Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 22 nov 2007 21:15
|
|
Citaat: Ajax meldt zich voor Roemeens talent
Bron: ELF
Ajax wil naast Nicolae Mitea en George Ogararu nog een Roemeen aan de selectie toevoegen. Aanvaller Sabrin Sburlea staat in de belangstelling van de Amsterdamse club, aldus de site van diens club FC Brasov.
De 18-jarige aanvoerder van de nationale ploeg van Roemenië onder 19 jaar is aan een uitstekend seizoen bezig. Hij heeft een basisplaats en scoorde al diverse malen. Hij genoot zijn opleiding in de voetbalschool van Gheorge Popescu, die de contacten met Nederland legde, aldus de site prosport.ro.
Zijn club FC Brasov is op dit moment, na 16 wedstrijden, koploper in de Tweede Divisie van Roemenië.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 00:58
|
|
Revo?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 09:15
|
|
Kenm deze speler niet, zou mnoeten nagaan bij m'nm contacten over wat voor type etc. het is. Zal eens navraag doen, ben benieuwd XD
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 12:24
|
|
Citaat: Kenm deze speler niet, zou mnoeten nagaan bij m'nm contacten over wat voor type etc. het is. Zal eens navraag doen, ben benieuwd XD
En nog navraag gedaan bij je contacten? Zo Ja, wat vonden die van hem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 19:34
|
|
Ik heb er twee mensen over gesproken en beiden zeiden me dat het nu nog zeker geen materiaal is voor een club als Ajax. Misschien scoutte Ajax hem voor Ajax 2 dat zou wel logisch zijn.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 4 dec 2007 23:55
|
|
Citaat: Ik heb er twee mensen over gesproken en beiden zeiden me dat het nu nog zeker geen materiaal is voor een club als Ajax. Misschien scoutte Ajax hem voor Ajax 2 dat zou wel logisch zijn.
Zou best kunnen dat Ajax hem wil halen voor het tweede. Maar Ajax volgt meerdere Roemenen dan alleen Sburlea en vooral jongens uit de voetbalschool van Popescu volgt Ajax met argusogen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 12:46
|
|
Citaat: Ik heb er twee mensen over gesproken en beiden zeiden me dat het nu nog zeker geen materiaal is voor een club als Ajax. Misschien scoutte Ajax hem voor Ajax 2 dat zou wel logisch zijn.
Zou best kunnen dat Ajax hem wil halen voor het tweede. Maar Ajax volgt meerdere Roemenen dan alleen Sburlea en vooral jongens uit de voetbalschool van Popescu volgt Ajax met argusogen.
Ik meen dat ze in het verleden wel hebben samenwerken met die school. Liviu Ganea komt uit Popescu's school. Waarom maakt Psv eigenlijk geen gebruik van haar oude contacten met Popescu?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 12:51
|
|
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 13:53
|
|
Ik meen dat ze in het verleden wel hebben samenwerken met die school. Liviu Ganea komt uit Popescu's school. Waarom maakt Psv eigenlijk geen gebruik van haar oude contacten met Popescu?
PSV richt zich vooral op de Zuid-Amerikaanse markt. Daar hebben ze alle ingangen en vooral de naamsbekendheid van PSV werkt enorm in hun voordeel als ze moeten strijden om een talent. Ik geloof dat de laatste Roemeens talent die nog stage liep bij PSV Ionescu was, die op zijn zestiende de overstap maakte naar PSV maar faalde om het eerste te bereiken. Die was ook getipt door Popescu bij PSV. Er loopt meer talent rond in Brazilie dan Roemenie, zo denk ik dat PSV erover denkt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:09
|
|
Citaat: Ik meen dat ze in het verleden wel hebben samenwerken met die school. Liviu Ganea komt uit Popescu's school. Waarom maakt Psv eigenlijk geen gebruik van haar oude contacten met Popescu?
Hoe serieus en professioneel ingesteld is die voetbalschool van Popescu?
Hoe heet die voetbalschool in Ivoorkust ook alweer, waar al die spelers van Beveren en Salomon Kalou bijvoorbeeld op hebben gezeten?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 15:25
|
|
Citaat: Ik meen dat ze in het verleden wel hebben samenwerken met die school. Liviu Ganea komt uit Popescu's school. Waarom maakt Psv eigenlijk geen gebruik van haar oude contacten met Popescu?
Hoe serieus en professioneel ingesteld is die voetbalschool van Popescu?
Hoe heet die voetbalschool in Ivoorkust ook alweer, waar al die spelers van Beveren en Salomon Kalou bijvoorbeeld op hebben gezeten?
De school van Popescu is zeer professioneel ingesteld. Er zitten een stuk of 300 spelers op de voetbalschool van Popescu. De spelers verschillen van 18 tot 7 jaar. Ze leven daar op een internaat en krijgen onderwijs, eten en andere premiere voorzieningen. Popescu wil vooral dat de spelers een professionele jeugdopleiding genieten en de Roemeens elftal naar een hoge platform tillen door betere spelers op te leiden. De school zelf heet Şcoala de Fotbal Gh. Popescu en levert voor iedere leeftijdscatogorie veel Roemeense jeugdinternationals af. MvG weet dat het zijn vruchten zal afwerpen zo'n opleiding die gebasseerd is op die van Ajax en wordt regelmatig getipt als er een interessant talentje rondloopt voor Ajax. De scouts van Ajax zijn er ook heel actief en houden iedere ontwikkeling van een interessant spelers nauwlettend in de gaten.
De andere voetbalschool die het "Kroonjuweel" van het afrikaans voetbal wordt genoemd heet ASEC Abidjan. Vele spelers van naam en faam die de het afgeleverd heeft voor zowel het nationaal elftal als voor de Europese topcompetities. Om er een paar bekende te noemen, Drogba, Kolo Toure, Broertjes Kalou.
Eerst had Beveren de eerste recht op de talentjes van ASEC. Nu zijn de aandelen in handen van Charlton Atletic en zodra er een talentje verschijnt wordt-ie gelijk verhuurd aan GBA om zo later een werkvergunning te kunnen bewerk stellen. Overigens loopt er niet meer zoveel talent rond in die jeugdopleiding. De hele jeugdopleiding is afgeroomd of spelers die vertrokken zijn naar andere clubs.
Anderlecht is ook zeer actief in Afrika en heeft al sinds een tijdje een samenwerkingsverband met een club in Ivoorkust genaamd FC Bibo. De bekendste speler die van daar komt is Cheik Tiote van Roda JC.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 16:14
|
|
Citaat: De school van Popescu is zeer professioneel ingesteld. Er zitten een stuk of 300 spelers op de voetbalschool van Popescu. De spelers verschillen van 18 tot 7 jaar. Ze leven daar op een internaat en krijgen onderwijs, eten en andere premiere voorzieningen. Popescu wil vooral dat de spelers een professionele jeugdopleiding genieten en de Roemeens elftal naar een hoge platform tillen door betere spelers op te leiden. De school zelf heet Şcoala de Fotbal Gh. Popescu en levert voor iedere leeftijdscatogorie veel Roemeense jeugdinternationals af. MvG weet dat het zijn vruchten zal afwerpen zo'n opleiding die gebasseerd is op die van Ajax en wordt regelmatig getipt als er een interessant talentje rondloopt voor Ajax. De scouts van Ajax zijn er ook heel actief en houden iedere ontwikkeling van een interessant spelers nauwlettend in de gaten.
Ajax scout ook veel bij de teams uit Boekarest zelf, dat zijn meestal de afnemers van de talenten van Popescu. Dat Psv meer op Zuid-Amerika is gericht is niks nieuws natuurlijk.
Citaat: De andere voetbalschool die het "Kroonjuweel" van het afrikaans voetbal wordt genoemd heet ASEC Abidjan. Vele spelers van naam en faam die de het afgeleverd heeft voor zowel het nationaal elftal als voor de Europese topcompetities. Om er een paar bekende te noemen, Drogba, Kolo Toure, Broertjes Kalou.
Romaric, Ne, Gervinho, Yapi Yapo,.... Een hoop van die spelers heb ik nog getipt voor Ajax destijds. Het was overgens niet zo dat Beveren die rechten had, die had Jean Marc Gillou die de stichter was van die school en ook Beveren coach. Arsenal was toen zo slim om te gaan samenwerken met Beveren en haalde zo Eboue en Toure goedkoop op.
Citaat: . Nu zijn de aandelen in handen van Charlton Atletic en zodra er een talentje verschijnt wordt-ie gelijk verhuurd aan GBA om zo later een werkvergunning te kunnen bewerk stellen. Overigens loopt er niet meer zoveel talent rond in die jeugdopleiding. De hele jeugdopleiding is afgeroomd of spelers die vertrokken zijn naar andere clubs.
Klopt, de school is een beetje ten onder gegaan aan het eigen succes.Spelers werden al in Ivoorkust benadert etc.
Citaat: Anderlecht is ook zeer actief in Afrika en heeft al sinds een tijdje een samenwerkingsverband met een club in Ivoorkust genaamd FC Bibo. De bekendste speler die van daar komt is Cheik Tiote van Roda JC.
Anderlecht is vooral actief in Tsjechie en Zweden de laatste tijd. Clubs zoals Lokeren graven ook West Afrika af.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 16:43
|
|
Citaat: Ajax scout ook veel bij de teams uit Boekarest zelf, dat zijn meestal de afnemers van de talenten van Popescu. Dat Psv meer op Zuid-Amerika is gericht is niks nieuws natuurlijk.
Ajax speurt in heel Roemenie naar talent. De scouts van Ajax worden ook door vele tipgevers op de hoogte gesteld van de laatste ontwikkelingen van spelers of nog onbekende spelers die Ajax nog niet op het lijstje had staan. Ik weet ook wel dat jeugdspelers van Steua of Rapid voortvloeiselen zijn van de school van Popescu.
[code">Romaric, Ne, Gervinho, Yapi Yapo,.... Een hoop van die spelers heb ik nog getipt voor Ajax destijds. Het was overgens niet zo dat Beveren die rechten had, die had Jean Marc Gillou die de stichter was van die school en ook Beveren coach. Arsenal was toen zo slim om te gaan samenwerken met Beveren en haalde zo Eboue en Toure goedkoop op. [/code">
Klopt, Gervinho was de laatste goudhaantje die de jeugdopleiding heeft afgeleverd aan Europa. Viel vooral op door zijn snelheid, van goals moest hij het bij Beveren niet hebben. Ja, Arsenal heeft inderdaad slim gedaan door Eboue en Toure voor een goedkope bedrag op te halen. Feyenoord heeft ook een bijna identieke school geopend in Ghana, maar die is mijn ogen nog geen succes of zal geen succes worden omdat de spelers daar meestal fysiek te kort schieten en hun lengte ook niet bepaald voor hebben. In Ivoorkust zijn ze al gauw wat sterker en langer, kijk maar naar de oersterke Drogba.
Citaat: Anderlecht is vooral actief in Tsjechie en Zweden de laatste tijd. Clubs zoals Lokeren graven ook West Afrika af.
Las laatst nog dat Anderlecht Marek Suchy wil en bezig is met nog een paar andere Tsjechen van Slavia. Anderlecht scout nu ook meer in landen als Argentinie en Brazilie maar moet telkens de hoop opgeven, omdat de de clubs op elkaar bieden en de marktwaarde van zo'n speler uitloopt tot een astronomisch bedrag. In Zweden is er ook niet meer echt veel te halen. Je moet de spelers inlijven op een puberse leeftijd om zo de Engelse topclubs voor te blijven en dan nog zijn de Engelse topclubs je meestal voor. Alle jeugdselecties of dat nou van U15 of van U20 alles wat opvalt wordt ingelijfd, eeuwige zonde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 17:02
|
|
Citaat: Ajax speurt in heel Roemenie naar talent. De scouts van Ajax worden ook door vele tipgevers op de hoogte gesteld van de laatste ontwikkelingen van spelers of nog onbekende spelers die Ajax nog niet op het lijstje had staan. Ik weet ook wel dat jeugdspelers van Steua of Rapid voortvloeiselen zijn van de school van Popescu.
Overgens probeert Feyenoord daar sporadisch ook wel spelers aan te trekken maar die zijn dus minder thuis in die markt. Radoi hebben ze een paar jaar terug proberen halen.
Citaat: Klopt, Gervinho was de laatste goudhaantje die de jeugdopleiding heeft afgeleverd aan Europa. Viel vooral op door zijn snelheid, van goals moest hij het bij Beveren niet hebben.
Was afgelopen mijn zomer de optie voor de spitspositie maar hij ging naar Le Mans. Gervinho is tweebenig en heeft een actie, was een prima Ajaxspits geweest op de achtergrond.
Citaat:
Ja, Arsenal heeft inderdaad slim gedaan door Eboue en Toure voor een goedkope bedrag op te halen. Feyenoord heeft ook een bijna identieke school geopend in Ghana, maar die is mijn ogen nog geen succes of zal geen succes worden omdat de spelers daar meestal fysiek te kort schieten en hun lengte ook niet bepaald voor hebben. In Ivoorkust zijn ze al gauw wat sterker en langer, kijk maar naar de oersterke Drogba
De reden dat clubs daar een voetbalschool starten is de grote bevolkingsdichtheid. De filosofie is: er wonen 100 Miljoen mensen daar moet vast wel talent zitten. Zo simpel is het echter niet. Ajax faalde al jammerlijk met Ashanti Goldfields (sattelietclubs) en dat zal ook met Fetteh Feyenoord gebeuren. Ajax Capetwon vind ik daarentegen een ander verhaal dat zie ik nog wel renderen.
Citaat: Las laatst nog dat Anderlecht Marek Suchy wil en bezig is met nog een paar andere Tsjechen van Slavia.
Pas gepost, kwam van de Belgische media. Vlcek hebben ze ook interesse in. Die oude lepe spits waar AZ ook even naar gekeken had.
Citaat:
Anderlecht scout nu ook meer in landen als Argentinie en Brazilie maar moet telkens de hoop opgeven, omdat de de clubs op elkaar bieden en de marktwaarde van zo'n speler uitloopt tot een astronomisch bedrag.
Nouja telkens. Pareja, Biglia, Frutos, Leiva. Ze hebben er 4 aangetrokken, waarbij Leiva gewoon geflopt is en de rest naar omstandigheden wel een versterking bleek. Maar ik snap wara je op doelt, Anderlcht zal tientallen keren stof happen.
Citaat:
In Zweden is er ook niet meer echt veel te halen.
De Zweedse markt is verpest inderdaad, de echt grote talenten zijn meestal al we. Je moet dan gokken op de spelers die iets later pieken in hun carriere.
Citaat: Je moet de spelers inlijven op een puberse leeftijd om zo de Engelse topclubs voor te blijven en dan nog zijn de Engelse topclubs je meestal voor. Alle jeugdselecties of dat nou van U15 of van U20 alles wat opvalt wordt ingelijfd, eeuwige zonde
Ach zo gaat het ook met de Poolse competitie, als je een beetje kan aanvallen zit je zo bij een first division club in the UK. Wat later nog doorbreekt gaat dan wel naar Oost Duitsland. Scouten is er niet makkelijker op geworden de laatste jaren.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 18:29
|
|
Citaat: Overgens probeert Feyenoord daar sporadisch ook wel spelers aan te trekken maar die zijn dus minder thuis in die markt. Radoi hebben ze een paar jaar terug proberen halen.
Feyenoord scout vooral in jeugdopleidingen van Oost-blokse clubs, dan zijn ze nog betaalbaar en kan je de concurrentie nog enigzins voorblijven. Een uitzondering die goed is uitgepakt was de Guzman, als club een talent op twaalfjarige leeftijd durft in te lijven en ervan uit gaat dat het een speler is die het eerste zou kunnen halen dan zie ik de reden wel in waarom je een uitzonderlijk talent op jonge leeftijd uit het buitenland in lijft, maar als dat wordt gedaan met meerdere talenten in de hoop dat er 1 doorbreekt dan ben ik fel tegen. Zelfde visie wat veel clubs in Engeland hebben.
Ze hebben een groot Pools talent in de A1 lopen kwam van een klein club in Polen en als die niet was getipt dan waren de Engelse topclubs Feyenoord voor geweest, die staat heel hoog geschreven bij de Engelse scouts dan heb ik het over Michal Janotta. Hebben ook een jonge Tsjech genaamd Vojtech Machek van Sparta Praag in de A1 lopen, maar van hem ben ik niet stuk. Die hebben ze tot het einde van het seizoen gehuurd met een optie tot koop.
Citaat: Was afgelopen mijn zomer de optie voor de spitspositie maar hij ging naar Le Mans. Gervinho is tweebenig en heeft een actie, was een prima Ajaxspits geweest op de achtergrond.
Heeft niet echt de killersinstinct van een spits, maar het is zeker een speler met veel kwaliteiten, Wenger toonde ook interesse in de jonge Ivoriaan. Mist nogal vaak een kans, een zelfde gevalletje als Kone, vaak dreigen maar de trekker wordt zelden overgehaald. Was voor een relatief laag bedrag naar Le Mans vertrokken, omdat Beveren nogal financiele in de problemen zat was het gebaat om 1 van haar steunpilaren weg te doen.
Citaat: De reden dat clubs daar een voetbalschool starten is de grote bevolkingsdichtheid. De filosofie is: er wonen 100 Miljoen mensen daar moet vast wel talent zitten. Zo simpel is het echter niet. Ajax faalde al jammerlijk met Ashanti Goldfields (sattelietclubs) en dat zal ook met Fetteh Feyenoord gebeuren. Ajax Capetwon vind ik daarentegen een ander verhaal dat zie ik nog wel renderen.
Ja, precieus zo denken de meeste clubs, maar dat blijkt achteraf niet zo makkelijk als ze hadden verwacht. Feyenoord dacht nog serieus na om de Feyenoord school in Ghana weg te doen, maar het kost Feyenoord bijna niks om de school te onderhouden en daarom heeft Feyenoord het uiteindelijk maar niet overwogen. Het kan ook dat Feyenoord af wil van de hoogte rentekosten die het iedere maand moet maken, maar liefst 7,5 procent rentelasten. Eerst waren dat er 12 maar Feyenoord heeft de zaak geherstructureerd naar 7,5, dat scheelt een slok op de uitgaven.
Ashanti Goldfield was ook een samenwerking van niks. De enigste speler die Ajax naar Nederland heeft gehaald is dacht ik Kwame Quansah.
Eigenlijk zie ik de nut van de samenwerking van Ajax met Ajax Cape Town ook niet zo. Het is wel allemaal wel leuk en aardig dat Ajax de Zuid-Afrikaanse samenleving helpt door velden aan te leggen, en een steentje wil bijdragen door aids voorlichtingen te sponsoren, maar het gaat uiteindelijk om de vruchten die Ajax er van kan plukken en dat is na de vertrek van Pienaar niet echt meer van gekomen. Ajax steekt veel geld in haar sattelietclub, maar de rendement ligt qua geschikte spelers die de overstap hebben gemaakt of kunnen maken naar Amsterdam erg laag. Ik heb de toekomstige talenten van Ajax Cape Town uitvoerig bekeken op een jeugdtoernooi in Amsterdam en niemand die ook maar uistak boven de 1,60 en fysiek waren het al iele mannetjes. De gemiddelde Zuid-Amerikaan is al rond de 1,60 en de A1 talenten weken daar niet veel van af. De enige speler die de overstap naar mijn beleving hoort te maken is Daylon Claassen, maar daar lijkt gezien de stages die hij al gelopen heeft bij Europese topclubs niet echt in te zitten. Daarmee bedoel ik dat Ajax het niet echt in die jongen ziet zitten en zich verheugt om de speler koste wat het kost op 18 jarige leeftijd in te lijven.
Stanton Lewis is al geflopt en werd met veel bombari binnengehaald maar heeft nimmer en nooit aan de hoge verwachtingen kunnen voldoen. Stond bijna op het punt om een contract te tekenen bij Club Brugge, maar de zaakwaarnemer haalde nog een laatste kans bij Ajax voor hem uit de brand. Presteerde wel buitengewoon goed op de Copa Amsterdam en dat was genoeg om een contract binnen te slepen, maar heeft de goede lijn niet kunnen doortrekken.
Citaat: Pas gepost, kwam van de Belgische media. Vlcek hebben ze ook interesse in. Die oude lepe spits waar AZ ook even naar gekeken had.
Die gaat binnen 1 van deze dagen tekenen bij Anderlecht, ondanks interesse uit Rusland. Waar hij dus duidelijk aangaf in een interview niet voor het geld te gekozen te hebben maar voor de sportieve uitdaging.
Citaat: Nouja telkens. Pareja, Biglia, Frutos, Leiva. Ze hebben er 4 aangetrokken, waarbij Leiva gewoon geflopt is en de rest naar omstandigheden wel een versterking bleek. Maar ik snap wara je op doelt, Anderlcht zal tientallen keren stof happen.
Van de vier vind ik Biglia de beste en gelijk de speler die Anderlecht in de toekomst veel geld kan opbrengen. Van Frutos lig ik ook niet stuk, hij is wel groot en sterk en scoort zijn goaltjes, maar dat ligt meer aan het bedroevende niveau in Belgie dat hij iedere wedstrijd uitblinkt.
Citaat: De Zweedse markt is verpest inderdaad, de echt grote talenten zijn meestal al we. Je moet dan gokken op de spelers die iets later pieken in hun carriere.
Er zijn niet veel spelers die later pieken in hun ontwikkeling in Zweden. Een uitzondering was Marcus Berg en die was voor Ajax nog redelijk interessant om naar te kijken en misschien te contracteren. De Engelse scouts zijn ook niet dom, die sturen scoutingsrapporten van de grootste Zweedse talenten gelijk naar hun club waar ze voor werken. Iedere talent, maar dan ook iedere talent wordt in kaart gebracht. Of dat nou een C-junior of een B-junior niks gaat ze over het hoofd. Je kan pok niet ontkennen dat Ajax hier niet aan mee doet. Ajax wordt ook vaak in verband gebracht met jonge Canadese spelers en Zweedse en talenten uit andere landen. Een goede voorbeeld is Jesper Floren die op 15 jarige was ingelijfd en het nu niet meer dan aardig doet in de A2. Niet beter dan de jeugdspelers die het Ajax al heeft.
Citaat: Ach zo gaat het ook met de Poolse competitie, als je een beetje kan aanvallen zit je zo bij een first division club in the UK. Wat later nog doorbreekt gaat dan wel naar Oost Duitsland. Scouten is er niet makkelijker op geworden de laatste jaren.
De Poolse scholen zijn te triest voor woorden. De beste speler van de Poolse competitie vorig jaar was Jacob Blazyikowski. Die is nu niet meer haalbaar en verdient zijn kost bij Dortmund.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 22:07
|
|
Citaat: Ik heb de toekomstige talenten van Ajax Cape Town uitvoerig bekeken op een jeugdtoernooi in Amsterdam en niemand die ook maar uistak boven de 1,60 en fysiek waren het al iele mannetjes.
Ben benieuwd welk toernooi je bent geweest. Ik ben naar het Copa-tornooi geweest en zag in het centrum toch aardig lange centrale verdedigers staan. Ik ben 1,90 meter en zij leken mij ongeveer van mijn lengte.
De 1,60 meter die jij noemt zal dus of voor een ander team gelden of je hebt moeite met meten XD 160 centimeter is zo klein, de tegenstanders zouden geen enkele moeite hebben gehad met dat team. In mijn herinnering stonden ze met één been in de finale (strafschop gemist in de halve finale?)
De keeper was in mij ogen wel erg (maar ook goed)
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 22:26
|
|
Citaat: Ik heb de toekomstige talenten van Ajax Cape Town uitvoerig bekeken op een jeugdtoernooi in Amsterdam en niemand die ook maar uistak boven de 1,60 en fysiek waren het al iele mannetjes.
Ben benieuwd welk toernooi je bent geweest. Ik ben naar het Copa-tornooi geweest en zag in het centrum toch aardig lange centrale verdedigers staan. Ik ben 1,90 meter en zij leken mij ongeveer van mijn lengte.
De 1,60 meter die jij noemt zal dus of voor een ander team gelden of je hebt moeite met meten XD 160 centimeter is zo klein, de tegenstanders zouden geen enkele moeite hebben gehad met dat team. In mijn herinnering stonden ze met één been in de finale (strafschop gemist in de halve finale?)
De keeper was in mij ogen wel erg (maar ook goed)
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik heb ze net als jou op de Copa Amsterdam aan het werk gezien. De lengte van de centrale verdedigers die liet ik expres buiten beschouwing, want die waren wel van een behoorlijke lengte. Ik had het over andere veldspelers en met name de aanvallers voorin en een aantal op het middenveld waren niet groter dan 1,60(sarcastisch bedoeld), maar ze waren niet echt groot t.o.v andere Europese talenten. En voetballend was Ajax Cape Town een van de betere op het toernooi, zelfs ik heb genoten van het voetbal die de jonge knapen uit Zuid-Afrika op de mat brachtten. Maar er komt meer kijken voor die jongens als ze willen slagen in Europa, als ze ooit uberhaupt naar Europa zouden komen om te voetballen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 22:27
|
|
Ik heb ze niet zien spelen, maar je zou juist zeggen dat Afrikaanse teams rond die leeftijd juist verder zijn dan Europese teams, vanwege het fysieke aspect. Dus niet zozeer qua lengte, maar wel qua fysieke kracht.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 22:42
|
|
Dat zou je inderdaad denken, maar dat is niet bij iedere Afrikaanse volk. De wat fysiek sterkere spelers uit Afrika komen van Ivoorkust, Nigeria, Kameroen. Spelers in de omringende landen en landen meer richting het Zuiden van Afrika zijn al een stuk kleiner, maar er zijn uitzonderingen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 20:49
|
|
Hoe zit het met hem, Revo? Ik hoorde je net in je eigen topic praten dat hij al diverse malen bekeken is door grote club, moet Ajax niet vrezen dat hij weleens voor een andere club zou kiezen als Ajax niet snel is.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Di 26 feb 2008 20:46
|
|
Citaat: Hoe zit het met hem, Revo? Ik hoorde je net in je eigen topic praten dat hij al diverse malen bekeken is door grote club, moet Ajax niet vrezen dat hij weleens voor een andere club zou kiezen als Ajax niet snel is.
Is het dan zeker dat Ajax deze jongen wil hebben?
Ik vond het trouwens erg leuk om dit topic te lezen. Veel interessante informatie. Afgaande op deze informatie zou ik overigens wel verwachten dat Ajax meer roemenen zou halen maar dat terzijde.
Mitea zal helaas vertrekken. Ogararu zie ik wel blijven want die is mits in vorm een leuke speler. Al is het meer een rechtshalf dan rechtsback.
|