zodra je iets of iemand niet ziet zitten, je allerlei dingen gaat zoeken, verzinnen en en sneue opmerkingen gaat plaatsen om maar een punt te maken. Per ongeluk scoren? Hou toch op. Kinderachtig gedoe.
Citaat: Tenzij Jol redeneert dat het elftal zich beter kan ontwikkelen met Kennedy en Rommedahl.
Daar zal ongetwijfeld een kern van waarheid inzitten. Kan me goed voorstellen dat met een andere bezetting het corrigerend rennen en vliegen wordt voor bv. Enoh en de Zeeuw. Dat Jol Kennedy en Rommedahl gebruikt en zo een zijkant bezet, ook al is het bij gebrek aan beter, vind ik niet zo gek, anders gaat alles de trechter in. Jol gaf het vandaag ook aan; Kennedy had het organisatorisch (van der Wiel zal hier ook een rol in spelen) goed gedaan, maar was offensief van te weinig invloed geweest.
Het is voor mij ook moeilijk in te schatten waar een Zeegelaar nu staat. Wel vind ik het zonde dat Sulejmani niet gewoon eens aan de linkerkant mag spelen of, zoals vandaag, starten. Leek me wel zo logisch. Ik wil natuurlijk (te) snel, maar ik zie al een tijdje dat er aan de andere kant niet zoveel meer gebeurt. Terwijl Ajax nog wel eens moeite heeft om een opgetrokken muur te slopen..
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:23
|
|
Je moet niet alles letterlijk nemen hé van dat perongeluk scoren. Maar eerlijk gezecht keek Kennedy wel verbaast na zijn goal.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:26
|
|
Sulejmani zou ik ook wel eens een kans geven op links. Maar dan ten koste van Aissati. Die jongen voegt werkelijk niets toe en zeker daar niet.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:31
|
|
Citaat: Sulejmani zou ik ook wel eens een kans geven op links. Maar dan ten koste van Aissati. Die jongen voegt werkelijk niets toe en zeker daar niet.
Inderdaad, hij mist snelheid op die positie en heeft ook geen rendement. Daarbij is Sulejmani een fantastische speler als hij in vorm is.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:38
|
|
Als Aissati in vorm is het ook een fantastische speler als die in vorm is, maar dat zijn beide niet. Aissati is veel balvaster dan een Sulejmani die veel meer risico legt in zijn spel wat gebaat gaat met meer balverlies. Daardoor zullen de middenvelders ook niet kunnen aansluiten waardoor je een heel groot speelveld krijgt. Daar kan de tegenstander weer van profiteren.
|
Marco
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:40
|
|
Citaat: Je moet niet alles letterlijk nemen hé van dat perongeluk scoren. Maar eerlijk gezegd keek Kennedy wel verbaast na zijn goal.
Ok, maar je bent al een tijdje bezig. De vorige keer heette het een 'moment opname'. Je hoeft het geen goeie speler te vinden, dat vind ik ook niet, je hoeft het niet eens te zijn als Jol hem opstelt, ben ik ook niet erg blij mee, en een venijnige opmerking op z'n tijd is ook geen probleem, maar als je er een gewoonte van gaat maken wordt het irritant. En verder wat Bertje even na half 9 zei.
Citaat: Sulejmani zou ik ook wel eens een kans geven op links. Maar dan ten koste van Aissati.
Bijvoorbeeld. Als ie dan toch zo graag Aissati wil opstellen, kan dat volgens mij ook wel op rechts.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat Jol op zeker moment die rechterkant zou opgeven, die linksbuiten zou opstellen en Suárez wat meer van rechts zou laten spelen. Hij zal het (nog) niet aan durven..
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:44
|
|
Citaat: Je moet niet alles letterlijk nemen hé van dat perongeluk scoren. Maar eerlijk gezegd keek Kennedy wel verbaast na zijn goal.
Ok, maar je bent al een tijdje bezig. De vorige keer heette het een 'moment opname'. Je hoeft het geen goede speler te vinden, dat vind ik ook niet, je hoeft het niet eens te zijn als Jol hem opstelt, ben ik ook niet erg blij mee, en een venijnige opmerking op z'n tijd is ook geen probleem, maar als je er een gewoonte van gaat maken wordt het irritant. En verder wat Bertje even na half 9 zei.
Citaat: Sulejmani zou ik ook wel eens een kans geven op links. Maar dan ten koste van Aissati.
Bijvoorbeeld. Als ie dan toch zo graag Aissati wil opstellen, kan dat volgens mij ook wel op rechts.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat Jol op zeker moment die rechterkant zou opgeven, die linksbuiten zou opstellen en Suárez wat meer van rechts zou laten spelen. Hij zal het (nog) niet aan durven..
Waarom niet iets als :
-----------Cvitanich--Suarez------
Sulejmani---------Aissati-----------
----------De Zeeuw------Enoh-----
Met Suarez beetje zwervend!
|
Marco
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:47
|
|
Citaat: Waarom niet iets als
Citaat: Tenzij Jol redeneert dat het elftal zich beter kan ontwikkelen met Kennedy en Rommedahl. Van Rommedahl ben ik zeker geen fan (van Kennedy ook niet), maar Kennedy is wel heel taakbewust. Staat positioneel vrijwel altijd goed. Vooral dat laatste is iets waar het bij Ajax nogal eens aan schort.
Even over nadenken en je komt vast een heel eind.
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 21:52
|
|
Citaat: Waarom niet iets als
Citaat: Tenzij Jol redeneert dat het elftal zich beter kan ontwikkelen met Kennedy en Rommedahl. Van Rommedahl ben ik zeker geen fan (van Kennedy ook niet), maar Kennedy is wel heel taakbewust. Staat positioneel vrijwel altijd goed. Vooral dat laatste is iets waar het bij Ajax nogal eens aan schort.
Even over nadenken en je komt vast een heel eind.
Is dit voor mij bedoeld?
Want ik doe gewoon een voorstel.
|
Marco
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 22:03
|
|
Oh. Dus de mogelijke reden waarom Jol dit tot op heden niet doet, is niet relevant?
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Zo 4 okt 2009 23:10
|
|
Citaat: Oh. Dus de mogelijke reden waarom Jol dit tot op heden niet doet, is niet relevant?
Hoor je mij iets over relevant of niet zeggen?
Ik zeg dat ik een voorstel doe, als je dan alle mogelijke redenen gaat noemen waarom Jol dit niet dit gaat noemen krijgen we 2 pagina's vol met redene waarom Jol mijn opstelling niet zal gaan doen.
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 00:12
|
|
Mooi zo. Dan gaat het tenminste ergens over.
|
Boris_AFCA
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 06:03
|
|
Citaat: Mooi zo. Dan gaat het tenminste ergens over.
Nou misschien is het wel omdat die Kennedy niet mag, omdat Kennedy in het hotel in Belgie het zeepje had gejat van Jol. Daarom stelt Jol hem denk ik niet meer op;)
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 09:17
|
|
Citaat: Als Aissati in vorm is het ook een fantastische speler als die in vorm is, maar dat zijn beide niet. Aissati is veel balvaster dan een Sulejmani die veel meer risico legt in zijn spel wat gebaat gaat met meer balverlies. Daardoor zullen de middenvelders ook niet kunnen aansluiten waardoor je een heel groot speelveld krijgt. Daar kan de tegenstander weer van profiteren.
Ook al is Aissati in vorm dan nog doet hij maar wat aan die linkerkant. Ik zie eerlijk gezegd weinig tot geen progressie t.o.v. de jaren hiervoor. Hij moet nog een hoop bijleren maar ook een hoop afleren.
Aissati balvaster dan Sulejmani? Aissati is degene die een garantie is voor balverlies. Sulejmani vond ik gisteren niet eens zo slecht. Hij was bewegelijk, dook de gaten in, probeerde combinaties op te zetten en had bovenal de 1-0 moeten aantekenen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 22 okt 2009 15:58
|
|
http://www.parool.nl/parool/nl/13/AJAX/ ... ning.dhtml
Ook hij is volgens de ajaxwatchers van het Parool erg goed op het trainingsveld. Snappen niet waarom het er niet uitkomt in de wedstrijd.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 16:51
|
|
http://www.ajaxshowtime.com/index.php?n ... =1&art=690
Tsja Kennedy.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 12 jun 2010 12:07
|
|
http://www.kayserispor.org/kayserispor-kennedy-bakircioglu-ajax-ile-anlasmaya-vardi.html
Blijkbaar vertrekt hij naar Turkije.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 12 jun 2010 12:09
|
|
Ik wilde het net plaatsen
Dat is nummer 2 nog zo'n 3 á 4 te gaan
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 12 jun 2010 12:11
|
|
... amen.
Wat zou dit relaxt zijn.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Za 12 jun 2010 12:20
|
|
Citaat:
Blijkbaar vertrekt hij naar Turkije.
Is dit een bericht dat hij écht vertrekt? Of dat er interesse is? Mijn turks is niet zo best.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Za 12 jun 2010 12:22
|
|
Dat vroeg ik me ook al af, ik had nooit verwacht dat we ooit nog van kennetnie af zouden komen.
|