Auteur
|
Bericht
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 23:21
|
|
Citaat: Ik bedoel natuurlijk Appie. De opstelling: VD Hart, Hadef, Barakzai, Hidde/Soomer (?), Bas, rechtshalf (geen idee), Abdel, Darren, Lazic, Martina, James (werd snel gewisseld voor Danzell). Cuvalay, Barhorst, Agircan en een tweetal spelers van de C2 vielen in.
Nog steeds niet onder de indruk van van V.Velzen, Eline? Ik persoonlijk vind hem beter dan James. Die zijn fysiek ontzettend tegen heeft. Heeft het lichaam van een D-junior.
Ik denk dat de rechtshalf Kevin Echteld van de C2 is. De centrale verdediger is waarschijnlijk Hidde, hij speelt de afgelopen tijd steeds in de basis bij C1. James is inderdaad klein, ik denk ook dat hij afvalt en dat Martina door gaat naar B2.
|
Eline
Forum berichten: 426
|
Geplaatst: Do 12 maa 2009 09:34
|
|
Citaat: Ik bedoel natuurlijk Appie. De opstelling: VD Hart, Hadef, Barakzai, Hidde/Soomer (?), Bas, rechtshalf (geen idee), Abdel, Darren, Lazic, Martina, James (werd snel gewisseld voor Danzell). Cuvalay, Barhorst, Agircan en een tweetal spelers van de C2 vielen in.
Nog steeds niet onder de indruk van van V.Velzen, Eline? Ik persoonlijk vind hem beter dan James. Die zijn fysiek ontzettend tegen heeft. Heeft het lichaam van een D-junior.
Ik denk dat Kevin Echteld (klein) of Nick Lammers (lang) idd op 6 speelde. Ik weet dat Davey sowieso inviel, die andere zal dan Kevin of Nick zijn. Ik denk net als Chivu05 dat Hidde het was, die speelt al een tijdje mee met C1. Toch vreemd dat ze Joost van Aken (ook een linksbenige 4) geen kans in C1 geven. Hij was bij D1 aanvoerder. Overigens denk ik dat één middenvelder van C2 ook naar B2 gaat omdat C1 daar niet veel van heeft. Dus of Davey de Witte (, Kevin Echteld (6) of Nick Lammers (2/6) zal nog mee overgaan.
Ik denk ook dat Derwin Martina van C2 als vleugelspeler meegaat. Denzel James is technisch en snel maar dat zijn Derwin Gyliano en Boban ook en Denzel is echt heel klein. Maar we zullen zien wat Ajax beslist.
Overigens tja, Gyliano moet echt geweldig zijn maar ik heb hem twee keer zien spelen en ik vond het twee keer dramatisch. Totaal geen traptechniek gewoon, bal van de voet springen, alleen met die lange benen rennen zonder actie. Maar ja, misschien waren dat net zijn twee slechtste wedstrijden. De keeper van C1 gaf ook aan dat hij echt heel lomp lijkt maar dat absoluut niet is. Die vond het terecht dat ie was geselecteerd.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 13 maa 2009 20:25
|
|
Citaat: Belgisch talent Rits (15) kan naar Ajax
maandag 23 februari, door SP, Amsterdam, 17:04u, Ajax Showtime
Nieuwsfoto De Belgische jeugdspeler Mats Rits (15) kan een contract tekenen bij Ajax. Dat heeft Ajax Showtime vernomen. De talentvolle aanvallende middenvelder speelt momenteel in de jeugd van Germinal Beerschot Antwerpen (GBA) en is tevens Belgisch jeugdinternational.
Rits sprak afgelopen week in het bijzijn van zijn ouders met manager technische zaken Danny Blind en hoofd opleiding Jan Olde Riekerink van Ajax en heeft inmiddels een contractaanbieding op zak. Ajax is niet de enige gegadigde voor Rits. Hij staat ook in de belangstelling van enkele clubs uit Frankrijk en Engeland.
Vorig jaar was Rits, die zowel rechts als centraal op met middenveld uit de voeten kan, al op stage bij Ajax C1 tijdens het Marveld Toernooi. Technisch manager Danny Blind kwam destijds speciaal naar het toernooi om de Belg in actie te zien. (foto: Jamd)
http://www.ajaxshowtime.com/index.php?msg=25166&page=1
Hier nog wat over Rits
Citaat:
Germinal Beerschot dreigt opnieuw een jong talent kwijt te spelen aan Ajax. Mats Rits (15) beslist volgende week of hij op het Kiel blijft of naar Amsterdam trekt. "Een andere club in België is geen optie. In ons land is geen enkele jeugdopleiding beter dan die van GB", zegt de jeugdinternational in GvA.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 13 maa 2009 20:32
|
|
Citaat: Belgisch talent Rits (15) kan naar Ajax
maandag 23 februari, door SP, Amsterdam, 17:04u, Ajax Showtime
Nieuwsfoto De Belgische jeugdspeler Mats Rits (15) kan een contract tekenen bij Ajax. Dat heeft Ajax Showtime vernomen. De talentvolle aanvallende middenvelder speelt momenteel in de jeugd van Germinal Beerschot Antwerpen (GBA) en is tevens Belgisch jeugdinternational.
Rits sprak afgelopen week in het bijzijn van zijn ouders met manager technische zaken Danny Blind en hoofd opleiding Jan Olde Riekerink van Ajax en heeft inmiddels een contractaanbieding op zak. Ajax is niet de enige gegadigde voor Rits. Hij staat ook in de belangstelling van enkele clubs uit Frankrijk en Engeland.
Vorig jaar was Rits, die zowel rechts als centraal op met middenveld uit de voeten kan, al op stage bij Ajax C1 tijdens het Marveld Toernooi. Technisch manager Danny Blind kwam destijds speciaal naar het toernooi om de Belg in actie te zien. (foto: Jamd)
http://www.ajaxshowtime.com/index.php?msg=25166&page=1
Hier nog wat over Rits
Citaat:
Germinal Beerschot dreigt opnieuw een jong talent kwijt te spelen aan Ajax. Mats Rits (15) beslist volgende week of hij op het Kiel blijft of naar Amsterdam trekt. "Een andere club in België is geen optie. In ons land is geen enkele jeugdopleiding beter dan die van GB", zegt de jeugdinternational in GvA.
Ben benieuwd ik ken hem natuurlijk niet maar talentjes zijn altijd welkom :) nu maar hopen (als hij komt) dat hij een talent is.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Vr 13 maa 2009 23:18
|
|
D_skilled, heb jij waarschijnlijk ook al gelezen.
De Duivels van de toekomst! 2009-03-12
La Dernière Heure vroeg aan Johan Boskamp een elftal samen te stellen met de meest talentvolle Belgische -16, -17 en -18-jarigen. Jongens die ons land straks misschien vertegenwoordigen op het WK van 2018. "Jullie weten het misschien niet, maar jullie hebben zeker nieuwe Kompany's."
Boskamp, slechts weinigen kennen het jeugdvoetbal beter dan hem, ziet de toekomst van de Rode Duivels bijzonder rooskleurig in. "Met uitzondering van Sonck en Simons kan België nog tien jaar teren op de huidige groep. Intussen zullen er ook nieuwe jongens aan de deur van de nationale ploeg komen kloppen", zegt de Nederlander.
Deze bijvoorbeeld, Boskamps 11 van de toekomst. Merk op dat drie van de elf spelers al in het buitenland aan de slag zijn en dat Anderlecht en Germinal Beerschot de enige twee clubs zijn twee talenten mogen afvaardigen.
1. Eden Hazard (18 jaar, spelverdeler, Lille)
2. Romelu Lukaku (15 jaar, aanvaller, Anderlecht)
3. Mats Rits (15 jaar, aanvallende middenvelder, Germinal Beerschot)
4. Thorgan Hazard (15 jaar, vleugel, Lens)
5. Michael Lallemand (15 jaar, aanvaller, Standard)
6. Koen Casteels (16 jaar, doelman, RC Genk)
7. Karim Tarfi (15 jaar, verdedigende middenvelder, Anderlecht)
8. Sébastien Phiri (18 jaar, verdedigende middenvelder, AA Gent)
9. Paul José Mpoku (17 jaar, aanvaller, Tottenham)
10. Gaetan Lambrechts (17 jaar, verdedigende middenvelder, Germinal Beerschot)
11. Maxime Lestienne (16 jaar, aanvaller, Moeskroen)
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 13 maa 2009 23:22
|
|
Citaat: D_skilled, heb jij waarschijnlijk ook al gelezen.
Ik lees alles!
|
Eline
|
Geplaatst: Zo 15 maa 2009 12:34
|
|
Ajax C2 heeft zijn kans op de landstitel verspeeld. In een onderling duel met Argon C1, wist Argon C1 met 1-0 te verliezen. Aangezien Ajax C2 vorige week ook al verloor van Waterwijk is de kans vrij klein dat ze nog kampioen worden. Een echte domper dus voor de Ajacieden, die niet eens vrij hoog spelen (3e divisie).
Misschien dat dit ook komt door het vertrekken van Ajax C2 waardoor de kans om te blijven vrij klein is. Sinds dat bericht anderhalve week geleden bij de Ajacieden thuis kwam, hebben ze driemaal verloren (6-0 van KNVB onder 15, 5-3 van Waterwijk C1 en 1-0 van Argon C1).
Vertrekkende spelers
Ik denk van de huidige lichting C2 deze jongens doorgaan: Derwin Martina (2e jaars linksbuiten/rechtsbuiten), Hidde Prijs of Wouter Soomer (2e jaars, linksbenige cv), Dylan Nieuwenhuys (1e jaars, midmid).
En verder maakt dan nog een 2e jaars middenvelder kans op B2 (Nick, Kevin of Davey) en Jovi Hulshoff maakt kans, omdat hij óf Joran Borst doorstroomt naar C1.
De rest zal de opleiding moeten verlaten: Meeuwissen, Bekaroe, Van Aken, Van Beek, Cakmak, Den Breejen, Houwaart (erg slecht!), Neelen en dus 2 van de 3 middenvelders en 1 cv die ik net noemde.
Overigens maakt Arnoud de Moor van C3 ook kans om de opleiding te verlaten, op de 2 positie kunnen ook Gaviër Eustatius en Kenny Tete (beide KNVB).
De gesprekken zijn eind april.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 09:07
|
|
Cakmak? De topscorer van de gehele jeugdopleiding.
|
Bobjeee
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 10:11
|
|
Moet van Aken weg?
ik vind hem als linker centrale verdediger een betere optie dan Soomer en Prijs. Verdedigend is hij maar ietsjes minder als Soomer en Prijs, maar aanvallend vele malen sterker. In het geheel genomen is hij gewoon beter als Soomer en Prijs
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 12:59
|
|
Citaat: Moet van Aken weg?
ik vind hem als linker centrale verdediger een betere optie dan Soomer en Prijs. Verdedigend is hij maar ietsjes minder als Soomer en Prijs, maar aanvallend vele malen sterker. In het geheel genomen is hij gewoon beter als Soomer en Prijs
Dat is nog niet zeker. Eind april zijn de eindgesprekken. Ik denk dat het gaat tussen Van Aken en Prijs. Het lastige is dat Van Aken alleen in C2 heeft gespeeld en het daardoor lastig te beoordelen of hij goed genoeg is voor B2, waar het niveau veel hoger ligt.
|
Eline
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 14:57
|
|
Citaat:
Dat is nog niet zeker. Eind april zijn de eindgesprekken. Ik denk dat het gaat tussen Van Aken en Prijs. Het lastige is dat Van Aken alleen in C2 heeft gespeeld en het daardoor lastig te beoordelen of hij goed genoeg is voor B2, waar het niveau veel hoger ligt.
Van Aken heeft ook mijn voorkeur om door te gaan naar B2, alleen Soomer en Prijs hebben een maand meegetraind en meegedaan met de C1, en Van Aken niet. Volgens de spelers zelf heeft Van Aken ook minder kans (ook gezien zijn blessuregevoeligheid, hij heeft in C3 als in C2 een half jaar buitenspel gestaan).
Cakmak heeft in zijn tussentijdse beoordeling te horen gekregen dat hij veel sneller moet worden wil hij Ajax C1 halen, en dat de kans groot is dat hij afvalt.
|
Bobjeee
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 18:37
|
|
Die blessures zijn erg rot geweest voor hem. MAar voordat hij geblesseerd raakte was hij gewoon aanvoerder, en de capaciteiten die je heb verleer je niet. Ik vind het persoonlijk daarom ook jammer dat van Aken geen kans heeft gekregen zich te bewijzen bij C1. Ik weet nog de wedstrijd tegen Barneveld, week of 2 geleden. Hij is veel meer aanwezig dan Prijs en Soomer. Weet iemand waarom hij de kans niet krijgt bij C1? En het lijkt me niet logisch dat hij doorgaat naar B2 als hij nu geen minuten maakt in C1, wat ik persoonlijk erg jammer zou vinden
|
keko
Forum berichten: 67
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 23:13
|
|
Waar Tannane volgend jaar gaat? Hij heeft de zelfde stijl van Hatem Ben Arfa.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 08:29
|
|
Utrecht.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 18:03
|
|
De C heeft een aantal goede spelers verloren door dat akkefietje onderling als ik het zo lees. Toch sta ik er wel achter. Je moet zorgen dat mensen in het gareel lopen. Normen en waarden zijn erg belangrijk.
Het is alleen jammer als ze straks schitteren bij andere clubs. Maar voetbal is bunsiness dus ik begrijp het heel goed dat de andere bvo's die jongens oppikken.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 18:07
|
|
De schade valt mee. De C1 is nog steeds erg sterk. Vooral het verlies van Tannane is heel erg jammer. Ayoub is een aardige stopper, maar klein.
|
Jobo
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 18:15
|
|
Citaat: De schade valt mee. De C1 is nog steeds erg sterk. Vooral het verlies van Tannane is heel erg jammer. Ayoub is een aardige stopper, maar klein.
Goed om te horen dat de schade uiteindelijk meevalt dan. Ik ga binnenkort ook eens wat wedstrijdjes meepakken van de Ajax jeugd. Ik laat hier dan wel weer van me horen. :)
|
Jobo
|
Geplaatst: Za 21 maa 2009 14:45
|
|
Was vandaag toevallig op de toekomst. Even 10 minuten meegepikt van de Dtjes?(elftal bryan Roy). Speler die me wel opviel was de nummer 9. Speelde in de spits en deed het vrij aardig. Technisch en balvast. Hij was fysiek ook iets verder dan zijn teamgenootjes. Het is in dat opzicht altijd oppassen of hij niet volledig teert op zijn fysiek.
Tegenstander was dacht ik niet zo heel veel. Dat speelt natuurlijk ook mee.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 21 maa 2009 15:04
|
|
Je bedoelt de C2. De nummer 9 is Derwin Martina. Heb ik het wel eens eerder over gehad.
|
Jobo
|
Geplaatst: Za 21 maa 2009 15:33
|
|
De c2 al. Ik vond hem in ieder geval wel opvallend. Verder allemaal erg kleine mannetjes. Maar dat zegt nog niet veel gezien hun leeftijd.
Ik kon je bericht niet vinden over Derwin Martina. Wel dat je ergens hebt gezegd dat het het broertje is van Javier Martina. Dat is wel grappig.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 21 maa 2009 16:14
|
|
Citaat:
Ik kon je bericht niet vinden over Derwin Martina. Wel dat je ergens hebt gezegd dat het het broertje is van Javier Martina. Dat is wel grappig.
Dan heb je niet goed gekeken. Het staat op de vorige pagina.
|
Jobo
|
Geplaatst: Za 21 maa 2009 21:47
|
|
Citaat:
Dan heb je niet goed gekeken. Het staat op de vorige pagina.
Je bent in ieder geval erg direct haha.
Ik heb je bericht gelezen. Kwam wel overeen met wat ik kort van hem zag.
Geheel oftopic: Leuk verzorgstertje bij de c2
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 17:40
|
|
Ajax C1 richting titel
Citaat: Ajax C1 heeft vandaag knap gewonnen van AZ C1 waardoor Ajax C1 volgende week kampioen kan worden. Met nog 3 wedstrijden te gaan heeft Ajax C1 negen punten voorsprong op FC Groningen C1. Vandaag werd op de Toekomst AZ C1 met 5-2 verslagen.
In Alkmaar werd al met 0-3 gewonnen en ook vandaag was Ajax de bovenliggende partij. Het was eveneens één van de eerste wedstrijden dit seizoen waarin C1 geen speler van Ajax C2 in de basis had staan. De ruststand was 2-0, waarin topscorer Bram Barhorst twee keer scoorde maar ook na 20 minuten al het veld moest verlaten wegens een blessure.
Na rust ging Ajax C1 vrolijk verder, al moest het in de slotminuten wel twee tegendoelpunten incasseren bij een 5-0 stand. Danzell Gravenberch scoorde net als Barhorst tweemaal en Gyliano van Velzen completeerde de vijf doelpunten voor Ajax.
Opstelling Ajax C1:
Mickey van der Hart; Amine el Hadef (50' Nick Lammers), Emran Barakzai, Darren Rosheuvel, Bas Kuipers; Armando Cuvalay (50' Erkan Agircan), Danzell Gravenberch, Abdel el Hasnaoui; Boban Lazic, Bram Barhorst (20' Derwin Martina), Denzel James (50' Gyliano van Velzen).
Omdat FC Groningen C1 gisteren niet verder kwam dan een 1-1 gelijkspel tegen Omniworld C1 kan Ajax C1 a.s. zaterdag 4 april kampioen worden bij GA Eagles C1. Het speelt dan om 14.30 uur in de Adelaarshorst in Deventer.
Bron: Ajaxshowtime
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 19:03
|
|
KAMPIOEN
Citaat: Het was te verwachten, maar de eerste kampioen van Ajax is Ajax C1. Vandaag was het feestje helemaal groot, want de ploeg van Kwakman won met maar liefst 0-12 van Go Ahead Eagles C1.
Ajax C1, dat bestaat uit 2e jaars C-ers, is niet meer in te halen door nr. 2 FC Groningen C1. Ajax C1 won vandaag in Twello als een terechte kampioen. De kampioenswedstrijd werd gewonnen met 0-12 na een 0-3 ruststand. De titel in de 1e divisie A ging vorig jaar eveneens naar Ajax C1.
Op 6 juni speelt Ajax C1 om het landskampioenschap tegen het sterke Sparta C1 dat kampioen wordt in de 1e divisie B. Waar de eindstrijd wordt gehouden is nog niet bekend.
Bron: ajaxshowtime
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Za 4 apr 2009 23:35
|
|
Was vandaag bij Sparta en daar werd het kampioenschap van Sparta C1 gevierd. Moeten beide ploegen tegen elkaar voor de titel of speelt Sparta een klasse lager?
Sparta B1 werd trouwens vandaag ook kampioen en promoveert daardoor naar de "eredivisie".
|