Geregistreerd: 15-11-2007 Forum berichten: 5208 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jul 2010 17:58
Citaat:
Ajax en Kennedy uit elkaar
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Kennedy over directe ontbinding van zijn tot 30 juni 2011 lopende contract.
Kennedy (Kennedy Bakircioglü) werd op 2 november 1980 geboren. In de zomer van 2007 werd hij door Ajax gecontracteerd, hij kwam over van FC Twente. Op 11 augustus 2007 maakte de rechtsbenige aanvaller zijn debuut in de eerste selectie van Ajax in de wedstrijd Ajax – PSV om de Johan Cruijff Schaal (1-0). In totaal speelde hij 53 wedstrijden voor de hoofdmacht van Ajax en scoorde daarin 7 keer.
Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 1 jul 2010 18:08
Geweldig nieuws aangezien dit Ajax toch zo'n 9(?) ton bespaart en hij toch absoluut niet nodig was. Hopelijk wordt Jozefzoon nu door Jol aan het eerste toegevoegd om in ieder geval mee te trainen en misschien ook af en toe wat minuten te maken.
Van mij mag de andere rechtsbuiten Rommedahl ook vertrekken want ik las dat Ajax hem een contract van 3 ton voor één seizoen had geboden en dat Rommedahl dit en te weinig en te kort vond.
Geregistreerd: 07-05-2009 Forum berichten: 428 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jul 2010 18:14
Citaat:
Geweldig nieuws aangezien dit Ajax toch zo'n 9(?) ton bespaart en hij toch absoluut niet nodig was. Hopelijk wordt Jozefzoon nu door Jol aan het eerste toegevoegd om in ieder geval mee te trainen en misschien ook af en toe wat minuten te maken.
Van mij mag de andere rechtsbuiten Rommedahl ook vertrekken want ik las dat Ajax hem een contract van 3 ton voor één seizoen had geboden en dat Rommedahl dit en te weinig en te kort vond.
Ga er maar van uit dat hij minimaal de helft mee krijgt. Hopelijk kunnen we nu Rommedahl nog een extra seizoen behouden.
Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 1 jul 2010 18:19
Citaat:
Ga er maar van uit dat hij minimaal de helft mee krijgt. Hopelijk kunnen we nu Rommedahl nog een extra seizoen behouden.
Ik weet niet of Ajax met de helft akkoord was gegaan aangezien de transferperiode nog niet eens is begonnen en Ajax dan vast wel hard geprobeerd hem op een andere manier kwijt te raken en dit alleen als laatste optie had gezien.
Rommedahl is een leuke invaller maar meer niet en met het huidige gat in de begroting kan Ajax daar beter op bezuinigen.
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 1 jul 2010 18:19
Geweldig nieuws dat ze bij Ajax ook beseffen dat iemand als Kennedy alleen maar tot last is. Wellicht dat ze dit ook bij Wielaert gaan doen? Al denk ik dat die er niet voor kiest en dus een jaar verpietert.
Uit dit signaal kan je toch enigszins opmaken dat ze Josefzoon wellicht een kans in de selectie gunnen.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 1 jul 2010 18:33
De jeugd heeft de toekomst, toch een positief bericht aan het einde van de dag.
Weet niet hoor of hij de helft van zijn salaris heeft meegekregen, hij kan nu ook ergens tekenpremie krijgen. In iedergeval het is een besparing, want we hadden hem anders aan de straatstenen niet kwijtgeraakt..
Geregistreerd: 22-06-2008 Forum berichten: 1489 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Do 1 jul 2010 22:39
Symbolisch zou dat het mooiste zijn inderdaad Riejuh. Kennedy heeft niet gebracht wat van hem verwacht werd, de traagste rechtsbuiten van de Eredivisie. Hij praat in ieder geval nog met respect over Ajax:
Citaat:
“Hoewel het sportief misschien wat tegenzat, heb ik hier wel veel geleerd”, zegt Kennedy. Ook van de kritiek die ik zo nu en dan heb gekregen. Dat heeft me uiteindelijk sterker gemaakt. Van al die ervaringen hoop ik nu in mijn verdere carričre voordeel te hebben. Zoals overal in de wereld is Ajax ook in Zweden een grote naam. Ik ben er daarom trots op dat ik drie jaar bij Ajax heb gespeeld. Het shirt zal ik koesteren.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 2 jul 2010 02:40
Citaat:
Hoho. De enige conclusie die we kunnen trekken is dat Kennedy overbodig was. Of dat betekent dat de jeugd een kans krijgt zal nog moeten blijken.
Er komt in iedergeval ruimte zo op de bank voor een jeugdspeler dat bedoel ik dan..Het is ook gewoon positief nieuws nadat je te horen kreeg dat je afgelopen seizoen 21 mil verlies hebt gedraaid.
Verder spreekt hij wel met respect over Ajax. Ook al bracht Kennedy niet het gewenste niveau het was wel een speler die zijn "taak" altijd probeerde uit te voeren. Hij kende z'n eigen tekortkomingen maar al te goed.
Geregistreerd: 30-04-2008 Forum berichten: 4810 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 jul 2010 06:01
Citaat:
Bakircioglu naar Santander
Kennedy Bakircioglu verruilt Ajax voor Racing Santander. De aanvaller heeft een voorcontract getekend voor de duur van twee seizoenen en vliegt een dezer dagen met zijn zaakwaarnemer Chiel Dekker naar Spanje om de deal af te ronden. Eergisteren kwamen Ajax en de Zweed al ontbinding van zijn tot juli 2011 lopende verbintenis overeen
Geregistreerd: 15-05-2008 Forum berichten: 188 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 jul 2010 08:47
Citaat:
Hoho. De enige conclusie die we kunnen trekken is dat Kennedy overbodig was. Of dat betekent dat de jeugd een kans krijgt zal nog moeten blijken.
Er komt in iedergeval ruimte zo op de bank voor een jeugdspeler dat bedoel ik dan..Het is ook gewoon positief nieuws nadat je te horen kreeg dat je afgelopen seizoen 21 mil verlies hebt gedraaid.
Verder spreekt hij wel met respect over Ajax. Ook al bracht Kennedy niet het gewenste niveau het was wel een speler die zijn "taak" altijd probeerde uit te voeren. Hij kende z'n eigen tekortkomingen maar al te goed.
Als ook 100% definitief Pantelic (Jol heeft nog een beetje hoop) én Rommedahl (verlenging is nog mogelijk) vertrekken wordt het helemaal interessant. Suarez moet dan wel op 9 en verder geen echte rechtsbuiten in de selectie. Wellicht dat Jol Eriksen, Lodeiro en Sulejmani (in principe geen basisspelers als Emanuelson en De Jong spelen) het op 7 mogen uitvechten.
En inderdaad verdient Kennedy respect als je op zo'n manier afscheid neemt. Een nette prof die een mooie club heeft gevonden. Helaas voetballend niet goed genoeg.
Geregistreerd: 24-10-2007 Forum berichten: 4200 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 jul 2010 09:41
Slimme constructie van Dekker, eerst zijn contract laten ontbinden en vervolgens ergens laten tekenen. Wat Santander er in godsnaam mee moet is mij een raadsel, maargoed, niet meer ons probleem.
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 jul 2010 09:51
Citaat:
Slimme constructie van Dekker, eerst zijn contract laten ontbinden en vervolgens ergens laten tekenen. Wat Santander er in godsnaam mee moet is mij een raadsel, maargoed, niet meer ons probleem.
Je hebt natuurlijk ook kans dat het een niet los gezien kan worden van het ander. Santander wil Kennedy hebben maar wil geen transferom betalen --> Kennedy gaat met deze optie in de hand met Ajax om de tafel om een transfervrije status te waarborgen en alles met Ajax af te wikkelen zodat Santander niet met Ajax hoeft te zitten (vrijgave, verzekering etc etc)--> Ajax en Kennedy ontbinden contract --> Kennedy zet meteen zijn krabbel bij Santander.
Geplaatst: Vr 2 jul 2010 10:24
Dat zou zomaar eens goed kunnen jou constructie Peter. Als dit zo is zal Kennedy ook wel geen salaris/ tekengeld mee hebben gekregen denk ik. Het is de beste oplossing voor beide partijen..
Geregistreerd: 18-10-2009 Forum berichten: 1469 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 jul 2010 13:40
Citaat:
Dat zou zomaar eens goed kunnen jou constructie Peter. Als dit zo is zal Kennedy ook wel geen salaris/ tekengeld mee hebben gekregen denk ik. Het is de beste oplossing voor beide partijen..
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 3 jul 2010 19:58
Citaat:
Behalve voor Santander
Die ploegen die onderaan meedoen in de Primera Division zijn toch ook zo heel sterk niet. Ik betwijfel of het een verzwakking is voor Santander, maar een versterking zal hij ook niet zijn. Voor Ajax en voor Kennedy zelf is dit inderdaad de beste oplossing.
Racing Santander heeft vanavond met 4-1 gewonnen van Osasuna. Kennedy Bakircioglu en Markus Rosenberg hadden een belangrijk aandeel in de zege.
Bakircioglu opende na 27 minuten de score namens Santander. In de 35ste minuut verdubbelde Rosenberg de score: 2-0. Dat was meteen de ruststand.
Na de pauze zorgde Javad Nekounam voor de aansluitingstreffer. Enkele minuten later vergrootte Rosenberg de marge weer naar twee. Vijf minuten voor tijd bepaalde Marc Torrejon de eindstand op 4-1.
Villarreal hield aan het duel bij Sporting Gijon op de valreep een punt over. De nummer drie uit de Spaanse competitie speelde met 1-1 gelijk. Na zeventig minuten zorgde Castro vanaf elf meter voor de openingstreffer. Bij Villarreal moest Gonzalo even later met twee gele kaarten het veld verlaten. Toch trokken de bezoekers de stand nog gelijk. Ver in blessuretijd nam Giuseppe Rossi de treffer voor zijn rekening.
Deportivo La Coruna was op eigen veld veel te sterk voor Espanyol. Binnen het half uur zette Adrian de openingstreffer op het scorebord. Na de pauze bepaalden Lopo en Aythami de eindstand op 3-0.
Real Sociedad hield drie punten over aan het uitduel met Malaga: 1-2. Op slag van rust opende Antoine Griezmann de score namens de bezoekers. Nadat Llorente tien minuten na de pauze de score had verdubbeld, was het slotakkoord een kwartier voor tijd voor Juanmi.