Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Marko Arnautovic
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Marko Arnautovic
Maker: NiekBekeken: 1206
Status: InactiefBerichten: 4
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Niek

Forum berichten: 22
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 12:26
Marko Arnautovic

Geboortedatum 19 april 1989
Geboorteplaats Wenen, Oostenrijk
Lengte 192 cm
Clubinformatie
FC Twente
Contract tot 2011
Positie Spits

Wedstrijden:
seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
2006/07 FC Twente 2 0 Eredivisie
2007/08 FC Twente 4 0 Eredivisie
Totalen: 6 0

Marko Arnautovic, het grootste spitsen talent wat er momenteel in Nederland rondloopt. Hij is helaas niet van Nederlandse afkomst, waardoor we voor het Nederlandse elftal nog verder moeten zoeken voordat we eindelijk een topspits weer in onze gelederen hebben.

14-4-2007 maakte Arnautovic op 17 jarige leeftijd zijn debuut voor FC Twente die hem aan het begin van dat jaar had opgepikt uit Oostenrijk, waar hij speelde voor Floridsdorfer AC. Daarna volgden dat jaargang nog 1 wedstrijd in het eerste van FC Twente. Echt veel indruk liet hij niet achter in deze enkele minuten, maar zijn echte talent toonde hij al wel direct in de wedstrijden van de A1 en jong Twente. Mede door zijn kwaliteiten; techniek, kracht, snelheid en scoren stond hij aan de basis van het kampioenschap bij de A junioren.
Na de eerste keer dat ik hem heb zien spelen kon ik direct de vergelijking maken met Zlatan Ibrahimovic. Zoveel techiek met zoveel lengte en daarnaast ook het eigenzinnige in zijn karakter. Want hij is net als Zlatan iemand die wel gelijk op de voorgrond treedt als er iets gaande is. Naar mijn mening een prima eigenschap, want spitsen moeten geen lievertjes zijn, maar killers ze moeten voor angst zorgen bij de verdedigers. Zoals de verdedigers in de seria A al veel respect hebben voor status van Zlatan.
Zoals ik al vertelde heb ik hem vorig seizoen een aantal keer aan het werk gezien bij FC Twente A1 (16 doelpunten) in deze wedstrijden viel je maar 1 ding op, Marko Arnautovic. Zijn manier van spelen valt iedereen op, waardoor je aandacht or de wedstrijd snel verplaats naar deze ene speler. Toch maak je de hele wedstrijd meer, aangezien hij bij elke aanval betrokken is. Zo wist de verdediging van AJAX vorige seizoen in beide wedstrijden niet wat ze aanmoesten met hem, hij was ze op elke vlak de baas. In de luchtduels, over de grond in de voeten en in de diepte.

Dit seizoen speelt hij voornamelijk in Jong Twente en is hij vaste bankzitter bij het eerste en pakt af en toe zijn minuutjes mee. Afgelopen week was hij tegen Sparta persoonlijk verantwoordelijk voor de afslachting van Jong Sparta met 3 doelpunten en daarnaast constante drieging was Arnautovic niet te stoppen. Gisteren mocht hij in de 70ste minuut invallen tegen vitesse bij een 2-1 achterstand. Direct was hij aanwezig en bereidde hij op een uitstekende manier de 2-2 voor. Met buitenkant van zijn rechtervoet controleerde hij een hoge pass en passeerde hiermee direct zijn verdediger, creeerde ruimte en gaf een mooie pass die afgerond werd. Voormij direct het moment om maar even een melding hier te maken van de nieuwe Son of God.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 13:04
De verhalen rond deze jongen zijn grandioos, maar eigenlijk speelt hij nog niet al te veel. Hij is natuurlijk nog jong, maar Twente lijkt hem erg voorzichtig te brengen. Bovendien hebben ze in N'Kufo een spits die vrijwel nooit geblesseerd is en speelt Twente vrijwel altijd 4-3-3. Denk jij dat Arnautovic binnen nu en een jaar N'Kufo uit de basis kan spelen?
Niek

Forum berichten: 22
Geplaatst: Zo 9 dec 2007 13:23
Ik denk dat Arnautovic langzaam zich in de basis gaat spelen, maar hij heeft de kwaliteiten om eventueel tijdelijk uit te wijken naar de buitenkanten. Maar ik heb het idee dat Twente hem ook wil laten ontwikkelen als schaduwspits, want bij Jong Twente speelt hij ook vaak als 10 kort achter de spitsen. Alleen van meeverdedigen moet hij niet echt veel weten behalve eigen fouten, die hersteld hij wel altijd.

Ik kan echt genieten van zo'n toptalent. Tevens loopt erbij Twente nog een 16 jarige spits rond in de a1, die inmiddels zijn debuut in het eerste ook al heeft gemaakt dit seizoen, Andre Rendla. Ik ben er niet echt van gecharmeerd, maar deze boomlange spits heeft wel een neusje voor het doel.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Zo 30 dec 2007 11:29
Citaat:
Ik denk dat Arnautovic langzaam zich in de basis gaat spelen, maar hij heeft de kwaliteiten om eventueel tijdelijk uit te wijken naar de buitenkanten. Maar ik heb het idee dat Twente hem ook wil laten ontwikkelen als schaduwspits, want bij Jong Twente speelt hij ook vaak als 10 kort achter de spitsen. Alleen van meeverdedigen moet hij niet echt veel weten behalve eigen fouten, die hersteld hij wel altijd.

Ik kan echt genieten van zo'n toptalent. Tevens loopt erbij Twente nog een 16 jarige spits rond in de a1, die inmiddels zijn debuut in het eerste ook al heeft gemaakt dit seizoen, Andre Rendla. Ik ben er niet echt van gecharmeerd, maar deze boomlange spits heeft wel een neusje voor het doel.

Voor diegenen die hem niet kenden, je kon hem aan het werk zien tegen Ajax. Opnieuw deed deze jongen me heel erg aan Zlatan denken, niet alleen qau spel maar ook qua maniertjes. Hoe hij Stekelenburg zat te jennen toen die de bal wilde uitnemen was een mooi voorbeeld. JHij heeft ook dat arrogante, nonchalante, frivole af en toe.

Je ziet aan hem dat hij in potentie alles heeft: fysieke kracht, techniek, inzicht is ietsje minder maar voldoende. Het is slechts wachten tot hij loskomt, dat duurde bij Zlatan even. Zlatan liet al meteen in z'n eerste oefenduels zien dat hij wat kon (akka tegen Liverpool) en datzelfde gedlt eigenlijk voor Arnoutovic hij laat nu al kleine dingetjes in het veld zien waarmee hij z'n suprematie t.o.v. anderen bewijst. Doorbreken doe je pas als de compositie van alle elementen in z'n spel ook goed is. Maar dat is bij deze jongen een kweste van tijd.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 30 dec 2007 18:05
Arnautovic begon vandaag tegen De Graafschap in de basis ten koste van Elia.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.793 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Marko Arnautovic
Ga
Zoeken: