Auteur
|
Bericht
|
Jeroen
Forum berichten: 672
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 20:11
|
|
Tijdens stilstaande situaties kun je vaststellen dat hij over een aardige traptechniek beschikt, maar het blijft verder een erg trage speler. Zijn actieradius op de eerste paar meters is vrij laag. Deze speler gaat Ajax in mijn optiek niet vooruit helpen. Rendeert ook beter in een 4-4-2 systeem dan wanneer hij aan de zijlijn vastgeplakt staat. Bovendien moeten we zijn techniek weer niet ophemelen, bij Van der Meyde zag het er ook altijd aardig uit omdat hij een uitstekend gevoel voor timing had; niet omdat zijn voorzetten zo puntgaaf waren.
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Vr 7 nov 2008 18:38
|
|
http://www.telegraaf.nl/video/telesport/article2401960.ece
Interview met kennedy.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 01:25
|
|
Wat vonden jullie van de vroege wissel van Kennedy? Is niet de eerste keer dat Van Basten zoiets noodzakelijk acht.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 11:27
|
|
Citaat: Wat vonden jullie van de vroege wissel van Kennedy? Is niet de eerste keer dat Van Basten zoiets noodzakelijk acht. Volledig terechte wissel vond ik het, dit keer wel. Gabri daarmee had hij een paar minuten moeten wachten, maar Kennedy die speelt gewoon slecht en Leonardo had een paar dagen eerder bewezen dat hij wel gevaarlijk kon zijn. Een logische wissel, die hij eigenlijk 35 minuten eerder al had mogen maken, wat mij betreft.
|
renedb
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 23:04
|
|
Kennedy moet eens broodnodig naar de kapper. Voor de rest vind ik dat leo de voorkeur boven hem moet krijgen. Veel meer snelheid en dreiging.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 23:08
|
|
Citaat: Wat vonden jullie van de vroege wissel van Kennedy? Is niet de eerste keer dat Van Basten zoiets noodzakelijk acht.
Ik weet het niet, ik twijfel aan het nut ervan. Je kan op die manier een speler zonder vertrouwen, wat Kennedy in feite is, alleen maar onzekerder maken. Van de ene kant is het lef van Van Basten, van de andere kant kan hij er spelers mee kapot maken.. Ik had waars. tot de rust gewacht. Zo'n haast had het ook weer niet..
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 4 dec 2008 11:52
|
|
Citaat: Wat vonden jullie van de vroege wissel van Kennedy? Is niet de eerste keer dat Van Basten zoiets noodzakelijk acht.
Ik weet het niet, ik twijfel aan het nut ervan. Je kan op die manier een speler zonder vertrouwen, wat Kennedy in feite is, alleen maar onzekerder maken. Van de ene kant is het lef van Van Basten, van de andere kant kan hij er spelers mee kapot maken.. Ik had waars. tot de rust gewacht. Zo'n haast had het ook weer niet..
Tja beetje dubbel: aan de ene kant kun je zo iemand kapot maken maar aan de andere kant is het wel een duidelijk signaal afgeven. Op een goede actie in de 2e minuut na heeft Kennedy geen bal geraakt en amper een meter gelopen. Deze wissel lijkt me wel een voorbode voor een heel snel vertrek van kennedy. Vanaf nu zal het wel Micky-Dario-Suarez, Micky-Suarez-Leo of Suarez-Dario-Leo met Micky op 10 gaan worden.
Kennedy mocht natuurlijk al weg maar zowel hij als Rommedahl en Manucharyan zijn op dit moment spelers zonder rendement en potentie die wel geld kosten. daarom hoop ik dat ze al in de winterpauze zullen verkassen. Leo is voor de breedte gewoon een heel nuttige speler en mag van mij wel blijven. Zo blijft er wel heel weinig over op de vleugels maar met de Huntelaarmiljoenen EN de uitspraak van Blind mag je verwachten dat er nog een versterking voor op de vleugel bij komt.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 11:21
|
|
Citaat: Kennedy geeft @ntwoord
Amsterdam, 23 dec 2008
Via een e-mail aan de website van Ajax konden supporters een vraag stellen aan Kennedy. De Zweed vertelt onder meer over de naam achterop zijn shirt en zijn comeback in de A-selectie.
Wat is het grootste verschil tussen Ajax en FC Twente, de club waar je vandaan komt?
Wesley Veenhof, Amsterdam
,,Je merkt aan alles dat Ajax een grote club ís, terwijl FC Twente dat probeert te worden. Door de prachtige historie is de druk bij Ajax ook veel groter. Neem bijvoorbeeld de aandacht van de pers. In Enschede heb je misschien vijf verslaggevers bij een persconferentie, terwijl dat bij Ajax het veelvoudige is.’’
Achterop je shirt staat ‘Kennedy’. Waarom niet je achternaam Bakircioglü?
Martijn Ruiter, Andijk
,,Dat is mijn eigen keuze geweest en dat is puur een gevoelskwestie. Ik weet dat het in Zweden en Nederland gebruikelijk is om de achternaam op het shirt te zetten, maar ik vind Kennedy beter klinken dan Bakircioglü.’’
Hoe is de sfeer onder de spelers van Ajax?
Tim Maas, Heemskerk
,,Die is erg goed. Er heerst echt een groepsgevoel; samen moeten we er alles aan doen om kampioen te worden. Dat gevoel zie je ook terug als we scoren: ieder doelpunt vieren we samen. Iedere speler gunt een ander een doelpunt.’’
Op welke positie en in welk systeem speel je het liefst?
Jort de Vries, Blaricum
,,Ik word voornamelijk als rechtsbuiten of op ‘nummer tien’, de positie achter de spitsen, neergezet. Zelf heb ik geen voorkeur voor één van die plaatsen. Ik kan op allebei goed uit de voeten. Waar de trainer me neerzet, daar speel ik.’’
Wie was vroeger jouw idool?
Jimmy Joosen, Roosendaal
,,Dat was zonder twijfel David Beckham. Toen ik zeventien jaar was, heb ik stage gelopen bij Manchester United. Ik kon echt genieten van de traptechniek van Beckham. Niemand ter wereld heeft zo’n terugdraaiende voorzet als hij. Alleen al door daar naar te kijken leer je als jonge voetballer ontzettend veel.’’
Wie is volgens jou de beste verdediger in de Eredivisie?
Etienne de Ruyter, Raamsdonkveer
,,Ik kan me een wedstrijd herinneren tegen Ajax toen ik nog bij FC Twente speelde. Ik stond tegenover Thomas Vermaelen en heb een ontzettend moeilijke wedstrijd beleefd. Hij is sterk, snel en meedogenloos in de duels. We zijn nu een paar jaar verder, maar hij is nu nóg beter geworden.’’
Waar zou je je loopbaan af willen sluiten?
Daan Maasson, Dordrecht
,,Lastige vraag. Ik hoop mijn carričre in Zweden af te sluiten. Het zou mooi zijn om dat bij Hammarby IF te doen, daar heb ik al vijf seizoenen gespeeld. Daarna denk ik als jeugdtrainer aan de slag ga.’’
http://www.ajax.nl
Ik wist niet dat Vermaelen zoveel indruk maakt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 12:39
|
|
Het is natuurlijk een interview op de site van Ajax. Een beetje overdreven positivisme over de eigen ploeg is hen niet vreemd.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 12:59
|
|
Citaat: Het is natuurlijk een interview op de site van Ajax. Een beetje overdreven positivisme over de eigen ploeg is hen niet vreemd.
Misschien wel een geintje van Bakircioglu. Dat ze dat in de kleedkamer hadden afgesproken.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 13:01
|
|
Ik vind dat dus gewoon Jan Vertonghen .. Alleen is dat geen echte verdediger, maar hij doet het fantastisch in de verdediging. Samen met Suarez de beste van Ajax op dit moment.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 13:08
|
|
Of hij nu een echte verdediger is of niet, Vertonghen is nu onze beste verdediger en in de hele eredivisie kan ik maar weinig verdedigers opnoemen die beter zijn. Maar goed, Vertonghen is ook onze beste opbouwer en grootste persoonlijkheid. Absoluut onmisbaar voor Ajax.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 13:33
|
|
Citaat: Of hij nu een echte verdediger is of niet, Vertonghen is nu onze beste verdediger en in de hele eredivisie kan ik maar weinig verdedigers opnoemen die beter zijn. Maar goed, Vertonghen is ook onze beste opbouwer en grootste persoonlijkheid. Absoluut onmisbaar voor Ajax.
Wat een held, alles is op hem ingesteld. Wanneer hij centraal achterin ook nog wegvalt dan zullen we Urby misschien nog centraal moeten zetten anders wordt er niet een fatsoenlijke bal gegeven. Het is misschien een optie. Stel je een voor; Douglas die naast Vertonghen staat, daar zou iedere ploeg bang voor worden.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 19:08
|
|
Citaat: optie. Stel je een voor; Douglas die naast Vertonghen staat, daar zou iedere ploeg bang voor worden.
Dat zou een geweldige verdediging zijn waarmee je zowel europees als nationaal gezien ver mee kan komen. Een andere sloper (jong en getalenteerd) mag natuurlijk ook, bijkomend iets moet wel zijn dat hij redelijk in het ajax-systeem moet passen.
|
mike_zuid2
Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 21:31
|
|
Citaat: Kennedy moet eens broodnodig naar de kapper. Voor de rest vind ik dat leo de voorkeur boven hem moet krijgen. Veel meer snelheid en dreiging.
Hij gaat niet naar de kapper omdat hij een enorm litteken heeft op zijn achterhoofd. Anders had hij wel een kapsel zoals Gabri gehad....
Tenminste dat vertelde hij me.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 23:32
|
|
Citaat: Kennedy moet eens broodnodig naar de kapper. Voor de rest vind ik dat leo de voorkeur boven hem moet krijgen. Veel meer snelheid en dreiging.
Hij gaat niet naar de kapper omdat hij een enorm litteken heeft op zijn achterhoofd. Anders had hij wel een kapsel zoals Gabri gehad....
Tenminste dat vertelde hij me.Dat heb je ook echt gevraagd Kennedy heeft trouwens wel eens een kaal koppie gehad in zijn Ajax-tijd. Dat was ook geen succes. Maar wat maakt het uit hoe hij eruit ziet. Als hij maar eens een meerwaarde gaat betekenen voor het team. Helaas verwacht ik niet dat hij dat nog zal worden, dus zou ik zeggen, betrek hem in de deal met Elia.
|
mike_zuid2
Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 09:45
|
|
Hij gaat weg deze winterstop verwacht ik. Hij wil het liefst naar Duitsland of Engeland, maar er is nog niets concreet.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 11:17
|
|
Citaat: Dat heb je ook echt gevraagd Kennedy heeft trouwens wel eens een kaal koppie gehad in zijn Ajax-tijd. Dat was ook geen succes. Maar wat maakt het uit hoe hij eruit ziet. Als hij maar eens een meerwaarde gaat betekenen voor het team. Helaas verwacht ik niet dat hij dat nog zal worden, dus zou ik zeggen, betrek hem in de deal met Elia.
Volgens mij heeft Twente hier ook wel oren naar. Toevallig ken ik iemand wie wel eens met een hoge piet van Twente praat over dat soort dingen en die heeft ook wel eens zoiets gezegd. Hij zei echter ook dat er volgens Twente geen deal gaat komen en anders minimaal 10 miljoen.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 13:22
|
|
Nou laat dan maar zitten, voor dat geld kun je beter je scoutings netwerk verbeteren! 10 miljoen is wel heel erg veel voor Elia, een speler die je eigenlijk niet nodig hebt.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 15:41
|
|
Citaat: Nou laat dan maar zitten, voor dat geld kun je beter je scoutings netwerk verbeteren! 10 miljoen is wel heel erg veel voor Elia, een speler die je eigenlijk niet nodig hebt.
Ze willen ook wel ruilen, dan gaat er geloof ik wel wat van de 10 miljoen af.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 16:02
|
|
Citaat: Hij gaat weg deze winterstop verwacht ik. Hij wil het liefst naar Duitsland of Engeland, maar er is nog niets concreet.
Afgelopen zomer was er wat vage interesse uit Turkije, maar Kennedy had er volgens mij zelf ook weinig oren naar.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 12:00
|
|
Kennedy kan naar Turkije
donderdag 08 januari, door GABRIII, Sittard, 20:47u, Expressen
Kennedy Bakircioglu staat in de belangstelling van Fenerbahçe en Galatasaray. De 28-jarige Zweed mag vertrekken bij Ajax, waar hij niet in de plannen van trainer Marco van Basten voorkomt.
Ajax wil Bakircioglu het liefst verkopen, maar staat ook open voor een verhuur. De twee Turkse grootmachtenwillen Bakircioglu volgens het Zweedse FotbalExpressen definitief overnemen.
Bakircioglu stond in 2007 als speler van FC Twente ook in de belangstelling van Galatasaray. De vijftienvoudig Zweeds international koos anderhalf jaar geleden voor een transfer naar Ajax.
(tekst: VI.nl)
Citaat: Kennedy is een voorbeeldige prof die je bijna nooit zal horen klagen en alleen om die rede al hoop ik dat deze belangstelling omgezet wordt naar een definitieve overgang.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 12:41
|
|
Nou, 2 miljoen vragen. Hun blij, wij blij.
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 12:43
|
|
Citaat: Kennedy kan naar Turkije
donderdag 08 januari, door GABRIII, Sittard, 20:47u, Expressen
Kennedy Bakircioglu staat in de belangstelling van Fenerbahçe en Galatasaray. De 28-jarige Zweed mag vertrekken bij Ajax, waar hij niet in de plannen van trainer Marco van Basten voorkomt.
Ajax wil Bakircioglu het liefst verkopen, maar staat ook open voor een verhuur. De twee Turkse grootmachtenwillen Bakircioglu volgens het Zweedse FotbalExpressen definitief overnemen.
Bakircioglu stond in 2007 als speler van FC Twente ook in de belangstelling van Galatasaray. De vijftienvoudig Zweeds international koos anderhalf jaar geleden voor een transfer naar Ajax.
(tekst: VI.nl)
Citaat: Kennedy is een voorbeeldige prof die je bijna nooit zal horen klagen en alleen om die rede al hoop ik dat deze belangstelling omgezet wordt naar een definitieve overgang.
Ik denk niet dat Kennedy er verstandig aan doet om naar Turkije te gaan. Een stapje terug zou voor hem niet mis zijn als hij wil spelen en zijn oude vorm weer terug wilt krijgen. Ook bij Gala en Fener zal hij de nodige concurrentie kennen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 14:20
|
|
Kennedy zal financieel onafhankelijk willen worden. Dan zet je met de top van Turkije een stap in de goede richting.
|