Auteur
|
Bericht
|
Ad
Forum berichten: 2481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 29 dec 2007 02:04
|
|
Conclusie....mogen wij even overgeven?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 12:26
|
|
Heb je hem ook weer;
Citaat: Als je er bij Ajax vijftien maakt, komen de topclubs vanzelf
Bron: Sportweek
Kennedy Bakircioglu kende sinds zijn overstap van FC Twente naar Ajax een ongelukkige eerste seizoenshelft. Tien weken stond de Zweed aan de kant met een buikspierblessure. De timing kon niet beroerder, aldus Kennedy. Ik kwam net in mijn ritme. Het is oneerlijk om mij nu al te beoordelen. Als ik alles speel, mag je mij afkraken. Niet na slechts acht of negen wedstrijden in de basis. De echte Kennedy hebben ze in Amsterdam nog niet gezien.
Over een volgende stap na Ajax heeft Kennedy ook nagedacht. Als je er bij Ajax vijftien maakt, dan komen de topclubs vanzelf. Dat moet ik eerst realiseren. Als ik hier wegga, wil ik trots zijn op mezelf en moeten de supporters blij met me zijn.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 12:42
|
|
Alweer één die al bij de volgende club zit terwijl hij net bij onze mooie club zit. Opzouten
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 13:11
|
|
lijkt wel alsof de spelers die naar ajax komen alleen naar ajax willen om zich meer in de spotlight te zetten om naar topclubs te gaan verhuizen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 14:45
|
|
Citaat: Alweer één die al bij de volgende club zit terwijl hij net bij onze mooie club zit. Opzouten
Kennedy gaat overigens nog een stap verder. Die heeft het al letterlijk over weggaan en afscheid nemen. Bovendien heeft hij, in tegenstelling tot Suarez, nog maar heel weinig laten zien.
Ik blijf dit soort reacties toch raar vinden. Persoonlijk zou ik het fijn vinden om als speler populair te zijn bij de supporters. Blijkbaar hebben deze spelers dat niet zo. Of is de media-training er niet op afgestemd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 17:14
|
|
Citaat: Bakircioglu: volgens Zlatan moet ik rustig blijven
Bron: AJAX Online
Kennedy Bakircioglu verruilde dankzij een klinkend rapport (vijftien doelpunten, negen assists) FC Twente voor Ajax. Zijn eerste Amsterdamse halfjaar viel in het water. De 27-jarige Zweed zint op revanche, want de top is zijn doel. "Als je er bij Ajax vijftien maakt, dan komen de topclubs vanzelf", aldus de Ajacied tegenover Sportweek.
Tijdens het trainingskamp in Dubai kletste Bakircioglu bij met ex-Ajacied Zlatan Ibrahimovic. Ze hadden het vooral over vroeger. "We hebben altijd samengespeeld in de Zweedse nationale jeugdelftallen. Hij was nieuwsgierig naar hoe het met mij bij Ajax ging. Hij weet dat het zwaar kan zijn voor offensieve spelers. Vooral in je eerste seizoen. Prettig om daarover te praten met iemand die dat heeft meegemaakt."
Ibrahimovic gaf zijn maat een aantal goede adviezen. "Ik moet vooral Huntelaar voeden. Zlatan vindt hem een goede spits, maar ziet dat hij er vaak alleen voor staat", aldus Bakircioglu. "Daarnaast hamert hij erop dat ik rustig moet blijven. De verwachtingen zijn altijd hoog bij de Ajax-supporters. Anders dan bij andere clubs. Je moet meteen laten zien dat je kwaliteit hebt. Je krijgt daardoor de neiging te forceren. Het gaat malen in je hoofd. 'Ik moet, ik moet, ik moet!' Het is de kunst om rustig je eigen spel te spelen. Die kunst ben ik aan het leren."
Eerlijk is eerlijk: tot nu toe brengt Bakircioglu bij Ajax minder dan verwacht. Maar dergelijke kritiek vindt hij onterecht. "Als mensen niet verder kijken dan mijn statistieken, dan snap ik het. Maar dat is niet eerlijk. Ze moeten zich realiseren dat ik tien weken langs de kant heb gestaan met een buikspierblessure. De timing kon niet beroerder. Ik kwam net in mijn ritme. Het is oneerlijk om mij nu al te beoordelen. Als ik alles speel, mag je me afkraken. Niet na slechts acht of negen wedstrijden in de basis. De echte Kennedy hebben ze nog niet gezien. Dat moment komt eraan."
Voor dit seizoen zei de Zweed dat hij zeker weten hoger dan Ajax kan. Daar denkt hij nog steeds zo over. "Zo ben ik. Ik heb zelfvertrouwen en ben niet bang om dat uit te spreken", aldus de international. "Als je in jezelf gelooft, zul je bereiken wat je wilt. Ik zal altijd vertrouwen in mezelf houden en uiteindelijk laten zien dat ik een grote speler bén. Als je jezelf als voetballer niet geweldig vindt, kun je beter stoppen. Je moet altijd zo hoog mogelijke doelen stellen. Dat is dus een internationale topclub. Die overtuiging heb ik altijd gehad."
In de uitwedstrijd tegen VVV-Venlo (2-2) speelde Bakircioglu belabberd en werd hij al na dertig minuten gewisseld. "Och, kunnen we dat alsjeblieft overslaan? Dat was héél erg slecht. Ik weet niet wat er precies gebeurde. Het hele team was slecht, niet alleen ik. Maar laat duidelijk zijn dat ik erg teleurgesteld was in mezelf. Dat ik gewisseld werd, was erg zwaar voor me. Ik vroeg me af: waarom gebeurt dit? De hele ploeg speelde slecht, maar de trainer haalde mij eraf. Ik was ongelooflijk boos. Zoiets voelt voor mij als een vernedering. Het was de eerste keer in mijn carrière en ik hoop dat het nooit meer gebeurt."
Bakircioglu heeft een zonnige blik op de toekomst. "Ik heb het gevoel dat ik de eerste ronde bij Ajax door die blessure heb verloren. De tweede ronde is voor mij!", aldus een strijdbare Kennedy, waarbij het Armeense bloed in zijn aderen soms duidelijk naar boven komt. "Ik ben niet iemand die bij de pakken neerzit. Als ik onderlig, word ik gevaarlijk."
Ajax - AZ eindigde in een formidabele 6-1 winst voor de Amsterdammers. Daarmee is volgens Bakircioglu de goede weg ingeslagen. "Met Davids hebben we een echte leider, Perez is een slimme speler. Leonardo en Vermaelen komen eraan", aldus de vrolijke Ajacied. "De concurrentie is heel groot. Iedereen moet vechten voor zijn plek. We voelen ons sterk, moeten elkaar alleen nóg beter aanvoelen."
De trainer die hem haalde, Henk ten Cate, vertrok toen hij geblesseerd was. "Ik vond het erg jammer. Hij was toch degene die in me geloofde, die graag wilde dat ik kwam. Helaas, zo gaat het in het voetbal. Ik was geblesseerd en wilde me zo snel mogelijk aan de nieuwe trainer (Adrie Koster, red.) presenteren als een vrolijke, ambitieuze goede speler. Misschien dat ik iets te geforceerd wilde terugkeren."
Toch is interim-trainer Koster zeer tevreden over Bakircioglu. "Kennedy heeft wat pech gehad met die buikspierblessure, maar hij komt steeds beter in zijn spel", aldus de oefenmeester in Sportweek. "Hij kan goed aan de rechterkant spelen, maar ook centraal met de punt naar voren. Hij heeft wat meer diepte in zijn spel dan Perez en geeft ons dus meer mogelijkheden."
|
Perry Patana
Forum berichten: 101
|
Geplaatst: Wo 16 jan 2008 18:07
|
|
Ik heb veel vertrouwen in hem. Uitstekende speler als hij in goede doen is.
Edit: vandaag erg slecht. heel het team overigens. erg jammer dit..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 17 jan 2008 01:49
|
|
Het is jammer dat hij wat snelheid en explosiviteit mist, maar z'n balhbehandeling, inzicht, voorzet, combinerend vermogen en passing is allemaal van Ajax-niveau.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Di 4 maa 2008 17:57
|
|
Zal het hier dan maar posten (had wel gezocht, maar had erover heen gekeken)Citaat:
In de Ajax-kleedkamer lijkt een nieuwe rel geboren. Nadat Adrie Koster zich dit weekend afvroeg wat er aan de hand kon zijn met Kennedy Bakircioglü, sloeg de vleugelspeler hard terug in het Zweedse Aftonbladet. Kennedy zegt zich oneerlijk te voelen behandeld.
De aanvaller, die afgelopen zomer overkwam van FC Twente, heeft in Amsterdam moeite om zijn draai te vinden. Veelvuldig wordt de voorkeur gegeven aan Dennis Rommedahl; in andere wedstrijden wordt Kennedy vaak gewisseld. Afgelopen zondag kreeg hij tegen Excelsior slechts een helft de kans om zich te laten zien.
"Ik denk dat dit oneerlijk is", zegt Kennedy tegenover het Zweedse medium. "Anderen spelen ook minder, maar mogen wel blijven staan. Ik denk niet dat Koster persoonlijk iets tegen mij heeft, maar het ontbreekt hem aan ervaring. Hij komt van Jong Ajax en moet nu veel sterren tevreden houden, dat is niet makkelijk. Hij lijkt een beetje in de war."
Bron: Voetbalzone.
Wie denkt die Kennedy wel niet dat hij is. Heeft bij Ajax nog niks laten zien waar je trots op kan zijn. Nou geef mij maar Rommedahl of nog liever Luque. Arrogante kwal dat hij is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 4 maa 2008 18:02
|
|
Ik had hoge verwachtingen van hem, maar ik heb hem nog niet afgeschreven. Alleen is zijn gebrek aan zelfkritiek stuitend. Hij had eerder al een interview gegeven (ook in deze topic) waarin hij min of meer aangaf AJAX als opstap te zien naar een grote competitie. Sorry, hoor. Maar zorg eerst maar eens dat je slaagt bij AJAX en dat AJAX ook iets aan je heeft.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Di 4 maa 2008 18:50
|
|
Ik had ook hoge verwachtingen van Kennedy, maar hij heeft het niet waar kunnen maken. Ik wil hem best nog een kans geven. Maar ik zou het niet vreemd en onterecht vinden wanneer Ajax hem wil verkopen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 4 maa 2008 18:54
|
|
Ach, Kennedy heeft het geluk dat er andere kandidaten zijn die veel nodiger verkocht moeten worden. Ik noem een Mitea, Rommedahl, Luque.
|
basementstyle
Forum berichten: 140
|
Geplaatst: Di 4 maa 2008 19:41
|
|
Zoals hij afgelopen zondag de corners nam, hoop ik hem voorlopig niet op het veld terug te zien
|
Davide
Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 13:42
|
|
Kennedy moet gewoon wegwezen, echt een miskoop. Ze hadden die Amrabat van VVV moeten halen, gaat nu naar Eindhoven toe. Maar ja, las op Goal.com dat van basten hem maar niks vond
hier stond dat http://www.goal.com/nl/Articolo.aspx?ContenutoId=610285
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 13:49
|
|
Welkom, Davide!
Toen Ajax Kennedy haalde had Amrabat alleen nog gepresteerd in de Eerste Divisie. Dat is normaal gesproken een veel te grote stap voor een speler. Wellicht dat Amrabat nu een optie was geweest voor Ajax, maar zoals jij zelf al aangaf denkt Van Basten hem niet nodig te hebben.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 14:58
|
|
Amrabat is een goede speler. Maar niet wat Ajax wil van een buitenspeler. Ajax heeft al een spelers als Amrabat genaamd Leonardo. Ajax was in principe goed bezig door Kennedy te halen, maar niemand kon weten dat hij er toch niet geschikt voor was. Maar hier heeft Ajax vast van geleerd. Daarom hoeft een speler als Engelaar van mij ook niet te komen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 15:17
|
|
Amrabat is natuurlijk veel beter dan Leonardo.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 15:27
|
|
Citaat: Amrabat is natuurlijk veel beter dan Leonardo.
Dat is niet vanzelfsprekend, beide hebben goed presteert bij een 'kleine' club (NAC en VVV) en hebben het op het hoger niveau nog niet laten zien. Ik zie in Amrabat geen betere speler dan onze Braziliaanse vriend.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 15:40
|
|
Wat Amrabat betreft, ik las dat hij geen optie was omdat Ajax al zo'n type speler in huis heeft in de persoon van Suarez.
Het moge duidelijk zijn dat veel mensen een hoog verwachtingspatroon hadden van Kennedy voor aanvang van dit seizoen en de speler in kwestie zeker niet allerminst. Echter tot nu toe weet hij totaal niet te overtuigen. Hij is absoluut geen meerwaarde op dit moment. Het kunstje dat hij zou moeten bezitten, de spelhervattingen en voorzetten heeft hij tot op heden niet ten toon gesteld. Alle ballen (vrije trappen en corners) zijn te hoog en te ver. Jammer dat zo'n man dan toch een grote waffel blijft houden en niet in de spiegel durft te kijken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 16:21
|
|
Citaat: Dat is niet vanzelfsprekend, beide hebben goed presteert bij een 'kleine' club (NAC en VVV) en hebben het op het hoger niveau nog niet laten zien. Ik zie in Amrabat geen betere speler dan onze Braziliaanse vriend.
Mwah, Amrabat is in alle fysieke opzichten sterker, heeft een veel betere trap, kan een bal makkelijker vasthouden en is ook makkelijker aanspeelbaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 21 maa 2008 12:15
|
|
Citaat: Bakircioglu verbaast zich over zijn prestaties bij Ajax
Bron: Voetbal International
Kennedy Bakircioglu was vorig seizoen een van de dragende spelers bij FC Twente. Komende zondag gaat de Zweed met zijn nieuwe club Ajax op bezoek bij zijn voormalige werkgever en is het afwachten of hij speelminuten krijgt.
In Amsterdam heeft Bakircioglu zijn draai nog niet gevonden. 'Ik ben ook verbaasd', zegt hij op de website van Ajax. 'Het is niet gemakkelijk te zeggen waarom je niet goed speelt, scoort en geen assists geeft. Toch kan het goede gevoel er tijdens een wedstrijd of training ineens weer zijn. Als het eenmaal zover is, ben je weer top.'
Dieptepunt voor Bakircioglu waren de fluitconcerten in de Arena en zijn wissel tijdens de rust in de wedstrijd tegen Excelsior. 'Het was voor mij een teleurstelling de supporters te horen fluiten, maar ik begrijp dat ze een hoop van mij verwachten. Ik ben een speler met kwaliteiten, maar soms gebeurt dit in het voetbal. Ik ben geen robot.'
De dertienvoudig Zweeds international heeft nog steeds het vertrouwen dat het goed komt. 'Ik ga mezelf niet de put inpraten. Ik ben nog steeds gelukkig hier. Eén goede wedstrijd en de toeschouwers staan weer op de banken. En dat gaat ook gebeuren want ik geloof in mezelf. Kennedy komt terug!'
Door zijn verleden in Enschede weer Bakircioglu dat Ajax het zondag zwaar te verduren zal krijgen. 'Ze zijn bij Twente al vijf, zes dagen van tevoren met Ajax bezig. Het wordt een moeilijke wedstrijd. Twente heeft een goed voetballend elftal. Ze hebben de punten hard nodig voor de play-offs.'
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 21 maa 2008 12:23
|
|
Wat een kwal.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Vr 21 maa 2008 17:23
|
|
Zwaar overschatte speler en kan daarom als miskoop 2465 alweer worden afgevoerd....wat is het schijnbaar toch moeilijk om een goede speler te halen. Allemaal middelmaat wat er afgelopen zomer is gekocht. Prutsers is hier het enige juiste woord.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Vr 21 maa 2008 17:33
|
|
Citaat: Gewoon een aardige trap, maar zo weinig overtuiging en spelinzicht. Zal het daardoor nooit halen.
Idd, gewoon een aardige trap. Jammer dat hij ook dát niet laat zien. Alle vrije trappen en corners zijn te hoog, te ver en te hard.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Za 22 maa 2008 21:13
|
|
Citaat: Gewoon een aardige trap, maar zo weinig overtuiging en spelinzicht. Zal het daardoor nooit halen.
Idd, gewoon een aardige trap. Jammer dat hij ook dát niet laat zien. Alle vrije trappen en corners zijn te hoog, te ver en te hard.
Nou, bij Twente liet hij zijn geweldige traptechniek vaak genoeg zien. Corners waren trouwens altijd matig, maar de directe vrije trappen, voorzetten en schoten waren van niveau. Maar blijkbaar kan hij de bal niet trappen met dezelfde overtuiging als bij Twente, misschien dat hij zich niet zeker voelt in Amsterdam. Sowieso vind ik het niet echt een speler voor bij Ajax. Voor elke positie mist hij net iets.. Als rechtsbuiten, rechtbinnen en als midmid. Dus ik ben het met de meesten hier eens: niet een gewenste aankoop.. Alweer!
|