Auteur
|
Bericht
|
H+10
Forum berichten: 377
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 09:11
|
|
Citaat: Gewoon een aardige trap, maar zo weinig overtuiging en spelinzicht. Zal het daardoor nooit halen.
Idd, gewoon een aardige trap. Jammer dat hij ook dát niet laat zien. Alle vrije trappen en corners zijn te hoog, te ver en te hard.
Nou, bij Twente liet hij zijn geweldige traptechniek vaak genoeg zien.
Bij Twente ja, bij Ajax dus duidelijk niet.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 11:35
|
|
Citaat: Sowieso vind ik het niet echt een speler voor bij Ajax. Voor elke positie mist hij net iets.. Als rechtsbuiten, rechtbinnen en als midmid.
Dat komt omdat ie voor de rechtsbuiten positie snelheid te kort komt. Bij Twente was dat ook het geval, maar door zijn passing, aardige voorzet die hij erover heen wist te krullen, redelijke techniek en voetbalintelligentie, wist hij nog de bal voor de goal te krijgen zonder zijn tegenstander op snelheid te passeren. Dat was op suptop niveau. Tegen Ajax komen je zwaktes nog meer in de picture te staan.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 12:00
|
|
Citaat: Sowieso vind ik het niet echt een speler voor bij Ajax. Voor elke positie mist hij net iets.. Als rechtsbuiten, rechtbinnen en als midmid.
Dat komt omdat ie voor de rechtsbuiten positie snelheid te kort komt. Bij Twente was dat ook het geval, maar door zijn passing, aardige voorzet die hij erover heen wist te krullen, redelijke techniek en voetbalintelligentie, wist hij nog de bal voor de goal te krijgen zonder zijn tegenstander op snelheid te passeren. Dat was op suptop niveau. Tegen Ajax komen je zwaktes nog meer in de picture te staan.
Klopt, we leggen de lat hoger. Hij kan er niet bij. Maar een goede speler voor de suptop.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 13:11
|
|
Sowieso was het dramatisch voor Kennedy dat hij een hele tijd met Ogararu achter zich moest spelen. Met Bruno Silva in z'n rug wil ik hem die kans nog wel eens geven, want Kennedy houdt altijd in, loerend op de combinatie. Z'n functionele techniek en trap zijn prima, hij mist vooral explosiviteit.
Er moeten sowieso al genoeg spelers weg waar we niet allemaal vanaf gaan komen, dus Kennedy verdient wat mij betreft nog een kans.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 13:20
|
|
Citaat: Z'n functionele techniek en trap zijn prima, hij mist vooral explosiviteit.
Explosiviteit is niet los te zien van snelheid. Gebrek aan snelheid zorgt erook voor dat je stuk makkelijker bent te verdedigen en voorspelbaarder bent in de langere acties. De verrassing is eruit, omdat je niet een versnelling in huis hebt of kan loskomen van je man en dan van je man versnellen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 29 apr 2008 11:23
|
|
Citaat: Bakircioglu: "Toekomst bij Ajax onzeker"
De toekomst van Kennedy Bakircioglu is onzeker. De vleugelaar laat Sportweek weten dat hij door het vertrek van technisch directeur Martin van Geel niet weet waar hij aan toe is in Amsterdam.
De aanvaller heeft in zijn eerste seizoen bij Ajax niet weten te overtuigen. Hij kwam dit seizoen tot achttien duels. De aanvaller liep in het begin van het seizoen een blessure op. Volgens de aanvaller is de kwetsuur er mede oorzaak van dat hij weinig heeft gespeeld. Bakircioglu: "Ik begon het seizoen goed, maar raakte geblesseerd aan een buikspier, eind september. Dat heeft mijn ritme gebroken. Na mijn rentree kon ik de vorm niet meer vinden en verloor ik mijn zelfvertrouwen. Zelfs op mijn trap, normaal gesproken mijn wapen, kon ik niet meer bouwen."
Door de veranderingen in het management bij de Amsterdammers weet de spits niet waar hij volgend seizoen speelt. "Nu Martin van Geel weg is, weet ik niet waar ik aan toe ben. Wat de nieuwe coach Marco van Basten met mij van plan is, is nog een raadsel. Ik hoop dat hij met me verder wil."
http://www.voetbalprimeur.nl
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 11:47
|
|
Ruiltje met die Douglas :!:
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 12:22
|
|
Citaat: Schalke bid for Bakircioglu
German side Schalke 04 have made a large offer for Swedish international midfielder Kennedy Bakircioglu. The winger has been playing for Dutch giants Ajax Amsterdam since last summer, but a big money move to the Bundesliga could be on the way.
Bakircioglu has been a key member of Ajax's team this year in the Eredivisie, but incoming coach Marco van Basten is believed to be looking to rebuild his midfield, and this could be at the expense of Bakircioglu.
The reports mentioned no transfer fee, but a figure in the region of around £5 million is expected to be enough to allow the former Twente man to leave.
Bakircioglu was believed to be a cert for Sweden's Euro 2008 squad, but coach Lars Lagerback opted to leave him as the one man reserve for the summer tournament.
http://www.eyefootball.com/news/5644/Sc ... kircioglu/
Voor wat het waard is. Kennedy is allesbehalve een 'key player'. Maar de aanwezigheid van Rutten zou een en ander kunnen verklaren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 17:21
|
|
Ik twijfel aan het waarheidsgehalte, maar van mij mag hij best vertrekken.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 17:49
|
|
Haha, Kennedy een key player...
Voor hoeveel hebben we hem gekocht eigenlijk? Iets van 7 ton was het toch maar? Zou wel werelds zijn als je hem na zo'n kutseizoen dan voor dat bedrag (5 miljoen pond, ruim 7 miljoen Euro) kan verpatsen..
Maar goed, dat is natuurlijk hopen tegen beter weten in. Volgens mij had Marco trouwens aangegeven met Kennedy verder te willen. Denk dus niet dat hij vertrekt, tenzij er inderdaad een dergelijk bod binnen zou komen, maar dat lijkt me na dit seizoen vrij onwaarschijnlijk...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 17:50
|
|
1,3 Miljeon Euro, een optie in z'n contract destijds.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 17:56
|
|
Alsnog een koopje. Daarom zal ik spelers als Kennedy en Leonardo ook nooit als miskoop bestempelen. Voor dat geld kan je een gokje wagen, zeker met spelers die zich in de eredivisie bewezen hebben.
Nu blijkt dat Kennedy het gewoon niet heeft, nou ja jammer dan. Voor die 1,3m was het de moeite waard, en met wat geluk krijg je dat nog terug, zelfs een modale eredivisieclub kan dat tegenwoordig neerleggen en voor zo'n club is Kennedy natuurlijk wel een aanwinst. Komt er een buitenlandse club kunnen we zelfs nog winst op Kennedy maken, ook al presteert hij niet.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 18:24
|
|
Citaat: Bakircioglu krijgt nieuwe kans bij AjaxDoor Sander Berends
Maandag, 30 juni 2008, 17:53
Kennedy Bakircioglu krijgt komend seizoen een nieuwe kans bij Ajax. Dat heeft de Amsterdamse club duidelijk gemaakt aan zijn zaakwaarnemer Chiel Dekker. ``We hebben de indruk dat de nieuwe leiding alle vertrouwen in Kennedy heeft", zegt Dekker in Sportweek.
``Vorig seizoen werd hij niet altijd op de juiste manier gebruikt. Er stonden bovendien vier verschillende rechtsbacks achter hem. Al ligt het natuurlijk ook grotendeels aan hemzelf. Marco van Basten en John van 't Schip weten dat hij bij FC Twente anders speelde, meer hangend op rechts. Een beetje het systeem dat Oranje hanteerde op het EK. Hij is hoopvol gestemd dat hij komend seizoen beter uit de verf komt", aldus Dekker in Sportweek.
Bakircioglu was teleurgesteld over zijn niet-selectie voor het EK. ``Vooral nog, omdat er tijdens het EK twee rechtsbuitens geblesseerd wegvielen. Maar hij is een stabiel persoon. Op 14 juli staat hij er weer."
Elfvoetbal.nl
Prima zaak, in mijn ogen. Toen Kennedy met Ogararu achter zich speelde vond ik dat een groot deel van die falende samenwerking aan Ogararu lag. Daarnaast denk ik ook dat Kennedy bij Twente om de genoemde redenen beter rendeerde. Het is in ieder geval een betere voetballer dan Rommedahl. Ik ben benieuwd wat dat voor Rommedahl betekent.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 18:31
|
|
Daarvoor moeten we eerst weten hoe AJAX onder Van Basten gaat spelen (Rommedahl).
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 18:38
|
|
Goede zaak, Kennedy is natuurlijk bruikbaarder dan die Rennis en Leo en Luque.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 19:02
|
|
Pff, die wordt nooit goed genoeg.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 19:39
|
|
Ach leuk voor Kennedy. Ze mogen het van mij proberen met hem, al zou ik er niet om treuren wanneer Ajax hem verkoopt. Hij was dit seizoen een drama,, en ik heb liever niet nog zo'n flapdrol in de basis staan komend seizoen. Maar ja laten we er maar vanuit gaan dat het aan de tacktiek ligt, want ik weet ook wel dat Kennedy goed kan voetballen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 20:04
|
|
Nou, een basisplaats heeft hij in eerste instantie natuurlijk al helemaal niet. Ik vind het een goede selectiespeler voor Ajax. Beter dan Luque, Rommedahl en Leonardo, in ieder geval.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 22:59
|
|
Welke rol zie jij dan voor Kennedy Thomas? Je moet toch toegeven dat hij veel te traag is voor de vleugelpositie. Hij heeft het bij Twente als winger heel aardig gedaan maar dat blijf ik toch iets anders vinden. Ik had even de hoop dat Kennedy als 10 wel zou gaan renderen, maar helaas. Rommedahl is een voetballer met een heel lelijke speelstijl, maar in wezen sticht hij wel meer gevaar dan Kennedy die bijna volledig parasiteert op z'n voorzet.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 23:05
|
|
Klopt, Kennedy mist met name snelheid op de eerste meters. Daarom geef ik ook aan dat hij 4-2-3-1 in een soort van Kuijt-rol wel zou kunnen fungeren. Dan ben je toch iets meer middenvelder en iets minder speerpunt. Wat me bevalt aan Kennedy is dat z'n functionele techniek, trap en inzicht in orde zijn. Alleen daarom al heb je meer aan hem dan aan dravers als Rommedahl en Leonardo.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 23:31
|
|
Citaat: Klopt, Kennedy mist met name snelheid op de eerste meters. Daarom geef ik ook aan dat hij 4-2-3-1 in een soort van Kuijt-rol wel zou kunnen fungeren. Dan ben je toch iets meer middenvelder en iets minder speerpunt. Wat me bevalt aan Kennedy is dat z'n functionele techniek, trap en inzicht in orde zijn. Alleen daarom al heb je meer aan hem dan aan dravers als Rommedahl en Leonardo.
Goed maar dat is wel een heel specifieke positie, en of we ook zo gaan spelen? ik heb m'n twijfels. Ik denk zelfs dat Kennedy het ook in die positie niet makkelijk zou hebben, want in die Kuytrol moet je ook heel wat afjagen. Zowel qua fysieke sterkte, als dat afjagen an sich is Kennedy een aantal klasses minder. Er zijn twee kwaliteiten die Kennedy gewoon duidelijk heeft. Hij trapt makkelijk een gekrulde voorzet, dat hij dat kan geloof ik ook wel. Dat kwam er dit seizoen soms slecht uit, maar dat kan je nog aan vorm ophangen. Een tweede punt waar Kennedy goed in is is aanvalelnd koppen, en positie kiezen bij corners en voor doel. Zo pikte hij bij Twente nog z'n doelpuntjes mee. Het probleem van Kennedy is de behoefte aan ruimte. Deels werd de ruimte niet gecreerd door gebrek aan synergie met de rechtsbacks (daar heb je zeker gelijk in, dat droeg niet positief bij aan z'n matige spel). Tegelijekrtijd is voetballen vanuit gesloten stellingen de weegschaal of je je ook kan redden als vleugel. Wat me vooral opviel is dat Kennedy qua passeren gewoon redelijk rendementloos vooral door z'n gebrek aan snelheid . Soms was hij een tegenstander voorbij, maar die kwam hij dan altijd nog een keer tegen wegens z'n gebrek aan snelheid. Hij ontsnapt niet aan tegenstanders. Het is ook logisch dat Kennedy niet iemand structureel twee kee rop techniek voorbij kan, dat kunnen slechts een paar man ter wereld.
Hier heb je al z'n doelpunten uit seizoen 2006-2007, daarbij zie je hoe hij speelt: http://www.youtube.com/watch?v=8FKp8U4GzbY [let niet op de foute muziek">
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 23:35
|
|
Hij is gewoon niet goed genoeg, punt uit in mijn ogen. Kuijt spelers moet ik niet, spelers zoals Suarez kunnen dat veel fijner invullen. Als rechtsbuiten ook een prutsende speler.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:22
|
|
Net toen ik begon te klagen dat hij mocht blijven krijg ik info: hij is op weg naar Enschede.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:24
|
|
Citaat: Net toen ik begon te klagen dat hij mocht blijven krijg ik info: hij is op weg naar Enschede.
?
Gaat hij weer naar Twente?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:24
|
|
Citaat: Net toen ik begon te klagen dat hij mocht blijven krijg ik info: hij is op weg naar Enschede.
Voor een transfer naar Twente? Laat me niet lachen. Dan mogen ze lekker afrekenen hiero.
|