Auteur
|
Bericht
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 19:02
|
|
Citaat: Ik ben het (bijna) volledig met je eens. Alleen als Sporkslede ontbreekt is de verdediging niet zo kwetsbaar. De backs zijn van prima kwaliteit en de andere centrale verdediger is ijzersterk (hij ontbrak zondag, omdat hij zaterdag al bij B2 speelde).
Klopt. Stefano Denswil speelde niet. Maar is natuurlijk ook een goede verdediger. Samen met Sporkslede de beste centrale koppel van Nederland. Ik vond dat de backs het goed deden, maar niet top. Ik vond met uitstek de spelers die ik heb opgenoemd er bovenuit drijven.
Oneerlijk om alleen die drie te noemen. Een andere heerlijke buitenspeler is Lesley de Sa. Een linksbuiten met een actie, veel snelheid en niet onbelangrijk een redelijke tot goede voorzet.
Heb je de C1 ook zien spelen, Chivu 05?
Ja, ik heb de C1 dit seizoen zien spelen en vorig jaar als de C2. Lesley de Sa is inderdaad een heerlijke buitenspeler, ook spelend bij Oranje. Maar wat een fenomenale trap heeft Ouasim Bouy. Hij scoort dit seizoen ook gewoon 15 keer als middenvelder, hopelijk kan hij deze lijn doortrekken.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 19:07
|
|
Citaat: Ja, ik heb de C1 dit seizoen zien spelen en vorig jaar als de C2. Lesley de Sa is inderdaad een heerlijke buitenspeler, ook spelend bij Oranje. Maar wat een fenomennale trap heeft Ouasim Bouy. Hij scoort dit seizoen ook gewoon 15 keer als middenvelder, hopelijk kan hij deze lijn doortrekken.
Trouwens, wat ik bedoel met dat de defensie kwetsbaar zal zijn zonder Sporkslede is dat hij een soort verlengstuk van de trainer kan zijn wat betreft coaching. Ik heb niet echt een uitstekende beeld van Stefano Denswil, maar Fabian Sporkslede brengt qua coaching, atletische vermogen, anticipatievermogen en nog eens koppend vermogen een heleboel.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 19:13
|
|
Citaat: Ja, ik heb de C1 dit seizoen zien spelen en vorig jaar als de C2. Lesley de Sa is inderdaad een heerlijke buitenspeler, ook spelend bij Oranje. Maar wat een fenomennale trap heeft Ouasim Bouy. Hij scoort dit seizoen ook gewoon 15 keer als middenvelder, hopelijk kan hij deze lijn doortrekken.
Trouwens, wat ik bedoel met dat de defensie kwetsbaar zal zijn zonder Sporkslede is dat hij een soort verlengstuk van de trainer kan zijn wat betreft coaching. Ik heb niet echt een uitstekende beeld van Stefano Denswil, maar Fabian Sporkslede brengt qua coaching, atletische vermogen, anticipatievermogen en nog eens koppend vermogen een heleboel.
Ja, in die zin heb je natuurlijk gelijk. Hij is niet voor niets aanvoerder in zijn eerste jaar. Denswil is een speler die fysiek erg sterk en voetballend zijn mannetje staat. Door zijn fysiek heeft hij wel een voorsprong op anderen, dus hij moet zich op andere vlakken ook door ontwikkelen.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 09:47
|
|
Weet iemand hoe met verder gaat met de stagiaire van SVV? Kwam hij voor één wedstrijd? Een hele week? (het was voorjaarsvakantie!)
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 15:26
|
|
Citaat: Weet iemand hoe met verder gaat met de stagiaire van SVV? Kwam hij voor één wedstrijd? Een hele week? (het was voorjaarsvakantie!)
Dat weet niemand nog, alleen hij en zijn ouders. Het is afwachten voor welke club hij kiest.
Paar quotes van mij.
De C2 speelt lager dan de C3. Het is wel een goed team maar het zijn allemaal spelers die in de luwte staan van de spelers uit de C3. Ik heb zelf de C3 tegen PSV gezien en toen vielen mij meerdere spelers op. Maar één kon mij wel bekoren. Zijn naam luidt 'Gyliano van Velzen'. Speelt eigenlijk in de C2 maar omdat hij zo goed is en de C3 veel geblesseerde kent mag hij vaak meedoen met dat team.
Een slanke, lang uitgerekte surinaamse jongen die op de linksbuiten positie het best uit het verf komt. Door zijn dunne, maar atletisch postuur heeft hij niet verschillende bewegingen nodig om zijn man voorbij te komen. Met één simpele en/of sleepbeweging dendert hij voorbij zijn tegenstander en kiest hij voor de voorzet of de eigen persoonlijke actie. Is zeer moeilijk af te stoppen door zijn explosiviteit, snelheid, want hij heeft a la Kanu die grote passen in een sprintduel en niet te vergeten zijn fysiek. Op de spits positie is hij een stuk minder. Is wel prima met zijn rug naar de goal, maar in de mandekking mist hij nog wat slimheid en lijkt het allemaal moeilijk te gaan om de bal te kaatsen of een mogelijk te creëren of los te komen. Wat hij doet is leunen op de laatste man van de tegenpartij en wachten tot hij aangespeeld wordt, en door gebruik te maken van zijn postuur weg te draaien en op goal proberen te schieten.
Dit was bij FC Abcoude. Zijn vorige club, en nog gedeeltes bij Ajax.
Gyliano van Velzen - deel 1
Gyliano van Velzen - deel 2
Gyliano van Velzen
Oussama Tannan en Danzell Gravenberch. Vooral de eerste heeft een prachtig speelstijl. Werd bij zijn oude club 'zeeburgia' vergeleken met Zidane. Prachtig schot in de linkerbeen, redelijk snel, uitmuntende techniek en wendbaarheid waardoor hij zijn tegenstanders kan ontwijken. Wordt bij de C3 misbruikt als linkshalf, ik denk dat zijn kwaliteiten daar niet echt tot uiting komen. Daar is het ook niet een speler voor met loopvermogen, voorzet en andere typerende eigenschappen voor een halfspeler. Ik zie hem graag centraal op het middenveld of op '10'. Heeft ook wat meer vrijheid nodig om zich helemaal te kunnen ontplooien. De laatste keer dat ik hem zag bij Ajax was het nogal gedisciplineerd spelen op die positie. Zou hem weleens de kop kunnen kosten. Desondanks hoop ik dat hij het gaat halen.
Danzell Gravenberch. Kan prima als aanspeel- en draaipunt functioneren in de mandekking. Overzicht, fysiek, snelheid, scoringsvermogen en nog eens voetballend vermogen.
EDIT: De beginpost is aangepast.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 15:38
|
|
Mooie spelertje, die Gyliano van Velzen. Mooi om te zien dat hij niet alles op kracht doet, ondanks zijn fysiek, en dat hij veel zijn mannetje wil uitpspelen op techniek. Juiste AJAX-instelling. ;-)
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 15:47
|
|
Citaat: Mooie spelertje, die Gyliano van Velzen. Mooi om te zien dat hij niet alles op kracht doet, ondanks zijn fysiek, en dat hij veel zijn mannetje wil uitpspelen op techniek. Juiste AJAX-instelling. ;-)
Precieus. Hij heeft een functionele techniek.
|
Eline
Forum berichten: 426
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 16:02
|
|
Citaat: Mooie spelertje, die Gyliano van Velzen. Mooi om te zien dat hij niet alles op kracht doet, ondanks zijn fysiek, en dat hij veel zijn mannetje wil uitpspelen op techniek. Juiste AJAX-instelling. ;-)
Maar toch lijkt hij geen typische Ajax linksbuiten. Hij lijkt soms nog slungelig en onhandig. Maar aan de andere kant, hij is sterk in 1:1 en fysiek sterk, snel en redelijke techniek. Ik vind ook dat Muhren beter Danzell Gravenberch op 9 kan zetten ipv Gyliano. Die is daar slimmer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 16:28
|
|
Maar toch lijkt hij geen typische Ajax linksbuiten. Hij lijkt soms nog slungelig en onhandig. Maar aan de andere kant, hij is sterk in 1:1 en fysiek sterk, snel en redelijke techniek. Ik vind ook dat Muhren beter Danzell Gravenberch op 9 kan zetten ipv Gyliano. Die is daar slimmer.
Welkom Eline!
Zoials ik begrijp ben je een kenner van de Ajaxjeugd of heb je i.i.g. meerdere jeugdwedstrijden gezien?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 16:28
|
|
Citaat: Maar toch lijkt hij geen typische Ajax linksbuiten. Hij lijkt soms nog slungelig en onhandig. Maar aan de andere kant, hij is sterk in 1:1 en fysiek sterk, snel en redelijke techniek. Ik vind ook dat Muhren beter Danzell Gravenberch op 9 kan zetten ipv Gyliano. Die is daar slimmer.
Daarom heb ik aangestipt dat ik Gyliano liever op de linksbuiten positie zie. Maar dat is het hem nou, hij hoeft niet heel omslachtig zijn man te omspelen. Met een simpele beweging is hij er voorbij. Dat het soms slungelig uitziet kan ik beamen, maar hij is toch vaak moeilijk te verdedigen en onhoudbaar aan die linkerkant. 1 op 1 is ie gewoon sterk, en dat hoort een buitenspeler absoluut in zijn mars te hebben.
|
Eline
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 19:00
|
|
Citaat: Daarom heb ik aangestipt dat ik Gyliano liever op de linksbuiten positie zie. Maar dat is het hem nou, hij hoeft niet heel omslachtig zijn man te omspelen. Met een simpele beweging is hij er voorbij. Dat het soms slungelig uitziet kan ik beamen, maar hij is toch vaak moeilijk te verdedigen en onhoudbaar aan die linkerkant. 1 op 1 is ie gewoon sterk, en dat hoort een buitenspeler absoluut in zijn mars te hebben.
Klopt hoor, het zal een nuttige linksbuiten zijn. Ik ben benieuwd wat van de C2 groep de stap naar C1 maakt. Ik denk eerlijk gezegd dat ze er hard aan moeten trekken, of ze blijven nog als 2e jaars in de C2.
Overigens, op de vraag wie ben ik, ik schrijf de verslagen van de D1, C2 en C3 bij Ajaxshowtime.com. Ik kan niet heel vaak kijken (speel zelf nog) maar ik vind de C-jeugd erg leuk, dan wel niet het leukst. Wat ook bijzonder is, is de invloed van Zeeburgia. Vele toppertjes komen daar weg. In de C-ers komen C1: Ouasim, Yener C2: Fahd C3: Danzell, Oussama, Erkan en Erol. Overigens ben ik zelf erg fan van Dylan Nieuwenhuijs. Enige speler uit 1995 (D-er) in de C3. Een harde werker en een echte nr 10.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 19:05
|
|
Citaat: Overigens, op de vraag wie ben ik, ik schrijf de verslagen van de D1, C2 en C3 bij Ajaxshowtime.com. Ik kan niet heel vaak kijken (speel zelf nog) maar ik vind de C-jeugd erg leuk, dan wel niet het leukst. Wat ook bijzonder is, is de invloed van Zeeburgia. Vele toppertjes komen daar weg. In de C-ers komen C1: Ouasim, Yener C2: Fahd C3: Danzell, Oussama, Erkan en Erol. Overigens ben ik zelf erg fan van Dylan Nieuwenhuijs. Enige speler uit 1995 (D-er) in de C3. Een harde werker en een echte nr 10.
Mooi. Wat vind je van Fahd Aktaou (C2)?
|
Eline
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 19:15
|
|
Citaat: Mooi. Wat vind je van Fahd Aktaou (C2)?
Nooit persoonlijk zien spelen, wel bij Ajax TV. Leek me een leuke linksbuiten. Volgens mij zijn zijn teamgenoten ook wel tevreden met hem. Maar meer zou ik er niet over kwijt kunnen. Dan zou ik hem toch echt persoonlijk moeten zien.
Wat vind jij van hem? Heb je hem zien spelen? Het is wel een 2e jaars, dus hij moet flink aan de bak. In de C1 zitten Lesley en Mouhsine als linksbuiten. Misschien dat ie wel afvalt?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 19:23
|
|
Citaat: Nooit persoonlijk zien spelen, wel bij Ajax TV. Leek me een leuke linksbuiten. Volgens mij zijn zijn teamgenoten ook wel tevreden met hem. Maar meer zou ik er niet over kwijt kunnen. Dan zou ik hem toch echt persoonlijk moeten zien.
Wat vind jij van hem? Heb je hem zien spelen? Het is wel een 2e jaars, dus hij moet flink aan de bak. In de C1 zitten Lesley en Mouhsine als linksbuiten. Misschien dat ie wel afvalt?
Ok. Hij zit bij mij op school, maar heb hem zelf nooit zien spelen. Ik hoor wel redelijk positieve verhalen. Binnenkort maar eens weer gaan kijken. Mwah, ik denk wel dat ie het redt. Komt pas over van Zeeburgia en is dus bezig aan zijn eerste seizoen. Heeft op de linksbuiten positie concurrentie van Gyliano van Velzen, maar die moet veelvuldig mee met de C3.
Ik vind persoonlijk Lesley beter dan Mouhsine. Daarom is hij ook stand-in voor Lesley. Bij Mouhsine is het allemaal op snelheid. Buitenom met de bal versnellen en dan voortzetten. Werkt wel hard. Altijd gretig als ie moet invallen.
|
Eline
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 19:35
|
|
Inmiddels zitten Gyliano en Kevin Echteld in de C3. Cerezo Ottenhoff is naar de C2 gegaan. Dus voor Fahd meer ruimte om zich als linksbuiten te ontwikkelen. Ik heb persoonlijk ook meer voorkeur voor Lesley.
Volg je ook de C2/C3? En zo ja, van wie verwacht je dat ze het nog verder zullen schoppen. In de C2 zitten veel linksbenige spelers :-)
Zelf denk ik dat deze jongens sowieso wel de A1 halen:
Danzell Gravenberch (spits/rechtsback)
Dylan Nieuwenhuijs (midmid)
Peter Leeuwenburgh (keeper)
Bas Kuipers (linksback)
Nelinho Cleonise (rechtsback/centrale verd.)
Joost van Aken (centrale verd.)
Al zijn de laatste 2 al langdurig geblesseerd. Ze zijn eindelijk weer begonnen met veldtraining.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 19:49
|
|
Citaat:
Al zijn de laatste 2 al langdurig geblesseerd. Ze zijn eindelijk weer begonnen met veldtraining.
Kun je daar wat over vertellen Eline?
Ben wel benieuwd wat voor blessures en hoe lang ze eruit hebben gelegen. Daarnaast interessant of ze goed begleid worden.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 20:00
|
|
Citaat: Inmiddels zitten Gyliano en Kevin Echteld in de C3. Cerezo Ottenhoff is naar de C2 gegaan. Dus voor Fahd meer ruimte om zich als linksbuiten te ontwikkelen. Ik heb persoonlijk ook meer voorkeur voor Lesley.
Volg je ook de C2/C3? En zo ja, van wie verwacht je dat ze het nog verder zullen schoppen. In de C2 zitten veel linksbenige spelers :-)
Zelf denk ik dat deze jongens sowieso wel de A1 halen:
Danzell Gravenberch (spits/rechtsback)
Dylan Nieuwenhuijs (midmid)
Peter Leeuwenburgh (keeper)
Bas Kuipers (linksback)
Nelinho Cleonise (rechtsback/centrale verd.)
Joost van Aken (centrale verd.)
Van de C2 heb ik weinig gezien. Tijdens een bezoek op 'de Toekomst' iets van 20 minuten gezien. Te weinig om echt iets over de spelers te zeggen. De C3 ken ik. Trouwens, alle spelers die je opnoemt zitten in de C3. Geen spelers uit de C1 die je goed vindt?
Dylan Nieuwenhuijs is een mid-mid met diepgang. Wel een leuke speler, maar moet het nog maar zien. Van Danzell Gravenberch ben ik ook wel gecharmeerd. Heeft wel die overschatte kapsones, dat weer wel. Zo'n sterreallures als Ibrahimovic destijds. Bas kuipers. Een linksback die niet echt opvalt. Nelinho Cleonise. Bijna niet zien spelen. Joost van Aken samen met Amine in de centrum. Veel spelers van de C3 zijn blessuregevoelig en daarom wanneer ik kom kijken spelen ze niet. Heb dus niet zo'n uitstekend beeld.
|
Eline
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 08:42
|
|
Citaat: Van de C2 heb ik weinig gezien. Tijdens een bezoek op 'de Toekomst' iets van 20 minuten gezien. Te weinig om echt iets over de spelers te zeggen. De C3 ken ik. Trouwens, alle spelers die je opnoemt zitten in de C3. Geen spelers uit de C1 die je goed vindt?
C1 heb ik hier niet in vernoemd. Ik verwacht dat vele van hen het tot de A1 schoppen. Ik denk dat Xandro, Fernando en Timo het nog moeilijk krijgen. Al vind ik Xandro wel goed.
C3 is een erg blessuregevoelige groep, maar wel een talentvolle. Joost van Aken had eerst een enkelblessure (gescheurde eb) en daarna de welbekende knieblessure (ik denk peesoverbelasting). Nelinho loopt al tijden met een liesblessure. Nick Lammers heeft een paar maand eruit gelegen met een rugblessure. Daarnaast heeft Emran 2x zijn onderarm gebroken, en Danzell zijn pols.
Overigens verwacht ik ook wel veel van Oussama Tannane. Goede techniek, mooi schot en lekker fysiek in de duels. Emran heeft weinig gespeeld, maar lijkt ook dat hij ook een type Oussama is, alleen dan rechtsbenig.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 13:44
|
|
Citaat: C1 heb ik hier niet in vernoemd. Ik verwacht dat vele van hen het tot de A1 schoppen. Ik denk dat Xandro, Fernando en Timo het nog moeilijk krijgen. Al vind ik Xandro wel goed.
Xandro Schenk redt het wel. Sven Nieuwpoort, Timo Letschert en Fernando Lewis zijn de kandidaten om af te vallen mijn inziens. Al heeft Sven veel pech gehad met blessures.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 15:41
|
|
Citaat: C1 heb ik hier niet in vernoemd. Ik verwacht dat vele van hen het tot de A1 schoppen. Ik denk dat Xandro, Fernando en Timo het nog moeilijk krijgen. Al vind ik Xandro wel goed.
Xandro Schenk redt het wel. Sven Nieuwpoort, Timo Letschert en Fernando Lewis zijn de kandidaten om af te vallen mijn inziens. Al heeft Sven veel pech gehad met blessures.
Sven speelt rechtback. Viel niet op tegen DHS B1. Fernando Lewis een spits. Is overgekomen van Haarlem en lijkt niet uit de verf te komen. Timo speelt als centrale middenvelder. Totaal niet gecharmeerd van. Klein, makkelijk weg te zetten bij een duel. Xandro - linker centrale verdediger. Viel ook niet echt op, ondat Sporkslede het overgrote van het werk deed.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 22:11
|
|
Citaat: Jeugdig talent Lizardo kiest voor Ajax
zaterdag 08 maart, door SP, Amsterdam, 22:45u, Ajax Showtime
De begeerde jeugdspeler David Lizardo van SVVSMC gaat volgend jaar bij Ajax voetballen. De 14-jarige rechtsbuiten zal vanaf juli in de B2 van de Amsterdamse club gaan spelen.
Lizardo sprak afgelopen week met belangrijke mensen bij Ajax en gaat dit seizoen elke donderdag meetrainen bij de C1 van trainer Wim Kwakman. Lizardo kon niet alleen naar Ajax, ook Feyenoord had grote belangstelling voor de aanvaller.
Sprak zonet met een C1-speler die me dit nieuws vertelde. Hij had afgelopen week een gesprek met Ajax en ze kwamen tot akkoord. Komende week worden de overschrijvingspapieren geregeld.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 22:16
|
|
Leuk voor die jongen. Nou maar kijken of hij het niveau aan kan.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 14:20
|
|
Citaat: Leuk voor die jongen. Nou maar kijken of hij het niveau aan kan.
Soiewso kan ie het niveau aan.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Wo 12 maa 2008 23:16
|
|
Nog niets definitiefs gelezen over de overgang van Lorenzo!
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 12 maa 2008 23:25
|
|
Citaat: Nog niets definitiefs gelezen over de overgang van Lorenzo!
Huh? Welke speler.
|